Millaisia yksiöitä teillä?

Nipppe

Olen nyt etsimässä ensimmäistä yksiötäni,joten ajattelinkin kysyä minkälaista kannattaisi etsiä.
Yksi tarjottu on kooltaan 25 neliötä.Minkä kokoiseksi miellätte sen? Liian pieni,sopiva yksinäiselle? En osaa nimittäin yhtään kuvitella,minkälainen voisi tuon kokoinen kämppä olla..Tietenkin kämpän pohjakaava ratkaisee paljon.

Haluaisin kuitenkin kuulla minkälaisia yksiöitä kullakin on,varsinkin tuossa kokoluokassa. Ja kuinka olette viihtyneet.

15

10904

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opiskelija---

Aika pieneltä minusta kuulostaa. Itse asuin pari viikkoa 39 neliöisessä, saunallisessa yksiössä, ihan mukava oli.

Kyllä tuossa 25 neliöiselläkin pärjää, jos ei tarvitse paljoa tilaa. tosiaan pitäisi nähdä asunto tai vähintäänkin pohjapiirustus, ennen kuin voi sanoa mitään...

• ,,,

Riippuu tosiaan paljon asunnon pohjasta, mutta kyllä mielestäni vallan mainiosti yksikseen mahdut asumaan. Itse olen asunut 29 neliöisessä yksiössä poikakaverin kanssa ja hyvin mahduttiin, vaikkei asunto ollut pohjaltaan paras mahdollinen (paljon pitkää käytävätilaa yms.). Asunnon koko on lähinnä tottumiskysymys, tottakai 25 neliötä tuntuu pieneltä, jos siihen muuttaa esim. 300 neliöisestä talosta. Toisekseen oikeanlaisella sisustuksella pienestäkin tilasta saa avaran.

• yksiöni...

Itse asun 27-neliöisessä yksiössä. Tietenkin mieluummin asuisin isommassa, mutta ei ole yksinkertaisesti rahaa isompaan...

Suurin ongelma on tavaroiden säilytys. Yksiössä on pieni vaatekomero (noin 1 neliö) ja muuta säilytystilaa ei oikeastaan olekkaan. Eli mitään ylimääräistä ei voi asunnossani säilyttää...

Mutta muuten mahdun olemaan asunnossani ihan hyvin. Kaikki tarpeelliset huonekalutkin mahtuvat: on leveä sänky, pieni ruokapöytä, sohva, tv-tuoli, iso sohvapöytä, tv-taso, tietokonepöytä, lipasto, hyllykkö ja lisäksi 2 suurehkoa lattiakaiutinta. Kylppäri on aika tilava ja sinne mahtuu hyvin pyykinpesukone, ilman että tulee ahdasta.

Eli tila sinänsä riittää hyvin yhdelle, riippuu vaan mitä sinun pitää mahtua asunnossa tekemään ja paljonko sinulla on tavaraa.. :)

• Hyvin riittää

Koska kyseessä on ensimmäinen asuntosi niin sinulla ei ole kovin paljon huonekalujakaan, joten riittää todella hyvin. (Mieti siltä kannalta että 35 neliön asuntoon tulee sohvan osto, keittiönpöydän osto, jne. helposti rahaa menee yli 1000 e "täytetavaraan")
      Ensimmäinen asuntoni oli 18 neliön solu (yhteisistä tiloista oli laskettu myös neliöitä) eli mieti minkälaisessa kopissa asuin :p tosin ei se silloin niin pieneltä tuntunut kun ei paremmasta tiennyt.

• opiskelija 87

Oma kämppäni on 16 neliöö ja se on yksiö. Asunnossa mahtuu asumaan, mutta alku vaatii sopeutumista :D Huoneita on todellakin yksi keittokulmaus vc/suihku.

terveisin
      Kämpässä vihtyy^^

• stiiiina

Omani on 43 neliötä. Rivitalossa. Oma sauna ja taka- sekä etupiha. Edellinen oli 32 neliöö.

• 25 neliötä

ei ainakaan kaiu. Ihan sopivalta kuulostaa, jos siitä ei haluta ihan älysuurta vuokraa.

• Elinau

on tuleva kämppä 25 neliöö. Pikkasenhan se on pieni, mutta kyllä uskon että sovin sinne ihan hyvin. Aattelin homamta parvisängyn, se säästää tilaa ihan hyvin.

• veera009

Kyllä uskois että siihen (25) mahtuu. Ite oon 17 ja kämppä on 36,5 neliöö. tavallaan se tuntuu pieneltä vaikka pohjaratkaisu onkin hyvä ja keittiö on todella tilava. Mutta kyllähän se riippuu millasista asuintiloista muuttaa. Jos kotonakin on kovin pieni huone ollut niin voi se sitten vielä yksin kun asuu niin 25 neliöö tuntua ihan tilavalta. Ja aina sitä mahtuu jos on pakko..:P

• elikkäs

eli se on 30 neliöö,ja loistavasti oon viihtynyt :) uskosin että se 25 on aivan passeli yksiöks,etenki jos sen sijainti ym on hyviä.

• dilletsu

pieni on.. mutta se on ihan siitä kiinni mihin tottuu.. itselläni 35 neliöinen yksiö saunalla ja isompaa kaipais..

• jaksad

ensimmäinen asuntoni oli myös 25 neliön yksiö ja viihdyin mainiosti. ei ollut liian pieni ollenkaan! yksi huone, keittokomero ja aika tilava kylpyhuone (pesukone mahtui hyvin)...eli ihan riittävästi tilaa.

joku alle 20 neliön asunto on mielestäni jo liian pieni...

• ihmisestä

itse en aikoinaan viihtynyt 30m2 yksiössä ollenkaan. Asunnossa ei ollut parveketta ja se lisäsi epämukavuutta, oli hankala esim. siivota. Kaipasin omaa huonetta sängylle, yksiössä tein kaiken sängyssä. Keräsin rahaa ja ostin kolmion. Nyt olo on paljon mukavampi. Mutta kysehän ei ollut nyt siitä...
      25m2 yksiö voi olla parempi kuin 30m2 yksiö, jos tila on käytetty järkevästi! Eteisen ei tarvitse olla iso jne.. Mieti, mihin itse tarvitset tilaa. Ja turha roina sitten pois. Tätä taitoa minä en osannut :)
      Ja tietysti vaikuttaa se, mihin itse on tottunut! Toista pieni yksiö ahdistaa kun taas toinen ei voisi asua isossa asunnossa yksin.

• yksiöasuja

Itse muutin juuri 33 neliöiseen yksiöön. Eteinen iso (paljon säilytystilaa, 4 leveää kaappia), keittokomero pieni mutta hyvin suunniteltu ja kaappitilaa löytyy. Kylppäri ihan hyvän kokoinen myös. Itse oleskeluhuone tuntuu jopa hieman liian isolta, tosin sohvaa en vielä ole ehtinyt asuntoon viedä. Myös järjestys vielä vähän epäselvä (liian paljon eri vaihtoehtoja, mutta aina voi vaihdella), mutta hyvin mahtuu huoneseen 120 senttinen sänky, 4-hengen ruokapöytä, työpöytä, tv-taso, yöpöytänä toimiva pieni lipasto sekä pieni kirjahylly. Myös sohvalle löytyy sopiva tila. Parveke vain puuttuu.

Uskon, että 25 neliöiseen yksiöön saa mahtumaan kaiken tarpeellisen, mutta ei sitä ylimääräistä tilaa varmasti tule paljoa jäämään. Riippuu tietenkin siitä, millainen on pohjaratkaisu ja paljon huonekaluja pitää huoneeseen mahduttaa.

• talvikki*

Asun 26 neliöisessä yksiössä ja viidyn mainiosti. En tunne kaipaavani isompaan kämppään koska nykyinen on niin viihtyisä. Ainoa mitä kaipaan on pyykinpesukone. Sille ei oikein tahdo löytyä riittävästi tilaa kylppäristä, mutta tulen kyllä toimeen ilmankin. Yritän myös kovasti keksiä minne vois tunkea jonkinnäköisen ruokapöydän. Pienellä organisoinnilla varmaan löytyy sillekkin paikka. Tähän asti olen syönyt työpöydällä tai parvekkeen pöydällä. Parveke muuten lisää viihtyvyyttä aika paljonkin. Sinne on ihana mennä "tuulettumaan" siinä vaiheessa kun tuntuu että seinät kaatuvat päälle :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      41
      7054
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3958
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      47
      3391
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2959
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2736
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2173
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2127
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2078
    Aihe