Kesken hormonikierukan jälkeen

onko kenelläkään kokemusta?

Toivon tietysti, ettei kukaan ole joutunut kokemaan keskenmenoa hormonikierukan poiston jälkeen alkaneesta raskaudesta. Itseltäni hormonikierukka poistettiin kuukausi sitten ja yhtä aikaa sekä odotan, että en odota, kuukautisia alkaviksi. On pieni mahdollisuus, että olen jo raskaana. Gynekologini ei sanonut mitään siitä, että tulisi odottaa ensimmäisiä kuukautisia ennen kuin yritämme saada lasta. Keskustelupalstoilta olen kuitenkin löytänyt mielipiteitä siitä, että pitäisi odottaa ainakin ensimmäiset kuukautiset, jotta keskenmenon riski pienentyisi.

Onko siis kenelläkään kokemusta raskautumisesta heti ensimmäisestä kierrosta poiston jälkeen? Kuinka kävi? Tai kuinka kauan on mennyt ennen kuin tulitte raskaaksi?

5

2455

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sone

      Heti tärppi, ja kesken meni.

    • kukka78

      Mulle sanottiin hormonikierukan poiston jälkeen (yksityisellä gynellä kävin), että saa heti yrittää. Ei ole este. Pidin kuitenkin taukoa ja kierto muuttui ihan epäsäännölliseksi. Tiputteluvuotoa aina ennen kuukautisia. Yksi alkuraskauden keskenmeno 3kk:tta poiston jälkeen. Nyt raskaana uudestaan ja toivottavasti kaikki menee hyvin. Olen kyllä kuullut sekä hyviä että huonoja uutisia raskaaksi tulosta heti poiston jälkeen. Varmaan riippuu myös omasta hormonitoiminnastasi ja kehosta... Toivottavasti sulla käy kaikki kuitenkin hyvin... :)

      • 4xmamma

        Poistatin kierukan elokuussa 2003 ja plussaa raskaustesti näytti joulukuussa 2003 ja raskaus sujui hyvin loppuun asti ilman mitään ongelmia. Tosin emme edes yrittämällä yrittäneet lasta saada aikaiseksi vaan päätimme kuiten pitää ensin pari kuukautta väliä poiston jälkeen ja sit raskaus oli tervetullut milloin vaan. Gynekologi sanoi kierukan poiston yhteydessä että raskautta voi yrittää heti sillä ehkäisyteho lakkaa heti kun kierukka on poistettu. Tilanne on normalisoitunut hänen mukaan kun ensimmäiset kuukautiset ovat tulleet.


    • 220220202

      Sama täällä, heti tärppäsi -11.9 poistettiin, 16.9 oli ovulaatio ja 26.9 tein positiivisen testin. Testi oli vahvasti pos vielä 8.10 mutta sitten alkoi verinen vuoto eli kesken meni.

    • Surusilmät

      Samoin. Heti tärppäsi ja rv 7 keskenmeno sekä kohdun ulkoinen raskaus lisäksi. Olisi ollut kaksoset.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1438
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1225
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1175
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1174
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1063
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1062
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe