Rasismia Kukonhiekassa

Ihmettelenpä vaan

Saavuin Kukonhiekan portille samaan aikaan, kun järjestysmiehet käännyttivät sieltä joukon mustalaisia. Kaikki selvinpäin ja käyttäytyivät asiallisesti. Syynä käännytykseen oli vain väärään vähemmistöryhmään kuuluminen. Tuntui jotenkin nololta mennä itse sisälle, kun toisia ihmisiä ei sinne päästetty. Aikamoista rotuerottelua. Onko tuo nyt sitten oikea tapa ehkäistä järjestyshäiriöitä, joista on pelkkä aavistus? En tiedä kuinka suuri määrä romaneja kaikenkaikkiaan käännytettiin, mutta yhtäkään ei sisällä vastaan tullut. Oletettavasti yrittäjiä oli jonkin verran, koska esiintymässä oli Matti ja Teppo.

49

5160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • väärää tuossa!!

Tilaisuuden pitäjällä on oikeus karsia asiakkaistaan mahdolliset häiriötekijät taatakseen turvallisuuden.
      Mistä sinä tiedät etteikö he olleet tunnettuja mahdollisesti aikaisemmin rettelöistä?

Aina kun mannet on paikalla niin häiriöitä syntyy, itse he ovat aiheuttaneet kielteisen ilmapiirin käyttäytymisellään.

• Kiitos!

Hyvä järjestysmies osaa ennakoida.

• kaikki mustalaiset

eikä vain jotain ennestään tunnettuja.

• Kukonhiekan
        kaikki mustalaiset kirjoitti:

eikä vain jotain ennestään tunnettuja.

...maine tanssipaikkana roimasti. Ei mulla mitään romaaneja vastaan ole. Ihan sama asenne somaleja kohtaan. Saa olla kunhan ovat poissa silmistä. Mieluummin vaikka Ruotsissa.

• Kaajonaama

Valtaväestön osaan kuuluvana en hyväksy tuollaista rasismia! Olen ahkera tanssija ja lukuisat kerrat nähnyt/tavannut mustalaisia tanssipaikoilla eikä heistä ole koskaan ollut mitään järjestyshäiriöitä! Päinvastoin heitä on mukavaa seurata kun yleensä he osaavat tanssiakin valtaporukkaa paremmin. Kerran seurailin erään mustalaispariskunnan tanssia ja se oli kertakaikkiaaan hienoa! Siinä oli sitä paljon puhuttua tunnetta! Mustalaisnaisten hienot puvut ovat ilo silmälle!

Aivan turhaan heistä pahaa aina puhutaan! Työni kautta olen ollut mustalaisten kanssa tekemisissä ja sanon että todella fiksua väkeä kaikin puolin! Mitään pahaa sanottavaa heistä ei minulla ole tullut, ei koskaan! Paljon enemmän sioja ja häiriköitä on meissä valkolaisissa!

• ...oletkohan nyt aivan varmasti pitänyt silmäsi auki (tai pitäydytkö totuudessa)?

"Olen ahkera tanssija ja lukuisat kerrat nähnyt/tavannut mustalaisia tanssipaikoilla eikä heistä ole koskaan ollut mitään järjestyshäiriöitä!"

Mistähän johtuu, että me muut, hyvinkin paljon tanssimassa käyvät, olemme tehneet runsaasti toisenlaisia havaintoja (eikä vain tanssipaikoilta)?

Rasismi on ikävä asia, mutta ei ole hyvä sekään, että jokin "etninen" vähemmistö ei suostu, muka perinteisiin vedoten, noudattamaan samoja, yhdessä sovittuja sääntöjä kuin pääosa väestöstä.

En rupea luettelemaan, sillä jokainen edes itselleen rehellinen ihminen tietää ne tilanteet, joita tarkoitan -ja niitä todellakin kohtaa päivittäin.

• Ihanko totta?

"Aivan turhaan heistä pahaa aina puhutaan! Työni kautta olen ollut mustalaisten kanssa tekemisissä ja sanon että todella fiksua väkeä kaikin puolin!"

Oletko kenties poliisi tai sosiaaliviranomainen? Silloin tuon ymmärtää. (Rehellisiä) töitä tekevä mustalainen on todellinen harvinaisuus.

• "Me"
        Truehum kirjoitti:

...oletkohan nyt aivan varmasti pitänyt silmäsi auki (tai pitäydytkö totuudessa)?

"Olen ahkera tanssija ja lukuisat kerrat nähnyt/tavannut mustalaisia tanssipaikoilla eikä heistä ole koskaan ollut mitään järjestyshäiriöitä!"

Mistähän johtuu, että me muut, hyvinkin paljon tanssimassa käyvät, olemme tehneet runsaasti toisenlaisia havaintoja (eikä vain tanssipaikoilta)?

Rasismi on ikävä asia, mutta ei ole hyvä sekään, että jokin "etninen" vähemmistö ei suostu, muka perinteisiin vedoten, noudattamaan samoja, yhdessä sovittuja sääntöjä kuin pääosa väestöstä.

En rupea luettelemaan, sillä jokainen edes itselleen rehellinen ihminen tietää ne tilanteet, joita tarkoitan -ja niitä todellakin kohtaa päivittäin.

Kirjoitat:

"Mistähän johtuu, että me muut, hyvinkin paljon tanssimassa käyvät, olemme tehneet runsaasti toisenlaisia havaintoja (eikä vain tanssipaikoilta)?"

Minkähänlaisella mandaatilla kirjoitat kun sanot "me muut"? Puhu vain omasta puolestasi niinkuin muutkin ihmiset!

• "Me" kirjoitti:

Kirjoitat:

"Mistähän johtuu, että me muut, hyvinkin paljon tanssimassa käyvät, olemme tehneet runsaasti toisenlaisia havaintoja (eikä vain tanssipaikoilta)?"

Minkähänlaisella mandaatilla kirjoitat kun sanot "me muut"? Puhu vain omasta puolestasi niinkuin muutkin ihmiset!

