Mustikan hinta

Poimija

Paljonko voi pyytää sangollisesta (12l?) puhdistettuja mustikoita?

55

28901

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • himopoimia

      puhdistetusta mustikasta sain 4 euroa litra ovat aika arvokkaita

      • työtön poimija78

        Möitkö ne tutulle vai ihan torilla?? "uusavuton".


      • mustikkasuu

        tuttaville kun ensin myy alkaa sana kiertää saa parhaan hinnan ja ostaja taatusti tuoreet ja hyvin puhdistetut marjat


      • *mustikkasuu*

        saisin mustikoista kerrankin 4e litralta, olisin pirskatin tyytyväinen ihminen. Eihän täällä Kainuussa makseta kuin korkeintaan 2e KILOLTA.
        Tämän kesän mustikat ei ole vielä kunnolla edes kypsyneet.


      • Oulun tyttö
        *mustikkasuu* kirjoitti:

        saisin mustikoista kerrankin 4e litralta, olisin pirskatin tyytyväinen ihminen. Eihän täällä Kainuussa makseta kuin korkeintaan 2e KILOLTA.
        Tämän kesän mustikat ei ole vielä kunnolla edes kypsyneet.

        Saan aina 4 e puhd. musikoista tuontipalkka kotiin 5-10 e. Ovat kiitollisia, kun saavat puhtaita ja taattuja marjoja. Myyn 6-7 sankollista joka vuosi. Enempää en viitsi. käsin poimittuja.


      • Anonyymi
        *mustikkasuu* kirjoitti:

        saisin mustikoista kerrankin 4e litralta, olisin pirskatin tyytyväinen ihminen. Eihän täällä Kainuussa makseta kuin korkeintaan 2e KILOLTA.
        Tämän kesän mustikat ei ole vielä kunnolla edes kypsyneet.

        - marjex ei ostasuomalaiselta poimijalta
        - ja maksaa ulkolaiselle 1.30€/kg


    • Poimija

      Mustikat on niin työläitä poimia, että 4 € ei ole ollenkaan liikaa litralta.

      • Tuoreus on valttia

        Saat parhaan hinnan. Vanhukset, kiireiset perheenäidit ja -isät, jotka eivät itse pääse/ehdi metsään maksavat mielellään sille, joka ehtii ja viitsii kerätä marjat pakastusvalmiiksi!Myy marjat tuoreena, mustikka ei säily kauan.


      • tutuille pakastettun
        Tuoreus on valttia kirjoitti:

        Saat parhaan hinnan. Vanhukset, kiireiset perheenäidit ja -isät, jotka eivät itse pääse/ehdi metsään maksavat mielellään sille, joka ehtii ja viitsii kerätä marjat pakastusvalmiiksi!Myy marjat tuoreena, mustikka ei säily kauan.

        Mustikka on hyvä marja pakastettuna, tutuille voi myydä valmiiksi pakastettua marjaa. Heti keräämisen jälkeen puhdistus ja pakastus.


    • torihintoja seurannut

      Porin torilla ainakin mustikat maksaa 8€/litra.Minusta kova hinta.

      • OUTO JUTTU!

        Eli kannattaa myydä yksityisille hiukan alle orihintojen.


      • nupukka
        OUTO JUTTU! kirjoitti:

        Eli kannattaa myydä yksityisille hiukan alle orihintojen.

        Olen myynyt mustikoita torimyyntinä 5e/l. Minusta se on työmäärään nähden sopiva hinta. Alle 3e/l on kyllä liian vähän!


    • Jaakko Juvalta

      Korkein hinta minkä olen saanut mustikoista on 7 euroa litra.
      Olisko ollut 2008 tai 2009. Kainuusta saakka piti käydä poimimassa.
      Sama oli tilanne viime kesänä myin kuusi euroa litra ja roskaisesta taisin saada
      3 e litra.

    • PKP

      Olette saaneet sellaisia hintoja, että jätän mustikat ostamatta, laskekaapa
      hinta vanhalla markalla. ostaisitteko itse

      • KOP KOP

        Rahan arvo on nykyään eri, kuin markka-aikana.


