onko sissi koulutus rankaa...
ja onko sinne mahdollista päästä hyvällä perus kunnolla. ja mitä hittoa tarkoittaa psyykinen kunto... ja miten se testataan...
jos kerran oot ollu sielä niin oliko se loppujen lopuksi rankkaa...
????????????????????????????????????????????????????
sinne on kaverin kanssa tarkotus päästä.
sissi- ja tiedusteluun liittyen....
10
6520
Vastaukset
- jdsadsas
Missä sissejä koulutetaan?
Asun itä-uusimaalla, joten mikä olis se mun mahdollinen koulutus paikka?
voidaanks kutsunnoissa jo sanoa, että sä pääset nyt sissiks, vai haetaaks sissikoulutukseen peruskoulutuskauden jälkeen?- Selviää...
Kajaanissa ainaki on sissiporukkaa, tiedustelusissit ainaki..
Koulutukseen kuuluu melko paljon metsässä nukkumista ja kyllä sitä oppii keittään pussiruokaa ;)
Psyykkinen kestävyys, eli ei sekoa pää kun joutuu valvomaan paljon, ja vähän unta, ja sitten pitää kantaa tavaraa ja lähteä vielä marssille..
Kyllä se selviää sitten alokasaikana, varmasti jollaki pettää toi psyykkinen kestävyys jo silloin, ja lähtee sivariin tai pöpilään..
Rennolla asenteella ja sosiaalisella luonteella pärjää joukkueessa, joukkuepelien harrastaminen (yhteistyö!) auttaa kyllä tuossa ehkä eniten, kuitenkin on suht pieni ryhmä missä liikutaan ja eletään lähes koko palvelusaika.
Tsemppiä! - mettä pöyröö
Selviää... kirjoitti:
Kajaanissa ainaki on sissiporukkaa, tiedustelusissit ainaki..
Koulutukseen kuuluu melko paljon metsässä nukkumista ja kyllä sitä oppii keittään pussiruokaa ;)
Psyykkinen kestävyys, eli ei sekoa pää kun joutuu valvomaan paljon, ja vähän unta, ja sitten pitää kantaa tavaraa ja lähteä vielä marssille..
Kyllä se selviää sitten alokasaikana, varmasti jollaki pettää toi psyykkinen kestävyys jo silloin, ja lähtee sivariin tai pöpilään..
Rennolla asenteella ja sosiaalisella luonteella pärjää joukkueessa, joukkuepelien harrastaminen (yhteistyö!) auttaa kyllä tuossa ehkä eniten, kuitenkin on suht pieni ryhmä missä liikutaan ja eletään lähes koko palvelusaika.
Tsemppiä!lisäs kysymys mistä saisi tietoa lisää...
- taida,.
mettä pöyröö kirjoitti:
lisäs kysymys mistä saisi tietoa lisää...
olla enaa sissikomppaniaa kajaanissa. Se loppu tassa heinakuussa 07. Sinulla pitaa menna joko laskuvarjojaakariksi tai taistelusukeltajaksi tai johonkin muuhun rajavartiostoon. Siis rajakomppaniat on aitoja sissikomppanioita.
- Willowisp
Joensuussa, eli kontiorannassa ainakin koulutetaan sissejä, jos sille linjalle haluat suuntautua.
Ite vasta alokaskautta käyn kyseisessä paikassa, (joensuussa siis, en sissi komppaniassa) mukavaa on ollut. Ekoille lomille pääsi tänään, yhä loma kamppeet päällä ja maanantaina hyvillä mielin takas. Kannattaa hakea.- P???D
Eikö etelämmässä ole sissikomppanioita?
Jos on niin missä?
Tarkontan nyt lähinnä vekaraa, uttii, haminaa, santista, kotkaa, riihimäkee, lahtee yms.
- Immolan Sissi 1/04
"Rajajääkäri on yleisnimitys Suomen rajavartiolaitoksen kouluttamille varusmiehille sekä sotamiestä vastaava miehistön sotilasarvo. Rajajääkäristä seuraava ylempi sotilasarvo on ylirajajääkäri.
Rajavartiolaitos kouluttaa vuosittain pienen määrän varusmiehiä omiin kriisinajan tehtäviinsä. Rajajääkärin koulutus on verrattavissa Suomen puolustusvoimien antamaan sissi- ja tiedustelukoulutukseen. Koulutukseen hakeutuvilta edellytetään hyvää fyysistä kuntoa.
Koulutusta annetaan nykyisin neljässä rajavartiostojen yhteydessä toimivassa rajajääkärikomppaniassa (RjK):
Immolan rajajääkärikomppania (Raja- ja merivartiokoulu, Imatra)
Onttolan rajajääkärikomppania (Pohjois-Karjalan rajavartiosto, Onttola)
Kajaanin rajajääkärikomppania (Kainuun rajavartiosto, Kajaani), lakkautettu kesällä 2007
Ivalon rajajääkärikomppania (Lapin rajavartiosto, Rovaniemi)
Kukin komppania on vahvuudeltaan noin 100 miestä. Kajaanin rajajääkärikomppania lakkautettiin kokonaan 5.7.2007 ja Ivalon rajajääkärikomppanian vahvuutta lasketaan säästösyiden vuoksi. Palvelusaika miehistöllä on 6 tai 9 kuukautta ja aliupseereilla sekä reserviupseereilla 12 kuukautta. Naisia rajajääkäreiksi otetaan vuosittain 10 ja heidät koulutetaan Onttolassa.
Heinäkuusta 2007 lähtien Immolassa koulutetaan vuosittain yksi saapumiserä erikoisrajajääkäreitä, joiden toimintaan kuuluvat vaativat tiedustelu- ja iskuosastotehtävät. Koulutukseen haetaan erillisillä pääsykokeilla, ja kaikki hyväksytyt palvelevat 12 kuukautta, joka neljäs koulutetaan reservinupseereiksi, muut kotiutuvat vähintään aliupseerin arvossa." -Wikipedia
http://www.raja.fi/ Rajavartiolaitos - sinne vaan
Ehkä vähän kaukana mutta siellä on SISSIKOO :)
Ja siellä voit päästä myös SIRAD-koulutukseen..
Etelän miehet ottakaa huomioon että jos asutte vähintään tampereella tai sen eteläpuolella, saatte kulkea lomille lentämällä sodankylästä. Eli ei se matkustaminen välttämättä niin paha olekaan sieltä asti. - Anonyymi
Huhujen mukaan sissikoulutus olisi palaamassa Kajaaniin ja samat tutut kouluttajat sen myötä.
- Anonyymi
Olispa hyvä saada Taavitsainen, Happo, Tirkkonen, Lyytinen ja Jomppe takaisin tänne!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145895Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324007- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182966Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2502017Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881984- 1421771
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421743Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881549