valita masennusta
sit pyydät puoli vuotta sairaslomaa
sit pyydät b-todistuksen
haluatko eläkkeelle
37
2003
Vastaukset
- myönnetään
lyhyet sairauslomat, B-todistus vaaditaan jo muutenkin pitempään sairauslomaan.
Sairauslomia myönnetään, ei pyydetä.- Punnittu ystävyys
Silloin kun minä kävin koulua kaikki oltiin yhtä köyhiä. Kaveruus on säilynyt ei ole inflaatio syönyt. Moni valmistui lääkäriksi. Liian monta niistäkin on sortunut lääkkeisiin. Ammatti tauti se on lääkärilläkin.
- kai tarkoitit,
Punnittu ystävyys kirjoitti:
Silloin kun minä kävin koulua kaikki oltiin yhtä köyhiä. Kaveruus on säilynyt ei ole inflaatio syönyt. Moni valmistui lääkäriksi. Liian monta niistäkin on sortunut lääkkeisiin. Ammatti tauti se on lääkärilläkin.
niinhän se oli ennen.
- Työiässä
kai tarkoitit, kirjoitti:
niinhän se oli ennen.
Kaikki minun ikäiset on vielä työelämässä.
- puhutaan useimmiten
Työiässä kirjoitti:
Kaikki minun ikäiset on vielä työelämässä.
työperäisistä sairauksista.
- llliian monta
puhutaan useimmiten kirjoitti:
työperäisistä sairauksista.
vie taas vuorostaan viina mennessään.
työtahti, silloin töissä kun toiset juhlii ja viettää vapaata.
- kikka kolmonen
helppoa olla eläkkeelläkään?
Itse jouduin eläkkeelle,liian nuorena,mutta sairauteni on sellainen,ettei kuulema kannata kouluttaa uuteen ammattiin?
Sairauteni ei johdu tuolta yläkerrasta,vaan ns.tulesvaivoista.
Mitäpä meinaat tehdä,kun kikkasi on onnistunut?
Onnea vaan,toivotaan,ettet oikeesti sitten saa tuota masennusta.- kuokkis_
ennen juhannusta jo,ja vielä on jäljellä vaikka kuinka. Voi kamalaa,miten kamalaa.Ikävystyttävää suorastaan.
Olen niitä tyyppejä,jotak jättää työt heti kun oven laittaa kiinni ja osaa rentoutua tavallisena ja pitkinä viikonloppuina.
Onneksi työ alkaa jo pian. Ei riitä tekemiset kahden aikuisen huushollissa. Onneksi en ole eläkkeellä. Enkä edes halua.
Miten niin ei voi tules-vaivaista kouluttaa uudelleen? Onko se joku tekosyy? - kikka kolmonen
kuokkis_ kirjoitti:
ennen juhannusta jo,ja vielä on jäljellä vaikka kuinka. Voi kamalaa,miten kamalaa.Ikävystyttävää suorastaan.
Olen niitä tyyppejä,jotak jättää työt heti kun oven laittaa kiinni ja osaa rentoutua tavallisena ja pitkinä viikonloppuina.
Onneksi työ alkaa jo pian. Ei riitä tekemiset kahden aikuisen huushollissa. Onneksi en ole eläkkeellä. Enkä edes halua.
Miten niin ei voi tules-vaivaista kouluttaa uudelleen? Onko se joku tekosyy?tekosyy?
Tulessvaivoja on monenlaisia,kuten varmaan tiedät.
Nykyisin kotona,kävelen kyynärsauvojen kanssa,ulkona odottaa mustanggi,siinä on tuki ja turva,että pysyy pystyssä.
Malminkartanon kuntoutuksessa,aikanaan kerrottiin,ettei ole optimaalista kouluttaa,kun sairaus on sellainen joka etenee pikkuhiljaa ja tekee tuhojaan.Kai se sitten on tekosyy,syy jota minä en ole esittänyt ,vaan se on kerrottu minulle.
Kuokitaanko lisää??
En halua eläkkeelle. Olen uudelleenkouluttanut itseni kaksi kertaa, ja fyysisesti kuormittavasta työstä vaihtanut kevyempään. Sekä teen kuuden tunnin työpäiviä, jaksan näin toistaiseksi.
Haluan ehdottomasti tehdä oikeaa työtä. Ja meilläpäin, jos valittaa tuollaisia ongelmia, joutuu kuntouttavaan työtoimintaan suojatyökeskukseen.- Angel of The Morning
Valittamalla voi saada pitkän sairiksen, määräaikaisen eläkkeen (kuntoutustuen). Kuntoutustuella sitten kuntouttavaan työtoimintaan tai koulutukseen. Mutta lopulliseen eläkkeeseen on vielä pitkä matka.
