Onkos toetoa kuinka paljon enemmän maksaapi mansardikattoinen talopaketti vs. harjakattoinen. Eli onko kukaan kyselly hintoja ja päätyny harjakattoiseen kustannussyistä. Aateltiin semmosta 160-170 neliöistä paketista raksailla....
Mansardi paljonkin kalliimpi?
5
1284
Vastaukset
- oovee
rakennatteko kaava-alueelle vai pöndelle? Lienette jo varmistaneet, että asia kaavan puolesta ok?
Meillä haluttiin mieluummin nimenomaan harja, ja sattumalta kävi tuuri, että se oli kaavassa ainut sallittu. Olisi kai mansardi tehnyt jonkin verran lisää hintaa, meidän koossa (188,5 m2) euromääräinen arvio oli 5000-10 000 e. - itselleni...
Olen antanut itselleni kertoa, että itse mansardikattoinen talopaketti ei sinänsä ole juurikaan harjakattoista kalliimpi, mutta ne erot tulevat sitten työn hinnassa. Monimuotoinen mansardi on huomattavasti haastavampi kohde tehdä katto, sama levytyksessä sisäpuolella jne.
- haha ahah a
Se on niin OUT!
- NIina*
Talopaketin hintaan mansardikatto teki enemmän n. 3000 €. Ruodeasennus olí pari tonnia kalliimpi kuin harjakattoon. Mies kyllä sanoi että olisi itse laittanut ruoteet harjakattoon ja nyt maksoimme aluskate-ruodeasennuksesta mansardiin 4800 €. Ja kattopeltien laitto on ollut vähintäänkin haastavaa ;)
Uskon että sinnikäs työ palkitaan ja saamme jossain vaiheessa nauttia työn tuloksista.
Mansardikattoinen talo oli mun unelma :D - Metsä- ja kalamies
ei se pakettina varsinaisesti maksa paljoakaan enempää, mutta "viimeistelytyö" viekin ronskisti enemmän. Esim meidän mansardiin (myös kattolyhdyt, ei mitään lippalärpäkkeitä) tehtiin konesaumattua peltikattoa varten tihelautaruoteita reilut kolme viikkoa. Kattopeltimies on vääntänyt peltiä kohta neljä viikkoa. Eli kallista on, joka toki tiedettiin kun valittiin pakettia.
Sisäpuolelta esim pitkien sivujen mansardijiirikoteloiden villoitus & koolaus vie kahdelta tekijältä huolellisesti tehtynä päivän, näitä ei ole harjakatoissa eikä lippamansardeissa.
Itse pistänyt työhön 550 tuntia ja ollaan vähän yli puolivälissä. Oman työn tuoma säästö nimenomaan korostuu mansardissa, jos vain (kulma)mitta, saha ja vasara pysyy kädessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain617540Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1242969- 1431803
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651669Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1181483Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1691429- 1311173
- 78869
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47812- 53774