Onko vaarallista olla koukussa nikotiininkorvaus tuotteisiin? Ei nyt varmaan kuitenkaan yhtä vaarallista kun tupakkaan..
Poltin lähes 10 vuotta kunnes päätin lopettaa. Se sujui suht kivuttomasti kun aloin käyttämään Nicoretten 1ml imeskelytabletteja. Nyt olen kuitenkin käyttänyt niitä säännöllisesti jo 1,5vuotta vaikka tuoteselosteessa lukee että maksimi käyttöaika on 3kk..En ole kuitenkaan huomannut mitään sivuvaikutuksia..
..paitsi heti kun nuo "ihmepillerit" loppuvat niin hermoja alkaa kiristää ja pakko käydä ostamassa uusi paketti..Olen siis koukussa.
En syö pillereitä kuin n.4kpl/päivä ja tietääkseni nikotiinimääräkin on aika alhainen. Voiko tälläisestä käytöstä olla jotain haittaa ja mikä auttaisi minua pääsemään eroon noista tabuista? Pelkään vaan että jos lopetan niin repsahdan taas röökiin..
Koukussa Nicoretteen
60
29385
Vastaukset
Itse söin 6-vuotta Nikotiinivalmisteita ja poltin tupakan silloin tällöin. Keväällä rupesi tulemaan pikku hiljaa keskuhermosto oireita ja jouduin TYKSiin hoidettavaksi. Silloin ei arvattu nikotiinin olevan syyllisen tähän puutumiseen. Nyt kun jätin Nikotiinivalmisteet pois, niin puutumisoireet vähenivät radikaalisti. Ja samalla muutkin oireet lievenivät.
Nikotiinin haitat:
Keskushermosto: Unettomuutta, painajaisia, huimausta, ärtymystä, sekavuutta, keskittymiskyvyn häiriöitä, kouristuksia, masennusta (tai sen pahenemista), puutumista.
Syöpäriski
Minnesotan yliopiston syöpätutkijat osoittivat tohtori S. Hechtin johdolla ensimmäisinä maailmassa , jonka mukaan nikotiini muuttuu nisäkkäiden elimistössä karsinogeeeniksi (NKK), joka lisää syöpävaaraa ja kiihdyttää syöpäsolujen kasvua (1). NKK aiheuttaa erityisesti keuhkosyöpää (lue tutkimusraportti suomeksi).
Asiasta nousi suuri kansainvälinen häly. Uutistoimisto BBC uutisoi tutkimuksen, Ruotsissa Aftonbladet kirjoitti, että tutkimus voi olla kuolinisku nikotiinipurukumille, jota ruotsalainen lääketehdas Pharmacia valmistaa. Myös Suomessa Hufvudstadbladet ja eräät muut lehdet julkaisivat BBC:n uutisen. Hechtin tutkimus poiki heti jatkoa, ja uutiset vain pehenevat.
Vaikka lääketehtaat markkinoivat suurella rahalla aggressiivisesti nikotiinivalmisteita, on niiden teho tutkimusten mukaan varsin vaatimaton (hintaan ja terveysriskiin nähden). Hoitoa perustellaan yleensä sillä, että sen riskit ovat vähäisiä tupakointiin verrattuna. Mutta onko todella näin? Onko nikotiinipurkasta saatu keuhkosyöpä tai sydäninfarkti sen vaarattomampi kuin tupakasta saatu?- häkä..
käytit päivittäin noita nikotiinivalmisteita. Nikotiinivalmisteita käytettäessähän ei saisi tupakoida.
Purkan käyttösuositukset ovat nämmä: Suositeltu päiväannos 8-12 purukumia päivässä 2-3 kuukauden ajan, sen jälkeen annosta asteittaan pienennetään.
Vuotta pidempää hoitoa ei suositella.
Raskaana oleville ja imettäville ei tuotetta suositella, mutta nikotiinivalmisteet ovat raskaana olevillekkin haittavaikutuksiltaan pienemmät kuin tupakka. häkä.. kirjoitti:
käytit päivittäin noita nikotiinivalmisteita. Nikotiinivalmisteita käytettäessähän ei saisi tupakoida.
Purkan käyttösuositukset ovat nämmä: Suositeltu päiväannos 8-12 purukumia päivässä 2-3 kuukauden ajan, sen jälkeen annosta asteittaan pienennetään.
Vuotta pidempää hoitoa ei suositella.
Raskaana oleville ja imettäville ei tuotetta suositella, mutta nikotiinivalmisteet ovat raskaana olevillekkin haittavaikutuksiltaan pienemmät kuin tupakka.Viikossa, pääosin silloin kun olin ottanut. Käytin 6-8 purkkaa päivässä 2mg, mutta en samanaikaisesti tupakan kanssa.
- arvailujen
TNE kirjoitti:
Viikossa, pääosin silloin kun olin ottanut. Käytin 6-8 purkkaa päivässä 2mg, mutta en samanaikaisesti tupakan kanssa.
varaan se mikä olisi terveyden tilasi jos olisit polttanut säännöllisesti tämän kuuden vuoden ajan. Ja mikä osuus noihin mainitsemiisi keskushermosto oireisiin oli viikottaisella(ko) "ottamisella" ja parilla(ko) tupakalla siinä yhteydessä.
arvailujen kirjoitti:
varaan se mikä olisi terveyden tilasi jos olisit polttanut säännöllisesti tämän kuuden vuoden ajan. Ja mikä osuus noihin mainitsemiisi keskushermosto oireisiin oli viikottaisella(ko) "ottamisella" ja parilla(ko) tupakalla siinä yhteydessä.
No, anyway! Nikotiinin poisjättö auttoi siihen että raajat eivät puudu. Ja muutkin hermostolliset oireet loppuivat kuin veitsellä leikaten. Enkä minä tupakaa ole polttanut kuin joskus sillöin tällöin seuraksi, ja siihen se on jäännyt. Ei se nikotiinikaan kovin tervellistä olla pitkään käytettynä. Ainakin minun tapaus osoitti sen.
- Anonyymi
Osta Champix - http://tonzes.com/smokefi.htm Kannattaa kokeilla tuota lääkettä. Olen polttanut 26 vuotta säännöllisesti ja viimeaikoina meni iso L&M aski siis 30 kpl päivässä. Nyt lähtee neljäs viikko ilman tupakkaa! Lopetin tupakoinnin jo ennen tavoiteaikaani (2 vkoa), koska se maistui pahalta ja ei enää vastannut tarkoitustaan. Sivuoireita pahoja ei ole tullut; ainoastaan kuvotus, joka menee minuuteissa ohi. Lopetettuani tupakoinnin, käytin kaksi viikkoa 1 mg päivässä ja sitten olen ottanut vain yhden tabletin päivässä, koska en tunne tarvitsevani enempää. Minulle on ollut yllättävän helppoa olla polttamatta ja olenkin itsestäni ylpeä, että tuon lääkkeen avulla minä kykenin tähän ja toivottavasti lopetan tupakoinnin ainiaaksi! Vieroituoireita ei ole ollut, vaikka en käytä purukumia tms.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osta Champix - http://tonzes.com/smokefi.htm Kannattaa kokeilla tuota lääkettä. Olen polttanut 26 vuotta säännöllisesti ja viimeaikoina meni iso L&M aski siis 30 kpl päivässä. Nyt lähtee neljäs viikko ilman tupakkaa! Lopetin tupakoinnin jo ennen tavoiteaikaani (2 vkoa), koska se maistui pahalta ja ei enää vastannut tarkoitustaan. Sivuoireita pahoja ei ole tullut; ainoastaan kuvotus, joka menee minuuteissa ohi. Lopetettuani tupakoinnin, käytin kaksi viikkoa 1 mg päivässä ja sitten olen ottanut vain yhden tabletin päivässä, koska en tunne tarvitsevani enempää. Minulle on ollut yllättävän helppoa olla polttamatta ja olenkin itsestäni ylpeä, että tuon lääkkeen avulla minä kykenin tähän ja toivottavasti lopetan tupakoinnin ainiaaksi! Vieroituoireita ei ole ollut, vaikka en käytä purukumia tms.
Vit**@#ko meet champpixia suosittelee yhtään kenellekkään! Haloo
- Anonyymi
Lääke tupakoinnin lopettamiseen - https://htm109.com/track.php?c=cmlkPTgzNTU3MSZhaWQ9MjQ1ODMyNTI
Kannattaa kokeilla tuota lääkettä. Olen polttanut 26 vuotta säännöllisesti ja viimeaikoina meni iso L&M aski siis 30 kpl päivässä. Nyt lähtee neljäs viikko ilman tupakkaa! Lopetin tupakoinnin jo ennen tavoiteaikaani (2 vkoa), koska se maistui pahalta ja ei enää vastannut tarkoitustaan. Sivuoireita pahoja ei ole tullut; ainoastaan kuvotus, joka menee minuuteissa ohi. Minulle on ollut yllättävän helppoa olla polttamatta ja olenkin itsestäni ylpeä, että tuon lääkkeen avulla minä kykenin tähän ja toivottavasti lopetan tupakoinnin ainiaaksi! Vieroituoireita ei ole ollut, vaikka en käytä purukumia tms.
- kuitenkin
vaarattomampi vaihtoehto noi 4 tablettia kuin se että alkaisit uudelleen polttamaan. Tableteista ei elimistösi saa ainakan tervaa eikä häkää.
Näyttää olevan noiden tablettien suositus käyttöajaksi 2-3 kuukautta 8-12 tablettia vuorokaudessa ja sen jälkeen asteittainen vähennys.
Käyttöajan pituus korkeintaan 1/2 vuotta.
Voisit yrittää päästä noista tableteista eroon sillä että vähentäisit alkuun ne 3:een vaikkapa parin viikon ajaksi jne. Ettet yritä kerralla niitä jättää pois.
