Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

ÄLÄ KYTKE TOMTOM Onea tietokoneeseen

TomTomiin pettynyt

Varoituksena muille, jos olette ostanut TomTom Onen, niin älkää kytkekö sitä tietokoneeseen. Laite korruptoituu eikä sitä saa enää millään resetoinneilla käyntiin.
Olen ulkomailla ja kaksi viikkoa sitten ostettu laite sekosi, kun yritin lisätä siihen lisää puhe ääniä. En jaksanut enää kuunnella sitä virolaisen neidin säällittävää yritystä yritää kuulostaa suomalaiselta. Hyvä laite niin kauan kuin toimii, mutta jos kerran laitetta ei voi kytkeä pc softaa, niin silloin laite on puutteelinen ja kaupan purkuun selvätä syyt.

Nyt ymmärrän itsekkin tomtomista kuulleeni varoitukset, että älä osta...

Loppuun vielä suositukset: TomTom älä osta!!!

82

32983

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yrjö

      paskatietoa.Hyvin toimii päivitysten jälkeen.

    • olet jotakin sössinyt

      Olen puheääniä ja kaikenlaista muutakin kilkettä asentanut TomTom Oneen ihan ongelmitta. Löytyy erilaista karttojen värimallia ym. sälää. Juuri päivitin kartat uuteen versioon. Kaikki toimii loistavasti.

      • tomtomtomtom

      • Bussikuski67
        tomtomtomtom kirjoitti:

        ...perää on.

        Oma tomtom-tarinani on ketjussa
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000001318&posting=22000000026558895

        Opetus oli, että ensin kannattaa ottaa varmuuskopio tompasta vaikka ohjelma ehdottaakin koneen päivittämistä.

        Höpöhöpö olen asennellut noin 10 tomppaan kaikkea virallista ja epävirallista vuosien varrella. ikinä ei ole laite seonnut. Tomppa on helpoin laite jos ajattelee päivityksiä tai muita lisäjuttuja asennella. Kohta saa kaupasta uutta x20 sarjaa jota odotan mielenkiinnolla.


      • myyjä ei

      • sarja?
        Bussikuski67 kirjoitti:

        Höpöhöpö olen asennellut noin 10 tomppaan kaikkea virallista ja epävirallista vuosien varrella. ikinä ei ole laite seonnut. Tomppa on helpoin laite jos ajattelee päivityksiä tai muita lisäjuttuja asennella. Kohta saa kaupasta uutta x20 sarjaa jota odotan mielenkiinnolla.

        Mikäs tämä x20 sarja on on mihin hintaluokkaan tulee asettumaan, kannattaako harkita One V2:n sijasta jos XL turhan kallis?


      • C-4
        sarja? kirjoitti:

        Mikäs tämä x20 sarja on on mihin hintaluokkaan tulee asettumaan, kannattaako harkita One V2:n sijasta jos XL turhan kallis?

        Siis kirjoittaja tarkoittaa uusia TomTom-malleja 520 ja 720, katso speksejä esim täältä: http://www.pondwell.com/products.php?category_id=51

        Laitteita ei ole käsittääkseni vielä julkaistu, joten vaikea sanoa toimivuudesta mitään..


      • pelaa
        Bussikuski67 kirjoitti:

        Höpöhöpö olen asennellut noin 10 tomppaan kaikkea virallista ja epävirallista vuosien varrella. ikinä ei ole laite seonnut. Tomppa on helpoin laite jos ajattelee päivityksiä tai muita lisäjuttuja asennella. Kohta saa kaupasta uutta x20 sarjaa jota odotan mielenkiinnolla.

        miten oot pystyny asentaan tomppaa mitää, kun ei se tomtomhome-softa toimi"? kävin oikeen tomtom.com sivuilta hakremas sen softan, eikä pelaa. ottaa todella jo se venäläinen akka päähän!


      • Hessuhopo_73
        pelaa kirjoitti:

        miten oot pystyny asentaan tomppaa mitää, kun ei se tomtomhome-softa toimi"? kävin oikeen tomtom.com sivuilta hakremas sen softan, eikä pelaa. ottaa todella jo se venäläinen akka päähän!

        Lisäät POI-kohteita, en ole tarvinnut kertaakaan home-ohjelmaa ja olen viimeksi asentanut kameratolpat TomTom GO 930 ja muihinkin malleihin RESURSSIENHALLINNAN kautta. Eli jos osaat tietokoneella jotain tehdä niin käyppä katsomassa ohjeita vaikka täältä:

        http://www.amg-lahti.org/ohjeet.html

        Niillä ohjeilla olen ainakin saanut nopeusvalvonnat ym. ladattua TOMTOM kaikkiin malleihin ja Garmin vaatii eri ohjeet mutta tiedostot käy siihenkin ym. naviin ainakun olen halunnut tuolta sivulta ;-)

        Tuo homesofta onkin aivan pas... ja se urkkii vielä sun naviasikin kun liikut. Esim nämä uudet mallit urkkii jopa sun nopeuksia ja reittejä ja niihin kulutettua aikaa ja kaikkea siltä väliltä. Eli kaikki tieto siirtyy sen home-ohjelman välityksellä TomTom.lle ilmaisena tietona, koska et pysty lataamaan ohjelmaa ellet hyväksy ohjeita ja anna lupaa tuolle urkinnalle. VANHA-home-ohjelma ei tehnyt tuota ns.vakoilua tai eihän se vakoilua ole kun olet kerran sen hyväksynyt sopimuksessa.


    • ex-Mosse

      Kaikki elektroniset laitteet saa sekaisin kun vain tarpeeksi räpeltää ja sekoittaa asioita - kaikki on kiinni siitä kuinka sitkeä on :)

      Sinun Tomtomisi ei kuitenkaan liene 'korruptoitunut', vaan olet vain tunaroinnillasi sekoittanut muistikortilla olevia tiedostoja. Tästä seuraa, ettei TomTom osaa käynnistyä toimivan ohjelmiston puuttuessa. Ongelman voi korjata helposti korjaamalla korruptoituneet tiedostot esim. Windowsin scandiskillä ja mahdollisesti poistamalla ne. Poiston jälkeen tulee Tomtomin mahdollisesti puuttuvat tiedostot asentaa uudelleen TomTom Homella.

      Alunperin jos olisit tehnyt sen varmuuskopion TomTomistasi niin voisit nyt palauttaa laitteen toimivaksi senkin avulla, mutta tuskin olet sitä tehnyt kun et sitä ole jo koittanut.

      No ehkä ensi kerralla ymmärrät, että "if it ain't broken don't fix it" :)

    • jos sinäkin

      nakkisormi opettelisit ensin tietoteknisten laitteiden käsittelyn alkeet, niin voisit sitten syyttää jotain muuta kuin itseäsi.
      Jos ei kerran osaa eikä älyä, niin silloinhan se on erinomaisen hyvä syy laittaa laitteen syyksi tuo oma osaamattomuus.

      • HAHAAHA

        Juuri hoommasin uuden gigaisen muistikortin Tomtom Go 300:een koska vanha muistikortti kävi liian pieneksi karttapäivitykseen, Tomtom Homella homma oli helppoa koska samalla tuli imaistua uusi softakin, yritin ensin palatus toiminnolla mutta oli niin hidasta että tyydyin sit vaan asentamaan uudet kartat softat ja samalla tuli sitten äänetkin ladattua, ei ollut vaikea ja toimii kuin junan vessa, samalla käväisin noukkaisemassa POI:t kun kerta tilaa on kerrankin. Vai tosi tumppu saa nuo sössittyä. Tietty jos mahdollisesti toi sun muistikorttis on vaikka viallinen? Takuu hoitanee sen.


    • Snaut

      Kyllä tuo varoitus on aiheellinen. Jos nimittäin seuraatte ulkomaisia palstoja, niin tämä ongelma ei ole TomTomien kohdalla mitenkään epätavallinen. Siis kun laitteen kytkee tietokoneeseen siinä oleva SD-kortti samalla korruptoituu. Yleensä lääkkeeksi tähän vaivaan tarjotaan erillisen kortinlukijan käyttämistä.

    • TomTomiin pettynyt

      En muistanutkaan, ettei täällä saa ikinä sanoa mitään negatiivista, kun joillekin tuntuu aina olevan se oma laite aina paras laite. Kukaanhan ei ikinä voi myöntää ostaneensa huonoa...

      Ollaan olevinaan, niin tietotekniikan ammattilaisia, kun on onnistuttu oikein tekemään backuppi TomTomista ja kerran on varmaan asennettu jokin lisäkorttikin PC:hen.

      Jos nyt otetaan ne TomTom lasit päästä ja katsellaan vähän noita muitakin posteja samasta aiheesta ja vielä oikein muiltakin saiteilta, niin voitte huomata, että en todellakaan ole ainoa jolla on tämä sama ongelma. Sitä paitsi, jos en tasan tarkkaan tietäistä mitä ja miten olen tehnyt ja onko tämä vika laitteessa vai tekemisissäni, niin olisin ihan hiljaa...

      • einarisa

        tuo sinun ongelmasi ei todellakaan ole mikään yleinen vaiva, itse olen päivittänyt laitetta varmaa
        sata kertaa tietokoneella eikä kertaakaan ole mitään
        korruptoitumisa tapahtunut. Aika turhaa varoittelua muutaman tapauksen perusteella. Minkä tahansa laitteen voi saada rikki/sekaisin.


      • Snaut
        einarisa kirjoitti:

        tuo sinun ongelmasi ei todellakaan ole mikään yleinen vaiva, itse olen päivittänyt laitetta varmaa
        sata kertaa tietokoneella eikä kertaakaan ole mitään
        korruptoitumisa tapahtunut. Aika turhaa varoittelua muutaman tapauksen perusteella. Minkä tahansa laitteen voi saada rikki/sekaisin.

        Kuka yhtään on seurannut alan ulkomaisia foorumeita on kyllä tähän ongelmaan monasti törmännyt. Eli kyllä se varmasti kohtuullisen yleinen on.

        Hankalaksi ongelman tekee, että TomTom ei vielä ole saanut vikaa paikallistettua. Näyttäisi siltä, että kyseessä on jokin yhteensopivuusasia TomTom HW/SW kombinaation ja Win XP:n fiksitason kanssa.


      • se hyvä

        Sehän on hyvä asia että jotkut saavat navigaattorinsa sekaisin, siihenkin sitten löytyy aikanaan neuvo että älkää tehkö näin kun minä tein, vaan tehkää niinkuin minä neuvon =))


      • Snaut
        se hyvä kirjoitti:

        Sehän on hyvä asia että jotkut saavat navigaattorinsa sekaisin, siihenkin sitten löytyy aikanaan neuvo että älkää tehkö näin kun minä tein, vaan tehkää niinkuin minä neuvon =))

        Kyllä ne joskus ihan vahingossa (tai huolimattomuuttakin) menevät sekaisin. Tiedän parikin tapausta, missä henkilö on ollut päivittämässä laitteen firmwarea ja kesken päivityksen usb- tai sarjapiuha on irronnut joko niin, että laite tippunut lattialle tai kädellä piuhaan sohaisten.

        Monet laitteet ovat tällaisen vahingon jälkeen täysin kuolleita.


      • ex-Mosse
        Snaut kirjoitti:

        Kuka yhtään on seurannut alan ulkomaisia foorumeita on kyllä tähän ongelmaan monasti törmännyt. Eli kyllä se varmasti kohtuullisen yleinen on.

        Hankalaksi ongelman tekee, että TomTom ei vielä ole saanut vikaa paikallistettua. Näyttäisi siltä, että kyseessä on jokin yhteensopivuusasia TomTom HW/SW kombinaation ja Win XP:n fiksitason kanssa.

        Laitapa linkkiä kun on niin hyvin tunnettu ongelma, löytynee siitä paljon keskusteluja netistäkin - eikö?

        Itse olen nähnyt vastaavaa ongelmaan lähinnä sen seurauksena, että käyttäjä kiskaisee usb johdon irti väärään aikaan tai sammuttaa laitteen kesken tiedostojen kopioinnin. Piuhan huono kiinnitys/viallinen piuha tietystä voi myös aiheuttaa tuota ensin mainittua vastaavan tilanteen ja tietenkin kymmenet erilaiset muut sovellukset anti-virus, spyware, adware yms. jotka voivat tahallaan/tahattomasti korruptoida tiedostoja laitteen muistista tai siirrettäessä niitä sinne.

        Lähes jokainen näistä laitteista minkä olen korjattavaksi saanut on korjaantunut sillä että on korjannut korruptoituneet tiedostot muistikortilta esim. palauttamalla ne backupista. Laitteita on kuitenkin tullut asennettua jo satoja vuosien saatossa, joten jokusen korjaukseen olen joutunut osallistumaan ja 99% vioista ovat olleet käyttäjien aiheuttamia. Pari kertaa on rauta hajonnut esim. akku tulee tiensä päähän tai yksi kosketusnäyttö on sanonut sopimuksensa irti.


      • tekee
        Snaut kirjoitti:

        Kyllä ne joskus ihan vahingossa (tai huolimattomuuttakin) menevät sekaisin. Tiedän parikin tapausta, missä henkilö on ollut päivittämässä laitteen firmwarea ja kesken päivityksen usb- tai sarjapiuha on irronnut joko niin, että laite tippunut lattialle tai kädellä piuhaan sohaisten.

        Monet laitteet ovat tällaisen vahingon jälkeen täysin kuolleita.

        Mutta onko se sitten laitteen vika jos noin käy, karkaahan monelta autokin hanskasta ja se on sen jälkeen totaalisesti "kaput", eikös laitteita ole tarkoitus käyttää niinkuin kuuluu.


      • Snaut
        tekee kirjoitti:

        Mutta onko se sitten laitteen vika jos noin käy, karkaahan monelta autokin hanskasta ja se on sen jälkeen totaalisesti "kaput", eikös laitteita ole tarkoitus käyttää niinkuin kuuluu.

        Eipä tietenkään, ja eihän kukaan niin ole väittänytkään.


      • einari56
        Snaut kirjoitti:

        Kuka yhtään on seurannut alan ulkomaisia foorumeita on kyllä tähän ongelmaan monasti törmännyt. Eli kyllä se varmasti kohtuullisen yleinen on.

        Hankalaksi ongelman tekee, että TomTom ei vielä ole saanut vikaa paikallistettua. Näyttäisi siltä, että kyseessä on jokin yhteensopivuusasia TomTom HW/SW kombinaation ja Win XP:n fiksitason kanssa.

        "Kuka yhtään on seurannut alan ulkomaisia foorumeita on kyllä tähän ongelmaan monasti törmännyt. E"

        no olen kyllä seurannut tiivisti foorumeita enkä ole ko. ongelmaan kyllä törmännyt


      • ä'ää'ä'ä'ä'ä'''ä

        laitappas sitte tietotekniikan nero linkkiä noille "muille saiteille", jos sellasia edes on!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • valkkynen
        ä'ää'ä'ä'ä'ä'''ä kirjoitti:

        laitappas sitte tietotekniikan nero linkkiä noille "muille saiteille", jos sellasia edes on!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Niin, kokeilepe ruudinkeksijä nyt vaikka ite hakukoneeseen taikasanoja "tomtom", "corrupted" ja "card".


      • navigaattori jumiutuu

        Joululahjaksi saatu TESTIVOITTAJA TOMTOM 720 ei osannutkaan suomeankielisiä komentoja, vaikka mainokset ja käyttöohje niin lupasivat. Nk. tietokoneäänen lisääminen mukana tulleelta levykkeeltä aiheutti sen ettei laite enää käynnistynyt lainkaan. Käyttöohje ei anna mitään neuvoa tilanteen varalle.
        Varmuuskopio oli kuitenkin tehtynä, mutta siitä on kovin vähän iloa kun tietokoneohjelma Tomtom Home ei kertakaikkiaan suostu varmuuskopiota koneeseen ajamaan. Uusia varmuuskopioita voin tehdä vaikka kuinka paljon.
        Laite on vietävä huoltoon, takuu hoitanee. Tämä on jälleen yksi esimerkki keskeneräisestä tuotteesta, jota myydään toimivana laitteena.


      • täällä,,,
        einarisa kirjoitti:

        tuo sinun ongelmasi ei todellakaan ole mikään yleinen vaiva, itse olen päivittänyt laitetta varmaa
        sata kertaa tietokoneella eikä kertaakaan ole mitään
        korruptoitumisa tapahtunut. Aika turhaa varoittelua muutaman tapauksen perusteella. Minkä tahansa laitteen voi saada rikki/sekaisin.

        Ei mitää probleemia ole ollut, pojat ei vaan osaa.


      • varmasti palautuu
        navigaattori jumiutuu kirjoitti:

        Joululahjaksi saatu TESTIVOITTAJA TOMTOM 720 ei osannutkaan suomeankielisiä komentoja, vaikka mainokset ja käyttöohje niin lupasivat. Nk. tietokoneäänen lisääminen mukana tulleelta levykkeeltä aiheutti sen ettei laite enää käynnistynyt lainkaan. Käyttöohje ei anna mitään neuvoa tilanteen varalle.
        Varmuuskopio oli kuitenkin tehtynä, mutta siitä on kovin vähän iloa kun tietokoneohjelma Tomtom Home ei kertakaikkiaan suostu varmuuskopiota koneeseen ajamaan. Uusia varmuuskopioita voin tehdä vaikka kuinka paljon.
        Laite on vietävä huoltoon, takuu hoitanee. Tämä on jälleen yksi esimerkki keskeneräisestä tuotteesta, jota myydään toimivana laitteena.

        sinne, mistä se on otettukin: tee se Windows: in varmuuskopiointityökalulla. Voit tehdä vaikka kuinka monta ja moneen paikkaan ja aina löytyy ja palautuu sinne, mistä se on otettukin: navigaattoriin, jos se on kytketty tietokoneeseen.