      • poimija kans

        Ja syytä onkin, hieno homma kun muutkin poimijat alkaa ymmärtää että talkoilla on turha kellekkään poimia. Nuo marjat on siitä jänniä että se ei ole keltään pois jos ne jää metsään mätänemään mutta jos joku toiselle niitä sieltä hakee kannattaa pyytää asiallinen korvaus polttoaineesta ja omasta työstänsä


      • poimintaa

        käy itse keräämässä... jos hinta hirvittää ja mustikat maistuvat


      • Anonyymi
        poimintaa kirjoitti:

        käy itse keräämässä... jos hinta hirvittää ja mustikat maistuvat

        Jos yksityiselle .myit pitääs maksa vero


      • Anonyymi

        Verot pitää maksaa jos ei maksa vero karhu tulee metsässä vastaa ja siinä ei sitte kunian kukko laula


      • Anonyymi
        poimija kans kirjoitti:

        Ja syytä onkin, hieno homma kun muutkin poimijat alkaa ymmärtää että talkoilla on turha kellekkään poimia. Nuo marjat on siitä jänniä että se ei ole keltään pois jos ne jää metsään mätänemään mutta jos joku toiselle niitä sieltä hakee kannattaa pyytää asiallinen korvaus polttoaineesta ja omasta työstänsä

        Olen samaa mieltä kanssasi,nykyään polttoaine on senverran kallista ja jos joutuu ajamaan niin kalliiksi tulee,kenenkään ei pitäis myydä liian halvalla mustikoita,jos joku välittää menköön itse poimimaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos yksityiselle .myit pitääs maksa vero

        Se on verotonta tuloa.... Ja pitääkin olla.


      • Anonyymi
        poimija kans kirjoitti:

        Ja syytä onkin, hieno homma kun muutkin poimijat alkaa ymmärtää että talkoilla on turha kellekkään poimia. Nuo marjat on siitä jänniä että se ei ole keltään pois jos ne jää metsään mätänemään mutta jos joku toiselle niitä sieltä hakee kannattaa pyytää asiallinen korvaus polttoaineesta ja omasta työstänsä

        minä nuodatan mustikan poiminnassa arktiset aromit laatuluokitusta. mun poimimat marjat täytttää vähintään ykkösluokan laatuvaatimukset ja jopa extraluokan vaatimukset. Perkaan marjat o metsässä sitä mukaa kun poimin niitä. Poistan kaikki hiukankin vialliset marjat ja myös kaikki valkopippurinkokoiset marjat. Marjani ovat tietenkin myös täysin roskattomia. ja koska poimin 10 l sangon jopa hiukan kukkuralleen painumisvaran takia niin marjaämpärillisessäni on varmasti 10 litraa marjoja.. Tänä vuonna 2022 hyvälaatuisten marjojen löytäminen on erittäin haasteellista koska marjoissaesiintyy runsain määrin ns mustikan savipuolta. toimitan marjat suoraan metsästä tilaajille .. Hyvään laatuun kuuluu tietenkin myös poimintahygienia.. Minulla on mukanani kosteita puhdistuspyyhkeitä - vettä ja käsipaperia .. ja tietenkin pesen poimurit ja perkausritilät joka päivä ja tarvittaessa myös metsillessä jos joku rkkoontunut marja on sotkenut ritilän.. Minulla on kymmenien vuosien marjastuskokemus ja minulla on vakituinen joukko tilaajia jotka arvostavat laatua.. myyn marjani hiukan halvemmalla kuin torihinta, mutta minulla on korkeampi hintapyyntökuin mitä marjastus ja sadonkorjuuryhmäläisten poimijoilla on.. joskus jotkut pitkäaikaiset asiakkaani ovat tilaannet marjoja jotain joka myy halvemmalla, mutta ovat kokeilun jälkeen palannet takaisin asiaakkaaksen i kun eivät olekaan saaneet halvemmalla hinnalla yhtä hyvälatuisia marjoja.. astiat onkin olleet vajaita ja marjojen toimituskaan ei ole sujunut sopimuksen mukaan.. minä en myy työni ja vaivannäköni tulosta polkuhinnoilla . En kilpailu hinnalla vaan panostan laatuun ja palveluun. ja mun marjojen tilaajat ovat valmiita maksamaan siitä että saavat laatuluokiteltua marjaa. Tilaajien tyytyväisyys on myös palkitsevaa.. mun ei tarvitse tyrkyttää marjojani halvalla kenellekään . En ole enää moneen vuoteen ottanut uusia tilaajia koska hluan pitää tinkimättömästi pitää huolen siitä että ostajat voivat vuodesta toiseen luottaa siihen etttä saavt varmasti hyvälatuiset marjat.. kun panostaa laatuun niin päivässä ei pysty poimimaan kuin rajoitetun määrän marjoja. Arvostan marja-asiakkaitani ja pidän huolen siitä että he saavat rahallen vastinetta. ja arvostan myös omaa työpanostani- En näe mitään syytä myydä marjojani samalla hinnalla kuin ne poimijat jotka ei piittaa myymiensä marjojen laadusta jne. jos en löydä hyvälaatuisia marjoja lähi-etäisyydeltä, niin sitten ajan vaikka sadan kilometrin päähän marjastamaan.. Siitä tulee minulle lisäkuluja joten voi olla että nille jotka poimii urakalla marjan kuin marjan laadusta ja poiminta-alueen puhtaudesta piittamatta vaikka kaatopaikan reunalta .. minä olen näitä periaatteita noudattanut koko ikäni ja aion noudattaa jatkossakin eikä ole ollut ikinä tilaajista pulaa..
        en tykkä turhasta byokratiasta, mutta joskus olen miettinyt että olisi hieno juttu jos kaiki nuodataisivat marjojen laatuluokitusta ja hinnottelisivat marjansa laatuluokituksen perusteella- ne jotka ei oo niin tarkkoja laatuseikoista ostaisivat kakkosluokan marjoja- tai vielä halvemmalla laatuluokittelematonta marjaa.. Käyttötarkoiuskin hiukan ratkaisee- kelpuutan itselle kerätessä ns kaakosluokan mustikat sekamehuhen valmistukseen, mutta sellaisenaan syötäväksi omtkinmarjat on extaluokkaa tai vähintäänkin ykkösluokan marjoja.. nimimerkki tarkka marjastaja mummeli


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Verot pitää maksaa jos ei maksa vero karhu tulee metsässä vastaa ja siinä ei sitte kunian kukko laula

        Mustikan myynnista yksityin ei tarvi maksaa veroja tiettyyn määrään asti. Minä olen myynyt siivotut marjat 5;50 €/ l huonona vuonna 6 €. Kanta - häme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        minä nuodatan mustikan poiminnassa arktiset aromit laatuluokitusta. mun poimimat marjat täytttää vähintään ykkösluokan laatuvaatimukset ja jopa extraluokan vaatimukset. Perkaan marjat o metsässä sitä mukaa kun poimin niitä. Poistan kaikki hiukankin vialliset marjat ja myös kaikki valkopippurinkokoiset marjat. Marjani ovat tietenkin myös täysin roskattomia. ja koska poimin 10 l sangon jopa hiukan kukkuralleen painumisvaran takia niin marjaämpärillisessäni on varmasti 10 litraa marjoja.. Tänä vuonna 2022 hyvälaatuisten marjojen löytäminen on erittäin haasteellista koska marjoissaesiintyy runsain määrin ns mustikan savipuolta. toimitan marjat suoraan metsästä tilaajille .. Hyvään laatuun kuuluu tietenkin myös poimintahygienia.. Minulla on mukanani kosteita puhdistuspyyhkeitä - vettä ja käsipaperia .. ja tietenkin pesen poimurit ja perkausritilät joka päivä ja tarvittaessa myös metsillessä jos joku rkkoontunut marja on sotkenut ritilän.. Minulla on kymmenien vuosien marjastuskokemus ja minulla on vakituinen joukko tilaajia jotka arvostavat laatua.. myyn marjani hiukan halvemmalla kuin torihinta, mutta minulla on korkeampi hintapyyntökuin mitä marjastus ja sadonkorjuuryhmäläisten poimijoilla on.. joskus jotkut pitkäaikaiset asiakkaani ovat tilaannet marjoja jotain joka myy halvemmalla, mutta ovat kokeilun jälkeen palannet takaisin asiaakkaaksen i kun eivät olekaan saaneet halvemmalla hinnalla yhtä hyvälatuisia marjoja.. astiat onkin olleet vajaita ja marjojen toimituskaan ei ole sujunut sopimuksen mukaan.. minä en myy työni ja vaivannäköni tulosta polkuhinnoilla . En kilpailu hinnalla vaan panostan laatuun ja palveluun. ja mun marjojen tilaajat ovat valmiita maksamaan siitä että saavat laatuluokiteltua marjaa. Tilaajien tyytyväisyys on myös palkitsevaa.. mun ei tarvitse tyrkyttää marjojani halvalla kenellekään . En ole enää moneen vuoteen ottanut uusia tilaajia koska hluan pitää tinkimättömästi pitää huolen siitä että ostajat voivat vuodesta toiseen luottaa siihen etttä saavt varmasti hyvälatuiset marjat.. kun panostaa laatuun niin päivässä ei pysty poimimaan kuin rajoitetun määrän marjoja. Arvostan marja-asiakkaitani ja pidän huolen siitä että he saavat rahallen vastinetta. ja arvostan myös omaa työpanostani- En näe mitään syytä myydä marjojani samalla hinnalla kuin ne poimijat jotka ei piittaa myymiensä marjojen laadusta jne. jos en löydä hyvälaatuisia marjoja lähi-etäisyydeltä, niin sitten ajan vaikka sadan kilometrin päähän marjastamaan.. Siitä tulee minulle lisäkuluja joten voi olla että nille jotka poimii urakalla marjan kuin marjan laadusta ja poiminta-alueen puhtaudesta piittamatta vaikka kaatopaikan reunalta .. minä olen näitä periaatteita noudattanut koko ikäni ja aion noudattaa jatkossakin eikä ole ollut ikinä tilaajista pulaa..
        en tykkä turhasta byokratiasta, mutta joskus olen miettinyt että olisi hieno juttu jos kaiki nuodataisivat marjojen laatuluokitusta ja hinnottelisivat marjansa laatuluokituksen perusteella- ne jotka ei oo niin tarkkoja laatuseikoista ostaisivat kakkosluokan marjoja- tai vielä halvemmalla laatuluokittelematonta marjaa.. Käyttötarkoiuskin hiukan ratkaisee- kelpuutan itselle kerätessä ns kaakosluokan mustikat sekamehuhen valmistukseen, mutta sellaisenaan syötäväksi omtkinmarjat on extaluokkaa tai vähintäänkin ykkösluokan marjoja.. nimimerkki tarkka marjastaja mummeli