Jos nyt tuollaista ilmaisua haluat tässä yhteydessä käyttää, niin ole hyvä vain.

Tunnen pitkälti yli tuhat tanssijaa, jotka jokseenkin kaikki kuuluvat tuohon mainitsemaani hyvinkin aktiivisesti lavoja kuluttavaan harrastajien joukkoon.

Omien havaintojeni lisäksi perustan väittämäni myös tuon joukon kertomaan.

Onko sinulle vieras ilmaus esimerkiksi sanonta: Me suomalaiset?

Mitä mandaattia katsot noin sanovan itselleen vaativan?

Jos ihan hiuksia halutaan halkoa niin: Jako voidaan suorittaa vaikkapa me/muut tai sinä vs. muut.

• Näinköhän?
        Truehum kirjoitti:

Jos nyt tuollaista ilmaisua haluat tässä yhteydessä käyttää, niin ole hyvä vain.

Tunnen pitkälti yli tuhat tanssijaa, jotka jokseenkin kaikki kuuluvat tuohon mainitsemaani hyvinkin aktiivisesti lavoja kuluttavaan harrastajien joukkoon.

Omien havaintojeni lisäksi perustan väittämäni myös tuon joukon kertomaan.

Onko sinulle vieras ilmaus esimerkiksi sanonta: Me suomalaiset?

Mitä mandaattia katsot noin sanovan itselleen vaativan?

Jos ihan hiuksia halutaan halkoa niin: Jako voidaan suorittaa vaikkapa me/muut tai sinä vs. muut.

...ja ne "tuhat muuta" on antaneet sulle luvan kirjoittaa heidänkin nimissään jostain vähemmistöporukasta koska SINÄ näet heidät negatiivisessa valossa, niinkö?

Jos sinä tunnet tuhat niin minä tunnen kolme tuhatta että se siitä todistelusta! Kuka tahansa voi puhua ihan mitä tahansa mutta sen vaan sanon että on ihan turhaa väittää yleistäen että esim. romanit käyttäytyisivät lavoilla jotenkin keskimäärin huonommin kuin muut koska se ei todellakaan pidä paikkaansa! Jos jotain keskimääräistä pitää välttämättä yrittää sanoa niin mun kokemusteni mukaan (ja niitä on paljon!) keskimääräistä paremmin! Jos otetaan 100 "meikäläistä" ja 100 romania niin satavarmasti näistä "meikäläisistä" löytyy paljon enemmän häiriköitä lavalla kuin romaneista!

Leimaaminen osoittaa mun mielestäni ihmisen henkistä köyhyyttä ja junttimaisuutta, mutta joku tällainen pieni ja näkyvä vähemmistö saa kärsiä leimoista sen takia että yhden jäsenen mokista syyllistetään kaikkia muitakin. Romanit joiden kanssa olen ollut tekemisissä on käyttäytyneet poikkeuksellisen fiksusti ja asiallisesti, ei mitään aihetta moittimiseen. Minkäs sille voi jos sulla on asennevamma tähän vähemmistöön nähden ja haluat leimata heidät yleisesti "huonosti käyttäytyviksi". Mielestäni tuollainen leimaaminen osoittaa paremminkin leimaajan omaa henkistä rajoittuneisuutta.

• mikäplaneetta???

SÄÄ ET OLE IKÄÄN TANSSEISSA KÄYNYTKÄÄN?????MANNET KÄYTTÄYTYÄ HÄH??

• MIKÄKAHJO
        Näinköhän? kirjoitti:

...ja ne "tuhat muuta" on antaneet sulle luvan kirjoittaa heidänkin nimissään jostain vähemmistöporukasta koska SINÄ näet heidät negatiivisessa valossa, niinkö?

Jos sinä tunnet tuhat niin minä tunnen kolme tuhatta että se siitä todistelusta! Kuka tahansa voi puhua ihan mitä tahansa mutta sen vaan sanon että on ihan turhaa väittää yleistäen että esim. romanit käyttäytyisivät lavoilla jotenkin keskimäärin huonommin kuin muut koska se ei todellakaan pidä paikkaansa! Jos jotain keskimääräistä pitää välttämättä yrittää sanoa niin mun kokemusteni mukaan (ja niitä on paljon!) keskimääräistä paremmin! Jos otetaan 100 "meikäläistä" ja 100 romania niin satavarmasti näistä "meikäläisistä" löytyy paljon enemmän häiriköitä lavalla kuin romaneista!

Leimaaminen osoittaa mun mielestäni ihmisen henkistä köyhyyttä ja junttimaisuutta, mutta joku tällainen pieni ja näkyvä vähemmistö saa kärsiä leimoista sen takia että yhden jäsenen mokista syyllistetään kaikkia muitakin. Romanit joiden kanssa olen ollut tekemisissä on käyttäytyneet poikkeuksellisen fiksusti ja asiallisesti, ei mitään aihetta moittimiseen. Minkäs sille voi jos sulla on asennevamma tähän vähemmistöön nähden ja haluat leimata heidät yleisesti "huonosti käyttäytyviksi". Mielestäni tuollainen leimaaminen osoittaa paremminkin leimaajan omaa henkistä rajoittuneisuutta.

Ja mannet ei osaa edes tanssia,, Käytös kuin käärmeellä,,, Kyllä kansa tietää

• osa
        MIKÄKAHJO kirjoitti:

Ja mannet ei osaa edes tanssia,, Käytös kuin käärmeellä,,, Kyllä kansa tietää

osaa tanssia kuin sitä sosiaalifoksia vaihtoaskelilla, vaikka menevätkin sitä pehmeämmin kuin suurin osa valkolaisista.

Tämä tietenkin jos tanssitaitoon katsotaan kaikki yleisimmät tanssilajit esim. 8-10 eri lajia.

• Kääkät pois tansseista liike
        Truehum kirjoitti:

...oletkohan nyt aivan varmasti pitänyt silmäsi auki (tai pitäydytkö totuudessa)?

Humppis on vanha armeijan mies ja natsihenkinen kusipää, onhan se jo nähty. ON ilmeisesti muodostanut mielipiteensä koko kansasta sen vuoksi että on joskus ottanut romaanilta turpaansa. Eli pelkää kuollakseen olla edes samalla tanssipaikalla.

Mee ittees kääkkä.

• Kääkät pois tansseista liike kirjoitti:

Humppis on vanha armeijan mies ja natsihenkinen kusipää, onhan se jo nähty. ON ilmeisesti muodostanut mielipiteensä koko kansasta sen vuoksi että on joskus ottanut romaanilta turpaansa. Eli pelkää kuollakseen olla edes samalla tanssipaikalla.

Mee ittees kääkkä.

Ketään en pelkää, en edes kaltaisiasi aivottomia idiootteja.

Kerran on lyöty -vuonna 1963. Satuin vastaamaan solvaajalle kädet taskussa. Lyöjä oli kuitenkin se, joka sekunnin päästä makasi maassa.

Eipä ole sen jälkeen ollut tarvetta tappeluun.

Viisas selviää puhumalla.

Minkään ideologian mukaiseen ajatteluun en ole koskaan taipunut, en kansallissosialismiinkaan.

Kun omaa riittävän kapasiteetin ei tarvitse olla riippuvainen toisten aatteista.

Itsenäinen ajattelu vain ei suju kaikilta -ei ainakaan sinulta.

• Lässyhumppikselle
        Truehum kirjoitti:

Ketään en pelkää, en edes kaltaisiasi aivottomia idiootteja.

Kerran on lyöty -vuonna 1963. Satuin vastaamaan solvaajalle kädet taskussa. Lyöjä oli kuitenkin se, joka sekunnin päästä makasi maassa.

Eipä ole sen jälkeen ollut tarvetta tappeluun.

Viisas selviää puhumalla.

Minkään ideologian mukaiseen ajatteluun en ole koskaan taipunut, en kansallissosialismiinkaan.

Kun omaa riittävän kapasiteetin ei tarvitse olla riippuvainen toisten aatteista.

Itsenäinen ajattelu vain ei suju kaikilta -ei ainakaan sinulta.

Ai sekunnin päästä :) Vitun nopee äijä toi Humppis. Oot aika naurettava nettipelle. Saatanan riuku. Pelkäät olla romaanien kanssa samassa tanssipaikassa. Miksi? Oot siis ottanu turpaas. Häpee.

Mistä sä muka oot selvinny puhumalla? Autokoulusta? Et sä osaa puhua. Sä osaat lässyttää

• aiheuttaa...

itse käytöksellään tuon, mitä siellä tapahtui. Olen käynyt paljon tanssimassa. Mustalaiset juo viinaa parkkipaikalla, pullot auton konepellillä. Riehuvat ja tönivät parketilla. Ja jos menet esim.Prismaan, kuka ajaa auton invaparkkipaikalle?? mustalainen. Että hyvä tapaisia!!!

• Ei ole totta!

"Olen käynyt paljon tanssimassa. Mustalaiset juo viinaa parkkipaikalla, pullot auton konepellillä."

Muutko eivät juo?

"Riehuvat ja tönivät parketilla."

Idioottimasta yleistystä! En ole ikinä tuollaista nähnyt vaikka olen todella aktiivinen tanssija ja käynyt paljon ja kauan lavoilla! ne jotka siellä riehuu ja tönii, on yleensä tavallisia valtaväestöön kuuluvia punaniskoja. Valkolaiset punaniskat myös aiheuttavat ongelmia siinäkin suhteessa että moni on asenteellisesti mustalaisia vastaan ja haastaa tahallaan riitaa heidän kanssa.

"Ja jos menet esim.Prismaan, kuka ajaa auton invaparkkipaikalle?? mustalainen. Että hyvä tapaisia!!!"

Tuo on just niin typerästi sanottu ettei tohon viitsi edes vastata mitään. Sanon kumminkin että mieti hyvä ihminen omaa asennettas ensin ennenkuin alat tuollaisia juttuja levittelemään. Mitä minä oon Prsimassa nähnyt niin jos joku ajaa invapaikalle luvatta niin 9 10:stä on meitä valkolaisia, loput jotain muuta porukkaa. Että se siitä "totuudesta"...

• oli tottakin
        Ei ole totta! kirjoitti:

"Olen käynyt paljon tanssimassa. Mustalaiset juo viinaa parkkipaikalla, pullot auton konepellillä."

Muutko eivät juo?

Idioottimasta yleistystä! En ole ikinä tuollaista nähnyt vaikka olen todella aktiivinen tanssija ja käynyt paljon ja kauan lavoilla! ne jotka siellä riehuu ja tönii, on yleensä tavallisia valtaväestöön kuuluvia punaniskoja. Valkolaiset punaniskat myös aiheuttavat ongelmia siinäkin suhteessa että moni on asenteellisesti mustalaisia vastaan ja haastaa tahallaan riitaa heidän kanssa.

"Ja jos menet esim.Prismaan, kuka ajaa auton invaparkkipaikalle?? mustalainen. Että hyvä tapaisia!!!"

Tuo on just niin typerästi sanottu ettei tohon viitsi edes vastata mitään. Sanon kumminkin että mieti hyvä ihminen omaa asennettas ensin ennenkuin alat tuollaisia juttuja levittelemään. Mitä minä oon Prsimassa nähnyt niin jos joku ajaa invapaikalle luvatta niin 9 10:stä on meitä valkolaisia, loput jotain muuta porukkaa. Että se siitä "totuudesta"...

Tuosta juomisesta ja tönimisestä sen verran että kun manneja on runsaasti paikalla, niin silloin tuntuvat ottavan vallat omiin käsiinsä. Käyttäytyvät kuin omistaisivat paikan.
        Silloin kyseessä on lähinnä nuoret eläkeläis miehet, jotka sillä joukkovoimalla mahtailevat. Vanhemmat romaani pariskunnat ja nuoremmat naiset käyttäytyvät ihan asiallisesti.

Tietysti ei pitäisi koko rotua tuomita muutamien huonosti käyttäytyvän takia, sillä on heissä oikeasti ihan asiallisiakin....... ainakin jokunen.

• Ei ole totta! kirjoitti:

Muutko eivät juo?

...ainakin paikallisen Citymarketin lapsiperheille osoitetuille paikoille ajelevat pääsosin lapsettomina liikkuvat romanit (jokunen kurdi, albaani ja joskus jopa venäläinen tosin myös).

Sama oli hyvin silmiinpistävää silloin, kun vielä säännöllisesti kävin uimahalleissa. Kukaan muu ei kehdannut ajaa Mersuaan tai Volvoaan hallin oven eteen (kiellettyyn paikkaan) parkkiin kuin juuri mustalaimuorit. He sen tekivät säännöllisesti.
        Hallien pysäköintialueelta olisi matkaa alle 50 m ovelle.

Häiriöistä tanssipaikoilla olen täällä ennenkin esimerkkejä laittanut useita. Selailepa taaksepäin vaikka kesäkuulle!

Varsin hyvin varmaan myös tiedät miltä tuntuu esimerkiksi Siwan kassasta, joka istuu myymälässä yksinään, kun mustalaisäiti tulee lapsikatraansa kanssa sisälle. Parvi hajaantuu oitis eri puolille sisätiloja. Valvonta on mahdotona. Ääntä sensijaan riittää saman verran kuin kymmenen kertaa isommalla valkolaisjoukolla.

Arvaa vain, paljonko lähtee tavaraa.

Samoin voisit jotenkin selittää sen, miksi muidenkin myymälöiden kassoilla mustalaisia sisältävät jonot liikkuvat paljon hitaammin kuin muut. Koko ajan on jotakin sanottavaa ja selvitettävää (kovalla äänellä). Kannattaa siis aina valita jokin pidempi jono vaikka tuo olisi miten lyhyt tahansa.

Varmaankin perinne noin määrää käyttäytymään, mutta onko se oikein?

(Useimmissa muissa maissa ei romaneille ole annettu, epävirallisesti, sellaisia erivapauksia kuin meillä, joten moista ei juuri muualla tapahdu -ainakaan samassa mittakaavassa.)

• Yleensäkin
        oli tottakin kirjoitti:

Tuosta juomisesta ja tönimisestä sen verran että kun manneja on runsaasti paikalla, niin silloin tuntuvat ottavan vallat omiin käsiinsä. Käyttäytyvät kuin omistaisivat paikan.
        Silloin kyseessä on lähinnä nuoret eläkeläis miehet, jotka sillä joukkovoimalla mahtailevat. Vanhemmat romaani pariskunnat ja nuoremmat naiset käyttäytyvät ihan asiallisesti.

Tietysti ei pitäisi koko rotua tuomita muutamien huonosti käyttäytyvän takia, sillä on heissä oikeasti ihan asiallisiakin....... ainakin jokunen.

Nuorison ongelma yleensäkin on se että käyttäytyvät huonosti! Ei se ole mikään romanien yksityisasia. Kun tanssilavoilla usein on valtaväestöön kuuluvia nuorisoporukoita niin nehän seisovat melkein järjestään keskellä lattiaa kaljatuopit käsissään ja varsinkin pojat riehuvat tönien tanssijoita ja pelleillen monella lailla. Pitkin poikin lattiaa kuljetaan pullojen kanssa ja möykätään asiattomasti... Tätä näkee aika usein varsinkin paikoissa joissa on ns. kaljakulttuuri ja a.oikeudet.

Silloin täööin (tosi harvoin) näkee että nuoret mustalaispojat kulevat lattialla lasit kädessä mutta koskaan, toistan KOSKAAN en ole nähnyt sellaista riehumista ja ilveilyä kuin näillä edellämainituilla! Paljon hillitympää on heidän käytöksensä sentään ollut!

Nuoruuteen kuuluu väistämättä annos tyhmyyttäkin mutta se on asia joka ei ole minkään ihmisryhmän yskityispiirre vaan varsinkin meillä valkolaisilla sitä huomaa myös!

Samaa mieltä että etenkin vanhempien mustalaisten miesten ja rouvien käytös on suorastaan liiankin kohteliasta! Samoin jos vanhempia on paikalla niin silloin eivät pojatkaan julkea lattialla lasin kanssa samaan tapaan kulkea.

Mutta kuten sanoin, ei yleistetä koska se ei tee oikeutta eikä anna oikeaa kuvaa asiasta!

• Edellinen
        Truehum kirjoitti:

...ainakin paikallisen Citymarketin lapsiperheille osoitetuille paikoille ajelevat pääsosin lapsettomina liikkuvat romanit (jokunen kurdi, albaani ja joskus jopa venäläinen tosin myös).

Sama oli hyvin silmiinpistävää silloin, kun vielä säännöllisesti kävin uimahalleissa. Kukaan muu ei kehdannut ajaa Mersuaan tai Volvoaan hallin oven eteen (kiellettyyn paikkaan) parkkiin kuin juuri mustalaimuorit. He sen tekivät säännöllisesti.

Häiriöistä tanssipaikoilla olen täällä ennenkin esimerkkejä laittanut useita. Selailepa taaksepäin vaikka kesäkuulle!

Varsin hyvin varmaan myös tiedät miltä tuntuu esimerkiksi Siwan kassasta, joka istuu myymälässä yksinään, kun mustalaisäiti tulee lapsikatraansa kanssa sisälle. Parvi hajaantuu oitis eri puolille sisätiloja. Valvonta on mahdotona. Ääntä sensijaan riittää saman verran kuin kymmenen kertaa isommalla valkolaisjoukolla.

Samoin voisit jotenkin selittää sen, miksi muidenkin myymälöiden kassoilla mustalaisia sisältävät jonot liikkuvat paljon hitaammin kuin muut. Koko ajan on jotakin sanottavaa ja selvitettävää (kovalla äänellä). Kannattaa siis aina valita jokin pidempi jono vaikka tuo olisi miten lyhyt tahansa.

(Useimmissa muissa maissa ei romaneille ole annettu, epävirallisesti, sellaisia erivapauksia kuin meillä, joten moista ei juuri muualla tapahdu -ainakaan samassa mittakaavassa.)

..."vanhuus ei tuo mieltä vaikka se askelta lyhentääkin!"

Ikäihminenkin voi olla ahdasmielinen ja rajoittunut mielipiteiltään kun keskustelemaan ruvetaan. Avarru toki sinäkin! Elämä sujuu leppoisammin kun ei tarvitse elää toisten vioissa.

• löystynyt
        Yleensäkin kirjoitti:

Nuorison ongelma yleensäkin on se että käyttäytyvät huonosti! Ei se ole mikään romanien yksityisasia. Kun tanssilavoilla usein on valtaväestöön kuuluvia nuorisoporukoita niin nehän seisovat melkein järjestään keskellä lattiaa kaljatuopit käsissään ja varsinkin pojat riehuvat tönien tanssijoita ja pelleillen monella lailla. Pitkin poikin lattiaa kuljetaan pullojen kanssa ja möykätään asiattomasti... Tätä näkee aika usein varsinkin paikoissa joissa on ns. kaljakulttuuri ja a.oikeudet.

Silloin täööin (tosi harvoin) näkee että nuoret mustalaispojat kulevat lattialla lasit kädessä mutta koskaan, toistan KOSKAAN en ole nähnyt sellaista riehumista ja ilveilyä kuin näillä edellämainituilla! Paljon hillitympää on heidän käytöksensä sentään ollut!

Nuoruuteen kuuluu väistämättä annos tyhmyyttäkin mutta se on asia joka ei ole minkään ihmisryhmän yskityispiirre vaan varsinkin meillä valkolaisilla sitä huomaa myös!

Samaa mieltä että etenkin vanhempien mustalaisten miesten ja rouvien käytös on suorastaan liiankin kohteliasta! Samoin jos vanhempia on paikalla niin silloin eivät pojatkaan julkea lattialla lasin kanssa samaan tapaan kulkea.

Mutta kuten sanoin, ei yleistetä koska se ei tee oikeutta eikä anna oikeaa kuvaa asiasta!

Kyllä romaaninuoret nykyään enemmän ovat häiriöksi kuin valkolaiset. Ainakin kun suhteutetaan väkimäärään.

Heillähän oli kauan se voimakas vanhojen kunnioittaminen / eri sukujen nokkimisjärjestys vallalla. Nykyään ei nuoret siitä näköjään välitä, vaan rellastavat vanhemmista välittämättä.

• mahtailee
        Yleensäkin kirjoitti:

mahtailee kuin sika käyttäytyy, röökit kädesssä juostaa poltetaan ihmisten vaatteita läikytellään kaljaa ym,, en ole nähnyt mitään vastaavaa käytöstä valkolaisilla.. Olen kuitenkin paljon nähnny, lavoja ym pilepaikkoja.. kyllä se mustalaisella on heti mielessä kun jos valkolais äijä on kaljoissa, et kuinka ton sais ryöstettyä . vai mitä kaleeeee

• peesaan
        Edellinen kirjoitti:

..."vanhuus ei tuo mieltä vaikka se askelta lyhentääkin!"

Ikäihminenkin voi olla ahdasmielinen ja rajoittunut mielipiteiltään kun keskustelemaan ruvetaan. Avarru toki sinäkin! Elämä sujuu leppoisammin kun ei tarvitse elää toisten vioissa.

Humppista, mut nyt kyllä allekirjoitan H:n kirjoituksen kybällä.

On se kumma kuinka humaaneja, naivija ihmisiä vielä löytyy, mutta eiköhän se elämä vielä opeta näitä hyyssääjiäkin.

Karmein opetus oli tässä hiljattain kun oli juttu jossa valkolaisherrasmies auttoi manneperhettä taloudellisesti ja muutenkin autellen...

Kunnes tämä nuori eläkeläisperheenisä kiitti avusta tappamalla tämän avuliaan miehen...
        Arvaan vaan, kuinka näitä typeriä ymmärtäjiä taas tällekkin idioottimannelle löytyy.

• yleensä

narsistinen keski-ikäinen pikkupomo mersullaan tai bemarillaan.

• Huomioita tehnyt
        löystynyt kirjoitti:

Kyllä romaaninuoret nykyään enemmän ovat häiriöksi kuin valkolaiset. Ainakin kun suhteutetaan väkimäärään.

Heillähän oli kauan se voimakas vanhojen kunnioittaminen / eri sukujen nokkimisjärjestys vallalla. Nykyään ei nuoret siitä näköjään välitä, vaan rellastavat vanhemmista välittämättä.

Olen tehnyt empiiristä tutkimusta eräällä grillillä useamman vuoden ajan. Paikalla käy suhteellisen runsaasti mustalaisia. He puhuvat usein äänekkäästi, mutta kertaakaan eivät ole haastaneet riitaa. Toisin on lukuisten nuorten valkolaisten laita. He huutelevat loukkauksia ventovieraille ja yrittävät saada tappelua aikaiseksi.

• Asiaa kirjoitat
        Truehum kirjoitti:

Kyllähän poliisit noiden perään lähtevät, kun häiriöistä ilmoitetaan. On nähty. Harva vain uskaltaa julkisesti näiden toimintaan puuttua suvun koston pelossa.

Enemmän noista on häiriötä, kun puutut noiden öykkäröintiin. Parempi olla hiljaa ja mennä muualle.

• tanssilavalla
        Yleensäkin kirjoitti:

missä saa kaljalasit kädessä hillua keskellä lavaa, ei ole luvat kunnossa, koska anniskelualue ei ulotu tanssilattialle, vaan pitää olla rajattu omaan paikkaansa ja järjestyksenvalvojien tulee valvoa, että tuoppeja ei viedä tanssilattian puolelle. Yhdelläkään lavalla missä olen käynyt ei ole tuopit kädessä saanut tanssilattialle mennä.