      • edellisen
        varmasti palautuu kirjoitti:

        sinne, mistä se on otettukin: tee se Windows: in varmuuskopiointityökalulla. Voit tehdä vaikka kuinka monta ja moneen paikkaan ja aina löytyy ja palautuu sinne, mistä se on otettukin: navigaattoriin, jos se on kytketty tietokoneeseen.

        varmuuskopion ja se on sitä myöden sileänä, mutta Windows: pa ei ylikirjoita, jolloin eri versiot on tallessa ja milloin tahansa palautettavissa


    • ARSKA

      kannattais kysyä muilta neuvoa ennenkuin alkaa räpeltälään TomTom.in kanssa ellet kerran osaa ja tuo sun viestin varmaan maahantuoja tykkää lukea kun kehotat tuollaista. Kannattaa odotelle poliisin yhteydenottoa.. Tuossa kehoitat toimimaan vastoin lakeja. Ja syy on vain se kun et osaa käyttää laitetta. Itellä ei mitään ongelmia ollut TomTom laitteen kanssa varmaan johtuu, että osaa käyttää laitetta ja kysyä jos joku on hukassa..

      • tomtomtomt

        neuvoa, että ei mitään ongelmaa, jos osaa ja mitä sitä räpellät jos et osaa.

        Mutta mutta, kyseessä on laite jota myydään suurille massoille ja joka mainitaan erityisen helppokäyttöiseksi.

        Itse hankin Tomtomin alkukesästä ja kesken ensimmäisen päivityksen laite vain jämähti ja eikä sen jälkeen herännyt henkiin... en vetänyt USB-kaapelia pois enkä keskeyttänyt asennusta. Se vain keskeytyi.

        Jälkiviisaana voi sanoa, että palauta varmuuskopio, mutta enhan sellaista ottanut, koska enhän digikamerasta, digiboksista tai mp3-soittimestakaan ole sellaista ottanut. Ajattelin, että navigaattorikin on samanlainen laite ja uskon, että 90 prosenttia laitteen ostajista myös ajattelee näin.

        Tietokoneiden kanssa olen touhunnut parikymmentä vuotta.

        Soitin sitten Tomtom-tukeen ja sieltä sanottiin että tiedostot ovat korruptoituneet ja kehoitettiin suoraan, että käy liikkeessä ja vaihda laite toimivaan. *Tästä erityinen kiitos valmistajan puhelintuelle, kaikki järjestyi erittäin mallikelpoisesti asiakkaan kannalta*. Palvelusta arvosana 10 .

        Vaihdoin Tomtomin sitten uuteen ja kaikki on sujunut oikein hyvin: päivitykset, lisäsoftan asennukset, POItten asentaminen.

        Eli olen erittäin tyytyväinen Tomtomiin. Toimii juuri niin kuin pitääkin, on helppo ja päivittää. Mutta ihan alussa oli ongelmia.


    • tompan

      ymmärrän kyllä että sähkölaitteet menevät joskus sekaisin,mutta en ymmärrä tuota korruptio sanaa muuten kuin että ,sekö tomtom laita ryhtyy pyytämään lahjuksia ja jos pyytää omistajaltaan eli minulta ,se on paha homma.
      Mutta voisko olla että siihen koneeseen vois mennä joku tietokone virus tai haittaohjelma ,silloin kannattaisi varmaan pitää koneessaan hyvät virustutkat ja ajaa aina ensin ne kun laittaa tomin tietokoneeseen,oon jo yli kuuvenkympin ukko ja ei oo ollu kauan kone joten en oikein älyä näitä.

    • onetomtom

      Kyllä ongelmia on ollut. Ensin yksi one vaihtoon myyjäliikkeessä ja sen jälkeen saman korruptoitumisen jälkeen Hollantiin katsottavaksi. TomTom huolto pelaa hyvin samoin kuin ja tuki Suomessa. Homma oli tosi tehokasta ja TomTom käytössä taas eli kaikki siis ok.
      Mistä siis johtui? Itse ounastelen että PC:lläni on jotakin sellaista softaa joka aiheuttaa torjuntaa ja tiedostojen korruptoitumisen,(esim. uuden tomtom softan päivittämisessä, jonka tomtom home ehdottaa tehtäväksi ensimmäisenä tekona). Ehkä joku ohjemisto ei ole yhteensopiva vaikea sanoa. En usko että kukaan myöskään irrottaa usb:tä kesken varmuskopioinnin.
      En ole uskaltanut enää laittaa onea kiinni ainakaan tuohon samaan koti-PC:hen. Niin, ja oneni on sellainen, ettei siinä ole erillistä SD korttia vaan tiedostot on ladattu kiinteään muistiin valmiiksi.

    • Mulholland

      Täällä myös samanlaisia kokemuksia. Nykyinen laitteeni sekosi kun kytkettyäni tompan tietokoneeseeni ja Tom Tom Homen tehdessä päivityksen (versio 6.560)uusimpaan versioon, muistikortilta korruptoitui pari fileä. Ei enää käynnistynyt lainkaan. Tämän jälkeen yritin tehdä varmuuskopiota, joka sekään ei enää onnistunut. Kun yritin poistaa laitteelta Tom Tom Homen tekemän päivityksen, sen seurauksena koko muistikortti tyhjeni.

      Tompan tukeen soiteltuani myönsivät että kyseinen softavirhe laitteessa esiintyy, joka heidän mukaan on korjattavissa. Ei muuta kuin pitää lähettää laite sinne takuuhuoltoon. Jos homma ei vieläkään skulaa, pakko yrittää purkaa kauppa ja vaihtaa toisen merkkiseen Naviin.

      Että näin - muuten kyllä loistava peli.

      • jere-75

        En kyllä uskalla suositella itsekkään enään TomTomia kellekkään. Pitäkää ne ainakin kaukana PC:stä. Aivan uskomatonta paskaa. Ensin omistin Go 910. Päivitykset ja lopulta koko navi ei käynnistynyt. Edes latausvalo ei telakassa syttynyt. Meni vaihtoon -> sain uuden ja myin äkkiä. Kului aikaa ja päätin koittaa nyt Go 520. JA TAAAAAAAAAAAAAS hohhoijaa ongelmia. Asennan uuden home ohjemiston koneelle. Tomppa kii telakkaan. Kone ehdottaa uusien osien imua ja asennusta tompalle. Klikkaan OK. Asentelee. Tsekkailen niit näit homella. Päätän lopettaa. Valikosta nappaan irroita laite. Kone sanoo "turvallista irroittaa navi". Irroitan tompan. Sammutan tompan. Käynnistän tompan. YLLÄTYS PASKA ei buuttaa enään. Tulee vaan laitteen kuva, alakulmassa pieni kovon kuva ja punainen vilkkuva pallo mis valkoinen ruksi. Helvetti pitänee päivitykset pyytää jatkossa jossain liikkeessä.


      • Iloinen tomtom... not
        jere-75 kirjoitti:

        En kyllä uskalla suositella itsekkään enään TomTomia kellekkään. Pitäkää ne ainakin kaukana PC:stä. Aivan uskomatonta paskaa. Ensin omistin Go 910. Päivitykset ja lopulta koko navi ei käynnistynyt. Edes latausvalo ei telakassa syttynyt. Meni vaihtoon -> sain uuden ja myin äkkiä. Kului aikaa ja päätin koittaa nyt Go 520. JA TAAAAAAAAAAAAAS hohhoijaa ongelmia. Asennan uuden home ohjemiston koneelle. Tomppa kii telakkaan. Kone ehdottaa uusien osien imua ja asennusta tompalle. Klikkaan OK. Asentelee. Tsekkailen niit näit homella. Päätän lopettaa. Valikosta nappaan irroita laite. Kone sanoo "turvallista irroittaa navi". Irroitan tompan. Sammutan tompan. Käynnistän tompan. YLLÄTYS PASKA ei buuttaa enään. Tulee vaan laitteen kuva, alakulmassa pieni kovon kuva ja punainen vilkkuva pallo mis valkoinen ruksi. Helvetti pitänee päivitykset pyytää jatkossa jossain liikkeessä.