Itselleni kyllä jos tulee vielä reilun kahden savuttoman vuoden jälkeen tupakantuskat, niin olen valmis käyttämään nikotiinikorvaustuotteita enemmin kuin alkaisin uudelleen polttamaan. Tiedä sitten lieneekö oikein vai väärin.
Minä jauhoin nikotiinipurkkaa vuoden verran lopetettuani polttamisen. Siitä ne purkat sitten pikkuhiljaa jäivät pois.- 25v - 10kk
25 vuotta poltin kunnes aloitin lakon. Nicotinell 1mg imeskelytabletteja meni alussa muutamia päivässä. Nyt 10 kuukautta olen ollut polttamatta ja samaisia pillereitä liuottelen vielä muutamia viikossa. Pahoja tupakantuskia ainakin minulla ovat lievittäneet ja oloa kummasti rauhoittaneet. Em tabletteihin päädyin hyvän maun, koon ja kätevyyden takia.
- Anonyymi
Kaikista helpoin tapa lopettaa. Stumppaa tähän kirja. Löytyy nykyään äänikirjanakin. Noin 10e kirjakaupoissa. 95% mahdollisuus lopettaa ja se on lopullista.
- Maurixz
On todella ihmeellistä jos olet päässyt tupakasta irti nikotiinin avulla. Tupakassa kun on paljon muitakin kemikaaleja jotka aiheuttavat riippuvuutta.
Käytän nicotellia päivittäin, en pääse eroon siitä. Olen jauhanut purkkaa jo kaksitoista vuotta. Nikotiinikorvaushoito on kallista, se voi viedä paikat suusta, leuka tulee kippeeks, mutta syljen eritystä se lisää. Kuinka kauan mahdan vielä syödä purkkaa, vaikka henki menis? T:Ossi.
- Anonyymi
16-20v,ja lahoat penaalissa. Pukkaat koiranputkea
- perc - ee
Itselläni on kanssa alkanut tulemaan mitä kummallisimpia oireita röökin polton lopettamisen jälkeen.
Käsien puutumista
Nykimistä raajoissa
Mahakipua ja nivelkipuja
Eikös nikotiini juuri aiheuta riippuvuuden keskushermoston kautta?
Kävin kanssa lääkärissä kun lähti käsistä tunto.
Olen käyttänyt tämän vuoden nicorette 2 mg tä, 5-15 purkkaa päivässä 9 kk...
Olen tämän kesän ravannut lääkärissä kaikista omituisista kehon epänormaaleista tiloista ja olen pohtinut purkan syyllisyyttä, mutta nyt se testataan ja lopetan käytön tänään, katsotaan kuin käy... - Nicotinell 720e/2011
Minä olen ollut koukussa nicoretteen tai tupakkaan lähemmäs 20 vuotta. Järkyttävää mutta totta. Lukiossa aloin tupakoimaan säännöllisemmin ja siitä asti on mennyt joko tupakkaa tai erilaisia korvaustuotteita päivittäin. Päivätupakoinnin lopetin 2005 ja sen jälkeen tupakointia viikonloppuisin, lomalla jne.. ja arkena nicorettea.
Kunnes vihdoin viime vuonna luin Stumppaa tähän -kirjan. Lopetin nikotiinin käytön sitten kirjan lukemisen jälkeen kuin seinään. Olin 7kk erittäin tyytyväinen tilanteeseeni: tupakoin vain "humalassa" eli ehkä 1 iltana kuukaudessa. En koskaan polttanut aamulla enää, pienet niksat oli välittömästi mutta en kuunnellut niitä.
Sitten tuli riittävän hyvä tekosyy taas poltella, elämään kuuluva peruskriisi. Joten heti taas tuttu kaveri kioskilta käsilaukkuun. Tupakka ja arkisin nicorette. Tätä jatkui 7kk. Aloin syyskuussa taas lukemaan Allan Carrin kirjaa ja valmistautumaan irrottautumiseen. Sen tein reilu viikko sitten. Kaksi päivää ihan hirveää kiukkua ja ärsytystä. Uskalsin antaa itselleni illalla nukkumaan mennessä 1mg nicotinell-tabletin, säästääkseni yöuniani. Kaksi iltaa 1 mg, sitten 4 iltaa puolikas. Sitten Mynthon. Nyt olen mielestäni kuivilla. Tupakka / nikotiini pyörähtää mielessä erityisesti ruuan jälkeen mutta ei enää pääse konkretian asteelle. Oksettaa ajatus tupakasta suussa, savusta, siitä pahasta mausta. (Joka muuttuu pahaksi vasta sitten, kun on ollut erossa 2 vuorokautta.. siihen saakkahan se tupakka on maailman paras ja palkitsevin asia..)
Kyllä minulle tuo Stumppaa tähän on ainoa ratkaisu. En ole uskaltanut sitä vielä tehdä, mitä Carr varoittelee: päätä ettet IKINÄ enää polta. En uskalla, koska en halua.. koska olen siis vieläkin koukussa ja koen sen (nikotiinin) palkintona.
Työtä on vielä mutta jokainen päivä on voitto. Taskut täynnä Mynthoneita.. ja muutama ihana aamu jo takana, kun suussa ei maistu p***alta vaan hyvältä.
Suosittelen: Stumppaa tähän. Sieltä amerikkalaisen hapatuksen seasta loistaa myös se järjen valo: nikotiiniriippuvuus on tupakkateollisuuden riemuvoitto! - lopettanut:__
Itsekin lopetin ton kirjan avulla ja todella helppoa on ollut. Ehkä sullakin olisi helpompaa jos noudattaisit Carrin ohjeita. Ja muuten, Allen Carr oli Britti.
- Riippumaton13
Minulla jäi tupakka kyllästymisen ja häpeän sekä limanerityksen aiheuttaman tukehtumisentunteen vuoksi tuossa vuoden alussa. Käytin nikotiinipurkkaa tupakoinnin lopetettuani muutaman päivän ajan koko ajan vähentäen. Luulin että olen todella riippuvainen kun tupakkaa meni maksiaskin (27 kpl) verran päivässä muutaman vuoden ajan, mutta en näköjään ollutkaan, tapa se vain oli.
Kohta pari kuukautta ollut ilman tupakkaa ja ilman nikotiiniakin ehdin olla yli kuukauden ilman mitään ongelmaa tai vieroitusoireita, mutta kun noita nikotiinipurkkia oli jäänyt laatikonpohjalle aika paljon, ja sitten tuli ihan kamala stressi kaikenlaisista asioista, niin tällä viikolla olen mussuttanut 2 mg:n nicorettea seuraavasti: ti:4 kpl, ke:2 kpl, to:4 kpl, la: 4 kpl. Ihan vain rentouttamaan...
Tupakkaa ei tee mieli, hajukin aiheuttaa nykyisin kuvotusta, mutta nikotiinipurkka tuntuu rentouttavan kivasti. Pystyn olemaan ilman sitä, lähinnä se tulee silloin kun stressi ja pieni ei-mitään-tekemistä-hetki yhdistyy.
Pelkään että tästä tulee tapa. Varmaan se tällaista tarkanmarkan ihmistä auttaisi jos heivaisin nuo vaan roskiin koko purkat.
Nicoreten valmistajan sivuhan aika tehokkaasti pimittää nikotiinin haittavaikutuksia, vetoaa tutkimuksiin joiden mukaan nikotiini ei aiheuta haittoja vaan muut aineet tupakassa aiheuttavat syöpää, verenpaineesta ei ole mitään mainintaa siellä... kivasti pelaavat omaan pussiin, nytkin näkyy nicoreten mainos tämän keskustelun yläpuolella.
Mutta oma valintani on nikotiinipurkka mieluummin kuin tupakka. Ensiviikolla koitan taas jättää purkan kokonaan pois, ja kävi mitä kävi niin neljää kappaletta enempää en kyllä niitä ota päivässä.
Mutta nyt seuraa tyhmä kysymys kaikille epäilijöille: Kumpi on pahempi, 27 tupakkaa päivässä vai 2-4 kpl 2 mg:n nikotiinipurkkaa päivässä?
Sitten aiheellisempi kysymys: värjääkö nikotiini hampaita? Nicoreten valmistaja väittää että sen tekee vain terva, mutta usein kuulee puhuttavan väristä termillä nikotiininkeltainen. En luota nicoreten nettisivuun kyllä paskan vertaa.- nikoshit
Hahaa, rahat pois roskalla
- suonettukossa
Jesh, outoja oureita tosiaan, minäkin olen jäänyt nyt n. 10 kk ajaksi nicoretteen, jota olen syönyt aluksi vain 1:n - kyllä yhden - päivässä, mutta stressin myötä noussut 4-5:n. Jos syön esim. 7 saan jonkun tason "myrkytyksen", eli huimaa ja on paha olo seuraavana päivänä - nikotiini krapula...
No, nyt sittemmin korvissa ilmeni ongelmia, mm. kuulo heikentynyt ja lääkäri kertoi, että kyseessä on sisäkorvan verenkierron häiriö, ja lääkäri ihmettelee, että miten on mahdollista kun kolestroli arvot jne on ok, urheilen, normaalipainoinen. Kerroin että juu, nikkistä menee,, ja käski lopettamaan nikotiini napsimisen "heti" ja aloittaa syömään hiusverenkiertoa parantavaa lääkettä aluksi 2 vkoa (eli lääke avaa ne suonet, mitkä nyt on ilmeisesti menneet supistuksiin nikotiinin myötä, jippii...) en ole pystynyt olemana tänäänkään ilman nikotiinipurkkaa. kyllä tämä on lystiä tämä riippuvaisen elämä :) - Eizuliini
Heips... rallaa on outoa kuulla miten monilla on nikotiinin korvaushoidon aikana tullut mitä lystikkäämpiä oireita :)).... Ihmetyttää vaan se ettei niitä oireita ollut silloin, kun savuke vielä paloi suunpielessä. Sitä nikotiiniä, kun on siinä savukkeessakin ja kerta- annoksena suurempi määrä, kuin nikotiinikorvikkeissa. Itse olen polttanut 30 vuotta. Nyt olen ollut 2kk ilman. Käytän korvaushoitona inhalaattoria ( noin 7 patruunaa päivässä. Olo on mitä parhain. Itse uskon ennemmin siihen, että psyyke tekee tepposia/ kepposia meille jotka haluamme irti tupakasta.
- suonettukossa
varmaan osin psyyke tekee kepposia mutta itse olen jäänyt ihmettelemään noita pitoisuuksia, valviran mukaan malborossa on vaan 0,77 mg
http://www.valvira.fi/files/tiedostot/t/e/Terva-_ja_nikotiinipitoisuudet_2007.pdf
per rööki ja sitten kuiteskin noissa nikotiinipurkissa on 2 mg, eli jos vedän 10 röökiä päivässä se on elon laskuopin mukaan 7,7 mg, mutta esi. 5 nikotiinipurkkaa on jo 10 mg... mulla ainaski imeytyy purkasta kaikki, koska jyystän ja pureskelen niitä ainakin tunnin, jollen 2 aina yhtä kerrallaan. Joo, no, mutta pääasia että jotain korvaushoitoa on saatavilla, mieluummin näin kuin röökiä kaikkine lisäaineineen.
- ukko 78 v
-joo,olen 78 v ukko.6 v käyttänyt ,oli eteisvärinä,ei hyväpuutuu kädet pumppu tykyttää.taidan lopettaa.aiheuttaa aamusta muisti häiriötä,kun ottaa 4 mm purkan imettäväksi.
- bbgjkffjfnfdjdkfifkf
Huhhuh kun noita oireita luki.. enpä ole ennen niitä osannut yhdistääkään korvausvalmisteisiin. Kaikkea muuta onkin sitten kokeiltu, viljattomasta ruokavaliosta alkaen ja turhaan.
Nyt sitten on kai pakko näistä korvikkeista päästä eroon. Kalliiksikin tulevat! - asia tietoa
Elkää olko hölmöjä.
Nikotiinipurkan nikotiini imeytyy huonosti, siitä ei ole minkäänlaista terveyshaittaa. Joitakin se tosin hikottaa :)
Tarkoitus ei tietysti olisi, että tupakki vaihtuu purkkaan, mutta...
Itse olen mussuttanut nikotiinipurkkaa jo 7 vuotta, ja en ole tupakkia käryttänyt. Purkkaan jää koukkuun, mutta ainut harmi siinä on rahanmeno.
Purkissa on xylitolia yms et silleen niistä on jopa hyötyä. Se nikotiini ei ole ongelma, ei yhtään. Eihän se ole tupakissakaan.
Tupakassa tappa terva ja noin 2000 ainesosaa, jotka kaikki silkkaa myrkkyä. Tupakissa on jopa poloniumia!
Parempi purkka huulessa vaikka hautaan asti kuin tupakki. Se on täysin varmaa, että kukaan ei nikotiinipurkkaan kuole, vaikka mussuttas elämän loppuun asti.- Anonyymi
Taidat olla asiantuntija oletko kauankin opiskellut lääketiedettä?
- tupakatta
Itse lopetin tupakoinnin kolme vuotta sitten. Purkkaan olen koukussa edelleen. Syön 6-15kpl 2mg Nicoretteä päivässä. Minulle ei ole tullut mitään sivuoireita. Yritän vähentää, mutta en ota siitä stressiä. Pidän tärkeämpänä sitä, että en ole tupakkaan sortunut kertaakaan, ei tee edes mieli tupakkaa. Ehkä joskus pääsen purkstakin eroon.
- Suututtaa
Lääkefirmojen ja mainosmiesten järkyttävä ahneus ja ihmisten terveyden kustannuksella rahastaminen.
Ajatelkaa, kaikki nikotiinivalmisteet ovat vain korvaushoitoja, ne eivät vie pois varsinaista ongelmaa joka on nikotiiniriippuvuus.
Tämän kauppiaat varsin hyvin tietävät ja mainokset pyörivät nonstoppina TV:ssä.
Nikotiinihan tutkitusti aiheuttaa voimakkaampaa riippuvuutta kuin heroiini.
LÄÄKÄRI kirjoittaa pyydettäessä reseptin ZYBAN:ille TAI CHAMPIX:ille. Nämä kaksi lääkettä vievät nikotiinin himon kokonaan pois. Kuuri kestää 1 - 2 kk ja tupakoinnin lopettaminen tapahtuu itsestään koska polttamiseen ei enää ole mitään halua, tupakka alkaa inhottamaan. Tietysti motivaatiotakin kaivataan, mutta jos haet reseptin ja lääkkeet niin onhan sinulla sitä.
Kuuri maksaa saman kuin kuukauden tupakat - aski/päivä, eli hinta ei ole este.
Nämä lääkkeet ovat olleet jo vuosia tarjolla mutta mistähän syystä niitä ei TV:ssä mainosteta. . .
T. Itse Champixin avulla lopettanut.- Tupukkamani
Tupakassa ei olla koukussa pelkästään nikotiiniin vaan siihen konaisuuteen, siinä kun on muitakin myrkkyjä ja kokonaisuutta ei korvaustuotteissa saa.
- Mami67
Moi. Itse olen ollut polttamatta puolitoista vuotta. Nikotiinisuihkeen avulla. Käytän edelleen. Ohjeissa lukee, että korkeintaan puoli vuotta voi käyttää. Olen jäänyt kuitenkin koukkuun tuohon suihkeeseen. Onko tietoa kellään, mitä pahaa teen itselleni, kun käytän tuota edelleen ja tulen luultavasti käyttämään?
- Anonyymi
Itselläni aivan sama tilanne!
Haluaisin jotain tietoa tämän haitoista mutta sitä ei löydy kunnolla motivoimaan..
- Terveysennenkaikkea
Nuo Nikotiini tuotteet, purkat sun muut eivät paljoa terveellisempiä kuin tupakat. ÄLKÄÄ VAAN OSTAKO niitä. JÄÄTTE KOUKKUUN niihin. Lukekaa vaikka netistä millaista myrkkyä nikotiini on. Vaarattomiakin vaihtoehtoja on tupakoinnin lopetukseen, esim Acetium imeskelytabletit. Lisäksi nuo poistavat toista yhtä vaarallista ainetta tupakasta, asetaldehydiä.
- Paskanmarijat
Sanotko tupakkaa siis terveelliseksi?
Nikotiinijän ei ole niinkään vaarallinen aine, sitä on lähes jokapuolella kuten perunassa. - Anonyymi
Paskanmarijat kirjoitti:
Sanotko tupakkaa siis terveelliseksi?
Nikotiinijän ei ole niinkään vaarallinen aine, sitä on lähes jokapuolella kuten perunassa.Joo koitan ottaa nikotiinia suoraan suoneen
- Nectar
Samat tuntemukset olleet kuin TNE llä. Nikotiinin kanssa ei kannata alkaa leikkimään
terveydellä. - silläselvä
"Itsekin lopetin ton kirjan avulla ja todella helppoa on ollut. Ehkä sullakin olisi helpompaa jos noudattaisit Carrin ohjeita. Ja muuten, Allen Carr oli Britti. "
Kun kerran voi lopettaa tupakinpolton/nikotiinitabletit tään kirjan avulla, niin eikö kaikkien kannattaisi yksinkertaisesti hankkia se kirja ja lukea se?????
http://kemikaalikimara.blogspot.com/2009/11/alan-carr-stumppaa-tahan.html
HELPPOA, HANKKIKAA TÄÄ KIRJA!
Ei tartte täällä haikailla että kun on vaikeeta...- Höyryttäjä
Kirja ei auta mitään, täysi mahdottomuus.
Höyrytin itsellä auttoi lopettamaan tupakan myrkkyjen imemisen. - ainoaauttava
Höyryttäjä kirjoitti:
Höyrytin itsellä auttoi lopettamaan tupakan myrkkyjen imemisen.Niin minullakin. NK. sähkösavuke- höyrytin tai mitä nimiä niitä onkaan.
- Anonyymi
Höyryttäjä kirjoitti:
Höyrytin itsellä auttoi lopettamaan tupakan myrkkyjen imemisen.Vitun Pelle!
- nicokoukussa
No määkin otin aluks nicorettea oraalisesti, sitten nuuskaamalla ja nykyään rännitän sitä.
Ihan saatanan koukuttavaa rojua.- Anonyymi
Ovatko nuo THL n yleisesti annettuja käypähoito suosituksia ?
Vai Johnsson &Johnsson( nicorette) tai GSK ( nicotinel) tulleita ohjeita. On muuten helvetin isoja ja varakkaita firmoja, olisiko amerikkalaisia.
Em yriykset saavat myydä myrkkyjään aika vapaasti, onhan heillä varaa laittaa markkinointiin ja "levimatkailuun" lääkäri-lääketeollisuuden parissa.
- Käsilaukuntavaraa
Kätevin tapa on tämä uusi Acetim imeskely tabletti. Menee huomaamattomasti ja vaivattomasti käyttö. Ei tarvitse mäiskyttää purkkaa mikä on todella ärsyttävää katsoa.
- Enska2
No en tiedä. Poltin n.40 vuotta; Nyt jäin koukkuun näihin suusuihkeisiin. Tuplapakkaus menee vajaassa viikossa. Hinta 37,37€/pakkaus. Eipä tule halvemmaksi. Mitäs nyt?
- Höyrytin
No mitäpä luulet!
- Anonyymi
Nikotiini purukumit todettu lähes yhtä vaarallisiksi kuin tupakkatuotteet. Hieman eri tyyppisiin oireisiin kuolee kuin savuttamalla tapahtuvat.
Ehkä entisajan tupakat vähän terveellisempiä kun nykyisin tupakka- ja purukumiteollisuudella. Ei ollut silloin yhtä laajaa kemian tuntemusta, mikä mahdollistaa kaiken mitä ei ole kielletty laitettavan tuotteisiin.- Anonyymi
Otin tupla-annoksen purukumi nicorettea, jouduin shokkiin. Ambulanssilla sairaalaan oli kauhea kokemus. Jos lopettaa niin samalla tavalla kuin aloittikin, eli vähentää. Kun aloitin murkkuna niin röökien määrä vaan lisääntyi koko ajan.
Nyt vähentelen pikkuhiljaa ja noihin niciretteihin en varmasti koske.Älkää koskeko tekään!!!
Kristiina Patja on erikoislääkäri, lukekaa hänen kirjoituksiaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otin tupla-annoksen purukumi nicorettea, jouduin shokkiin. Ambulanssilla sairaalaan oli kauhea kokemus. Jos lopettaa niin samalla tavalla kuin aloittikin, eli vähentää. Kun aloitin murkkuna niin röökien määrä vaan lisääntyi koko ajan.
Nyt vähentelen pikkuhiljaa ja noihin niciretteihin en varmasti koske.Älkää koskeko tekään!!!
Kristiina Patja on erikoislääkäri, lukekaa hänen kirjoituksiaan.Lääkärit ovat tämän yhteiskunnan parhaimmistoa, viisaita ja koulutettuja. Tosin osalla heistä on sitten se kuuluisa oma lehmä ojassa,saavat maallista hyvää lääkeyhtiöiltä kuten nicorettikin on.
Joutuu toisesta riippuvuudesta toiseen, voi jummi jammi. Siinä ei voi muuta kuin kärsiä fyysiset oireet ja psyykkisetkin siinä sivussa. Tuosta sosiaalisesta puolesta pääsee eroon ajattelemalla ja katselemalla kun joku toinenkin on riippuvainen röökistä. Siis säälittelevä, negatiivinen ajattelu.
Kahvin juonnin vähentäminen on tärkeää kun lopettaa/vähentää röökin polttoa. Vesi on hyvä aamulla kahvin kanssa, kahvi alkaa maistumaan pahalle. Samoin kun tekee mieli polttaa niin vesi lasi helpottaa kummasti. Kahvilla ja röökillä on yhdistävä suhde, tietoa löytyy netistä.
Liikunta tietysti on hyvä, näillä keleillä tosin hieman sitä sun tätä. Samoin bansku ym. hedelmä on ok, saa tekemistä. Levottumuus, fyysinen tekeminen kuten perusteellinen siivous. Keskittyy siihen ja senkin voi jakaa osiin. Jos vain makaa ja voivottelee niin ei se paljoa auta.
Psyykkisellä puolella käy läpi oman tarinansa röökin suhteen, miksi aloitti ja mihin se johti. Röökin hinnat taas nousee, aatelkaa. Ensin välittömät verot ja siihen päälle muut verot. Saa siitäkin mielihyvää kun välttää veroja tässä verolandiassa.
Ajatusmaailmassa katsoo itsestään valokuvia siltä ajalta milloin ei polttanut, eli henkisesti siirtyy siihen aikaan. Antaa arvosanansa itselleen mitä nyt on, katselee itseään myös vierain silmin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristiina Patja on erikoislääkäri, lukekaa hänen kirjoituksiaan.kukaan ei joudu sairaalaan kahdesta nikotiinipurkasta. pelkkää valhetta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kukaan ei joudu sairaalaan kahdesta nikotiinipurkasta. pelkkää valhetta
Samaa myrkkyä Nikotiinipurukumeissa on kuin tupakassa ja nuuskassakin. On aika ihmeellistä miten vapaasti NIKOTIINIA saa myydä ja mainostaa jopa jonakin lääketuotteena ?!?
Menkääpä käymään huoneistossa jossa röökiä vedettu muutama vuosi. Ne seinillä valuvat nikotiinit ja niistä lähtevä haju, huhhuh. Jos se on terveellistä niin olen pihalla itse. Työtuttu sai 40 v sydäninfarktin. Aina nikotiini purukumi suussa, ei sillä vaikutusta, kai ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa myrkkyä Nikotiinipurukumeissa on kuin tupakassa ja nuuskassakin. On aika ihmeellistä miten vapaasti NIKOTIINIA saa myydä ja mainostaa jopa jonakin lääketuotteena ?!?
Menkääpä käymään huoneistossa jossa röökiä vedettu muutama vuosi. Ne seinillä valuvat nikotiinit ja niistä lähtevä haju, huhhuh. Jos se on terveellistä niin olen pihalla itse. Työtuttu sai 40 v sydäninfarktin. Aina nikotiini purukumi suussa, ei sillä vaikutusta, kai ?Etkö huomaa mitään eroa nikotiinipurkan ja savukkeenkäytön välillä, kun väität niiden olevan samanlaisia sisällöltään? En ole kyllä nähnyt, enkä haistanut purkan käyttäjien seiniltä valuvan mitään, enkä huoneistossa haisevankaan.
- Anonyymi
Kyllä nikotiinipurukumiin voi jäädä koukkuun.
Se ei aiheuta hajuhaittoja, ja on käytössä "se pienempi paha", huomaamaton sellainen.
Itse olin koukussa kymmenen vuotta ja suurilla määrillä käyttäneenä hävisin rahassa mitattuna n.5000€. Nyt olen ollut vapaana n.12v.
Ei niin hyvä itsehoitolääke- Anonyymi
No eipä ole enää ihmekään. Nicoretten valmistajan, Jonhsson jonssonin tulosta jos katsoo. Herranjumala, useita miljaardeja !
Kai tuosta sinun 5000 € , kesko ja s-ryhmätkin omansa saivat ?
- Anonyymi
Itsellä nikotiinituotteet saavat aikaan huonon olon mutta niitä on pakko syödä sen verran että pääsee tupakanhimosta yli jos tekee joskus mieli poltella nikotiinipitoisia tuotteita
Ei nikotiini mikään terveystuote ole että kannattaa syödä sitä niin vähän kuin mahdollista- Anonyymi
Nikotiinihän ei auta mitään tupakan himoon, tupakan koukuttaja on paperi.
Tuosta himosta pääsee yli kyllä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nikotiinihän ei auta mitään tupakan himoon, tupakan koukuttaja on paperi.
Tuosta himosta pääsee yli kyllä.Nikotiini on se mikä koukuttaa. Pitää olla tyhmä jos ei tajua. Ja se että on keksitty helvetin kalliita purukumia ja ties mitä on vain lääkefirmojen rippeitä mitä yrittää saada tupakkateollisuudelta. Tupakointi loppuu kun lopettaa nikotiinin käytön. No mitä tekee nikotiinipurkkaa jatkaa koukuttamista. Ei se niin mee että anna alkoholistille pieniä annoksia ni se lopettaa. 😆 🤣
- Anonyymi
Ainaki 8 vuotta on nikotiinipurkka maistunu, mutta nyt ajattelin niitata sen pois laakista. Joskus vuosi sitten vaihdoin 4mg purkat 2mg pitoisiin, sekä merkin Nicoretesta Nicotineliin. Minua ainakin nicorette koukutti noista pahemmin ja antoi nopeasti vieroitusoireet.
24 kpl 2mg vuorokaudessa mennyt siis nicotinel purkkaa. Muutaman testin olen tehnyt miltä tuntuu, ollut tässä kesällä joitakin kertoja vuorokauden ilman. Vieroitusoireet tuli testattua tuossa.
Nyt täysin nikotiinitonta aikaa on takana reilu kaksi vuorokautta. Oireet; kroppaa, kädet ja jalat pistelee tauotta. Ruokailun jälkeen oikein kunnolla. Väsyttää tai suorastaan nukuttaa.
Kuinka mieli tekisikin kävästä kaupasta purkkaa, mutta kyllä nyt saa riittää se naurettava purkkakoukku.
Ainoas syy, noihin meni 150e/kk = 1800e/vuosi.
Purkaa 1800 eurolla vuodessa, en voi olla enää semmonen pelle. - Anonyymi
Kokeille mynton pilleritä👍Mulla toimii
- Anonyymi
Kiitos tästä kirjoituksesta, olen syönyt nikotiinipurkkaa nyt 10 vuotta, ja haitat tuntuu, juuri puutuminen. Aika alkaa vieroittautua purkasta, en ole ajatellut asiaa aikaisemmin.
- Anonyymi
LUKEKAA KIRJA STUMPPAA TÄHÄN.
EI TARVI MUUTA VOI MYÖS KUUNNELLA ÄÄNIKIRJANA.- Anonyymi
Tuo oireisto mitä nikotiini aiheuttaa kuullosti mielenkiintoiselta. Onkohan nikotiini syynä siihen jumalattomaan hermostuneisuuteen kun omassa asunnossa alkaa haista naapureiden tuottamat tupakansavut?
Välittömästi hermostun kun aistin sen katkun. Ilmeisesti tupakansavu sisältää vielä nikotiinia kun tupakoija puhaltaa se savun ulos. Ja henkilön hermosto joka tupakansavua joutuu hengittämään, reagoi kuten tupakoidessakin, eli hyvin pienikin nikotiinin määrä voi jo laukaista täysin vastaavat reaktiot altistuneen elimistössä .
Passiivisen tupakoinnin vaaroista on jo puhuttukin, mutta vielä ei kukaaan ole maininnut keskushermosto-oireita jotka ovat siis tupakansavulle altistuneella samanlaiset kuin tupakoivalla, mutta todennäköisesti paljon lievemmät.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1233114Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen352474Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302425Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631112129- 1141690
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1711398Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2891222Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .241207Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi2741198- 621077