Feng shui on lähinnä avuttomille, varakkaille,
joilla heikko itsetunto.
Feng shuita parempi olisi jos Marketeista saisi ulkomaanmatkoja, uusavuttomille varakkaille.
Tämä siksi, kun tulimme matkoilta,
naapurin isäntä ylpeili suunnitelmiaan,
kertoi välissä,
"että ei ole koskaan ollut ulkomailla,
jos ei ruotsinlaivoja siksi lasketa"
kyllä kävi upporikasta sääliksi,
rahaa on, mutta ei osaa sitä käyttää,
Feng shui, avuttomille varakkaile
32
4395
Vastaukset
- puhut?
Feng shuihin ei tarvita rahaa. Avuttomuus tarkoittaa mielestäni sitä, ettei osaa itse ottaa selvää asioista. Feng shui nimenomaan pistää miettimään asioita syvällisemmin, asioita, joita ei tosiaankaan saa marketin hyllyltä.
Kummallisia juttuja täällä..- kuka suunnittelee ilmaiseksi
kuka suunnittelee ilmaiseksi kerro ?
kuka suunnittele niin, muut eivät löydä useita virheitä jonka vuoksi pitäisi "kaikki" tehdä uusiksi,
rahastaa vielä toinenkin kerta.
Eli on kuin uskontoa,
kukaan ei tiedä kuka on oikeassa.
Kukaan ei suunnittele takuutyönä mitään.
Vai kerro jos olen väärässä. - suunnittele
kuka suunnittelee ilmaiseksi kirjoitti:
kuka suunnittele niin, muut eivät löydä useita virheitä jonka vuoksi pitäisi "kaikki" tehdä uusiksi,
Eli on kuin uskontoa,
Vai kerro jos olen väärässä.itse? Googleta, lue kirjoja, kysele, mieti. Ei se niin vaikeaa ole. Itse olen käynyt FS-kurssin, joka maksoi 50 eur. Se on ainut hinta, jonka olen kyseiseen hommaan satsannut.
Siitä vaan rohkeasti kokeilemaan eri juttujen toimivuutta, sillä se selviää. - isoiskä 48
Täydellinen Feng shui koti on kuin leikkikoti tai näyttelyasunto,
ei tänä päivänä mikään hyvä koti lapsiperheelle,
ei missään mielessä.
Toki siellä on hyvä olla,
0-13v, mutta sitten kun tulee murrosikä,
hetkessä pitää tulla aikuiseksi, on pakko pärjätä maailmalla,
sitten tulee ongelmia,
oppia
"viikossa" sama, kun kaverit ovat saaneet opetelle 13 vuotta.
olenkohan ymmärtänyt kaiken väärin,
vai harvinaisen oikein ? - niin .
suunnittele kirjoitti:
itse? Googleta, lue kirjoja, kysele, mieti. Ei se niin vaikeaa ole. Itse olen käynyt FS-kurssin, joka maksoi 50 eur. Se on ainut hinta, jonka olen kyseiseen hommaan satsannut.
Siitä vaan rohkeasti kokeilemaan eri juttujen toimivuutta, sillä se selviää.osaatko sitten jotain oikeasti, siten kun joku toinenkin,
jotenkin tuntuu vain, että juttu on vain yksi joku leikki, tai ajankulu.
Mitä muuta se on. - itse oppinut
isoiskä 48 kirjoitti:
Täydellinen Feng shui koti on kuin leikkikoti tai näyttelyasunto,
ei tänä päivänä mikään hyvä koti lapsiperheelle,
ei missään mielessä.
Toki siellä on hyvä olla,
0-13v, mutta sitten kun tulee murrosikä,
hetkessä pitää tulla aikuiseksi, on pakko pärjätä maailmalla,
sitten tulee ongelmia,
oppia
"viikossa" sama, kun kaverit ovat saaneet opetelle 13 vuotta.
olenkohan ymmärtänyt kaiken väärin,
vai harvinaisen oikein ?Ei kai tässä nyt mitään täydellistä FS-kotia haeta. Jokainen koti muuttuu tietysti elämäntilanteen mukaan. Murrosikäselle on omat juttunsa.
Kannattaa lainata kirjastosta kirjoja. Esim. Feng shui ja suomalainen koti on hyvä ja sopii meidän skandinaaviseen tyyliin ja ajetteluun. Toki saa käyttää myös omaa järkeään, eikä kaikkia kotkotuksia kaksipäisistä lohikäärmeistä kannata ihmetellä, jättää ne pois vaan kylmästi. Pääasia on, että pitää kotinsa siistinä ja heittää turhat tavarat pois. Energian pitää liikkua vapaasti ja paikkojen pitää olla ehjinä. Mutta tämän nyt sanoo järkikin. Ja jos haluat tietää, minkälainen on hyvä feng shui-koti, mieti, onko sinun hyvä olla siellä. - isoiskä 48
itse oppinut kirjoitti:
Ei kai tässä nyt mitään täydellistä FS-kotia haeta. Jokainen koti muuttuu tietysti elämäntilanteen mukaan. Murrosikäselle on omat juttunsa.
Kannattaa lainata kirjastosta kirjoja. Esim. Feng shui ja suomalainen koti on hyvä ja sopii meidän skandinaaviseen tyyliin ja ajetteluun. Toki saa käyttää myös omaa järkeään, eikä kaikkia kotkotuksia kaksipäisistä lohikäärmeistä kannata ihmetellä, jättää ne pois vaan kylmästi. Pääasia on, että pitää kotinsa siistinä ja heittää turhat tavarat pois. Energian pitää liikkua vapaasti ja paikkojen pitää olla ehjinä. Mutta tämän nyt sanoo järkikin. Ja jos haluat tietää, minkälainen on hyvä feng shui-koti, mieti, onko sinun hyvä olla siellä."Energian pitää liikkua vapaasti"
esim. tämä.
En tarkkaan tiedä mitä se sisältää, mutta ilmankieron olen juuri suunnitellut toisin,
että SE EI LIIKU vapaasti.
Vaan noudattaa tiettyä tietä,
tulee ulkoa makuuhuoneisiin, siirtyy keittiöön,
keittiöstä kylpyhuoneeseen ja sieltä wc tilojen kautta ulos.
Muuten meillä on hyvin ilmatiivis asunto.
Ilma siis vaihtuu vähäisen, mutta varmasti kaikkialta.
--------------
mallikoteja olen katsellut, hienoja ovat,
mutta ei niissä asu ja elää voi.
Mallikodeissa olisi huono olla, pelkään avaria tilojakin ja vetoa,
"vetohan”
on se josta urheilijatkin suojaavat itsensä 30 asteen lämmöllä kolminkertaisilla vaatteilla, jos olet katsellut urheilijoita. - kirjoista oppii
isoiskä 48 kirjoitti:
"Energian pitää liikkua vapaasti"
esim. tämä.
En tarkkaan tiedä mitä se sisältää, mutta ilmankieron olen juuri suunnitellut toisin,
--------------
"vetohan”
on se josta urheilijatkin suojaavat itsensä 30 asteen lämmöllä kolminkertaisilla vaatteilla, jos olet katsellut urheilijoita.Feng Shui ei tarkoita lehtien sivuilla komeilevia moderneja kaupunkikoteja. FS on eräänlainen järjestelmä kodin toimintojen sijoittamiseen, niin että asuminen olisi mahdollisimman miellyttävää ja helppoa. Kaikki sisustussuunnittelijat eivät todellakaan sovella Feng Shuin oppeja, eikä ehkä ole tarviskaan. Haluaisin kuitenkin korjata väärinkäsityksen tietyn sisustustyylin ja Feng Shuin välillä. Jälkimmäistähän voi toteuttaa kaikissa kodeissa, kaikilla sisustustyyleillä, kunhan vain ottaa huomioon yksilöiden omat mieltymykset.