        Aluksi tomtom homen uusin versio ei tunnistanut koko laitetta kun sen usb:n perään tökkäsi. XP kyllä laitteen tunnisti ja näytti, että koneessa on nätisti kiinni tomtom one (v3)ja laite toimii hyvin. Kahlasin aikani helppejä osoitteesta www.tomtom.com ja siellä käskettin päivitellä usb-ohjain yms. Päivitin xp:n usb-ajurin uusimpaan mahdolliseen, mutta edelleenkin sama juttu. Tomtom home ei tajua, että laite on koneessa kiinni, vaikka xp sen huomaa.

        Noh, poistin uusimaan 2.1 version tomtom homesta ja asensin cd:llä mukana tulleen ohjelman versioltaan tomtom home v.1.2. Tämä softa tunnisti laitteen välittömästi ja näytti, että sisällä on skandinavian kartta yms. Ohjelma ehdotti sisältöpäivitystä, johon vastaan kyllä. Seuraavaksi ohjelma alkoi lataamaan päivityksiä ja onnistuikin siinä. Heti sen perään ohjelma ehdotti, että lataa uusin versio tomtom homesta johon myös vastasin kyllä. Homma stoppasi 40 prosenttiin, jonka jälkeen ohjelma ei enää vastannut. Tämän jälkeen odottelin aikani, että palautuisiko ohjelma vielä elävien kirjoihin, mutta turha toivo. Tomtom home ei vastaa. Siispä task managerista ohjelmalle killiä. Seuraavaksi poistin laitteen xp:n ohjatulla toiminnolla ja kone kertoili, että voit irroittaa laitteen turvallisesti. Usb-piuha irti. Tomtom käyntiin ja eikös ole tilanne se, että SD-korttia ei laite enää tunnista. Hienosti meni! Backuppia ei tietysti ole kun ensimmäisenä ohjelmassa ehdotettiin päivitystä. Ei auta lampsia kun kauppaan ja anoa uutta korttia.


      • Ostoa suunnitteleva
        Iloinen tomtom... not kirjoitti:

        Aluksi tomtom homen uusin versio ei tunnistanut koko laitetta kun sen usb:n perään tökkäsi. XP kyllä laitteen tunnisti ja näytti, että koneessa on nätisti kiinni tomtom one (v3)ja laite toimii hyvin. Kahlasin aikani helppejä osoitteesta www.tomtom.com ja siellä käskettin päivitellä usb-ohjain yms. Päivitin xp:n usb-ajurin uusimpaan mahdolliseen, mutta edelleenkin sama juttu. Tomtom home ei tajua, että laite on koneessa kiinni, vaikka xp sen huomaa.

        Noh, poistin uusimaan 2.1 version tomtom homesta ja asensin cd:llä mukana tulleen ohjelman versioltaan tomtom home v.1.2. Tämä softa tunnisti laitteen välittömästi ja näytti, että sisällä on skandinavian kartta yms. Ohjelma ehdotti sisältöpäivitystä, johon vastaan kyllä. Seuraavaksi ohjelma alkoi lataamaan päivityksiä ja onnistuikin siinä. Heti sen perään ohjelma ehdotti, että lataa uusin versio tomtom homesta johon myös vastasin kyllä. Homma stoppasi 40 prosenttiin, jonka jälkeen ohjelma ei enää vastannut. Tämän jälkeen odottelin aikani, että palautuisiko ohjelma vielä elävien kirjoihin, mutta turha toivo. Tomtom home ei vastaa. Siispä task managerista ohjelmalle killiä. Seuraavaksi poistin laitteen xp:n ohjatulla toiminnolla ja kone kertoili, että voit irroittaa laitteen turvallisesti. Usb-piuha irti. Tomtom käyntiin ja eikös ole tilanne se, että SD-korttia ei laite enää tunnista. Hienosti meni! Backuppia ei tietysti ole kun ensimmäisenä ohjelmassa ehdotettiin päivitystä. Ei auta lampsia kun kauppaan ja anoa uutta korttia.

        Olen vertaillut Tomtom ja Hakkapeliitta GPS-navigaattoreita ennen hankintaa.

        Osaisikohan kukaan tietävä kertoa mitä merkitystä tai vaikutusta on näiden muistien eroilla toimintaan tai nopeuteen yms.??

        Hakkapeliitassa Sisäinen muisti: 64MB ja

        Tomtom:ssa 512MB sisäistä flash-muistia

        Mitähän nuo erot vaikuttaa??

        Mitähän muuta merkitsevää eroa noissa olisi joka vaikuttaisi valintaan?
        Hyvistä neuvoista kiittäen.


      • 123456
        Iloinen tomtom... not kirjoitti:

        Aluksi tomtom homen uusin versio ei tunnistanut koko laitetta kun sen usb:n perään tökkäsi. XP kyllä laitteen tunnisti ja näytti, että koneessa on nätisti kiinni tomtom one (v3)ja laite toimii hyvin. Kahlasin aikani helppejä osoitteesta www.tomtom.com ja siellä käskettin päivitellä usb-ohjain yms. Päivitin xp:n usb-ajurin uusimpaan mahdolliseen, mutta edelleenkin sama juttu. Tomtom home ei tajua, että laite on koneessa kiinni, vaikka xp sen huomaa.

        Noh, poistin uusimaan 2.1 version tomtom homesta ja asensin cd:llä mukana tulleen ohjelman versioltaan tomtom home v.1.2. Tämä softa tunnisti laitteen välittömästi ja näytti, että sisällä on skandinavian kartta yms. Ohjelma ehdotti sisältöpäivitystä, johon vastaan kyllä. Seuraavaksi ohjelma alkoi lataamaan päivityksiä ja onnistuikin siinä. Heti sen perään ohjelma ehdotti, että lataa uusin versio tomtom homesta johon myös vastasin kyllä. Homma stoppasi 40 prosenttiin, jonka jälkeen ohjelma ei enää vastannut. Tämän jälkeen odottelin aikani, että palautuisiko ohjelma vielä elävien kirjoihin, mutta turha toivo. Tomtom home ei vastaa. Siispä task managerista ohjelmalle killiä. Seuraavaksi poistin laitteen xp:n ohjatulla toiminnolla ja kone kertoili, että voit irroittaa laitteen turvallisesti. Usb-piuha irti. Tomtom käyntiin ja eikös ole tilanne se, että SD-korttia ei laite enää tunnista. Hienosti meni! Backuppia ei tietysti ole kun ensimmäisenä ohjelmassa ehdotettiin päivitystä. Ei auta lampsia kun kauppaan ja anoa uutta korttia.

        Ostin uuden pienen ja sievän ONE 30-series laitteen ja laitoin siihen heti päivityksen, joka päivityksenasennuksen jälkeen jumiutti laitteen.

        Hassua ettei HOME edelleenkään käske ottaa varmistusta ennen päivitystä luulisi jo tomtomin poikien oppineen.


      • garminiin
        Ostoa suunnitteleva kirjoitti:

        Olen vertaillut Tomtom ja Hakkapeliitta GPS-navigaattoreita ennen hankintaa.

        Osaisikohan kukaan tietävä kertoa mitä merkitystä tai vaikutusta on näiden muistien eroilla toimintaan tai nopeuteen yms.??

        Hakkapeliitassa Sisäinen muisti: 64MB ja

        Tomtom:ssa 512MB sisäistä flash-muistia

        Mitähän nuo erot vaikuttaa??

        Mitähän muuta merkitsevää eroa noissa olisi joka vaikuttaisi valintaan?
        Hyvistä neuvoista kiittäen.

        Hakkapeliitta verkkokauppapiste comista on susi syntyssään,ostin uusimman mallin 009 ja se kesti tasan päivän,vein takaisin ja sain heiltä heti uuden sanoivat etteivät lähetä huoltoon,kun tulee kalliimmaksi ,kuin antaa hyllystä asiakkaalle uusi,no tämä uusi kestikin jo kaksiviikkoa melkein koko lapin reissun,sitten taas verkkokauppaan ruoholahteen,niin he lähettivät korjattavaksi ja kesti tasan kolmeviikkoa ja kestikin melkein kolmeviikkoa,menin taas liikkeseen,niin poika sanoi tiskin takaata ,nuo on susia joka ikinen,takasin tulee 3 laitteesta kaksi,jotentuskin kannattaa ostaa hakkapeliittaa,kun siihen on nyt laitettu näkymät ilmakuvista helsinkiin ja tampereelle ja ne ei toimi vaan sotkee koko paskan,eli älä osta ,menetät vaan hermosi.


    • 730t

      Ostin perjantaina 730t:n, viikonlopun pelasi ok. Nyt latailin päivityksiä(win-xp). Ei käynnisty Tomppa enää vaikka mitä tekisi. Valkoinen ruksi tulee punaisella taustalla. Kaikki tehty taatusti ohjeen mukaan. Resetit ei auta. Maanantaina takaisin kauppaan,, hyvä etten ollut jo ulkomailla.