Angel of The Morning kirjoitti:
Valittamalla voi saada pitkän sairiksen, määräaikaisen eläkkeen (kuntoutustuen). Kuntoutustuella sitten kuntouttavaan työtoimintaan tai koulutukseen. Mutta lopulliseen eläkkeeseen on vielä pitkä matka.
Juuri noin se menee meilläpäin, mutta jos jossain pienemmillä pikkakunnilla ei ole niitä suojatyökeskuksia. Suurkaupungeissa niitä on ja paljon. Jopa pitkäaikaistyöttömät ja iäkkäät työnhakijat ovat vaarassa sinne joutua.
Onneksi ei itsellä ole sellaista masennusta, ja tuskin tuleekaan. Minä olen ennemminkin liiankin innokas tekemään kaikkea.- Angel of The Morning
miljoona kirjoitti:
Juuri noin se menee meilläpäin, mutta jos jossain pienemmillä pikkakunnilla ei ole niitä suojatyökeskuksia. Suurkaupungeissa niitä on ja paljon. Jopa pitkäaikaistyöttömät ja iäkkäät työnhakijat ovat vaarassa sinne joutua.
Onneksi ei itsellä ole sellaista masennusta, ja tuskin tuleekaan. Minä olen ennemminkin liiankin innokas tekemään kaikkea.Mistähän saisi sitä motivaatiota omaan työhön. Minusta tuntuu siltä, että meidän koko työyhteisö pyörii jaksamisen äärirajoilla. Itse otin vuodeksi virkavapaata niin, että olen siellä joka toinen viikko. Niin ja tietysti puolikkaalla palkalla. Töitä teen suhteessa enemmän kuin kokoaikatyötä tehdessä.
Angel of The Morning kirjoitti:
Mistähän saisi sitä motivaatiota omaan työhön. Minusta tuntuu siltä, että meidän koko työyhteisö pyörii jaksamisen äärirajoilla. Itse otin vuodeksi virkavapaata niin, että olen siellä joka toinen viikko. Niin ja tietysti puolikkaalla palkalla. Töitä teen suhteessa enemmän kuin kokoaikatyötä tehdessä.
Minua motivoi vain se, kun saa itse vaikuttaa ja kehittää työtään. Kun huomaan, että omaa vaikuttamistani estetään, on aika keksiä jotain, vaihtaa työtä tai opiskella välillä, tai mitä tahansa jotain. Siis pidän suhteellisen itsenäisestä työstä ja sellainen motivoi minua. Kokoaikainen kontrolli ja esimies/alainen asema hermostuttaa minua ja lamaannuttaa.
miljoona kirjoitti:
Minua motivoi vain se, kun saa itse vaikuttaa ja kehittää työtään. Kun huomaan, että omaa vaikuttamistani estetään, on aika keksiä jotain, vaihtaa työtä tai opiskella välillä, tai mitä tahansa jotain. Siis pidän suhteellisen itsenäisestä työstä ja sellainen motivoi minua. Kokoaikainen kontrolli ja esimies/alainen asema hermostuttaa minua ja lamaannuttaa.
olen ollut yrittäjänä 20 vuotta. teen erilaisia metallituotteita kuten portteja jakaiteita. työ on haastavaa kun ovat kaikki erilaisia kohteita.
terhi6020 kirjoitti:
olen ollut yrittäjänä 20 vuotta. teen erilaisia metallituotteita kuten portteja jakaiteita. työ on haastavaa kun ovat kaikki erilaisia kohteita.
Varmaan kivaa työtä. Itsekin olen tehnyt sellaisia töitä missä tarvitaan kädentaitoja ja luovuutta, ohjaajan töitä.
- Pirre*
viijen vuojen päähän yritän jaksaa..
- keinotellen
Kts ketju: työelämä, niin siinähän tulee puolesta ja vastaan. Kyllä näitä putkeen päässeitä ja haluavia on aivan tarpeeksi. Ja kyllähän riittävällä valituksella saa mitä vaan, jos jaksaa olla sinnikäs. Minä olen tehnyt jaksamisen suhteen niin, että teen myös n. 6 tunnin työpäivää ja luulen että teen siinä ajassa tehokkaammin jopa enemmänkin työitä, koska olen pirteä ja innokas. Aloitan klo 10 ja lopetan n. klo 16. Sitten jaksan illalla valvoa ja saan nukkua ammulla pitkään, joka sopii minun kropalleni.
Aion tehdä töitä niin kauan kuin vain jaksan, onneksi työni on sellaista että siinä voi näin tehdä ja vaikka kuinka vanhaksi. - Puidenhalaaja
keinotellen kirjoitti:
Kts ketju: työelämä, niin siinähän tulee puolesta ja vastaan. Kyllä näitä putkeen päässeitä ja haluavia on aivan tarpeeksi. Ja kyllähän riittävällä valituksella saa mitä vaan, jos jaksaa olla sinnikäs. Minä olen tehnyt jaksamisen suhteen niin, että teen myös n. 6 tunnin työpäivää ja luulen että teen siinä ajassa tehokkaammin jopa enemmänkin työitä, koska olen pirteä ja innokas. Aloitan klo 10 ja lopetan n. klo 16. Sitten jaksan illalla valvoa ja saan nukkua ammulla pitkään, joka sopii minun kropalleni.
Aion tehdä töitä niin kauan kuin vain jaksan, onneksi työni on sellaista että siinä voi näin tehdä ja vaikka kuinka vanhaksi....että ihmisestä irtoaa tehokasta työaikaa n.6 tuntia vuorokaudessa. Loppuaika on lusmuilua. Eli sinä olet työnantajallesi varmasti mieluisa työntekijä kun pitää maksaa palkkaa vain tehokkaalta työajalta.
- Pirre*
keinotellen kirjoitti:
Aion tehdä töitä niin kauan kuin vain jaksan, onneksi työni on sellaista että siinä voi näin tehdä ja vaikka kuinka vanhaksi.ei mikään ole enää varmaa, - terveys voi mennä minä hetkenä hyvänsä...päivä kerrallaan vain.
Ensin saat A-todistuksen ja sitten B:n, mutta puoli vuotta B todistuksella ei tuota vielä mitään eläkettä...
Mikäli haluaa tosissaan yrittää on sairaspäivärahojen ensisijaisuusajan loputtava (vähän alle vuosi) - joudut takaisin kortistoon (pitäisi ilmoittautua) ellet sitten pääse kuntoutustukea nauttimaan.
Mikäli kuntoutus ei ole kohdallasi mahdollista, voit hakea työkyvyttömyyseläkettä.
On naurettavaa teeskennellä sairasta!- kiirehtiä
ehtii sinne yrittämättäkin. Kohta alkavat vihjailla jos vanhat merkit paikkansa pitävät ja itsestä on kiinni jos tarjoukseen viitsii tarttua.
- ...sinä..
meidän rehellisten ei tartte kikkailla.
- Anskuliini
eläkkeelle, kahden kuukauden sairaslomakin on kärsimystä.
Parempi terveenä töissä, kuin sairaana eläkkeellä.
En usko kenenkään pääsevän ennenaikaiselle eläkkeelle niin terveenä että nauttii elämästään täysillä.- tauti!!
Hoidettuna, muutama pilleri viikossa, sairauteni ei anna oireita, ei näy ulospäin eikä rajoita toimintaani paitsi myrkyillä alhaalla pidettävän ( -100) Hb:n aiheuttama, helpompi väsyminen.
Sairauden ilmetessä olin 52v.
Olimme aikaisemmin mieheni kanssa sopineet työssäkäymisen lopetukseni.
Tämä ilmeni irtisanomisaikanani!
Elän täysipainoista elämää. Keveitä, pitkäkestoisia lenkkejä.
Matkustelemme useita kuukausia vuosittain.
Jne.
En hakenut itse eläkettä vaan KELA ehdotti sitä.
Sairauteeni ei ole teoriassakaan parannuskeinoa.
Nyt on mennyt kuusi vuotta.
Tulevaisuudesta ei ole tietoa muuta kuin se että kun lopulliset oireet iskevät niin elinikäennuste on pari, kolme kuukautta.
Ensimmäisen, shokkivuoden jälkeen olen nauttinut elämästäni.
Onnekseni mieheni lopetti työnteon samoihin aikoihin.
Jokainen meistä kuolee.
Harvempi tietää näin paljon etukäteen sen todennäköisimmän syyn! tauti!! kirjoitti:
Hoidettuna, muutama pilleri viikossa, sairauteni ei anna oireita, ei näy ulospäin eikä rajoita toimintaani paitsi myrkyillä alhaalla pidettävän ( -100) Hb:n aiheuttama, helpompi väsyminen.
Jne.
Tulevaisuudesta ei ole tietoa muuta kuin se että kun lopulliset oireet iskevät niin elinikäennuste on pari, kolme kuukautta.
Jokainen meistä kuolee.
Harvempi tietää näin paljon etukäteen sen todennäköisimmän syyn!No kyllä olet urhea ja asenne tosi reipas. Eihän sitä todellakaan normaalisti tiedä mitä on edessäpäin, kun kohtalo määrää.
- Pirre*
, pitäisi olla kiitollinen työstä ja terveydestään.
Iän myötä joskus käy entinen raskaaksi, - minusta työnantajan pitäisi ymmärtää/voida osoittaa pitkäaikaiselle työntekijälleen kevyempää työtä eläkeikään saakka, se olisi moraalisesti oikein. Pirre* kirjoitti:
Iän myötä joskus käy entinen raskaaksi, - minusta työnantajan pitäisi ymmärtää/voida osoittaa pitkäaikaiselle työntekijälleen kevyempää työtä eläkeikään saakka, se olisi moraalisesti oikein."Iän myötä joskus käy entinen raskaaksi.." niin piti olla; entinen työ käy raskaaksi..jne..
- Anskuliini
tauti!! kirjoitti:
Jne.
Jokainen meistä kuolee.
Harvempi tietää näin paljon etukäteen sen todennäköisimmän syyn!sinulle edelleen ja pidä huolta itsestäsi.
Jos et olisi päässyt eläkkeelle, sairautesi olisi varmaan nujertanut sinut.
Ystäväni sairastaa samaa kuin sinä ja säännöllinen elämä pitää oireet kurissa. - Anskuliini
Pirre* kirjoitti:
Iän myötä joskus käy entinen raskaaksi, - minusta työnantajan pitäisi ymmärtää/voida osoittaa pitkäaikaiselle työntekijälleen kevyempää työtä eläkeikään saakka, se olisi moraalisesti oikein.mahdollisuus siirtyä kevyempiin töihin, muutama vuosi taaksepäin jouduin nostelemaan useita kymmeniä kiloja painavia laitteita, vääntämään monen neliön johtoja liittimiin ja kiinnittämään ruuveja satoja päivässä, nyt teen töitä hiirellä ja näppiksellä.
- Angel of The Morning
Miten masennusta valitetaan ? Miten sais väkisin luotua masentuneen ihmisen habituksen. Ei taida näyttelijäntaidot riittää minulla. Tai voishan sitä yrittää valvoa viikon, syödä joka ilta pizzan että sais kunnon silmäpussit. Sitten vois jo ihan oikeesti masentaa.
- mitenkä
Joku kysyi, että miten masennusta valitetaan? Kyllähän nyt on niin, että oikeasti masentunut oirehtii kyllä moninaisesti. Ei sitä tarvitse alkaa näyttelemään. Ja puhun kokemuksesta.
- Angel of The Morning
mitenkä kirjoitti:
Joku kysyi, että miten masennusta valitetaan? Kyllähän nyt on niin, että oikeasti masentunut oirehtii kyllä moninaisesti. Ei sitä tarvitse alkaa näyttelemään. Ja puhun kokemuksesta.
Vastasin aloittajalle. Jos sillä lailla "kikkaillen" pääsee eläkkeelle. No, ei varmaan pääse.
- taitamaton!
Fysiikassa kun ei ollut mitään vikaa niin kokeilin hieman alle 50:nä tuota yläpäätä eläköitymisen perusteeksi.
Minulla oli todella unihäiriöitä.
Heräilin öisin "tekemään töitä".
Asuin viikot eri paikkakunnalla kuin perheeni.
Terveyskeskuksesta sain lähetteen mielenterveystoimistoon jossa aloitettiin tunnin mittaiset sessiot.
Kerroin rehellisesti oireeni ja varovasti liioitteelin huonoa oloani.
Ajattelin että ammatti-ihminen huomaa teeskentelyn.
Viidennen kerran jälkeen tämä kallonporaaja sanoi että josko minä pidän normaalin kesälomani ja lopetetaan menossa oleva terapia.
Koska en osannut hoitaa itseäni sairaseläkkeelle lopetin säännöllisen työnteon kahden vuoden kuluttua ja määräaikaisten työsopimusten sekä työttömyysjaksojen jälkeen putkeen.
Parempi valmistelu olisi ollut välttämätön! - sairas
ei tarvitse kikkailla, toivoisinko että pääset pian eläkkeelle.
- Pirre*
käydä mäihäkin, saa vaikka jos on oikein hyvä tuuri, niin MS -taudin tai Parkinsonin; siinä sitä tasajalkahyppelyä onkin loppuiäksi.
minusta on mukava jäädä vapaalle kun vielä on kohtalaisessa kunnossa. minulla ei ole vapaaajan ongelmia. käyn usein kalalla ja muutenkin tykkään liikkua vesillä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1621384
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä40985Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad38715- 14630
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä28622- 36616
Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46607Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver20592Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30567Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .17553