- Missukka
Eli on kuin uskontoa,
Vai kerro jos olen väärässä.Mieti hetki itse ennenkuin kysyt.
"kuka suunnittelee ilmaiseksi kerro?"
Sinä itse sinulle. Minä itse minulle. Joku jopa kaverille. Kukaan ei väitä, että heti tarvitsee lähteä suuria muutoksia tekemään.
"Eli on kuin uskontoa,
kukaan ei tiedä kuka on oikeassa."
Jos haluamasi parannus tapahtuu elämässäsi sen jälkeen kun olet tehnyt fs-parannuksen kotonasi, homma toimii. Ketään ei kiinnosta siinä vaiheessa kuka on oikeassa.
"Kukaan ei suunnittele takuutyönä mitään."
Olettaisin, että jos menet ostamaan palvelua ja ehdotat tuollaista, sinulle näytetään ovea. - Missukka
isoiskä 48 kirjoitti:
"Energian pitää liikkua vapaasti"
esim. tämä.
--------------
"vetohan”
on se josta urheilijatkin suojaavat itsensä 30 asteen lämmöllä kolminkertaisilla vaatteilla, jos olet katsellut urheilijoita.Ilma ja energia ei ole ihan samoja asioita.
- turiset
Missukka kirjoitti:
Ilma ja energia ei ole ihan samoja asioita.
"Ilma ja energia ei ole ihan samoja asioita."
Samoin
huijaaminen ja huijatuksi tuleminen,
ei ole ihan samoja asioita. - eli uskokoon ken haluaa
Missukka kirjoitti:
Mieti hetki itse ennenkuin kysyt.
Sinä itse sinulle. Minä itse minulle. Joku jopa kaverille. Kukaan ei väitä, että heti tarvitsee lähteä suuria muutoksia tekemään.
"Eli on kuin uskontoa,
Jos haluamasi parannus tapahtuu elämässäsi sen jälkeen kun olet tehnyt fs-parannuksen kotonasi, homma toimii. Ketään ei kiinnosta siinä vaiheessa kuka on oikeassa.
Olettaisin, että jos menet ostamaan palvelua ja ehdotat tuollaista, sinulle näytetään ovea.aivan oikein,
on hyvä kun on herkkäuskoisia,
joskus käy vai sääliksi niintä onnettomia reppanoita. - Missukka
eli uskokoon ken haluaa kirjoitti:
aivan oikein,
joskus käy vai sääliksi niintä onnettomia reppanoita.En menisi leimaamaan kaikkia fengshuin puolustajia herkkäuskoisiksi ja onnettomiksi reppanoiksi. Leimaaminen tuntuu omassa nilkassa.
- eli uskokoo...
Missukka kirjoitti:
En menisi leimaamaan kaikkia fengshuin puolustajia herkkäuskoisiksi ja onnettomiksi reppanoiksi. Leimaaminen tuntuu omassa nilkassa.
"Leimaaminen tuntuu omassa nilkassa."
kiinnostaisi, mitenkähän se voi tuntua, vihjailet huonoa,
tuo on sopimatonta käytöstä jos et selvennä.
Vanhempani ovat olleet aina heikompien puolella,
me olemme jatkaneet samaa, olen 72v.
Kiitosta ja uusia avunpyyntöjä on saatu. - Missukka
eli uskokoo... kirjoitti:
"Leimaaminen tuntuu omassa nilkassa."
kiinnostaisi, mitenkähän se voi tuntua, vihjailet huonoa,
tuo on sopimatonta käytöstä jos et selvennä.
Vanhempani ovat olleet aina heikompien puolella,
me olemme jatkaneet samaa, olen 72v.
Kiitosta ja uusia avunpyyntöjä on saatu.Jos mielestäsi on avuliasta sanoa ihmistä onnettomaksi reppanaksi, niin en voi sille mitään. Haukkuminen yleensä palaa tavalla tai toisella takaisin. Arvostele toista niin toinen arvostelee sinua. En tarkoittanut sen kummempaa.
"tuo on sopimatonta käytöstä jos et selvennä"
Onko oma nimittelysi sopivaa käytöstä? - Arkkivaari
Missukka kirjoitti:
Mieti hetki itse ennenkuin kysyt.
"Eli on kuin uskontoa,
Olettaisin, että jos menet ostamaan palvelua ja ehdotat tuollaista, sinulle näytetään ovea."Olettaisin, että jos menet ostamaan palvelua ja ehdotat tuollaista, sinulle näytetään ovea."
Sopii olettaa.
Kyllä kuluttaja ostaa lähtökohtaisesti virheettömiä palveluita.
Jos niitä ei hänelle haluta myydä, hän asioi väärän palveluntoimittajan kanssa.
Feng shuin elämään tuomien parannusten osalta suunnittelun virheellisyyden/virheettömyyden
näyttökynnys voi tietysti olla aika hankala... eli uskokoon ken haluaa kirjoitti:
aivan oikein,
joskus käy vai sääliksi niintä onnettomia reppanoita.perimmäinen tarkoitushan on että viihdymme omien seiniemme sisällä.
Jos FS on avain siihen olotilaan, ei kenelläkään ole syytä luokitella asiaan harrastavia jotenkin tärähtäneiksi.
Ihmeellistä kyllä, kaikki jotka enemmän tai vähemmän toimivat FS:n mukaisesti, eivät ole katkeria tai niin herkästi muita tuomitsevia, kuin muutamat kirjoittajat täällä.
Kukin elää tavallaan, ja suotakoon se meille kaikille. Kiinnostusta kun asiaan näyttää olevan sellaisillakin joita asia ei millään muotoa kiinnosta;D- iskä41v.
Tamarix kirjoitti:
perimmäinen tarkoitushan on että viihdymme omien seiniemme sisällä.
Jos FS on avain siihen olotilaan, ei kenelläkään ole syytä luokitella asiaan harrastavia jotenkin tärähtäneiksi.
Ihmeellistä kyllä, kaikki jotka enemmän tai vähemmän toimivat FS:n mukaisesti, eivät ole katkeria tai niin herkästi muita tuomitsevia, kuin muutamat kirjoittajat täällä.
Kukin elää tavallaan, ja suotakoon se meille kaikille. Kiinnostusta kun asiaan näyttää olevan sellaisillakin joita asia ei millään muotoa kiinnosta;D"Ihmeellistä kyllä, kaikki jotka enemmän tai vähemmän toimivat FS:n mukaisesti, eivät ole katkeria tai niin herkästi muita tuomitsevia"
Näin tosiaan on,
monelle riittää kun on jotain harrastettavaa,
meidän vanhempammekin (90v ikäluokkaa)
käyvät siivousapua, kauppa-apua ja ulkoiluttamisapua,
aivan sen vuoksi kun on niin yksinäistä.
(lapset ja minä lapsenlapsi asumme kaikki yli 30 km päässä ja käymme vain kerran viikossa jutustelemassa, kukaan ei kävisi arkisin)
aikoinaan 65-80v iässä matkustelivat aina, nyt kun eivät jaksa, on muut viihdykkeet.
----------
mutta se mutta,
sivusta katsoen kun näkee perheitä jotka uhraavat tuollaiseen tyhjänpäiväiseen aikansa,
eikä
olla lasten kanssa koskaan ulkomailla tms.
heitä käy sääliksi.
Niitä on paljon varakkaitakin perheitä,
joilla 15v lapset eivät ole koskaan olleet lentokoneessakaan,
se on jo sivistyksen puute.
Kiviä asetetaan ja kukkia, kaiket vapaa-ajat,ym.
turhanpäiväistä näpertelyä,
näpertelyä jota saa kaupasta perjantaina heti autoon mukaan.
Lapselle ostetaan koira seuraksi, kun ei puutarha kiinnosta.
Ei sitten tarvis ihmetellä, mitä lapsista tulee.
On nähty tuo elämä,
juuri lapset lähtevät opiskeluntielle.
Naapurin kivenkääntelijät/ympäristönkaunistelijat eivät päässeetkään opiskelemaan,
pitävät välivuoden.
hah, sanon minä. iskä41v. kirjoitti:
"Ihmeellistä kyllä, kaikki jotka enemmän tai vähemmän toimivat FS:n mukaisesti, eivät ole katkeria tai niin herkästi muita tuomitsevia"
Näin tosiaan on,
(lapset ja minä lapsenlapsi asumme kaikki yli 30 km päässä ja käymme vain kerran viikossa jutustelemassa, kukaan ei kävisi arkisin)
aikoinaan 65-80v iässä matkustelivat aina, nyt kun eivät jaksa, on muut viihdykkeet.
----------
mutta se mutta,
sivusta katsoen kun näkee perheitä jotka uhraavat tuollaiseen tyhjänpäiväiseen aikansa,
eikä
heitä käy sääliksi.
On nähty tuo elämä,
Naapurin kivenkääntelijät/ympäristönkaunistelijat eivät päässeetkään opiskelemaan,
pitävät välivuoden.
hah, sanon minä.ajatuksesi kahden täydellisesti erilaisen asian välillä, saamatta selvää, mitä oikeastaan haluaa?
Se että harrastaa esim. viihtyisyyden luomista yhteiseen kotiin, ei toki sulje pois kaikkea muuta.
Olen taipuvainen ottamaan oppia kaikista niistä suuntauksista, joista tunnen olevan hyötyä omassani ja perheeni elämässä.
Tämä ei kuitenkaan ole johtanut siihen, ettei perheemme olisi matkustellut ja antanut lapsille muutenkin lähtökohtia avarakatseiseen elämään.
Samoin heidän lapsensa ovat ulkomaisilla matkoilla useamman kerran vuodessa. Tosin matkustelun on pakko rajoittua koulujen loma-aikoihin.
Näyttää vähän siltä, että joku tietty naapuri, on tikku lihassasi.
Nosta katseesi niin huomaat, että lähiympäristössäsi on useampaakin lajia ihmisiä.
Ei varmaankaan ole syytä tuomita jotakin pelkän harrastuksen perusteella. Samoin kuin olisi väärin tuomita ihminen joka ei esim. syö valkosipulia, tai päinvastoin.- Jetro
iskä41v. kirjoitti:
"Ihmeellistä kyllä, kaikki jotka enemmän tai vähemmän toimivat FS:n mukaisesti, eivät ole katkeria tai niin herkästi muita tuomitsevia"
Näin tosiaan on,
----------
mutta se mutta,
eikä
heitä käy sääliksi.
On nähty tuo elämä,
pitävät välivuoden.
hah, sanon minä."Niitä on paljon varakkaitakin perheitä,
se on jo sivistyksen puute."
Kun uutisissa näkee lentokoneonnettomuuksia, tulee ajteltua, että ne perheet ja lapset tosiaan olivat lentokoneessa. Laitoit todella "väärän" esimerkin sivistyksestä. Sivistys on omaksuttua tietoa ja henkistä kehittyneisyyttä. Uskon sinun olevan hyvä isä, mutta jos otetaan esimerkiksi perhe, jossa vanhemmat kärsivät mielenterveysongelmista johtuen elämäntilanteesta, matkustelu saattaa tuntua lapsistakin hyvin teennäseltä ja kiusaantuneelta.
Käsitän Feng Shuin ihan vain terapeuttisena järjestelynä, jota kaikki ihmiset noudattavat enemmän tai vähemmän sitä tiedostamatta. - iskä41
Jetro kirjoitti:
"Niitä on paljon varakkaitakin perheitä,
se on jo sivistyksen puute."
Kun uutisissa näkee lentokoneonnettomuuksia, tulee ajteltua, että ne perheet ja lapset tosiaan olivat lentokoneessa. Laitoit todella "väärän" esimerkin sivistyksestä. Sivistys on omaksuttua tietoa ja henkistä kehittyneisyyttä. Uskon sinun olevan hyvä isä, mutta jos otetaan esimerkiksi perhe, jossa vanhemmat kärsivät mielenterveysongelmista johtuen elämäntilanteesta, matkustelu saattaa tuntua lapsistakin hyvin teennäseltä ja kiusaantuneelta.
Käsitän Feng Shuin ihan vain terapeuttisena järjestelynä, jota kaikki ihmiset noudattavat enemmän tai vähemmän sitä tiedostamatta.” Kun uutisissa näkee lentokoneonnettomuuksia, tulee ajteltua, että ne perheet ja lapset tosiaan olivat lentokoneessa. Laitoit todella "väärän" esimerkin sivistyksestä”
Ota selvästä suhteellisuudesta,
minulle on sanottu että lentäminen on turvallisin tapa liikkua,
yli 50 km matka.
”jos otetaan esimerkiksi perhe, jossa vanhemmat kärsivät mielenterveysongelmista johtuen elämäntilanteesta, matkustelu…. ”
Sinä suosittelet mieluummin ko. perheelle Feng Shuita.
Minä suosittelen matkailua.
”Käsitän Feng Shuin ihan vain terapeuttisena järjestelynä, jota kaikki ihmiset noudattavat enemmän tai vähemmän sitä tiedostamatta.”
Toivottavasti olet oikeassa, eikä tarvis muuttaa mielipidettä.
Minä pidän jutun aivan huu haana jota jonkin aikaa "harrastetaan".
On niin monta juttua jo nähnyt, tässä elämässä ja aivan ilman niitä on hyvin pärjäillyt. - Jetro
iskä41 kirjoitti:
” Kun uutisissa näkee lentokoneonnettomuuksia, tulee ajteltua, että ne perheet ja lapset tosiaan olivat lentokoneessa. Laitoit todella "väärän" esimerkin sivistyksestä”
Ota selvästä suhteellisuudesta,
minulle on sanottu että lentäminen on turvallisin tapa liikkua,
yli 50 km matka.
”jos otetaan esimerkiksi perhe, jossa vanhemmat kärsivät mielenterveysongelmista johtuen elämäntilanteesta, matkustelu…. ”
Sinä suosittelet mieluummin ko. perheelle Feng Shuita.
Minä suosittelen matkailua.
”Käsitän Feng Shuin ihan vain terapeuttisena järjestelynä, jota kaikki ihmiset noudattavat enemmän tai vähemmän sitä tiedostamatta.”
Toivottavasti olet oikeassa, eikä tarvis muuttaa mielipidettä.
Minä pidän jutun aivan huu haana jota jonkin aikaa "harrastetaan".
On niin monta juttua jo nähnyt, tässä elämässä ja aivan ilman niitä on hyvin pärjäillyt.En suosittele Feng Shuita.
Vai väitinkö niin?
Suosittelisin ammattiapua ko. vanhemmille ja elämän järjestykseen pistämistä ennen kuin pystyy edes nauttimaan reissusta. - OLEMUS::::!!!111
Eli on kuin uskontoa,
Vai kerro jos olen väärässä..
on siinä että rahaa menee mutta mitään ei tule tilalle
.
- kikaremaha
Tämä on myös yksi syy, miksi en voi sietää koko feng shuij hupakkaa. Toinen on se, että mennään virran mukana jopa sisustuksessa. Mielestäni persoonallinen sisustus on paljon hienompi kuin joku feng shuij, mikä on kaukana omaperäisestä! Hommatkaa omat tyylinne! Feng shuij harrastajille ei ole mitään omaa silmää!!!!!!!!!
- mir.
Voit ihan omilla tavaroillasi tehdä sitä,vaikka olis mummovainaan vanhat tavarat.
Ei pidä kommentoisa asioita,jos ei tiedä mistä puhuu.
En minäkään puhu tietöistä kun en niistä mittään ymmärrä.
Enkä sotke feng shuita siihen.
(ja tiedän, että mir tarkoittaa rauhaa) - ymmärtäjä
mir. kirjoitti:
Voit ihan omilla tavaroillasi tehdä sitä,vaikka olis mummovainaan vanhat tavarat.
Ei pidä kommentoisa asioita,jos ei tiedä mistä puhuu.
En minäkään puhu tietöistä kun en niistä mittään ymmärrä.
Enkä sotke feng shuita siihen.
(ja tiedän, että mir tarkoittaa rauhaa)noin lyhykäisesti, mistä asioista jotain ymmärrät. Ehkä helpompaa kuin kertoa mistä asioista et ymmärrä.
- ilman rahantuhlausta
Viiden vuoden feng shui-harrastus on tuottanut elämääni ilkikurista iloa, mielenrauhaa ja hauskan tavan nähdä maailma. Sisustus ja koti muuttuu vähitellen perheemme elämäntilanteem mukaan. Tällä hetkellä olen opiskelija, eikä minulla ei ole käytettävissä suuria rahasummia, mutta pieniä muutoksia teen kotiimme säännöllisesti. En ole ostanut yhtään huonekalua Ikeasta tai vepsäläiseltä, vaan hyödynnän kirpputoreja ja kierrätän vanhaa. Lopputulosta voisi kenties sanoa jopa persoonalliseksi.
Minä käytän kodissani itse kehittelemiäni Feng shuin symboleja muistuttamaan minua siitä, mihin elämänalueeseen haluan keskittyä ja mitä haluan elämässäni saavuttaa. Ei se sen kummempaa ole. Joku toinen käyttää kodin sisustamisessaan Tikkurilan värikarttaa, kuinka persoonallista se sitten liekään, tai mitä merkityksiä se sitten kodissa asujalle luokaan.
Sänkyni pääty ei ole parhaaseen suuntani päin siksi, että sänky ei mahdu makkariimme niin päin. Eikä se ole elämääni tuonut "pahaa qi'tä", minä toteutan omaksi ilokseni ne muutokset minkä voin, enkä murehdi jos kotini ei ole kaikkien feng shuin oppien mukaan järjestelty. Tervettä järkeä voi käyttää, ja siihen feng shuikin hyvin pitkälti perustuu, uskokoon ken tahtoo. Ai niin, olenkohan nyt varmasti keskiverto- tai edes auttavalla älykkyydellä varustettu ihminen, kun 'veivaan' kotiani jonkun muinaisen 'humpuukin' perusteilla ;)?
Olen yllättynyt siitä, että ilmiselvästi feng shuin taustoista, filosofiasta ja perimmäisestä tarkoituksesta mitään tietävät ihmiset ovat kiinnostuneita itselleen henkilökohtaista elämänlaatua ja mielihyvää tuottavan harrastuksen omaavien vieraiden ihmisten mielenterveydestä niin paljon, että jaksavat kommentoida sitä tällaisella nettipalstalla. No, välitämme siis vielä toisista ihmisistä, ainakin jollain tasolla.
Saahan sitä ihminen selittää maailmankaikkeutta ja sen energioita vaikka kvanttifysiikalla! Sekin on vain yksi ihmisen luoma käsitejärjestelmä, mittarit vain ovat hieman erilaiset. OBJEKTIIVISESTI (tämä tarkoittaa länsimaissa ilmeisesti juuri kvanttifysiikkaa) voimme tietää sen että tuoli on värähtelevää energiaa, niin on pölykin. Subjektiivisesti taas voin tietää sen, että olen tyytyväinen omaan elämääni eikä aivoissani ole pölyä, ainakaan omaa elämääni häiritsevässä määrin. Olen todella hämmästynyt, jos se jonkun minulle täysin tuntemattoman ihmisen elämää häiritsee.
Ympäristö vaikuttaa ainakin minun mielialaani paljon. Siivoamisesta tulee hyvä mieli (= feng shuin kielellä sanottuna qi nousee), ja komerot pysyvät järjestyksessä. Joka ei "voi sietää" tällaista höpöhöpöä, no, meillä kaikilla on oma helvettimme ;).
Ja rahaa olen feng shui-konsultointiin käyttänyt tasan nolla euroa. Mikäs siinä, jos joku haluaa sen tehdä, itse olen ollut tyytyväinen omiin aikaansaannoksiini.
- rikas lapsiperhe
Erikoinen aloitus. Upporikas osaa käyttää rahaa. Ehkäpä hän ei välitä turistimatkoista, kun kävi laivamatkalla näkemässä tarpeekseen. Miten tämä liittyi fengshuihin? - meidän perhe on erittäin tyytyväinen konsultaatioon,jonka teki energiasisustaja ja meillä on monta pientä lasta ja nyt asiallinen ja järkevä meininki kodin, tavaroiden ja jopa ihmisten kesken. Kaikkea hyvää sinulle kuitenkin, vaikka katkuruus kilpistää tällaiset lapselliset(?) toivotukset!!!
- olla.
"Kaikkea hyvää sinulle kuitenkin, vaikka katkuruus".
-----> ei olla katkeria.
jokainen lapsi on vähintään lääkäri, yksi on tuomarikin.
on vain nähty elämää jo vähän kauemmin
- ...
Ovat tunnetusti hyvinkin avutonta ja varakasta kansaa =D
Kyseessähän ei ole kuin vuosituhansia vanha tieteellinen järjestelmä joka pitää sisällään lääketieteen, filosofian, ruoanvalmistuksen, akupunktion, yrttilääkinnän, tai-chi:n, kung-fu:n ja tämä arkkitehtuuri eli feng-shui, sekä siihen kuuluva astrologia.
Itse olen asunut ulkomailla vuosia, vaikka en erityisen varakas olekaan. Nyt vasta näen sen mitenkä monta todella upeaa asiaa suomalaiset menettävät umpimielisyytensä vuoksi.
Huuhaa opettajia on varmasti paljon suomessakin, joten syytä on aina perehtyä tietolähteisiin. Jos joku tahtoo maksaa, saa puolestani maksaa. Länsimaalainen lääketiedehän on tunnetustin hyvin halpaa hupia =D - Kerron salaisuuden
Taidat olla aika nuori?
Noin minäkin nuorempana ajattelin.
Kerran yli 60v frouva tämän kertoi
jotta ensimmäisen kerran hän poisti
turhan kerääntyneen krääsän
kodistaan yli 40vuotiaana ja sanoi jotta sama
pitäisi tehdä uudelleen. kippoineen ja kuppoineen
ensin tarjosi muille tuppereita sun muita,
vaan kun ei kelvannut heitti sitten roskiin.
Roinaa nimittäin kertyy iän myötä
kaikkea turhaa, joita ei raskita heittää pois
vaan pistetään säilöön sinne ja sinne jos
kuitenkin tarvitsisi.
Eli kun ronskilla kädellä heittää turhat vempaimet mäkeen, niin vähemmässä rojumäärässä on kiva tehdä keittiössäkin sapuskaa. - kommentti 100
Feng shui tuntuu turhalta asialta, kyllä tavallisen ilmanvaihdon pitäisi riittää. Jos joku opiskelee feng shiuta, hän voi sitten tarjota apuaan maksua vastaan muille. Näin hän saa rahaa hölmöiltä, jotka uskovat huuhaa-asioihin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124030MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822081Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5491647Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin941366Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671117Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331038Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216916Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60883- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3828