      • V*tuttaa

        Itsellä sama juttu koitin päivittää tomppaa ja eikä käynnisty enää ollenkaa, tuskin on takuakaan jäljellä...


      • tomtom
        V*tuttaa kirjoitti:

        Itsellä sama juttu koitin päivittää tomppaa ja eikä käynnisty enää ollenkaa, tuskin on takuakaan jäljellä...

        Aah, ilman teitä jotka eivät malta lukea ohjeita tutustua laitteeseen minulla ei olisi töitä. Kiitos siis malttamattomuudestanne.

        Täytyy kyllä myöntää, että ammattilaisena tein itsekkin väärin ja "tuhosin" 930T tomppani. Ei kuitenkaan hätää tom tomin sivuilla on jopa ohjeet kuinka tilanne korjaantuu. Joten eipä muuta kuin luku iloa.

        Vielä loppun suositus: Opetelkaa käyttämään :)


    • TomTom Go 730 pelittää

      TomTom Go 730 pelittää, just hankin sain 24kk karttatakuun ja aivan upeesti toimii noin KP (kiinnostavat paikat) Point of Interest.

      Latailin niitä Suomi, Ruotsi, Tanska, Saksa osalta ensi kesän reissuja varten.

      Tosi selkeä tuo kaista opastus - täytyy olla aivan tampio jos ei tällä osaa perille :)

      • ei enää tomtom asiakas

        Ei muuten toimi. Hommasin one iq routesin ja ensimmäisen karttapäivityksen jälkeen laitteessa korruptoituneita tiedostoja eikä lähde enää käyntiin. Homma varmaan pelaakin hienosti mikäli siihen ei mitään päivittele. Palautin koko paskan ja vaihdoin merkkiä.


      • asfaa
        ei enää tomtom asiakas kirjoitti:

        Ei muuten toimi. Hommasin one iq routesin ja ensimmäisen karttapäivityksen jälkeen laitteessa korruptoituneita tiedostoja eikä lähde enää käyntiin. Homma varmaan pelaakin hienosti mikäli siihen ei mitään päivittele. Palautin koko paskan ja vaihdoin merkkiä.

        vaikka päivittelee, aivan ensimmäinen one versio päivitetty jo varmaa sata kertaa ei ikinä ongelmia


      • hölynpölyä
        asfaa kirjoitti:

        vaikka päivittelee, aivan ensimmäinen one versio päivitetty jo varmaa sata kertaa ei ikinä ongelmia

        tämä keskustelu on jonkun ihan kipeen aloittama.
        Ihmeellistä sinänsä ettei se ole loppunut "asiattoman viestin" mukaisesti.

        Keskusteluhan on alkanut jo 3 vuotta sitten.

        TÄYTTÄ HÖÖLIPÖÖLIÄ


      • näin on
        hölynpölyä kirjoitti:

        tämä keskustelu on jonkun ihan kipeen aloittama.
        Ihmeellistä sinänsä ettei se ole loppunut "asiattoman viestin" mukaisesti.

        Keskusteluhan on alkanut jo 3 vuotta sitten.

        TÄYTTÄ HÖÖLIPÖÖLIÄ

        Kyllä näin on, että aikamoisia laatuongelmia on ollut / on vieläkin tomtomilla.


      • yksilöstä kiinni
        asfaa kirjoitti:

        vaikka päivittelee, aivan ensimmäinen one versio päivitetty jo varmaa sata kertaa ei ikinä ongelmia

        Taitaa olla yksilöstä kiinni toimiiko vaiko eikö toimi. Peruslähtökohtana pitäisi olla, että homma pelittäisi kaikilla kappaleilla eikä vain harvoilla ja valituilla. Näin ei ole tomtomilla.


      • agag
        yksilöstä kiinni kirjoitti:

        Taitaa olla yksilöstä kiinni toimiiko vaiko eikö toimi. Peruslähtökohtana pitäisi olla, että homma pelittäisi kaikilla kappaleilla eikä vain harvoilla ja valituilla. Näin ei ole tomtomilla.

        lähtökohta on se että 99 prosentilla toimii aivan oikein


      • jelppis
        yksilöstä kiinni kirjoitti:

        Taitaa olla yksilöstä kiinni toimiiko vaiko eikö toimi. Peruslähtökohtana pitäisi olla, että homma pelittäisi kaikilla kappaleilla eikä vain harvoilla ja valituilla. Näin ei ole tomtomilla.

        Tömppaan on helppo ja turvallinen päivittää tietoja. Homma toimii varmasti.


      • !dille_dong!
        agag kirjoitti:

        lähtökohta on se että 99 prosentilla toimii aivan oikein

        Ei juuri lohduta, kun omista TomTomeista 100% ei toimi.
        - Ota TomTom paketista
        - USBllä kiinni koneeseen
        - Asenna Home
        - Lataa ja asenna päivitykset
        -> koko paletti täydellisessä tiltissä.
        Sanonpahan vaan, että täytyy olla ultrapessimisti joka ottaa backupin pakasta vedetystä koneesta. Täytyyhän siinä olla aina mahdollisuus tehdasasetusten palauttamiseen - on näköjään poikkeuksia.

        Löysin TomTomin sivuilta apua, jotta sain vanhan kartanpuolikkaan poistettua ja ladattua/asennettua uudelleen. Nyt ei tosin toimi, koska en saa aktivoitua karttaa. No eiköhän se huomenissa selviä.

        Vaikka saisinkin laitteen toimimaan näiden taistelujen jälkeen, niin varmaa on ettei laite ole suunniteltu loppuun asti ellei käyttöönotto suju ilman googlea.


      • ei mulla
        jelppis kirjoitti:

        Tömppaan on helppo ja turvallinen päivittää tietoja. Homma toimii varmasti.

        tomtom home ei vaan pelaa mulla, vaikka kuinka monetta kertaa sen lataan sen omilta sivuilta ja koitan. millä ihmeellä kaikki muut saa sen muka toimimaan??? millä vaihdan siihen yhtään mitään, jhollei se anna yksinkertaisia bmp-kuvia vaihtaa suoraan windowsin tietojenhallinlla!!?? kyl ne "vaihtuu" mutta ku starttaa tomin, ni ne onki takas samat vanhat tyhmät alkukuvat ja varkauden esto-kuva.. äänetki pitäsi saada muutettuu nii et jos meet ylinopeutta, ni se huutais vaika oikeella poliisin (suomalaissen) sireeniäänellä, eikä millää "cuccoo" äänellä tai muulla plim plim sössöllä. anna ohje tai heitän ton seinää ja lähetän takas tehtaalle.


      • kyllästynyt ongelmiin
        !dille_dong! kirjoitti:

        Ei juuri lohduta, kun omista TomTomeista 100% ei toimi.
        - Ota TomTom paketista
        - USBllä kiinni koneeseen
        - Asenna Home
        - Lataa ja asenna päivitykset
        -> koko paletti täydellisessä tiltissä.
        Sanonpahan vaan, että täytyy olla ultrapessimisti joka ottaa backupin pakasta vedetystä koneesta. Täytyyhän siinä olla aina mahdollisuus tehdasasetusten palauttamiseen - on näköjään poikkeuksia.

        Löysin TomTomin sivuilta apua, jotta sain vanhan kartanpuolikkaan poistettua ja ladattua/asennettua uudelleen. Nyt ei tosin toimi, koska en saa aktivoitua karttaa. No eiköhän se huomenissa selviä.

        Vaikka saisinkin laitteen toimimaan näiden taistelujen jälkeen, niin varmaa on ettei laite ole suunniteltu loppuun asti ellei käyttöönotto suju ilman googlea.

        Mulle meni 630 heti jumiin uuden alkuperäisen karttapäivityksen kanssa. Muutkaan päivitykset eivät onnistuneet. Kone tilttas oikein kunnolla, samoin tomtom. Resetointi auttoi asiaan. Poistin kaikki mahdolliset tietoturvat ja palomuurit, mutta jätin adls-laitteen palomuurin toimintaan välttääkseni virukset. Sekään ei auttanut.


        Yrittivät auttaa Tomtomin Hollannissa toimivasta asiakasplvelusta, mutta heidän ohjeilla homma ei hoitunut.

        Ilmeisesti tomtom ei pidä Xp-käyttöjärjestelmästä tai koneessa olevasta Soneran tietoturvasta (F-secure). TeleWellin adls-laitteen palomuurikin saattoi haitata lataamisia.

        Kaverilla oli Vista-kone ja kokeilin sillä. Kaikki päivitykset onnistuivat loistavasti.

        Myyntitilanteessa pitäisi kertoa, että lataaminen ei onnistu kaikilta tietokoneilta. Kerroin sen myös tomtomin asiakastukeen. Jäivät kuulemma miettimään asiaa.

        Olen itsekin kasaillut useita tietokoneita ohjelmistoineen ongelmitta, mutta latausongelma meinas lyodä ällikällä.

        Muuten tomtomin asiakaspalvelu väitti kuluttajasuojan vastaisesti, että softa ei kuulu laitteen takuuseen eli softaongelmat eivät oikeuta takuukorjaukseen.

        Ostin laitteen Gigantista, mutta he ilmoittivat, että ongelma ei kuulu heille. Sekin on kuluttajasuojan vastaista. Joten miettikää mistä ostatte.


      • Voi vittu
        kyllästynyt ongelmiin kirjoitti:

        Mulle meni 630 heti jumiin uuden alkuperäisen karttapäivityksen kanssa. Muutkaan päivitykset eivät onnistuneet. Kone tilttas oikein kunnolla, samoin tomtom. Resetointi auttoi asiaan. Poistin kaikki mahdolliset tietoturvat ja palomuurit, mutta jätin adls-laitteen palomuurin toimintaan välttääkseni virukset. Sekään ei auttanut.


        Yrittivät auttaa Tomtomin Hollannissa toimivasta asiakasplvelusta, mutta heidän ohjeilla homma ei hoitunut.

        Ilmeisesti tomtom ei pidä Xp-käyttöjärjestelmästä tai koneessa olevasta Soneran tietoturvasta (F-secure). TeleWellin adls-laitteen palomuurikin saattoi haitata lataamisia.

        Kaverilla oli Vista-kone ja kokeilin sillä. Kaikki päivitykset onnistuivat loistavasti.

        Myyntitilanteessa pitäisi kertoa, että lataaminen ei onnistu kaikilta tietokoneilta. Kerroin sen myös tomtomin asiakastukeen. Jäivät kuulemma miettimään asiaa.

        Olen itsekin kasaillut useita tietokoneita ohjelmistoineen ongelmitta, mutta latausongelma meinas lyodä ällikällä.

        Muuten tomtomin asiakaspalvelu väitti kuluttajasuojan vastaisesti, että softa ei kuulu laitteen takuuseen eli softaongelmat eivät oikeuta takuukorjaukseen.

        Ostin laitteen Gigantista, mutta he ilmoittivat, että ongelma ei kuulu heille. Sekin on kuluttajasuojan vastaista. Joten miettikää mistä ostatte.

        kokeilla asentaa softan uudelleen. Se voi joskus auttaa. Mikä softaversio sulla on?


      • Voi vittu
        Voi vittu kirjoitti:

        kokeilla asentaa softan uudelleen. Se voi joskus auttaa. Mikä softaversio sulla on?

        ja kokeile poistaa myös Home (myös asennuskansio) ja asenna se uudelleen.


      • T-T 730 sekosi

        Kuukausi sitten Itävallassa täysin. Näyttö rupesi aivan itsestään vilkuttamaan eri sivuja. Mikä ihmeellisintä, niin seuraavana päivänä kun huvikseni kokeilin, niin toimi kun mitään ei olis sattunut. Laitteen luotettavuus mun silmissä aleni nollaan. Kerran sen jälkeen tuittuillu samalla tavalla. Resetoinnit, eikä tehdasasetusten palautukset auta. Kuinka tollasen korjaa jos just sillä hetkellä se vika ei ilmene.


      • Voi vittu
        T-T 730 sekosi kirjoitti:

        Kuukausi sitten Itävallassa täysin. Näyttö rupesi aivan itsestään vilkuttamaan eri sivuja. Mikä ihmeellisintä, niin seuraavana päivänä kun huvikseni kokeilin, niin toimi kun mitään ei olis sattunut. Laitteen luotettavuus mun silmissä aleni nollaan. Kerran sen jälkeen tuittuillu samalla tavalla. Resetoinnit, eikä tehdasasetusten palautukset auta. Kuinka tollasen korjaa jos just sillä hetkellä se vika ei ilmene.

        asentaa siihen softa uudestaan, päivitä uudempaan(jos on) tai palaa vanhaan.


      • TomTomeissa
        kyllästynyt ongelmiin kirjoitti:

        Mulle meni 630 heti jumiin uuden alkuperäisen karttapäivityksen kanssa. Muutkaan päivitykset eivät onnistuneet. Kone tilttas oikein kunnolla, samoin tomtom. Resetointi auttoi asiaan. Poistin kaikki mahdolliset tietoturvat ja palomuurit, mutta jätin adls-laitteen palomuurin toimintaan välttääkseni virukset. Sekään ei auttanut.


        Yrittivät auttaa Tomtomin Hollannissa toimivasta asiakasplvelusta, mutta heidän ohjeilla homma ei hoitunut.

        Ilmeisesti tomtom ei pidä Xp-käyttöjärjestelmästä tai koneessa olevasta Soneran tietoturvasta (F-secure). TeleWellin adls-laitteen palomuurikin saattoi haitata lataamisia.

        Kaverilla oli Vista-kone ja kokeilin sillä. Kaikki päivitykset onnistuivat loistavasti.

        Myyntitilanteessa pitäisi kertoa, että lataaminen ei onnistu kaikilta tietokoneilta. Kerroin sen myös tomtomin asiakastukeen. Jäivät kuulemma miettimään asiaa.

        Olen itsekin kasaillut useita tietokoneita ohjelmistoineen ongelmitta, mutta latausongelma meinas lyodä ällikällä.

        Muuten tomtomin asiakaspalvelu väitti kuluttajasuojan vastaisesti, että softa ei kuulu laitteen takuuseen eli softaongelmat eivät oikeuta takuukorjaukseen.

        Ostin laitteen Gigantista, mutta he ilmoittivat, että ongelma ei kuulu heille. Sekin on kuluttajasuojan vastaista. Joten miettikää mistä ostatte.

        Minulla on samoin Windows XP ja FSecure (ClientSecurity). ADSL-boksikin on Telewell (TW-EA510 v3). Päivitykset ja uuden kartan lataus on kyllä onnistunut hyvin. Pulmaa ei siis voi yleistä kaikkiin Tomppiin, eri tyyppien ohjelmistoissa on varmaan isojakin eroja. Laite on TomTom One v3 Skandinavia, vuoden 2008 alun mallia.


    • kytkin,

      Kyllä minulla on toiminut aivan moitteetta jo vuosia ;))

      • jesse79

        Hyvä sulle mutta mulla ainakin meni laite tilttiin heti kun olin päivittänyt uuden kartan. Ja olen todellakin sinut tietokoneiden kanssa. Tää paska ei vaan jostain syystä toimi enää.


      • Voi vittu
        jesse79 kirjoitti:

        Hyvä sulle mutta mulla ainakin meni laite tilttiin heti kun olin päivittänyt uuden kartan. Ja olen todellakin sinut tietokoneiden kanssa. Tää paska ei vaan jostain syystä toimi enää.

        mutta et ole sinut navien kanssa. Et viittis kertoa hiukan tarkemmin, että mitä teit, miten ja mitä sitten tapahtui? Käynnistyikö olleenkaan, jos niin miten, jos ei, niin näkyykö näytöllä mitään vai jämähtääkö alkukuvaan? Mitä karttaa ängit (ostettu, lainattu vai viimeisimmän kartan takuu kartta), mikä versio ja millaiselle kortille? Mitä softaa käytät, paljonko rammia navissasi on?


    • viljomi

      ei ole versiota linuxille.. mikä sinällään tuntuu älyttömältä, kun laitteet on linux-pohjasia.

      windowskoneita kun en omista, ei o tullu mieleenkään tehdä tohon mitään virallisia päivityksiä.. neljän kaverin tomtom homea maistaneita laitteita oon kyllä herätelly henkiin, kun eivät tosiaan ite o varmuuskopioita ottaneet..

      helpommalla noihin asentuu muille laitteille tarkotetut softat ja piraattikartat, kun noi tompan tarjoamat omat vaihtoehdot ;)

      itellä on joku one v2 ja nyt softana 8.412 ja karttana 8.30 .. iqr ja tietokoneäänet toimii, tosin saisvat suomenkielen saada jo mukaan, kun ei lontoonkieliset vaihtoehdot oikein suomalaisista kadunnimistä selviä.

    • Arska tehtaalla

      Et vaan osaa.

    • Hessuhopo_73

      Lisäät POI-kohteita, en ole tarvinnut kertaakaan home-ohjelmaa ja olen viimeksi asentanut kameratolpat TomTom GO 930 ja muihinkin malleihin RESURSSIENHALLINNAN kautta. Eli jos osaat tietokoneella jotain tehdä niin käyppä katsomassa ohjeita vaikka täältä:

      http://www.amg-lahti.org/ohjeet.html

      Niillä ohjeilla olen ainakin saanut nopeusvalvonnat ym. ladattua TOMTOM kaikkiin malleihin ja Garmin vaatii eri ohjeet mutta tiedostot käy siihenkin ym. naviin ainakin olen halunnut tuolta sivulta ;-)

      Tuo homesofta onkin aivan pas... ja se urkkii vielä sun naviasikin kun liikut. Esim nämä uudet mallit urkkii jopa sun nopeuksia ja reittejä ja niihin kulutettua aikaa ja kaikkea siltä väliltä. Eli kaikki tieto siirtyy sen home-ohjelman välityksellä TomTom.lle ilmaisena tietona, koska et pysty lataamaan ohjelmaa ellet hyväksy ohjeita ja anna lupaa tuolle urkinnalle. VANHA-home-ohjelma ei tehnyt tuota ns.vakoilua tai eihän se vakoilua ole kun olet kerran sen hyväksynyt sopimuksessa.

      • reiteillä,

        kun et kerran ajoaikojasi muille jaa: niitten ajoaikojen perusteella lasketaan keskimäärin nopeimmat ajoreitit. Ole hyvä ja aja suorinta tietä tästä lähin. Kiitos yhteistyöstäsi!


    • Voi hitsi

      Hommasin One iq routesin ja eikun päivittämään. Vituiks meni vaikka tein kaiken ohjeiden mukaan. No sitten testailemaan erilaisia ohjeita: resettiä, uusiks asennusta, formatointia vaikka mitä moneen kertaan. Eikä starttaa!

      Täysin ehjää varmuuskopiointia ei ole koska eipä sitä nyt heti tule mieleen ottaa perhana. Kyllä hemmetti pitäis vehkeen vähän varmemmin toimia eikä heti pitäs joutua guruilemaan tämmösten kanssa. Tietokoneiden kanssa olen kyllä puuhastellut parikymmentä vuotta eikä ikinä ole mitään hajonnut paitsi tämä Tomtom romu.

      Ilmeisesti se ei vain toimi tiettyjen ohjelmisto ja laitteistoyhdistelmien kanssa ja hajoaa päivittäessä, mutta kun ei tiedä mikä sen aiheuttaa. Laitoin tässä viestiä tukeen, saas nähdä mitä sanovat. Jos saan sen vielä kuntoon niin pitääpä päivitellä eri koneen kanssa jatkossa.

      • Mä kuuntelen tomppaa

        Sama homma icq routes xl jämähti uusimman kartan takuu päivityksen jälkeen. Laite on pari tuntia vanha.
        Aikanaan vaihdoin pois juuri samanlaisten ongelmien takia toiseen merkkiin. Sama homma näköjään vieläkin eli tuoteet testautetaan asiakkaalla.

        Palautus ja rahat veks......


      • -junttura-
        Mä kuuntelen tomppaa kirjoitti:

        Sama homma icq routes xl jämähti uusimman kartan takuu päivityksen jälkeen. Laite on pari tuntia vanha.
        Aikanaan vaihdoin pois juuri samanlaisten ongelmien takia toiseen merkkiin. Sama homma näköjään vieläkin eli tuoteet testautetaan asiakkaalla.

        Palautus ja rahat veks......

        Saitko laitteen toimimaan vai palautitko? Minulla meni päivityksen yhteydessä laite täysin juntturaan ja en saa sitä millään heräämään. Tukeen laitoin viestiä, mutta odotusarvot ei ole suuret, että apua sieltä saisin. Jokainen päivittäminen (siis yritys) on näköjään suuri riski.


      • TomTom gone
        Mä kuuntelen tomppaa kirjoitti:

        Sama homma icq routes xl jämähti uusimman kartan takuu päivityksen jälkeen. Laite on pari tuntia vanha.
        Aikanaan vaihdoin pois juuri samanlaisten ongelmien takia toiseen merkkiin. Sama homma näköjään vieläkin eli tuoteet testautetaan asiakkaalla.

        Palautus ja rahat veks......

        Joo sama juttu tuon XL IQroutesin kanssa. Vaikka tietokoneiden kanssa on tullut opittua niin töissä kuin kotona periaate että älä korjaa/päivitä sitä mikä toimii, niin pitihän se lähteä päivittämään tuoreeltaan tuo navi. Ja huonosti kävi.
        No miksi lähdin päivittämään?
        Siksi, että kun kokeilin ennen päivitystä laitetta, se ei tuntenut suht. koht. suuressa Suomen kaupungissa 60-luvulla rakennetun talon katuosoitetta. Eikä siinä mistään kinttupolusta kyse ollut vaan kyseiseltä kadulta mm. haarautuu katu yhteen merkittävään hiihtokeskukseen.
        Kyllähän se näiden laitteiden ja kodinkoneiden kanssa on niin, että nyt kun ollaan siirrytty siihen että softaa ja firmwarea voi päivittää netistä lataamalla jälkikäteen, sulautettujakaan ohjelmistoja ja datoja ei enää testata kunnolla ennen levitystä.
        Ja jottei jollekulle tule kiusausta sanoa tuon päivityksen epäonnistumisen syyksi että "et vaan osaa", niin puolustaudun sillä että onnistuin kyllä tekemään samantyyppiset päivitysoperaatiot paria viikkoa aiemmin Go950T-mallille ja samalla PC:llä (ja tietenkin eri käyttäjätilillä).


      • Voi vittu
        TomTom gone kirjoitti:

        Joo sama juttu tuon XL IQroutesin kanssa. Vaikka tietokoneiden kanssa on tullut opittua niin töissä kuin kotona periaate että älä korjaa/päivitä sitä mikä toimii, niin pitihän se lähteä päivittämään tuoreeltaan tuo navi. Ja huonosti kävi.
        No miksi lähdin päivittämään?
        Siksi, että kun kokeilin ennen päivitystä laitetta, se ei tuntenut suht. koht. suuressa Suomen kaupungissa 60-luvulla rakennetun talon katuosoitetta. Eikä siinä mistään kinttupolusta kyse ollut vaan kyseiseltä kadulta mm. haarautuu katu yhteen merkittävään hiihtokeskukseen.
        Kyllähän se näiden laitteiden ja kodinkoneiden kanssa on niin, että nyt kun ollaan siirrytty siihen että softaa ja firmwarea voi päivittää netistä lataamalla jälkikäteen, sulautettujakaan ohjelmistoja ja datoja ei enää testata kunnolla ennen levitystä.
        Ja jottei jollekulle tule kiusausta sanoa tuon päivityksen epäonnistumisen syyksi että "et vaan osaa", niin puolustaudun sillä että onnistuin kyllä tekemään samantyyppiset päivitysoperaatiot paria viikkoa aiemmin Go950T-mallille ja samalla PC:llä (ja tietenkin eri käyttäjätilillä).

        siis kone jumahti? Tässä kun on aikaa kulunut, niin saitko toimimaan? Auttais meitä auttajia, jos osaisitte kertoa mikä softaversio on käytössä. Monesti on auttanut, kun käy latamassa softan suoraan eikä homen kautta.


    • nyt sitten

      Sen kanssa pitää käyttätyä kuin usb-muistitikun kanssa, eli home-ohjelmasta valitaan ensin Laite ja irroita laite, ennen kuin vedät usb piuhan irti. Ja kun laite ilmoittaa ettei piuhaa saa irroittaa, niin silloin ei irroiteta tai katkaista siitä virtoja.

    • Ei oo paljon vikoi

      Go 720: n on toiminut muutamia lastentauteja (iso kirjain ei esmes tule ja viime talvena imukuppi irtosi tuulilasista tulipalopakkasella moottoritielle kaahatessa) siitä saakka kun niitä alkoi saada kaupasta. Pari kertaa on Homelle tai Home sille kiukutellut, mutta ei sen kummempaa.

    • Lomailija-Hanski

      Samoja kokemuksia uuden kartan ostamisesta ja siirrosta tietokoneelta TomTom -laitteelle. Uhrasin 24 tuntia kesälomastani päivittääkseni Länsieruroopan kartat TomTom XL IQ:lle. Tässä vähän vinkkiä jos olet harkitsemassa uuden karttaaineiston ostoa ja päivitystä Vista-tietokoneelta TomTom XL IQ navigaattoriin.

      A) LUE OHJEET ETUKÄTEEN
      Itse yritin päivittää ostamani kartta-aineiston ja HOME-ohjelman samalla kertaa. Ohjeen mukaan ensin pitää tehdä HOME-ohjelman päivitys ja hylätä tarjottu karttapäivitys. Kartan päivitys vasta tämän jälkeen.

      B) RATKAISU JOLLA SAIN UUDEN KARTAN TIETOKONEESTA XL IQ:HEN
      Sain XL IQ-laitteeni toimimaan näin:
      1) Varmuuskopiointi manuaalisesti tietokoneelle (Vista)
      2) XL IQ:n muistin formatointi Windows XP:llä
      3) Manuaalisesti varmuuskopion palautus XL IQ:lle
      4) Kartan päivitys HOME:lla
      5) Testauksen jälkeen varmuuskopion teko Vista-koneelle

      Lisätietoa:
      Ennen formatointia XL:n muisti ei riittänyt mutta yo toimenpiteiden jälkeen muistia jäi vapaaksi 560 Mt. Muistia varanneita piilotiedostoja (n. 800 Mt) yritin turhaan poistaa ensin erilaisilla ohjelmilla, mutta vain formatoinnilla se onnistui. Onnistuneen testauksen jälkeenkin Vista antaa edelleen varoituksia XL IQ:stä. En kuitenkaan antanut Vistan yrittää korjata ongelmaa (ei aikaisempien kokemusten perusteella pysty ongelmaa korjaamaan). Kesäloma meni ilman TomTom:a mutta seuraan mielenkiinnolla miten Vistan - TomTom XL IQ:n yhteistyö jatkuu ja joutuuko välillä muistia siivoamaan XP:n työkaluilla…

      • Kiitos Google maps..

        Tässä on tullut nyt hetki tapeltua isäni Rellun mukana tulleen Carminat TomTomin kanssa, ja pakko sanoa että tämä on kyllä kasa lämmintä sitä itseään. Kortti menee näemmä aika monilla heti ensimmäisessä päivityksessä paskaksi. Pitää kokeilla Vistaa ja käsin asentamista..


      • -
        Kiitos Google maps.. kirjoitti:

        Tässä on tullut nyt hetki tapeltua isäni Rellun mukana tulleen Carminat TomTomin kanssa, ja pakko sanoa että tämä on kyllä kasa lämmintä sitä itseään. Kortti menee näemmä aika monilla heti ensimmäisessä päivityksessä paskaksi. Pitää kokeilla Vistaa ja käsin asentamista..

        Korttia ei ole ns. hot swapatty missään vaiheessa, ja näemmä XP antaa CRC virheilmoituksen mikä vaikuttaisi siltä että kortti on ihan kanttuvei, käsin ei voi asentaa mitään. Kiitos TomTom.


    • Knipex

      Onko kenelläkään kokemuksia saman kaltaisista ongelmista TomTom Via laitteesta.
      Laite lopetti toiminnan karkauspäivänä 2012.
      Tätä ennen laite toimi moitteettomasti.
      Päivityksen jälkeen olen soittanut ja käynyt kirjallista keskustelua teknisen tuen kanssa. Päivityksen jälkeisistä ongelmista.
      Liitin laitteen ohjeiden mukaisesti tietokoneeseen ja TomTom lähti navikoimaan, mutta päin mäntyä.
      Tämä on nyt se seikka mitä en ymmärrä ja tekninen tukihenkilö kyseenalaisti tietämykseni ja silloin minulla pasahti hermo ja annoin kyseiselle jätkälle sinne Belgiaan tulikiven katkuisen verbaalisen sanaryöppynini.
      Ajan ammatikseni taksia ja meillä on autoissa HTD markkinoima navikointi järjestelmä. Joten kaikki mitä nyt sanon on kantapään kautta haettua kokemusperäistä tietoa, pois lukien teknisen tuen tietämyksen Belgian päässä.
      Tekninen tuki, näitä kavereita on ollut kaksi eri henkilöä ja näistä tämä jälkimmäin oli täydellinen asiakaspalvelu ihme ja miten tälläinen kaveri voi olla teknisessä tuessa?
      Tilasin jopa uuden USB-kaapelin heti karkauspäivän jälkeisenä arkipäivänä, no sitä ei ole vieläkään tullut.
      Karttapäivitys on kuulemma viimeinen, mutta ei osaa navikoida kohteeseen.
      Minulle kerrottiin, etten osaa asettaa asetuksia.
      No, minä sisuunnuin siitä niin, että minähän päätin katsoa mitä nämä asetukset ovat.
      Nyt väitän, että olen kokeillut kaikki asetukset mitä siitä Boksista löytyy.
      Edelleen Navikointi ei onnistu joten siellä on henkeä vaarantava Bugi.
      Ajoin Helsingissä Aleksanterinkatua pitkin osoitteeseen Aleksanterinkatu 9.
      Fabianinkadun kodalla TomTom ohjeisti kääntymään Fabianinkadulle vasemmalle, kun osoite näyky jo suoraan edessä, Fabianinkadulla kone ohjeisti edelleen kääntymään vasemmalle vasten yksisuuntaista katua Pohjoisesplanadille. Kauempaa tullee olisivat saattaneet olla vähän aikaa niska punaisena moisesta ohjeistuksesta.
      Olen löytänyt huomattavan määrän katuosoitteita mitä kone ei löydä tai opastaa aivan väärin. Kokeilkaapa Rautatietorilta Museokatu 22:seen. Tarvitsette purkufirman mukaan, että saadaan umpikujaan johtava kerrostalo edestä pois.
      Olen tehnyt päätöksen, että haluan toimivan laitteen ja muunlaista hyvitystä en hyväksy. Laite toimi ennen päivitystä, mutta ei päivityksen jälkeen.
      Älkää liittäkö laitetta tietokoneeseen koska väittävät silloin, että olet sössinyt koko homman.
      Nyt odotan miten homma hoituu ja kerron sitten lisää kommelluksista TomTom mailmasta.

    • tom tom susi

      Sama täällä ei meinaa enää käynnistyä! jokin siinä menee pieleen. Käynnistys tapahtuu ehkä puolentunnin kuluttua kuka tietää koska jätin vihoissani koneen pöydälle ja seuraavana päiväna vasta käynnistyi. Aivan susi tuo päivitys ja tietokoneeseen liittämisen jälkeen. Myös sammuu ajossa yhtä äkkiä ja käniistys kestää kauan. Laite on aivan kuollut ja jotain 30 min jälkeen kun odotellut vieraasassa paikassa käynnistystä mutta silti liki jo minne on menossa niin ottaapa TOM TOM ONE kupoliin.
      takuu on vielä.

    • Kaikissa

      naveissa on vikoja.
      Meidän mökille kun antaa kuntattiedon / tien / talonnumeron niin löytää itsensä metsästä keskeltä ei mitään. Riippumatta laitteesta.
      Onko vika laitteissa vai karttapojissa ?
      Viime kesänä edes paikallinen pelastuslaitos ei löytänyt osoitteeseen kun puhelimessa neuvomalla. Eikä varmasti sittenkään. Sattui vaan kuskina olemaan kaveri jonka oma mökki on siinä lähellä. Tiesi jo periaatteessa mihin on menossa ilman näitä keksintöjäkään.
      Kovasti vaan ihmeteltiin että virhe on yli puolikilometriä.

    • AM-1536

      TomTom maahantuoja voisi hoitaa nykyisillä kartta hinnoilla laitteisiin,tai ohjata paikkoihin missä ne suoritetaan maksua vastaan .Tämänkin palstan kirjoitukset lyhenis. Nokia - Garmin ovat edellä näissä asioissa.

    • Elinikäiset

      TomTomin karttapäivitys on ns. syvältä: Ensin laite mollasi siitä että kartta on kovin vanha. Kahdeksan kertaa yritin päivittää Euroopan kartan. Joka kerta homma keskeytyi, kun 74% oli tullut. Ohjelma ei siis osaa jatkaa siitä, mihin jäätiin, vaan aloittaa joka kerta alusta sen 3,6 gigan paketin. Laitteen ostopakkauksessa luvattiin elinikäiset päivitykset. Minusta tuntuu, että lupaus tarkoittaakin tätä: Elinikä menee päivityksen tekoon - jos riittääkään:) Niin; kartaa ei ole enää laitteessakaan!

      • zumogarmini

        Terve!
        Minulla ollut samoja ongelmia.Jos netti pätkii niin kuin minulla niin vo olla hankalaa.
        Tänään tosin päivitin mokkulan kautta 25:n niin meni 1,5h ja kerralla.
        Sain garminin zumon mp:mukana ja siinä ohjeissa sanotaan että pitää olla kiinteä yhteys.
        Kokeilinkin mutta ei ala päivittämään mokkulalla.


    • Carminko

      Tom Tom One hidastui ja antoi tietoja myöhässä, ei ehtinyt kääntyä ajoissa. Soitin tukinumeroon ja pätevää apua tuli. Soittivat takaisin ja One saatiin kuntoon.

      Nyt toisena navigaattorina on jo vuosia ollut Tom Tomin XXL. Sekin on alkanut hidastua. Onkohan kestoiälle ajastin?
      XXL neuvoi tiettyyn osoitteeseen, sinne saavuttuani olin väärässä paikassa. Uusi reitti samaan tiettyyn osoitteeseen meni myös väärin.

    Ketjusta on poistettu 51 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2444
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1798
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1591
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1566
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1525
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1488
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      88
      1305
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe