Heips! Ajattelin kysellä par ikysymystä Apocyklinistä, jota lääkäri minulle määräsi skinorenin ja avitcidin rinnalle. Se olisi mun eka lääkekuuri akneen. Kannattaako tätä kuuria edes aloittaa? Tehoaako se? Edes hetkellinen helpotus kyllä kelpaisi, nimittäin olisi kiva olla edes pari kuukautta OK-naamalla ja elää normaalia elämää, olla meikkaamatta ihmisten ilmoille ja häpeämättä itseään. Mutta sitten taas jos siinä on niitä vatsavaivoja haittavaikutuksena? Sitten kanssa tärkeä kysymys: Kuinka nopeasti apot yleensä rupeavat vaikuttamaan, koska mietin aloitanko nyt vai vasta koulun alettua, koska jos aloitan myöhemmin niin sitä kauemin voin olla koulussa paremmalla naamalla. Eli montako kk kestää tuloksien näkyminen? Sitten tämäkin olis aika tärkeää tietää, tuleeko apoista ''pahennusvaihe''? Kannattaako siis lopettaa lääkitys jos naama pahenee, vai jatkaa? Niin ja eikai akne tule pahempana takaisin kuurin jälkeen? kummiskin olen kuullut että takaisin se tulee, ihansama kunhan ei pahempana.
Minulla on muutes tällänen ''murroiän akne'' olen 14 vuotias.
Minulla on muutes tällänen ''murroiän akne'' olen 14 vuotias.
Vastaukset 5
Vanhimmat
Minä sain abocyklin kuurin 3kk. Tuollaisista antibiooteista tulee aina pahenemisvaihe(ja sen "kovuus" on aika henkilökohtainen, eli toisille tulee pahempana ja toisille lievempänä).
No, minulla ei ole ikinä ollut paha akne, mutta otinkin kuurin lähinnä selkäni takia, sillä siellä on ollut finnejä enemmän.
Minulle abocyklin ei vaikuttanut mitenkään positiivisesti, se pahenemisvaihe oli TODELLA paha. Posket ja kaulan molemmat puolet olivat ihan täynnä finnejä. Ajattelin kuitenkin että pakko kestää ja että alkaahan se sitten sen jälkeen kuitenkin parantamaan ihoa..
ja vielä mitä; Ei todellakaan parantanut, se vaan jätti ihoni paljon pahempaan kuntoon, mitä se oli ennen lääkitystä ollut. Ei siis todellakaan ollut minulle hyvä lääkekuuri.
Ei kuitenkaan ollut tarkoitus pelotella ja tämä oli vain minun kokemukseni. Voi olla että sinulla toimii oikeinkin hyvin.
Nyt syön sitten roaccutan kuuria, ja iho on PALJON parempi jo kahden kuukauden syömisen jälkeen.
en taida alottaa sittenkänä tota kuuria. yök, jos se tekis mun naamlle noin, ja kun on vielä koulut alkamassa. onko klellään muulla tollasta huonoa kokemusta??
Mä sain puolen vuoden kuurin,aika pahaan akneen. Ja kyllä on auttanu. Ei lopullisesti ole parantunut mutta iho on parantunut huimasti. Mulla meni ehkä kuukausi tai kaks ennen ku rupes vaikutus näkymään. En ole huomannut mitään pahenemisvaihetta. Muutama tabletti viel jäljellä...
kyllä mä alotin, eilen illalla. En nyt muista mun kuurin pituutta mut se tais olla joku 3-6 kk. ja mulla on 2-3 tabuu päivässä
tullut pahenemisvaihetta kummallakaan niistä kahdesta kerrasta, kun olen ko troppia ottanut. Iho alkoi silitä tossa 3-4 viikon käytön jälkeen pikkuhiljaa, ehkä just vähän kuivempi oli kuin ennen. Vatsavaivoja ei mulle ainakaan tullut, toi on kuitenkin miedonpaa ainetta kuin nää esim poskiontelotulehduksiin ym. määrättävät toisen tyyppiset antibiootit.
Harmi vaan, et mitään lopullista parannusta ei tuonut akneen...