Peugeot 406 kytkinremontti

murheellisten pösöjen maa

Terve,

en ole autoasiantuntija, mutta nyt vaikuttaa siltä että kytkinremontti on edessa vm. 2000 pösössä (406 2.0).
Hinta tietenkin riippuu siitä että mitä joudutaan tekemään, mutta onko kellään tietoa hintahaarukasta johon remontin kustannukset tulee sijoittumaan?

Kiitokset!

13

13737

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • relluman

      Halvimmillaan pääset työ kytkinasetelma noin 600e, kalleimmillaan merkkikorjaamossa noin 1300e.

    • 406 täälläkin

      Automainio Lauttasaaressa voisi olla kelpo osoite. Yhdenmiehen-korjaamo, tietääkseni entinen Automaan asentaja. Olen asioinut pari kertaa ja ollut tyytyväinen työn laatuun ja asiallista hipovaan hinnoitteluun.

      Kytkinrempan kustannusarvion saanee suoralta kädeltä puhelimitse.

    • S89

      Varmaankin menee tuohon 500€ paremmalle puolelle, merkkikorjaamossa toki enemmän. Itse kysyin omaan 2000-malliseen 2,0 406:seeni remontin hintaa ja luvattiin töineen 400€:n.

      • sitroen.

        noinkin uusissa autoissa on tarvetta kytkinremonttiin? Omassa 18 -vuotiaassa (yli 320 tuhatta km) Pösössä on kytkin alkuperäinen, polkimen vapaaliike on kerran säädetty (tein itse, 10 min.). Onko se nyt varmaa, että tarvii remontin? Niitä vääriäkin diagnooseja ja turhia remontteja kun tehdään yllättävän usein...


      • kytkin,
        sitroen. kirjoitti:

        noinkin uusissa autoissa on tarvetta kytkinremonttiin? Omassa 18 -vuotiaassa (yli 320 tuhatta km) Pösössä on kytkin alkuperäinen, polkimen vapaaliike on kerran säädetty (tein itse, 10 min.). Onko se nyt varmaa, että tarvii remontin? Niitä vääriäkin diagnooseja ja turhia remontteja kun tehdään yllättävän usein...

        toimii vaijerilla, vaatii se varmasti joskus säätöä. Väärällä diagnoosilla on aika helppo tehdä rahaa, niin kuin turhalla remontillakin. Voisin kuvitella että joku humu on veloittanut kytkinremontista, säädettyään vaijerin...


      • S89
        sitroen. kirjoitti:

        noinkin uusissa autoissa on tarvetta kytkinremonttiin? Omassa 18 -vuotiaassa (yli 320 tuhatta km) Pösössä on kytkin alkuperäinen, polkimen vapaaliike on kerran säädetty (tein itse, 10 min.). Onko se nyt varmaa, että tarvii remontin? Niitä vääriäkin diagnooseja ja turhia remontteja kun tehdään yllättävän usein...

        Senpä kun joku kertoisi. Omallani on ajettu nyt n. 125000km, ja kytkin ravistaa liikkeelle lähdettäessä todella paljon.


      • Pösökuski vm. 1958
        sitroen. kirjoitti:

        noinkin uusissa autoissa on tarvetta kytkinremonttiin? Omassa 18 -vuotiaassa (yli 320 tuhatta km) Pösössä on kytkin alkuperäinen, polkimen vapaaliike on kerran säädetty (tein itse, 10 min.). Onko se nyt varmaa, että tarvii remontin? Niitä vääriäkin diagnooseja ja turhia remontteja kun tehdään yllättävän usein...

        Minulla on tuossa nyt 324170km ajettu 406 farkkupösö ja alkoi vuotamaan kytkimen puoleinen stefa, on pakko tehdä kytkinremontti samalla kertaa, vaikka mitään oireita ei olekaan vielä käytössä. On muuten ensimmäinen kytkinremontti pösöön meikäläisellä, ellei oteta lukuun yhteen 405 pösöön tehtyä vaihteiston vaihtoa 214000km kohdalla (vaihteistosta hävisivät öljyt, asentajan moka), kun samalla vilkaistiin kytkimeenkin, mutta ei vaihdettu mitään osia, auto on meillä vieläkin ajossa yli 300tkm ajettuna. 309 pösöllä ajoimme melkoisesti ja siihen vaihdettiin vain jarrupaloja, sekä etupyöränlaakereita normaalien huoltojen lisäksi. Meille on ilmeisesti sattuneet hyvät pösön yksilöt, tallissani oleva vm. 1959 203 pösö on vielä alkuperäisessä maalissaankin.


      • Anonyymi
        sitroen. kirjoitti:

        noinkin uusissa autoissa on tarvetta kytkinremonttiin? Omassa 18 -vuotiaassa (yli 320 tuhatta km) Pösössä on kytkin alkuperäinen, polkimen vapaaliike on kerran säädetty (tein itse, 10 min.). Onko se nyt varmaa, että tarvii remontin? Niitä vääriäkin diagnooseja ja turhia remontteja kun tehdään yllättävän usein...

        minulla on jo kolmas automaatti menossa, ei tule kytkinremontteja,
        tähän malliin ei tarvitse edes öljyjä vaihtaa,
        ei ole mittatikkuakaan,
        eka pösöllä oli 335000 mittarissa, kun minulta lähti,
        ei mitään vikaa lootassa koko aikana


    • työ erikseen

      tässä osien hintoja:


      KYTKINSARJA PEUGEOT 406
      Sisältää yleensä paineasetelman, levyn ja laakerin. Joissakin sarjoissa
      painelaakeri on erikseen.
      406 1,6/1,8 --12.97. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84-1308 78.50 ???
      406 1,6/1,8 1.98--
      406 2,0 --98 (ei Turbo/HDi). . . . . . . . . . . . . . . . 84-1737 179.00 ???
      406 1,9TurboD. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84-1740 179.00 ???
      406 2,0Turbo/2,0HDi/2,1TurboD. . . . . . . . . . . . . . . 84-1762 209.23 ???

      työ maksaa noin 100-150€

      • häh?

        Missä saa teetettyä tuohon hintaan kytkinrempan? Tämähän on selvästi bisneksen paikka, kun imaisen itse asiakkaan sisään 400euron asennushinnalla ja siirrän työn tuohon satasen pajaan, niin minulle jää välistä 250-300euroa käytännössä tyhjästä. Vai mitä?


      • kaksi viikkoa

        sitten ja osa merkkiliikkeestä oli 110,-.
        Työtunnit 4,5 - 5h. Joutuu purkamaan melko paljon
        eturipustuksia ym. että saa pujotettua asetelman paikalleen eli hinta sen mukaan kuinka kallista korjaamoa käytät.


      • ????????
        häh? kirjoitti:

        Missä saa teetettyä tuohon hintaan kytkinrempan? Tämähän on selvästi bisneksen paikka, kun imaisen itse asiakkaan sisään 400euron asennushinnalla ja siirrän työn tuohon satasen pajaan, niin minulle jää välistä 250-300euroa käytännössä tyhjästä. Vai mitä?

        Mitä etkö lue ennen kuin kirjoitat?


    • Anonyymi

      Paljonko tuli maksamaan?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5025
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1645
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1255
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe