Sormet ja varpaat

f123ly

Mulla sormet on tönköt ja ne näyttävät olevan turvoksissa jatkuvasti. Ranteiden keskellä kipuilee myös joskus tosi pahasti, joskus ei niin mitään kipua. Sitä reumaa on etsitty, mutta ei vielä mitään diagnoosia siitä kuitenkaan.

Kuinka monella särkee sormia ja varpaita päivittäin, joskus pahastikin?

14

1266

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja joskus niin

pahasti, että liikkuminen tai vaikkapa pöydän pyyhkiminen tuottaa tuskaa. En altistu enää kuin vahingossa kosteusvauriohomeille, mutta pahasti sairaana olen jo pitkään oireillut ulkoilmanhomeista. Nimenomaan siis noihin ulkohomeisiin liittäisin sormien ja varpaiden tai toisinaan kantapään tuskaisen kivun. Kipu on sellaista liikekipua ja siihen liittyy myös jäykkyys ja tönkkömäisyys. Myös toinen käteni on kosteusvauriohomeiden vuoksi välillä toimintakyvytön ja turvonnut.
      Mikä sitten auttaa? Särkylääke voi helpottaa kipua, mutta kun se ei sitä poista, niin parhainta on vain ottaa rauhallisesti ja levätä. Pysyä mahdollisimman paljon sisätiloissa, niin se helpottaa.

• f123ly

puristin tässä taannoin tiskirättiä ja oikeaan käteen sattui aivan sairaasti. Sellainen tunne, että varmasti on kaikki luut läpi ihon. Mutta puristuskipua se vain oli, mutta nykyisin varon äkkinäisiä voimakkaita liikkeitä. Jäi kyllä alitajuntaan tuo kipu ihan kivasti. Alaselkä minulla on aamujäykkä, rautakankea muistutan, mutta menee aina pikkuhiljaa liikuskellen ohi. Palailee jos istun pidempään tai olen muuten vain paikallani. Pieni liike tekee hyvää, eikä kipua tunnu juurikaan kävellessä. Elikkäs lenkkeillä voi, jos ilmat suosii. Nyt en viitsi lähteä vaikka aurinko alkoikin paistamaan, koska home haisee niin hiton voimakkaasti. Täytyy käytellä kuntolaitetta kun katselee telkkua.

Muuten nuo sormet haittaa myös korttipelissä pahasti. Pitkään kun pidät kortteja käsissäsi jää sormet kippuraan. Kömpeloä räpeltämistä, pitää siirtyä pokeriin, jossa kortit on pöydällä ei näpeissä.

Tuota reumaa etsittiin ja S-Enaab,s arvo oli 2. Sen pitäisi kait olla 0. Tumavasta-aineet nousee taas ja on 640, kun ne kävivät 1280, laskivat 320 ja nousevat jälleen. Reumafaktori oli nousussa ja viimeisin taisi olla 19. Mutta kun kaikki labrat ei selkeästi osoita reumaa, ei sitä vielä ainakaan lääkärin mukaan ole. Oireita vain ja ne nyt kuulemma voivat sitten mennä ohikin. Toivotaan että menevät.

• tietoa tuolla
    • turvotuksesta tuli

mieleen. Monella ylipainoisella tönköt ja turvonneet sormet johtuvat osaksi nesteiden kasaantumisesta ääreisverenkierrossa.

• tupakointi aiheuttaa

juuri samoja oireita, joten lopeta tupakointi ja katso auttaako. Myös suolainen ruoka, epäsäännölliset ruoka-ajat, stressi, valvominen, alkoholi yms. voivat aiheuttaa ongelmia. Mutta tupakka on ehdottomasti pahinta ja sen polttaminen kannattaa lopettaa vaikka lääkärin avulla.

• ?? vai liittyykö

edes tähän turvotuksiin, kipuihin ja jäykkyyteen nuo kohonneet arvot?

• ja samat ongelmat

alkoivat, tai vastaavat noin vuosi sairastumiseni jälkeen. Eipä naurata, mutta tupakointini on kaikkeen syynä, kun painoani ei voida syyttää.

• liikunnan puute
        ja samat ongelmat kirjoitti:

alkoivat, tai vastaavat noin vuosi sairastumiseni jälkeen. Eipä naurata, mutta tupakointini on kaikkeen syynä, kun painoani ei voida syyttää.

Alkoholi ja roskaruoka; ovat syynä kaikkiin sairauksiin, ei home. Näin on, uskokaa suomalaisia lääkäreitä.

Tuttavani BMI 18 oli ylipainoinen, kun hän kysyi lääkäriltä lonkkakipujensa syytä.

• en tupakoi,
        ja samat ongelmat kirjoitti:

mutten ole myöskään nälkiintynyt missi. Mutta jos turvotus olisi molemmisssa käsissä, niin voisin jopa uskoa tuohon juttuun. Mitenkäs se sitten menee, jos vaan oikea käsi on turvonnut, mutta ei muu? Varmaan olen ollut liikaa kallistuneena oikealla seisoessani, joten nesteet kasaantuu sinne käteen.. Joopa joo, kunhan keksitään nyt joku muu syy kuin home, niin maailma on pelastettu. Onneksi on ne nesteet vaan kädessä, sehän olisi aika paha juttu, jos päähän kasaantuisi.

• sinusta en tiedä
        en tupakoi, kirjoitti:

mutten ole myöskään nälkiintynyt missi. Mutta jos turvotus olisi molemmisssa käsissä, niin voisin jopa uskoa tuohon juttuun. Mitenkäs se sitten menee, jos vaan oikea käsi on turvonnut, mutta ei muu? Varmaan olen ollut liikaa kallistuneena oikealla seisoessani, joten nesteet kasaantuu sinne käteen.. Joopa joo, kunhan keksitään nyt joku muu syy kuin home, niin maailma on pelastettu. Onneksi on ne nesteet vaan kädessä, sehän olisi aika paha juttu, jos päähän kasaantuisi.

että hänen toinen raajansa olisi turvonnut jne.

Jos molemmat kädet ja jalat turpoavat ja kipuilevat, eikä reumaa ole diagnosoitu eikä mistään verikokeiden tuloksista ollut kyse, niin niillä tiedoilla voi kyllä olettaa että
        turvotuksen syy voi olla ylipaino,liikkumattomuus,
        suolainen ruoka (tosin monilla on suolasta vajetta),munuaisten toimintahäiriötä,keuhkojen toimintahäiriötä,lääkkeiden sivuvaikutus elimistöön.
        Kyllä niitä vaihtoehto on muitakin kuin home.

• Vaan voisiko
        sinusta en tiedä kirjoitti:

että hänen toinen raajansa olisi turvonnut jne.

Jos molemmat kädet ja jalat turpoavat ja kipuilevat, eikä reumaa ole diagnosoitu eikä mistään verikokeiden tuloksista ollut kyse, niin niillä tiedoilla voi kyllä olettaa että
        turvotuksen syy voi olla ylipaino,liikkumattomuus,
        suolainen ruoka (tosin monilla on suolasta vajetta),munuaisten toimintahäiriötä,keuhkojen toimintahäiriötä,lääkkeiden sivuvaikutus elimistöön.
        Kyllä niitä vaihtoehto on muitakin kuin home.

vaikka keuhkojen toimintahäiriöillä olla jotain yhteyttä homeeseen?

Eikös jossain tutkimuksessa ollut että reuma on yksi homeiden aiheuttama sairaus?

• mitä läskit sormet on

ja mitä on kivuliaat turvotukset ja nivelkivut?
        Taitaa taas olla "lääkäri" asialla. Kaskun et kysynyt samalla tupakoiko tms. Nämä on näitä lääkäreiden normaaleita asenteita potilaitaan kohtaan. Vaikka henkilö kertoo, että labratkin viittaa sairauteen, sinä kysyt oletko ylipainoinen?
        Eikä siinä mitään, saahan sitkä kysyä, mutta tuo pelkkä kysymys ja siinä se. Ihan lääkäri touhua. Seuraava potilas, hmm pysyn hyvin aikataulussa nyt... tyyliin töitä tehden.
        Asennetta voisi laajentaa siten, että ylipaino vois olla vaikka yksi osa ongelmaa, mutta ei ylipaino tee kipuja sormiin ja niveliin, jäykistä alaselkää tms. No ei ainakaan minulla, kysyjästä en nyt sitten tiedä.

• turvoksissa

Minä olen hometyöpaikassa ja on hengitystieoireita ja päänsärkyä ym. Minulla on myös sormien kärkinivelet turvoksissa ja kipeät. Lääkäri sanoo, että ei sillä ole tekemistä homeen kanssa, vaan on vain nivelrikkoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      44
      5832
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      47
      5328
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3708
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3663
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      94
      3286
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3126
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2884
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      57