• tanssilavalla kirjoitti:

missä saa kaljalasit kädessä hillua keskellä lavaa, ei ole luvat kunnossa, koska anniskelualue ei ulotu tanssilattialle, vaan pitää olla rajattu omaan paikkaansa ja järjestyksenvalvojien tulee valvoa, että tuoppeja ei viedä tanssilattian puolelle. Yhdelläkään lavalla missä olen käynyt ei ole tuopit kädessä saanut tanssilattialle mennä.

Tanssilavalla kirjoitti: "Yhdelläkään lavalla missä olen käynyt ei ole tuopit kädessä saanut tanssilattialle mennä."

No, eipä se sallittua ole niissäkään paikoissa ollut, missä tuota kuitenkin tapahtuu -toisissa paikoissa useammin, toisissa harvemmin. Hyvin olet onnistunut, jos et ole nähnyt.

Ns. normaaleina tanssi-iltoina harvemmin moista esiintyy, mutta sensijaan silloin, kun esiintyjissä on enempi show-meininkiin erikoistunutta artisti- ja muusikkokuntaa, on tuo joksenkin kaikkialla melko yleistä. Noissa tilaisuuskissa ei juuri mustalaisia ole nähty, joten kaljoitteluporukka on puhtaasti ns. oikeita suomalaisia.

Joku Jean S tai Elonkerjuu, Hunksit ja viime vuosina yhä useammin myös Yölintu jne. keräävät ihan oikeillekin lavoille sellaista väkeä, että aina osa heiluu laseineen ja tupakoineen myös tanssilattialla.

Mäntsälässä ainakin aiemmin (siis ennen tämän kesän verikostotapausta) on nuoria romanimiehiä useinkin kuljeksinut laseineen tanssilattian poikki kenenkään puuttumatta asiaan. Valtaväestön edustajia ei moisissa puuhissa siellä ole minun silmiini osunut.

• tanssilavalla
        Truehum kirjoitti:

Tanssilavalla kirjoitti: "Yhdelläkään lavalla missä olen käynyt ei ole tuopit kädessä saanut tanssilattialle mennä."

No, eipä se sallittua ole niissäkään paikoissa ollut, missä tuota kuitenkin tapahtuu -toisissa paikoissa useammin, toisissa harvemmin. Hyvin olet onnistunut, jos et ole nähnyt.

Ns. normaaleina tanssi-iltoina harvemmin moista esiintyy, mutta sensijaan silloin, kun esiintyjissä on enempi show-meininkiin erikoistunutta artisti- ja muusikkokuntaa, on tuo joksenkin kaikkialla melko yleistä. Noissa tilaisuuskissa ei juuri mustalaisia ole nähty, joten kaljoitteluporukka on puhtaasti ns. oikeita suomalaisia.

Joku Jean S tai Elonkerjuu, Hunksit ja viime vuosina yhä useammin myös Yölintu jne. keräävät ihan oikeillekin lavoille sellaista väkeä, että aina osa heiluu laseineen ja tupakoineen myös tanssilattialla.

Mäntsälässä ainakin aiemmin (siis ennen tämän kesän verikostotapausta) on nuoria romanimiehiä useinkin kuljeksinut laseineen tanssilattian poikki kenenkään puuttumatta asiaan. Valtaväestön edustajia ei moisissa puuhissa siellä ole minun silmiini osunut.

järjestyksenvalvojat antavat moista tapahtua, syyllistyvät he anniskelumääräysten rikkomiseen ja tällaisesta paikasta pitäisi evätä luvat.

• romani nainen

ei voi olla totta että tanssi kansa on näin ihania ihmisiä!!
      tai ainaki osa olen itse romaani ja ylpee siitä
      ja käyn kaks tai jopa kolme kertaa viikos tanssiissa jos vain TYÖT antaa myöden
      toi teidän joidenki asenne on tosi kaunis meikäläisiä kohtaan ehkä olis paras katoa oman puseron alle ja ihmetellä sitte meikäläisten asennetta yleisellä paikalla aina pitää olla puolustus kannalla vaikka mihkä meet ei riitä se että olet rehelinen vai pitää aina todistella itteensä ja tosi on se että meikäläinen ei halua riitaa mut teikäläisissä on niitä ihania ihmisiä jotka tahtoo haastaa riitaa meikäläisten kanssa kerta teidät jotkut on kasvatettu nii kauniisti meitä kohtaan että saatte olla ylpäitä tiedän vanhemmistanne että he ovat kasvattaneet lapset oman navantuijottajiksi eikä oo opettanu että maailmassa on muitakin ihmisä kun suomalaiset olisi kiva jos joskus sais elellä ihan siinä missä muutkin vinkki teille kellä on romaneja naapurissa tutustu heihin he eivät pure eikä tartuta tauteja eikä juo kahvin joukos rotan myrkkyä näin fiksusti jotkut teistä meistä ajatteletta kiitos vain.

• romani nainen

te kaikki niin sanotut oikeet suomaliset ollette kaikki lapsiin sekaantuvia pedofiiläjä jos kerta aletaan laittaa kaikkia samaan kastiin siis herää vain mieleen etä uskaltaako sitä laittaa lapsia hoitoon kun olen töissä kerte te ollette kaikki pedofiilejä miltä tää teistä tuntuu kun yleistetään?? ei hauskaa toi oli toki aika raaka veto mut kuitenki

• "suomalainen"

Täytyy sanoa valkolaisten "heimoveljieni" puolesta että häpeän tässä yhteydessä tunnustaa että meikäläisissä löytyy niin paljon näitä ahdasmielisiä kusipäitä. Olen todellakin olut yöni kautta teihin romaneihin yhteydessä (ei, en ole sosiaalityöntekijä enkä poliisi!) ja minulla on tullut teikäläisistä kuva että olette olleet mukavaa porukkaa!

Teillä romaneilla on hieno ja persoonallinen kulttuuri ja omaleimaisuus. On suuri ihme että aikojen saatossa olette sen pystyneet säilyttämään vaikka varmasti paineita on ollut mukautua. Minä ainakaan en yhdy noihin rasistisiin kommentteihin tässä ketjussa! Käyn paljon tanssimassa ja on aina mukava kun tanssipaikalla on romaneja, se tuo jotenkin tunnelmaa.. Olen myös havainnut että esim. tangolaulajissa ei ole mustalaisten veroisia sillä siinä esityksessä on sydän ja tunne mukana 100%:sti! Nautin suunnattomasti jossain esim. Bollströmin keikalla tangoista, niissä on "sitä jotain" mitä monelta puuttuu...

• kirjoittamaan

Kasvatuslaitoksessa, ?? johon pääsit varkauksista , koulupinnauksista heh

• totuus, ss
        "suomalainen" kirjoitti:

Täytyy sanoa valkolaisten "heimoveljieni" puolesta että häpeän tässä yhteydessä tunnustaa että meikäläisissä löytyy niin paljon näitä ahdasmielisiä kusipäitä. Olen todellakin olut yöni kautta teihin romaneihin yhteydessä (ei, en ole sosiaalityöntekijä enkä poliisi!) ja minulla on tullut teikäläisistä kuva että olette olleet mukavaa porukkaa!

Teillä romaneilla on hieno ja persoonallinen kulttuuri ja omaleimaisuus. On suuri ihme että aikojen saatossa olette sen pystyneet säilyttämään vaikka varmasti paineita on ollut mukautua. Minä ainakaan en yhdy noihin rasistisiin kommentteihin tässä ketjussa! Käyn paljon tanssimassa ja on aina mukava kun tanssipaikalla on romaneja, se tuo jotenkin tunnelmaa.. Olen myös havainnut että esim. tangolaulajissa ei ole mustalaisten veroisia sillä siinä esityksessä on sydän ja tunne mukana 100%:sti! Nautin suunnattomasti jossain esim. Bollströmin keikalla tangoista, niissä on "sitä jotain" mitä monelta puuttuu...

ÅITIÅSIKÖ??

• muut...
        romani nainen kirjoitti:

te kaikki niin sanotut oikeet suomaliset ollette kaikki lapsiin sekaantuvia pedofiiläjä jos kerta aletaan laittaa kaikkia samaan kastiin siis herää vain mieleen etä uskaltaako sitä laittaa lapsia hoitoon kun olen töissä kerte te ollette kaikki pedofiilejä miltä tää teistä tuntuu kun yleistetään?? ei hauskaa toi oli toki aika raaka veto mut kuitenki

eläkeläiset kotona voi niitä lapsiasi katsoa.
        Siinähän ne kylillä pörrätessä oppivat niitä uusia tapoja ja perinne säilyy...

En muista uutisissa olleen ikinä että jokin tumma lapsi olisi joutunut pedofilian uhriksi.

Jos sellaista on tapahtunut, niin eiköhän omat koirat ole puraisseet.

• Pointin tajunnut
        muut... kirjoitti:

eläkeläiset kotona voi niitä lapsiasi katsoa.
        Siinähän ne kylillä pörrätessä oppivat niitä uusia tapoja ja perinne säilyy...

En muista uutisissa olleen ikinä että jokin tumma lapsi olisi joutunut pedofilian uhriksi.

Jos sellaista on tapahtunut, niin eiköhän omat koirat ole puraisseet.

Eihän tuo ollut tosissaan kirjoitettu, vaan esimerkki vastaavanlaisesta yleistyksestä, joita moni on täälläkin mustalaisia kohtaan harrastanut. Toimi näköjään hyvin, kun noin hyökkäsit vastaan.

Minä muuten tiedän sellaisen tapauksen, jossa tumma lapsi (ei kylläkään romani) on joutunut suomalaisen pedofiilin uhriksi. Kyseessä oli adoptoitu ulkomaalainen lapsi ja pedofiili oli tämän adoptioisä.

• Häpeän teitä
        kirjoittamaan kirjoitti:

Kasvatuslaitoksessa, ?? johon pääsit varkauksista , koulupinnauksista heh

Sinäkin pöljä kirjoittelet miten sattuu. Eipä ole paljon varaa kettuilla tuollaisista.

• Tajuatko?
        Pointin tajunnut kirjoitti:

Eihän tuo ollut tosissaan kirjoitettu, vaan esimerkki vastaavanlaisesta yleistyksestä, joita moni on täälläkin mustalaisia kohtaan harrastanut. Toimi näköjään hyvin, kun noin hyökkäsit vastaan.

Minä muuten tiedän sellaisen tapauksen, jossa tumma lapsi (ei kylläkään romani) on joutunut suomalaisen pedofiilin uhriksi. Kyseessä oli adoptoitu ulkomaalainen lapsi ja pedofiili oli tämän adoptioisä.

Kyseessä ei silti ollut mustalaislapsi.

Kaippa pedofiilit ovat sen verran älykkäitä, etteivät sekaannu mustalaisiin. Siinä ei ole missään turvassa, kun vankilat ovat täynnä näiden sukulaisia.

• ampuvat

vaan toisiaan tanssipaikalla. Onko koska näin sattunut viimeksi valta väestön kesken????

• satuttaa
        Häpeän teitä kirjoitti:

Sinäkin pöljä kirjoittelet miten sattuu. Eipä ole paljon varaa kettuilla tuollaisista.

..joskus, kuten koit.

• mutta muuten
        ampuvat kirjoitti:

vaan toisiaan tanssipaikalla. Onko koska näin sattunut viimeksi valta väestön kesken????

vähän väliähän valtaväestön kesken on noita ammuskeluja. Esim. viime lauantaina Lapualla ammuttiin kahta miestä haulikolla. Kumpikaan ei tosin kuollut, mutta kuitenkin. Pahoinpitelyjä tapahtuu joka viikonloppu.

• mannein tanssitaidosta

Mitähän muuten johtuu myytti mustalaisten hyvästä tanssitaidosta?
      Nimittäin vielä en ole nähnyt ainuttakaan erinomaisesti tanssivaa mustalaista, ylipäätäänkin harvoin näkee tanssimassa, ennemminkin siellä muuten ympäristössä liehumassa.

• Luvat pois

Selvää rasismia. Ilmoitus vain virkavallalle nin joutuvat toimimaan vaikkeivat haluaisikaa. Kukonhiekassa järjestäjänä ja järjestysmiehinä mulkkuja pikkuhitlereitä, jotka ovat hakeutuneet järjestyksenpitoon aivan väärin perustein.

Kukonhiekkaan en siis enää ikinä mene. Kusipäistä sakkia kun siellä näkyy tansseja järjestävän.

• parempi pitää mölyt

mahassaan. Jos ei tiedä asioista mitään, niin silloin ei pitäisi tuomita.

Kyseisessä tapauksessa oli järkkärit ilmoittaneet etteivät pysty takaamaan ko. rodun turvallisuutta heimoriitojen takia. Johon joku heistä oli sanonut ettei heillä mitään riitoja ole täällä ollut. Siihen oli joku vanhempi manne sanonut että kyllä heillä niitä sielläkin on ollut.

Eiköhän tuo sitten ole ollut enemmän Heistä itsestään kiinni tuo pois jääminen.

Joten eiköhän olisi aika romaanien ja heidän puolustajien mennä peilin eteen ja miettiä mistä moinen johtuu, ennenkuin kaikkia muita syytellään omista ongelmista.

Ei siitä ampumisesta niin kauan ole ja on niitä ongelmia ennenkin Matin ja Tepon keikoilla romaaneista ollut.

Jos oppivat kunnolla käyttäytymään, niin tervetuloa lavoille muuten pysykää poissa ja tapelkaa "kotonanne", mutta älkää tuhotko yhteiskunnan omaisuutta.

• Selvää rasismia
        parempi pitää mölyt kirjoitti:

Kyseisessä tapauksessa oli järkkärit ilmoittaneet etteivät pysty takaamaan ko. rodun turvallisuutta heimoriitojen takia. Johon joku heistä oli sanonut ettei heillä mitään riitoja ole täällä ollut. Siihen oli joku vanhempi manne sanonut että kyllä heillä niitä sielläkin on ollut.

Joten eiköhän olisi aika romaanien ja heidän puolustajien mennä peilin eteen ja miettiä mistä moinen johtuu, ennenkuin kaikkia muita syytellään omista ongelmista.

Ei siitä ampumisesta niin kauan ole ja on niitä ongelmia ennenkin Matin ja Tepon keikoilla romaaneista ollut.

Jos oppivat kunnolla käyttäytymään, niin tervetuloa lavoille muuten pysykää poissa ja tapelkaa "kotonanne", mutta älkää tuhotko yhteiskunnan omaisuutta.

Höpö höpö.. Selvää rasismia. Pikkunatsien hommaa on järkkäreiden työ.

Vai että heimoriitoja. Ja turvallisuutta ei taata? Omaa turvallisuuttaa ne kyvyttömät järkkärit yrittää perustella. Voiko typerämpää selitystä enää olla.

• Swaywithme
        parempi pitää mölyt kirjoitti:

,kun ei tästä tapauksesta tarkemmin tiedä,niin ehkä kannattaisi jättää syyttely,, Puun ja kuoren välissä ovat varmaan myös järjestysmiehet tässä asiassa. Pitäisi ajatella alueella olevien ihmisten turvallisuuta ja viihtyisyyttä. Hyvin herkästi syytetään rasismista ,jos johonkin sitten puututaan- Ja jos jotain vakavampaa pääsee tapahtumaan ,niin kyllä kysellään ,että miksei tehty mitään,, Mäntsälän tapaus varmaan vaikuttaa tähänkin.Eikä ihme-siellä sentään teloitettiin mafiatyyliin tanssilavan portilla yksi ihminen ,, Eli mistään vahingonlaukauksista ei ollut kyse - Voi vain kuvitella ,mikä paniikkireaktio olisi syntynyt ,jos tämä olisi sattunut itse lavalla sisätiloissa. - Ja teon motiivina olivat nimenomaan eri romanisukujen vanhat kaunat ,,siis verikosto ,, - Yksilöitä ovat tietysti mmyös mustalaiset-niinkuin me kaikki muutkin- Yksittäiset mustalaiset tai esim. mustalaispariskunnat harvemmin aiheuttavat mitään häiriöitä tanssilavoilla. Sitten kun taas ovat isommalla porukalla likkeellä ,niin kyllä kaikenlaista hämminkiä saattaa olla,,ainakin näkyvät ja kuuluvat ,joten näitä ei voi olla huomaamatta.. Voihan myös olla niinkin ,että vain häiriköt huomataan -hyvinkäyttäytyvät ,kun ovat aina huomaamattomampia. Samahan pätee myös meihin kaikkiin muihinkin - Ehkä yleisin tanssilavahäirikkö on kuitenkin vielä se härmäläinen perusjuntti siinä noin kahden promillen perusolotilassaan,,

• kenen...
        Selvää rasismia kirjoitti:

Höpö höpö.. Selvää rasismia. Pikkunatsien hommaa on järkkäreiden työ.

Vai että heimoriitoja. Ja turvallisuutta ei taata? Omaa turvallisuuttaa ne kyvyttömät järkkärit yrittää perustella. Voiko typerämpää selitystä enää olla.

turvallisuutta takaavat. Heidän tehtävä on siellä valvoa järjestystä /asiakkaiden turvallisuutta.

Monessa paikassa talkoojärkärit ei uskalla puuttua asioihin vaan kääntävät selkänsä.

Täys 10 Kukonhiekan järkkäreille. Sama linja vaan edelleen, niin tulee itsekkin useammin siellä käytyä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      163
      2571
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      205
      1198
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1111
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      299
      933
    6. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      101
      912
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66