Kaulavaltimon pullistuma

Catariina

Kuulin tänään, että minulla on kaulavaltimon pullistuma. Lääkäri oli todella vaitonainen asiasta, ei juurikaan selittänyt tilannetta, mahdollisia oireita tai mitä voi käydä pullisuman puhjetessa. Olen nyt siis ihan "kuutamolla" asiasta. Olen menettänyt kaksi sukulaistani aivoverenvuotoon nuoressa iässä ja isoisältäni on leikattu sama mikä minulla todettiin: kaulavaltimon pullistuma. Lääkäri sanoi, ettei mitään jatkotutkimuksia tehdä ja asiaan ei juurikaan tarvitse kiinnittää huomiota mutta kuinka voin olla niin kuin mitään ei olisikaan? Voisiko joku kertoa mikä tämä diagnoosi oikeasti on? Pitäisikö minun mennä toiselle lääkärille jatkokyselylle/-tutkimukselle? Minulla on myös päivittäisiä pään "nykimiskohtauksia" eli tuntuu aivan kuin joku vetelisi suonta yleensä vasemmalla tai oikealla ohimolla. Välillä tunne on todella paha ja tuntuu pelottavalta.
Olen kiitollinen kaikista mahdollisista neuvoista ja ohjeista.

4

9965

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sasdsasd

On kyllä rankkaa olla tuollaisessa epätietoisuudessa ja pelossa. Minun olisi kyllä pakko käydä vielä jollakin toisella lääkärillä, joka selittäisi asian paremmin. Tai vaikka sairaanhoitajalla.

Voimia!

• Saksa Original

Minulla on myös pieni kaulavaltimonpullistuma. Saksassa jossa asia todettiin ilmoitettiin ettei se noin pienenä aiheuta vahinkoa, mutta että sen mahdollista kasvamista pitää seurata. Olivat hieman huolissaan koska minulta sen lisäksi oli tukittu kokonainen aivoverisuoni aneurysmien eli pullistumien takia.

Suomessa taasen lääkärit ilmoittivat ettei minun tilaani tarvitse kontrolloida ollenkaan. Odotetaan näköjään mieluummin kunnes makaan vihanneksena sairaalassa.

Minkäkokoinen pullistumasi on? Lääkärit ovat ainakin minun kohdalla olleet yhtä mieltä siitä, että pieni ei pysty aiheuttamaan vahinkoa vaikka vuotaisikin. Oireitakaan sen ei pitäisi aiheuttaa kuin vuotaessaan.

Jos haluat kunnolla tietoa tilanteestasi eikä kyseinen lääkäri ole sitä kykenevä antamaan, yrittäisin sinuna löytää hyvän neurologin jonka luona käydä.

Minulla todettiin keväällä endometrioosi eikä leikkauksen jälkeen lääkäri osannut selittää yhtään mitään. Tiesin hyvän yksityisen gynekologin joten uhrasin rahat joita minulla ei oikeastaan ollut varaa kuluttaa ja kävin tällä yksityisellä. Sain niin paljon tietoa ja korjattua tietoa, että mieli keveni kummasti. Surullista ettei kunnallisella puolella useinkaan tällaista koe. (Enkä minä ole 12 vuoteen ollut edes käymässä kunnallisella asuttuani Saksassa).

• s-lomalainen

Minä sain eilen kuulla myös että minulla on kaulavaltimon pullistuma. Lääkäri sanoi laittavansa lisätutkimukseen. Oireista en tiedä muuta kun että vasen puoli on ollut pitkään niinsanotusti "tunnoton" ja minulla todettiin myös parissa kohtaa verisuonten kalkkeuma. Nyt vaan odottelen Tampereelle pääsyä. Lääkäri kyllä sanoi ettei ole mitään "aikapommia".

• Viljo1983

Mulla tehtiin kaulan ja pään magneettikuvaus jotta löydettäisiin vastaus vasemmanpuolisten raajojen kipuihin ja vääntymisiin ja löydettiin vahingossa vasemmassa kaulavaltimosta pullistuma. Tuo pullistuma ei mitenkään selitä oireita joihin vastausta etsittiin ja nyt odottelen että pääsee varjoaine kuvauksiin jotta pullistumasta saadaan lisää tietoa. Mullekaan lääkäri ei mitään selittänyt mutta mulla onneks veli joka on sairaanhoitaja joka osas selittää ja kun vihaan sairaaloita ni oon oppinu käyttää nettiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5346
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3701
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3263
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      11
      2505
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2102
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2027
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      163