Diesel / lämmitysöljy

alburnus

mitä eroa on polttoöljyllä ja lämmitysöljyllä? Voinko ajaa lämmitysöljyllä ja toisinpäin.. voinko lämmittää poltto-öljyllä?

Entä ensi vuonna? häipyykö lämmitysöljy ja poltto-öljy kokonaan ja on vain sinistä öljyä?

10

4262

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dieseliä

tankkiin. Niin me muutkin maksamme veroja, samaa pätee veneilijöihin.

• Kapu III

Moottoriin vain moottoripolttoöljyä ja lämmitykseen lämmityspolttoöljyä (edellinen tähän liian kallista toimisi kyllä) niin ja sitten ensivuodesta veneeseen pitää tankata dieseliä eli verollista ja värjättyä moottoripolttoöljyä.

Lämmityspolttoöljyssä ei ole moottorin vaatimia lisäaineita, esim. jakajapumppu leikkaa kiinni jos käyttää lämmitysöljyä.

• Minulle???

Miten ihmeessä minulla ei ole kone vieläkään leikannut kiinni vaikka olen ajanut sillä uudesta asti lämmitysöljyllä?
        5 vuotta on kohissut 3500 litraa/kesä.
        Kaiken se suomipoika uskoo.
        Luuletko oikeasti että kannattaa tehdä 2 eri löpölaatua?
        Väriaine lisätään viime tingassa.

• Kapu III
        Minulle??? kirjoitti:

Miten ihmeessä minulla ei ole kone vieläkään leikannut kiinni vaikka olen ajanut sillä uudesta asti lämmitysöljyllä?
        5 vuotta on kohissut 3500 litraa/kesä.
        Kaiken se suomipoika uskoo.
        Luuletko oikeasti että kannattaa tehdä 2 eri löpölaatua?
        Väriaine lisätään viime tingassa.

Muutoksia kevyen polttoöljyn markkinoinnissa 1.5.2005 alkaen

Lämmitysöljyt
        Kotitalouksien ja kiinteistöjen lämmitystarkoituksiin markkinoitavat tuotteet ovat
        - Teboil Lämmitysöljy
        - Teboil Lämmitysöljy Activ

Huom! Talvilaatuinen lämmitysöljy poistuu tuotevalikoimastamme toukokuun 2005 aikana. Korvaavana laatuna tarjoamme talvilaatuista Teboil Moottoripolttoöljyä.

Moottoripolttoöljyt
        Moottori- ja konekäyttöön markkinoitavat tuotteet ovat
        - Teboil Moottoripolttoöljy, kesälaatu
        - Teboil Moottoripolttoöljy, talvilaatu

Lämmitys- ja moottorikäyttöön markkinoidaan ominaisuuksiltaan erilaisia, kohteeseen soveltuvia tuotelaatuja. Esim. Lämmitysöljy Activ sisältää metallisia lisäaineita (ferroseeni), joita ei missään tapauksessa tule ottaa moottorikäyttöön.
        Moottoripolttoöljyjen lisäaineistuksessa kiinnitetään lisäksi huomiota voitelevuuteen ja setaanilukuun, jotka eivät ole lämmitysöljyn ominaisuuksia.

Käytä vaan mun puolesta mutta itse en käyttäsi

• Uskoa kaikkea
        Kapu III kirjoitti:

Muutoksia kevyen polttoöljyn markkinoinnissa 1.5.2005 alkaen

Lämmitysöljyt
        Kotitalouksien ja kiinteistöjen lämmitystarkoituksiin markkinoitavat tuotteet ovat
        - Teboil Lämmitysöljy
        - Teboil Lämmitysöljy Activ

Huom! Talvilaatuinen lämmitysöljy poistuu tuotevalikoimastamme toukokuun 2005 aikana. Korvaavana laatuna tarjoamme talvilaatuista Teboil Moottoripolttoöljyä.

Moottoripolttoöljyt
        Moottori- ja konekäyttöön markkinoitavat tuotteet ovat
        - Teboil Moottoripolttoöljy, kesälaatu
        - Teboil Moottoripolttoöljy, talvilaatu

Lämmitys- ja moottorikäyttöön markkinoidaan ominaisuuksiltaan erilaisia, kohteeseen soveltuvia tuotelaatuja. Esim. Lämmitysöljy Activ sisältää metallisia lisäaineita (ferroseeni), joita ei missään tapauksessa tule ottaa moottorikäyttöön.
        Moottoripolttoöljyjen lisäaineistuksessa kiinnitetään lisäksi huomiota voitelevuuteen ja setaanilukuun, jotka eivät ole lämmitysöljyn ominaisuuksia.

Käytä vaan mun puolesta mutta itse en käyttäsi

Mitä myyntimiehet puhuu käskystä.
        Kansaa on aina ohjattu pelottelulla ja uhkailulla.
        Jos aineet on niin erilaisia, miksi ihmeessä toinen pitää värjätä?

• Kapu III
        Uskoa kaikkea kirjoitti:

Että moottoripolttoöljy on pienverollista ja Diesel taas kalliimpaa siksi pitää värjätä, että halpavero tuote erottu kalliista dieselistä muutenhan kaikki autoilijat ajelisivat moottoripolttoöljyllä.

Niin ja lämmityspolttoöljy on taas halvempaa kuin mootttoripolttoöljy mutta ero ei ole iso noin 10snt.

• Toivo
        Uskoa kaikkea kirjoitti:

Että tilanne muuttui vasta pari vuotta sitten sitä ennen lämmitysöljy oli samaa ainetta dieselin kanssa ,mutta ei enää nykyään.

• Sanoin...
        Toivo kirjoitti:

Että tilanne muuttui vasta pari vuotta sitten sitä ennen lämmitysöljy oli samaa ainetta dieselin kanssa ,mutta ei enää nykyään.

Olen aina tankannut pöllö-öljyllä, ja edelleen.
        Tilaan farmitankillisen kesälaatu-lämmitysöljyä, ja sillä ajan jo viidettä kesää, siis sillä tilausöljyllä.
        Tänä kesänä on täytetty jo toisen kerran.
        Ainakin vielä kone pelaa ihan hyvin.
        Mutta jokainen tyylillään, ja vielä kai se on ymmärtääkseni jopa laillista ajaa sillä pöllö-öljyllä?

• Kapu III
        Sanoin... kirjoitti:

Olen aina tankannut pöllö-öljyllä, ja edelleen.
        Tilaan farmitankillisen kesälaatu-lämmitysöljyä, ja sillä ajan jo viidettä kesää, siis sillä tilausöljyllä.
        Tänä kesänä on täytetty jo toisen kerran.
        Ainakin vielä kone pelaa ihan hyvin.
        Mutta jokainen tyylillään, ja vielä kai se on ymmärtääkseni jopa laillista ajaa sillä pöllö-öljyllä?

Vielä tämän vuoden sis saa ajaa polttoöljyllä. tarkista laskustasi lukeeko siinä lämmitys- vai moottoripolttoöljy jos lukee lämmitys niin ihmettelen ja moottorillesi sekä sinulle kaikkea hyvää toivoen Kapu III

• Disu

lämmitysöljy on polttoöljyä. Talvilaatuinen lämmitysöljy = moottoripolttoöljy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5181
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      47
      2849
    3. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2802
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2508
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      23
      1909
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1650
    7. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1647
    8. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1405
    9. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      97
      1397
    10. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1358
    Aihe