Minkä ikäisenä raasteita voi alkaa antaa, entä mitä muita kuin porkkana- ja kurkkuraastetta?
Entä minkä ikäisenä sitten ns. sormiruokaa, esim. kurkunpalan, maissinaksuja tai leivänpalan voi antaa? Minulla on 7kk:n ikäinen tyttö, jolla on kaksi hammasta alhaalla, ja yksi tuloillaan ylös. Arveluttaa antaa sormiruokaa, kun saa kyllä aikamoisen palan irti, joka voi sitten tietty juuttua kurkkuun.
Kyselen asiaa täältä, kun olen saanut omasta neuvolasta raasteista ja palojen antamisesta ristiriitaista tietoa. Tämä siksi, että neuvolatäti on vaihtunut useaan kertaan. Yksi sanoo siten yhtä ja toinen toista. Minkälainen on siis yleissuositus em. ruokien annosta? Kiitos jo etukäteen!
Raasteet ja sormiruoka
6
2331
Vastaukset
- tiedä
yleissuosituksista, mutta mielestäni voit kyllä jo antaa sormiruokaa ihan huoletta. Siinähän se vauvan pinsettiote harjaantuu mukavasti ja pikkuinen pääsee itse osalliseksi syömistään. Laita leivätkin ihan pikkuisiksi murusiksi, ja valvo miten syö esim. naksuja. Meillä ainakin ns. liukkaat palaset (lurkku, banaani, melooni) eivät onnistuneet, kun menivät liian helposti kurkun perälle. Mutta niitähän voi antaa soseutettuna tai raasteenkin.
- annoin
maissinaksuja puolivuotiaalle ja ne meni hyvin alas. Leivät ja muut jäävät aina kurkkuun. Maista itse niitä maissinaksuja, ne "sulavat" suuhun eivätkä voi tukehduttaa minun mielestäni. Tämä siis toimi minun vauvani kanssa, en sitten tiedä muista vauvoista.
- äiti 01/07
Meillä 6 kk tyttö, jolla ei ole vielä hampaita...Alkoi olemaan "liian" kiinostunut siitä mitä äiti ja isä laittaa suuhunsa...Ostettiin maissinaksuja..Ne sulavat suuhun ja tyttö itse niitä imeskelee ja jäystää...
- maissinaksu
meillä maistellaan 5 kk vanhana, hampaattomana naksuja, tietty valvonnan alla, hyvin sujuu
- maissit kehiin
Niin mitä ne on ne maissinaksut? Tai siis toki nimi jo kertoo mitä ne on, mutta siis mistä niitä mahtaa saada? Ovat vissiin ihan vaan vauvoille tarkoitettuja, vai?
- maissinaksut
maissit kehiin kirjoitti:
Niin mitä ne on ne maissinaksut? Tai siis toki nimi jo kertoo mitä ne on, mutta siis mistä niitä mahtaa saada? Ovat vissiin ihan vaan vauvoille tarkoitettuja, vai?
löytyy isommista kaupoista sieltä hyllystä, missä sipsit ovat. Läpinäkyvä muovipussi, toiset on vanilja- aromisia ja vähän sokeroituja, toiset ovat vain pelkkää maissia. Suosittelen :) Sopii vauvoille, esim sormiruoaksi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273673- 412509
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372382Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72117- 381599
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 151522
- 1311365
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2831351Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451305