Oletteko 'pitäneet' 1- vuotiaalle syntymäpäiväjuhlat? Anoppini pyöritteli silmiään, kun kuuli, että aion kutsua vieraita pojan synttäreille.
Ei niistä mitään isoja kekkereitä ilmapalloineen ja klovneineen ole tulossa, vaan lähinnä ajattelin tarjota kakkukahvit lähisukulaisillemme pojan kunniaksi.
Vaikka tiedän ettei poikamme tule mitään juhlistaan muistamaan, mutta jo pelkästään minulle ja miehelleni se on tärkeä hetki, poikamme ensimmäinen syntymäpäivä. Ensimmäinen.
En ole sanonut kenellekkään että lahjoja tms. pitäisi tuoda, haluaisimme vain, etä ihmiset tulisivat iloitsemaan ja juhlimaan tuota päivää.
Onko tämä teidän mielestä outoa?
Lapsen 1-vuotissyntymäpäivät
8
3504
Vastaukset
- liitu77
Musta 1-v synttärit on iso juttu, oli sankarille hauska päivä. Kutsuimme kavereita ja sukulaisia, pienemmille järjestimme onginnan josta tykkäsivät kovasti. Kyllähän 1-vuotias jo nauttii muiden lasten seurasta ja osaa vähän leikkiäkin.
Nyt 3-vuotis-synttärit edessä ja ajateltiin järkätä ensimmäistä kertaa lastenjuhlat (jonne vanhemmat toki tulee mukaan) sukulaisille erikseen kakkukahvit.
Järkkää vaan kivat kemut, älä kuuntele anoppia- huh huh
Meillä, myöskin koko suvun ja myös miehen suvun, lasten syntymäpäiviä on vietetty ja vietetään ihan pienestä pitäen. Vietetään myöskin aikuisten syntymäpäivät ja nimipäivätkin vietetään. Sukurakkaita ollaan, minkäs teet. Kiva kun jokainen vuorollaan leipoo kakkuja. Lähisuku ei ole ihan muutaman hengen kokoinen, kolmekymmentä on rikki ja neljä polvea elää...
- äityliiini
Tottahan toki synttäreitä vietetään heti 1-vuotiaasta lähtien. Hauskat kuvat on muistona synttärikakun puhaltamisesta.
Aika outo anoppi jos tuollaista ajattelee ettei pitäisi pitää.
Sitäpaitsi, lapsihan on sinun eikä anoppisi :)- perheellä on tuttuja
ja sukulaisia niin miksei. On meilläkin aina kahvit keitetty ja kakut tarjottu 1-v päivillä. Anoppi yrittää sua vaan ärsyttää, älä välitä...
- juhlat pitää olla
kyllä meillä ainakin on pidetty 1vuotiskekkerit. Esikoisen juhlat kesti 3 päivää. Kämppä oli silloin niin pieni ett piti jakaa juhlia monelle päivälle. meillä oli sukulaisia, tuttavia ja naapureita. Meillä pidettiin jo 1/2 vuotis kekkeritkin, tosin vain kummeille. Meillä juhlitaan nimppareitakin. Nykyään tulee muuten niin harvoin kutsuttua ketään esim. iltakylään niin synttäreiden varjolla tapaa sit sukua ja tuttuja. Sano anopille ettei oo pakkoosalistua jos ei tahdo. Pidä komeet juhlat vaan!!
- suurperheen äiti
Sehän on suuri juhla kun vauvasta tulee taapero! Tottakai sitä juhlitaan! Meillä aina tulevat mummut, kummit ja sisarukset perheineen kakkukahville. Sitten filmataan kun sankari syö kakkua omin käsin! Ja kivaa on! Juuri oli pari päivää takaisin sellaiset juhlat :)
- 3 omaa lasta
kakkukestit on sopiva...
mutta nyt kun kaikki lapseni ovat isoja ajattelen jos nyt alottaisin ekoista lapseni synttäreistä tekisin kaikki toisin, en pitäisi joka vuosi enää mitään pakollisia synttäreitä tuleminen kun on joillekkin pakko pullaa ja lahjojen valinta nin vaikeaa.. pitäisin kakkukestit vain omassa porukassa omalla perheellä ja ihan sellaiset lähimmäiset mummi ja pappa vaan....semmoset jotka on lapsen kanssa sydämmestään ja todella usein........ - ´...
itse pidin 1.vuotiaalleni kunnon syntymäpäivät. vieraita kävi kahtena päivänä ja yhteensä 30kpl. Kerran elämässäänhän lapsi täyttää 1.vuotta. ja yksivuotiastakin kiinnostaa jo lahjojen saaminen siinä missä muitakin..pidä ihmeessä..anna anopin kauhistella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997760- 1075577
- 2754841
- 494763
- 743517
- 502808
- 582487
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222438Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292392- 412264