        Juurikin näin täytyy toimia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mustikan myynnista yksityin ei tarvi maksaa veroja tiettyyn määrään asti. Minä olen myynyt siivotut marjat 5;50 €/ l huonona vuonna 6 €. Kanta - häme.

        Minusta alle 5€/litra puhdistetulle mustikalle on liian halpa, kun ottaa huomioon bensanhinnan, keräystyön, marjojen siivouksen missä on hommaa kiitettävästi ja ehkä vielä kotiinkuljetuksen päälle. Joku arvo työllekin pitää laskea.


    • ämpäri kommunisti

      joo jokainen voi poimia itse ,suomi vapaa maa ei pakko ostaa

    • moi0987

      kukaan nyt enää markkoja ees muista...

    • Jeppe vaan

      Olen kerännyt tänä kesänä 220 litraa mustikoita ja myynyt ne perattuna 20 euroa/10 l ämpäri. Ei ole kukaan moittinut kalliiksi ja tilauksia on nyt odottamassa 70 litran verran.

      • mummeli

        Kyllä 20€ on liian pienihinta työmäärään , 50 euroa sopiva kympin ämpärillisestä ,jos joku valittaa niin menköön keräämään niin näkee kuinka helposti se tulee !


    • mustik.mamma

      NIINKÖ ,no minä olen myynyt 50e /10l sankko yli satalitraa ja koko ajan on jonossa ostajia. kuumuden takia en ole kerännyt, kuin aikasten aamulla. eli voisinki vissiin ostaa sulta jos hyvin puhdistettuna myyt. turhaanpa sitten menisinki itse metsään.

    • mustikkatassu

      Seinäjoella torihinnat ovat 8e/litra! Itse myyn 30e/10l ja hyvin on tilauksia sadellut. Nautin metsässä olosta ja marjojen keruusta joten siinä samalla tulee sitten tienattuakin mukavasti!

      • Ostajaehdokas

        Jos Oulun alueella löytyy myyjia, voisin mielelläni ostaa.

        Yhteydenotot p. 044 5577 555 / Tommi


      • Anonyymi

        Mitäs vero herra siihen sanoo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs vero herra siihen sanoo

        Marjatulot ovat verovapaita, ei tarvi ilmoittaa.


    • Mustikoita

      Eli kannattaako mieluummin myydä yksityisille ihmisille kuin yrityksille/torikauppiaille? Jälkimmäisille varmaan saisi myytyä enemmän kerralla, mutta mistä saisi parhaiten itse tuottoa?
      On tuo mustikan poiminta kuitenkin sen verran vaivalloista toisinaan ettei ihan polkuhinnoilla viitsi myydäkään..

      • 13+8

        Kannattaa myydä yksityiselle, jos marjoja on paljon, niin tulee enemmän vaivaa. Ihan oikeesti, ei kukaan maksa ylihintaa, eli älä pyydä enempää kuin kaupassa/torilla. Tukkurit eivät näitä hintoja maksa, ei edes puolta siitä.


    • marjafriikki

      Minä olen myynyt kaksi sangollista mustikoita hintaan 5 €/litra eikä ostaja pitänyt niitä kalliina. Onhan se kovaa työtä ja kun vielä siivoaa valmiiksi ja toimittaa ostajalle kotiovelle, niin en ainakaan halvemmalla viitsisi myydä.
      Ja jos hinta tuntuu pelottavalta aina on mahdollisuus mennä itse keräämään.

    • Marjan ostaja

      Mikä ihmeen mitta se on ämpäri, litra, laatikko. Thaimaalaiset ja Virolaiset myyvät puhistettua mustikkaa reiluun kilo hintaan 4 € kilo. Kaikki muut jotka myy muilla mitoilla kuin kilomitoilla ovat huijareita.

    • kh

      9 litran sankko puhdistettuna (6,8-7,1 kg) Oulun seudulla 40 euroa. Helle on verottanut marjan määrää, olisi pitänyt nostaa 45 euroon, mutta myyntimäärä edelliseen vuoteen niin vähäinen, ettejhn kehdannut. Kauppa on käynyt.

      • thompsoni 2

        mitä väliä sillä myytkö sä litroina vai kilona,,litrat on helpompi myydä,,ei tarvi alkaa punnitsee,, mä ainaskin laitan litran rasioihin suurimman osan,,hyvin on helppoa myydä,,,eikä viellä oikeastaan kukaan oon tinkannut kauheesti hinnasta,,et silleen täällä,,


    • 20+5= ?

      ok

    • Mustikkaa muualla

      Ostin juuri Marks & Spencerista Irlannista mustikkaa 3,29 euroon 150 grammaa. Tescossa suunnilleen samat hinnat.

    • homo5

      mustikan keruu on perseest!!!!

    • tosityötä

      nyt vuosi 2013 mustikan hinta 7,-/litra (ämpäri 70,-).
      huom. bensakulut kotiinkuljetettuna puhdistettuna.
      isommissa erissä voi hinta tulla vähän alas.
      08.07.2013

      • mummeli

        normaali ämpäri on 7litraa


      • tosityötä
        mummeli kirjoitti:

        normaali ämpäri on 7litraa

        kyl ämpäri pitää olla 10 litraa eikä mitään ulkolaisia töniköitä ja
        silloin 10 litran ämpäri maksaa 70,- .


      • Anonyymi
        mummeli kirjoitti:

        normaali ämpäri on 7litraa

        mummeli taitaa nyt sotkea kiloihin. Kymmenen litraa mustikoita painaa noin 7kg.
        Mutta yleensä sankko ei paina noin paljon. Eihän sitä piripintaan voi laittaa, siinä on valumavaara!


    • marjastuskarhu

      Vanttilan Muovin ämpäri ollut iän kaiken 9 l. Orthex on vasta tuopnut 10 l. ämpärin (S.ryhmän kaupoissa...

      • marjastuskarhu

        Ei perh... perun puheeni, on se Vanttilankin ämpäri 10 l.


    • mustikan poimija

      Ota yhteyttä mikäli tarvitset mustikkaa. Kerään sen sinulle sopivaan hintaan! Asustelen Turussa ja toimitukset myös lähistölle. Ota yhteyttä niin sovitaan jotain. [email protected]

    • poimija2

      Kyllä Joutsassa voi pitää 6€ litralta puhdistettuja mustikoita ihan käypä hinta.

    • Anonyymi

      Missä voi myydä

    • Anonyymi

      Oon poiminu jo 200000e mustikoita köyhät kyyyyykkkyyyyn ja nuolkaaa mun reikää nynnyt

      • Anonyymi

        Saako ilmaiseksi nuolla?


    • Anonyymi

      5€/litra Pienemmissä erissä enemmän

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1769
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1674
    3. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      64
      1513
    4. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1505
    5. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      1485
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      57
      1392
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      16
      1371
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1202
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe