kansaneläkkeen päälle? Olen 23-vuotias henkisesti vajaakuntoinen nuori ja työeläkettä ei ole ehtinyt kertyä juuri lainkaan.
Jostain kuulin että noin 500 euroa?
Kuinka paljon saa tienata
4
1762
Vastaukset
- Kuinka paljon
Jos saat pelkkää kansaneläkettä, niin saamasi mahdolliset ansiotulot ei vaikuta eläkkeesi määrään.
- tienaa liikaa
Vaikuttaa, jos tienaa liikaa, eläke katkaistaan.
- selvä vastaus
Kysy Kelasta. Minäkin ole työkyvyttömyyseläkkeellä, ja teen työtä. Kela pystyy antamaan enimmäissumman, minkä saat kuukautta kohti tienata ihan reilusti.
Ihmiset pelkäävät ihan suotta näitä asioita. Minullekkin on monesti sanottu, et kuin mä uskallan, jos jään kiinnii. Olen sanonut, etten jää kiinni, koska sekä Kela, että Työeläkelaitos ovat tietoisia työstäni.
Jos taas tekee Y-tunnuksella silloin ratkaisee verotettavan tulon määrä. Koska yrittäjänä saa tietty vähennyksiäkin, niin kaikki se tulo ei ole verotettavaa, vaan vähennän siitä kulut.- Oli kysymys
Tässä oli kyseessä pelkkä kansaneläke, eikä työkyvyttömyyseläke. Kansaneläkkeeseen ei vaikuta työtulot, eikä sitä katkaista, vaikka tienaisi enemmänkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as643202Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232974- 512862
- 562678
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582558Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532311Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 692088
- 452082