Olen ajatellut muuttaa uuteen paikkaan ja Kuopio tai Tampere tuntuis hyviltä vaihtoehdoilta, joten ois kiva jos kertoisitte paikkojen hyvistä ja huonoista puolista:)
Kuopio vai Tampere?
36
4700
Vastaukset
- suositus
Ei ainakaan Kuopioon kaamea paikka maalaiskaupunki.Tampereelle vaan ,jossa voi olla iloinen :)....
- ???????SUsDUi
Ja Tampereko ei ole maalaiskaupunki? Taidat olla huumorimiehiä!
- Suomen rumin ja ankein kylä
Muutin pois Tampereelta, eikä ole vielä yhtään kertaa ollut ikävä sitä paikkaa. Luonnonruma, ankea ja mielikuvitukseton paikka. Vähän kuten Jyväskylä.
- kapa.
Kuopion keskustassa on tarvittavat palvelut ja laidasta laitaan on vain kävelymatka. Eipä taida olla monta saman kokoluokan kaupunkikeskustaa yhtä pieneen alaan ahdettuna.
Kompakti ja luonnonläheinen.
Palveluja on vähemmän tosin kuin Tampereella. Mutta joskus pieni on kaunista. - Anonyymi
Yeh
- molemmissa kaupungeissa asunut
Itse pidän enemmän Tampereesta kuin Kuopiosta. Tampereella on paljon enemmän tekemistä ja muutenkin todella elävä ja ihana kaupunki niin kesällä kun talvella. Jos jotakin eroja pitää sanoa niin ainakin ostosmahdollisuudet ja työtarjonta tampereella paljon parempaa, ja myös bussiliikenne sujuvampaa ja halvempaa. Kuopio nyhtää hirveitä hintoja busseissa ja koko ajan vaan korottavat....
- hillomies
Minulla on asunto sekä Kuopiossa että Tampereella; huippupaikkoja molemmat!
- kaapunnipoeka
Kyllähä Kuopiossa mieluummi assuu ku turpaasa ottaa.
- Anonyymi
Joo,itsekin vielä kahden asunnon loukussa. Yritän myydä tätä Kuopion kaksiota. Sitten muutan ihan kokonaan Tampereelle. Nyt välillä käyn täällä.
- Molemmissa asunut
Johan osasit esittää vaikea kysymyksen, vastakkain kaksi maan mukavinta kaupunkia... Kummassakin olen asunut ja viihtynyt. Voittavat mennen tullen Helsingin, Oulun ja Jyväskylän, joista myös on kokemusta.
- Molempi parempi
Nimimerkki "molemmissa asunut" osui mielestäni naulan kantaan. Molemmat kaupungit, Tre ja Kuopio ovat luonnonkauniita ja viihtyisiä.
Vertailukohtana esim. Jyväskylä on mielestäni ruma.
- noin..........
Hyvin paljon riippuvaista tuurista. Vaikka esimerkiksi tuttavapiiriin ja asuinympäristöönsä voi valinnoillaan vaikuttaa, on tuurilla silti näissäkin osansa. Itse olen pitänyt kummastakin kaupungista. Tällä hetkellä asun Tampereella ja kummastakin kaupungista olisi hyvät työpaikat tiedossa, saa nähdä tuleeko lähdettyä Kuopioon.
Kysyit hyvistä ja huonoista puolista ja suurimmalta osin ne ovat pikkujuttuja, joilla ei ole suuremmin ollut ainakaan minulle väliä. Mutta puroista kasvaa tietty virtoja. Tosin olen
tuttavapiirin kautta törmännyt lähiaikoina uuteen suurkaupungin huonoon puoleen, nimittäin maahanmuuttajajengeihin. Onhan näitä suomalaisia huligaanejakin aina ollut, mutta tämä ilmiö on jotain aivan erilaista... ja ei mitenkään positiivisessa mielessä. - Molemmissa asunut pohjalainen
Hei!
Olen asunut molemmissa kaupungeissa ja mielestäni Tampere oli mukavampi paikka asua: siellä on ihmisiä paljon muualtakin Suomesta -> vireämpi ilmapiiri ja isompi kaupunki. Kuopiossa huomasin yllätyksekseni, että sanonta "vastuu on kuulijalla" pitää paikkansa... :) (älkää kuopiolaiset suuttuuko, kaupunkinne on todella kaunis ja siellä on mukava edelleen käydä silloin tällöin)
Se kummassa kaupungissa viihtyisit paremmin riippuu paljon itsestäsi ja siitä mistä pidät. Jos olet savolainen, viihdyt varmasti minua paremmin Kuopiossa. - mmmmmääää
Kuopio saa minun ääneni vaikka olenkin Tamperelainen.
- Verdoux-1
Kuopio vai Tampere? Vaikea sanoa. Kummassakin olen asunut. Tampereella on enemmän erilaisia palveluita ja tapahtumia. Kuopiossa luonto on lähellä ja ulkoilumahdollisuudet ovat todella hyvät.
Jos asiaa katsoo vain työllisyyden kannalta, niin silloin Tampere on parempi vaihtoehto.
Ihmiset ovat Tampereella ja Kuopiossa suurinpiirtein samanlaisia. Jos naama on norsunvitulla, niin ihan missä vain asuminen saattaa tuottaa vaikeuksia. - tampereelle!
Olen asunut Kuopiossa jo 20 vuotta, eikä minusta ole onneksi tullut savolaista.
Kuopiolaiset tuntuvat aluksi mukavilta ja lupsakoilta ihmisiltä, mutta kun pintaa raaputtaa, niin kuoren alta paljastuu kateellinen, utelias kyylä. Kuopiolaiset inhoavat ulkopaikkakuntalaisia yleensäkin ja erityisesti sivistyneitä tai koulutettuja ihmisiä.
Kuopiolaisen mielestä kukaan ei ole mitään, jos ei ole syntynyt vanhassa lääninsairaalassa ja käynyt Kuopion Lyseota.
Varmin tapa saada Kuopiossa turpaansa on etuilla nakki- tai taksijonossa ja sanoa "Sorry, mä oon Hesasta!"- soerooooo
Erittäin,erittäin hyvin sanottu. Yhdyn mielelläni tähän Kuopio sucks- puhujaan iästä tai sukupuolesta riippumatta.. Jonkin verran jäi saksalaisilta tekemättä ja kesken sota-aikoina..
Kuopiossa siis itsekin asuneena..
- Kuopiolaiselta
Olen asunut viisi vuotta Kuopiossa ja lähtöisin pienestä Lapin 'kaupungista'. Tampereella tuli juuri käväistyä ja jotenkin en saanut siihen paikkaan otetta ollenkaan. Selvästi isompi tietenkin ja Hämeenkadun tapaista katua ei Kuopiosta löydy. Mutta isompi ei ole aina parempi. Kuopiosta vaan löytyy kaikki mitä minä tarvitsen.
Tosin jos asuisin Tampereella, niin taitaisi olla Stockmannin Herkun takia tili tyhjänä kuun ekalla viikolla. - Anonyymi
Eihän tällaisessa vertailussa ole järjen häivääkään. Tampere on yksi Suomen kolmesta kaupungista hyvällä paikalla. Kuopio on kuoleva syrjäkylä.
- Anonyymi
Uudella maalla ei kärsitä työtyömyydestä entinen savolainen.
- Anonyymi
Älä muuta Kuopioon. Ihmiset on täällä kateellisia ja epäkohteliaita. Olen asunut 29,5 v. En aio asua enää kauan. Täällä jos erehtyy sanomaan kiitos niin heti ollaan sen näköisiä että mikähän hienostelija tuokin on. Nykyään sanon tahallani kiitos joka paikassa ja monta kertaa jos on tarvis.
- Anonyymi
Ai, se olet siis sinä se joka hokee kiitosta jopa yksin ollessaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai, se olet siis sinä se joka hokee kiitosta jopa yksin ollessaan.
Kiitos tosi "asiallisesta" kommentista. 👍 Joo, sama nainen.
- Anonyymi
Tampreelle ei suunnitella sellutehdasta joka pilaisi Näsijärven.
Eli muuta Tampereelle, jos et halua juoda sellutehtaan AOX-tuotteita.- Anonyymi
Ei, mutta aiotaan kaivaa vanhat paskat Näsijärveen Lielahden pohjasta pengertämällä maata. ;)
- Anonyymi
Kuopiossa ei juuri mitään järkevää vapaa ajan tekemistä, esim näyttelyt, konsertit ym minimissään. Arki palvelut ok, mutta muuten ei juuri mittään !!!
- Anonyymi
Ankea ympäristö- ja ihmiset tekee siitä Suomen ikävimmän kaupungin. Mutta mikä on sinun mielestäsi kaupungin plussat ja miinukset.
Miinukset:
- ihmiset
- kateus
- juopot ja nistit
- ankea tori
- typerä murre
- ihmiset
Plussat:
- pois pääsee veneellä, lentäen, rautateitse ja maantietä pitkin
- paikalliset pysyy Kuopiossa eikä haahuile muualle
- Petosen erikoistalousalue (säpinää) - Anonyymi
Kuopio on hieno paikka ja KalPa on hyvä joten kannattaa käydä Kuopiossa
- Anonyymi
Oon muuttamassa Tampereelle.
- Anonyymi
Muuttakaa Jyväskylään! Savolaisen ei pidä muuttaa koskaan Tampereelle eikä Pohjanmaalle!
- Anonyymi
...se on kuin vankilaan joutuisi.
- Anonyymi
KuPS ja KalPa pärjäävät paremmin kuin Ilves ja Ilves, joten Kuopioon kannattaa muuttaa. Voittajienkaupunkiin!
- Anonyymi
Se hyvä riippuu tykkääkö kalakukoista Kuopiossa vai juopoista ja narkareista Tampereella.
- Anonyymi
Kuopiossa ei ole tekniikan alan työpaikkoja, ainoastaan rakentamisen alalla.
- Anonyymi
Kumpi vaan .
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan844333Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan313222- 1712601
- 142026
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281492Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631376Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131160- 741009
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää38960Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13872