Opiskelijakortti

Uusi opiskelija

Tietääkö kukaan, millainen valokuva tarvitaan opiskelijakorttiin?! Pitääkö olla virallinen passikuva, vai voiko esim. ottaa itsestään kameralla kuvan?!?

4

3305

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • otin kuvan

itse.. SYL:n korttiin. siel nettisivuilla luki nimittäin että tarvitsee olla kasvokuva, jonka sitten sillä tilausohjelmalla pystyi rajaamaan. ja ei siis tarvinut olla passikuva vaan itse otettukin kelpasi jos oli ohjeiden mukainen.

• enkeli minulle:)

Itekkin syksyllä opintoja aloittelemassa, niin haluaisin vain kysästä onko toi opiskelijakortti ns. pakollinen. Saanko esim. ruokalasta ruokaa opiskelijahintaan ilman tuota korttia? Amk:ssa, kun olin en tehnyt Hamokin kortilla mitään. Ruokalaa varten saatiin Kelan pieni kortti, jota ei koskaan edes kysytty. Hkl:n lipun taas sain pelkällä läsnäolotodistuksella. Mua ei kiinosta mitkään liikkeiden edut jne. Eli pärjäänkö ilman, jos haluan vain ruoan ja lipun opiskelijahintaan?

Kiitos kaunis:)

• rejrehithokrtpnbn

Viestin perusteella oletan että kysyjä aloittaa opinnot Helsingin yliopistossa.

Sen lisäksi että Lyyra-kortti on opiskelijakortti, sillä voi myös maksaa ruokansa Unicafessa, jolloin hinta on halvempi (ks. www.unicafe.fi) kuin opiskelijahinta käteisellä maksamalla. Lisäksi kortti toimii myös kirjastokorttina yliopiston kirjastoissa.

Toki ilmankin pärjää, mutta jo nuo unicafen lyyra-hinnat maksavat kortin hinnan takaisin hyvin nopeasti. Ja onhan kortti muutenkin kätevämpi, kun ei tarvitse läsnäolotodistusta tms. koko ajan kannella mukana.

• amk:n

käyneenä ja nyt yliopistolla opiskelevana todella suosittelen lyyra-kortin hankkimista. Helsingissä unicafeissa asioiminen on huomattavasti helpompaa ja nopeampaa opiskelijakortin kanssa (unicafeissa ollaan tarkempia opiskelijastatuksesta kuin varmasti monessa amk:ssa!). Lisäksi lyyra-korttia voi todella käyttää kirjastokorttina ja jos päätät ryhtyä esim. harrastamaan liikuntaa yliopistoliikunnan piirissä, kortti toimii myös siellä (eli ei tarvitse ostaa erillistä maksullista ns. kulkukorttia). Suosittelen!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      104
      9334
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      47
      4529
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1966
    4. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      42
      1881
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1610
    6. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1361
    7. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      38
      1287
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      54
      917
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      902
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      30
      893
    Aihe