Moros!
Millaisia rokotuksia porukka on ottanut matkustaessaan Indonesiaan ja lähinnä Balille? Esim Japanin aivotulehduksesta tai malarialääkityksestä...? HepatiittiB...?
Rokotukset...?
5
1742
Vastaukset
Me otimme viime vuoden toukokuista Indonesian matkaa varten rokotukset Japanin aivokuumetta ja lavantautia (Typhim) vastaan. Keltakuumetta vastaan ei ollut tarvetta rokottaa. Havrix tehosteineen oli jo molemmilla. Malaria-kuurin söimme varmuuden vuoksi, vaikka olimmekin reissussa sadekauden ulkopuolella.
Liikuimme Sumatralla ja Jaavalla, niin kaupungeissa, rantakohteissa kuin lähes viidakossakin.- mitä vielä?
Balilla ei tarvi mitään rokotteita. Hyvä toki on olla normit tetanukset kunnossa ja syytä ottaa Twinrix, jos Suomen rajojen ulkopuolella matkustelee.
- Che
mitä vielä? kirjoitti:
Balilla ei tarvi mitään rokotteita. Hyvä toki on olla normit tetanukset kunnossa ja syytä ottaa Twinrix, jos Suomen rajojen ulkopuolella matkustelee.
Tässäpä ongelma juuri piilee, eli kun toiset sanovat että tarvitaan kaikki mutta toiset että ei mitään...? Pitänee kysyä apteekista/lekurilta mutta tuntuu vain että nekään eivät aina ihan tiedä. Hyvä olisi olla jne. Malarialääkitys lienee kuitenkin tarpeellinen, sillä matkustamme sadekautena...?
Che kirjoitti:
Tässäpä ongelma juuri piilee, eli kun toiset sanovat että tarvitaan kaikki mutta toiset että ei mitään...? Pitänee kysyä apteekista/lekurilta mutta tuntuu vain että nekään eivät aina ihan tiedä. Hyvä olisi olla jne. Malarialääkitys lienee kuitenkin tarpeellinen, sillä matkustamme sadekautena...?
Toki rokotukset voi jättää ottamattakin. Ennen matkaa keskustelin asiasta työpaikkani terveydenhoitajan kanssa, ensimmäinen kysymys kuului liikunko turistialueiden ulkopuolella ja majoitunko muualle kuin hotelleihin. Niinpä hoidin rokotukset hänen kauttaan. Kannattaa myös katsella netistä
http://www.rokote.fi/
http://www.ktl.fi/portal/suomi/esittely/- mmä ei rek
Che kirjoitti:
Tässäpä ongelma juuri piilee, eli kun toiset sanovat että tarvitaan kaikki mutta toiset että ei mitään...? Pitänee kysyä apteekista/lekurilta mutta tuntuu vain että nekään eivät aina ihan tiedä. Hyvä olisi olla jne. Malarialääkitys lienee kuitenkin tarpeellinen, sillä matkustamme sadekautena...?
Lääkäritkin antavat usein eri suosituksia, jopa asiantuntijat. Mullekin malarialääkitysohjeet oli laidasta laitaan kun lähdin Indonesian syrjäseuduille. Lopulta söin kerran viikossa helioparia, siitäkin pidemmän päälle aika myrkytetty olo.
Balilla malariariski on olematon, itse en söisi malarialääkettä Balilla, eikä jap aivokuume yms myöskään tarpeen. Ne on enempi kyliin ja viidakko-oloihin Indonesiassa. Ja esim malarialääkkeeistä voi tulla myös ikäviä sivuoireita, eli jos riski hyvin pieni, jättäisin syömättä. Balilla pääsee myös heti hyvään hoitoon, jos jotakin kumminkin tulee terveyden kanssa.
Havrix tms hepatiittirokotus on kyllä paljon matkustavalle hyvä.
Mutta siis kysykää terveydenhoidon asiantuntijoilta, heillä listat rokotussuosituksista. Koko Indonesiaa ei voi ajatella yhtenä alueena, turistikohteessa Balilla TÄYSIN eri sairastumisriskit kuin saman maan syrjäseuduilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1511497
- 104921
- 75733
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16585ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40514Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..44472- 26419
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185412