Mikähän näitä koiran omistajia vaivaa? Tänä kesä on kerran purrut koira omassa pihassa, kun koiran omistaja vaan päätti antaa koiralle lisää hihnaa että se pääsi puramaan. Toinen tapahtuma sattui viime viikon loppuna kun kaksi irrallista koiraa tuli minun pihaan riehumaan. Täytyy ruveta tekemään noista irto koirista rukkasia.
Tyhmät koiran omistajat
13
1059
Vastaukset
- hah hah
Kyllä ne koiratkin idiootin vaistoaa. Ja uhkailut ei auta, kerran kun uhot väärälle ihmiselle voi käydä pahasti!
- Osmo23
Itellä on ollut pari saksanpaimenkoiraa ja ei ne vieraita ole purrut. Sellaiset koirat joita hakataan käyvät yleensä tuntemattomien ja tuttujen ihmisten kimppuun. Taidat kuulua koiran hakkaajiin? Ja toivottavasti se on sinun koira joka puree minua seuraavaksi. On talvikin tulossa...
- TeroTo
Kuka tässä on sanonut uhoavansa. Liikenteessä voi myös käydä huonosti ja monessa muussa paikassa, mitä ne koirat siihen liitty? Onko koira sinulle joku uhkailu väline? Jollain on puukko, toisella ase ja sinulla koira. Voi Jeesus.
- 2 koiran emäntä
Olen kanssasi siinä samaa mieltä..että koiran omistajan on pidettävä koirastaan huoli. Ja toisekseen koiran on pysyttävä omalla pihalla tai se on pidettävä kiinni,jos ei pysy ilman. Nyt ei sitä paitsi koirat saa olla irti vapaana, varsinkaan jos ne eivät omistajan hallinnassa ole. Omalle pihalle ei ole pakko suvaita irtokoiria. Ne voi ajaa heti pois, vaikka vähän pelottelemalla. Tai tilata rankkurin, jos niistä yhtenään on vaivaa ja koiran/koirien omistaja ei tee asialle mitään. Itse pidän toisen koirani omalla tontillanikin kytkettynä, kun siitä ei ole 100% varmuuutta,ettei se naapuri puolella menisi. Erikseen on metsälenkit tai koirapuistot,jossa koira voi olla huoletta irti. Niin ja noista flekseistä..niissä on tosiaan on se STOP-nappi..jolla voi koiran kulkemisen pysäyttää..ettei se mene luvattomille paikoille..esim. toisten pihoille. Tämä ei sit ole mikään provo.
- Osmo23
Minulla ei ole mitään koiria vastaan, välinpitämättämät ja tyhmät omistajat vaan kiukuttaa. Yleensä koirien kanssa kun jotain sattuu niin syy löytyy omistajasta. Tämäkin koira joka puri on naapurin koira jota hakataan äänistä päätellen aika säännöllisesti.
- 2 koiran emäntä
Osmo23 kirjoitti:
Minulla ei ole mitään koiria vastaan, välinpitämättämät ja tyhmät omistajat vaan kiukuttaa. Yleensä koirien kanssa kun jotain sattuu niin syy löytyy omistajasta. Tämäkin koira joka puri on naapurin koira jota hakataan äänistä päätellen aika säännöllisesti.
että on naapurin koira vihainen..jos sitä kerta todennäköisesti vielä lyödäänkin. Ei voi muuta kuin todellakin syyttää omistajaa.Katsokaamme siis jokainen aina välillä peiliin, jos oman koiran kanssa tulee jotain ongelmaa. Monesti se syyllinen todellakin löytyy sieltä narun toisesta päästä. Muuten..itse ilmoittaisin eläinsuojelijalle koiran huonosta kohtelusta..ainut että siitä tulis olla jotain todisteita. Voihan se koira naapurin mukaan muutenkin pitää "sellaista ääntä".
- luvallista
pitää siellä metsässäkään koiraa irti, ellet nyt satu omistamaan sitä metsää !!!!
- metsässä
luvallista kirjoitti:
pitää siellä metsässäkään koiraa irti, ellet nyt satu omistamaan sitä metsää !!!!
Suurin osa metsistä on valtion maata ja valtiolta ei maanomistajana tarvi lupaa kysyä ulkoiluttamiseen. Taajaman ulkopuolella saa siis pitää käytännössä irti.
Ps. Meillä on omaakin metsää eikä tulisi mieleenkään kieltää jotakuta siellä koiria ulkoiluttamasta!! - 2 koiran emäntä
metsässä kirjoitti:
Suurin osa metsistä on valtion maata ja valtiolta ei maanomistajana tarvi lupaa kysyä ulkoiluttamiseen. Taajaman ulkopuolella saa siis pitää käytännössä irti.
Ps. Meillä on omaakin metsää eikä tulisi mieleenkään kieltää jotakuta siellä koiria ulkoiluttamasta!!jossa ulkoilemme. Että kyllä on omistamamme kyseisen metsäpalasen,jossa koirat ovat olleet irrallaan. Valtion/kunnnan metsissä en pidä irti..siellä liikkuu muitakin..ihmisiä ja koiria,jotka kyllä pitävät koiransa irti.Vaikka koirani eivät karkaa tms.,en pidä siellä koiriani irti..eipähän tule sanomista. Toisekseen mulle on ihan sama, jos koira on omistajan kontrollissa ihan kunnolla, niin pitäköön ihmiset koiransa metsässä irti..saavat liikuntaa. Eri asia onkin nämä koirat, joilta menee "kuulo", kun irti pääsevät. Ne yleensä ovat ne harmilliset tapaukset, jotka tekevät tuhoja eläinten poikueille jne. Muuten teikäläistä tais osua omaan nilkkaan tämä irtipitämisasia..kun noin ärsyynnyit..heh!
- 2 koiran emäntä
2 koiran emäntä kirjoitti:
jossa ulkoilemme. Että kyllä on omistamamme kyseisen metsäpalasen,jossa koirat ovat olleet irrallaan. Valtion/kunnnan metsissä en pidä irti..siellä liikkuu muitakin..ihmisiä ja koiria,jotka kyllä pitävät koiransa irti.Vaikka koirani eivät karkaa tms.,en pidä siellä koiriani irti..eipähän tule sanomista. Toisekseen mulle on ihan sama, jos koira on omistajan kontrollissa ihan kunnolla, niin pitäköön ihmiset koiransa metsässä irti..saavat liikuntaa. Eri asia onkin nämä koirat, joilta menee "kuulo", kun irti pääsevät. Ne yleensä ovat ne harmilliset tapaukset, jotka tekevät tuhoja eläinten poikueille jne. Muuten teikäläistä tais osua omaan nilkkaan tämä irtipitämisasia..kun noin ärsyynnyit..heh!
Tämä viesti oli tarkoitettu "luvallista" kirjoittaneelle..Joka on toisaalta oikeassa siinä..että nyt ei ole virallisesti koiran irtipitoaika..eikös se ala vasta 31.8, kun alkaa metsästyskausi jälleen. Irtipitokielto koskeekin keväällä ja kesällä juuri eläinten pesimis jne. ajan takia. Mutta ne jotka omaavat tottelevaisen koiran, joka ei häiritse suuresti pesintää jne., olkoon minun puolesta irti vaikka missä metsässä.
- Junttilan Einari
tapaus, ilmeisesti koirien omistajat eivät ole hoitaneet osuuttaan tapahtuneesta. Pyytäneet anteeksi tapahtunutta ja tarjonneet korvausta. Junttilassa kun asun, täällä tapahtuu kaikenlaista on aina riski, että eläimiä karkailee puolin ja toisin ja kolmansin. Sitten asiat selvitellään jos on selviteltävää. Täällä kyllä yleensä ymmärretään eläinnäkökulma. Malttia vaan ja sovittelutaitoa. Saattaisi ne koirarukkaset provosoida jotain rekkua vielä enemmän, isännistä puhumattakaan.
- OSMO23
Toi tehdä koirasta rukkaset, on kyllä meillä päin ihan huumori sävytteinen sanonta. Lähinnä vitsi. Täällä jotkut lukevat ja ottavat nämä ihan kirjaimelliseti:-).
- J Einari
OSMO23 kirjoitti:
Toi tehdä koirasta rukkaset, on kyllä meillä päin ihan huumori sävytteinen sanonta. Lähinnä vitsi. Täällä jotkut lukevat ja ottavat nämä ihan kirjaimelliseti:-).
ajattele jos teet rukkaset kiimaisesta nartusta, niin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee693090Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."251950Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2721543Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.991515Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?2601186Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki261078Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.1201054Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin791036En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711030- 981003