Olen suunnitellut itselleni (ja avovaimolleni sekä tuleville lapsilleni) täystiilitalon. Ihmetyttää vain se miksi kukaan haluaa antaa oman talon suunnittelua arkkitehdille. Saa aika tyhmä olla että toinen tietää paremmin mitä itse haluaa. aika mielikuvitukseton saa olla jos ei itse pysty sopivia ratkaisuja ideoimaan. No kaikilla ei ole rakennusteknistä tietämystä, mutta eihän arkkitehdit siihen tarkoitukseen olekaan.
Myönnetään, ehkä vähän kärjistettyä, mutta jos koen että arkkitehdistä ei olisi ollut mitään apua omassa projektissani, niin olenko auttamatta väärässä?
ei arkkitehdin arkkitehtiä
5
1370
Vastaukset
- link.
Näkemättä on mahdotonta sanoa.
- Asjantuntia
Kun sanot kokevasi jotain, se on aika subjektiivista.
Laita linkit piirustuksiisi, niin katsotaan joukolla, mitä ne oikeasti ovat.
Uskon, että tähän ketjuun tulee mielenkiintoisia vastauksia. - tyytyväinen...
Itse käytin arkkitehtiä ja olen ollut tyytyväinen (nyt rakennusvaihe, ja huomaan, että monta asiaa, jota arkkitehti on ottanut suunnitelmassa huomioon, jotka ei itselle olisi tullut mieleenkään). Mutta kukin tavallaan, jos et itse halua käyttää arkkitehtiä niin toki sinulla on näin oikeus toimia.
Pistä ne piirustukset nettiin, niin katsotaan yhdessä miltä ne näyttävät (voit ihan oikeasti saada hyviä vinkkejä sekä käytännöllisyyden että esteettisyyden kannalta). - kummastelija
kun toiset saavat suunnittelun ja rakentamisen taidon ihan veren perintönä. Ja sitten kuitenkin toisia vielä siihen koulutetaan! Ja sinne valitaan vielä ne jotka eivät ole ao perintöä saaneet....
- lisää tuskaa
ja ymmärtämättömän on helppo luulla olevansa oikeassa.
Itsekin pyörittelin aikani (täystiilitalon) pohja yms. piirrustuksia mutta onneksi tajusin kääntyä hyvän arkkitehdin puoleen. En olisi millään keksinyt yhtä hyvää ratkaisua tarpeisiini.
Vielä vinkiksi: Kun etsit talosi suunnittelijaa (oli se sitten anoppi, arkkitehti tai vaikka SAFA), niin tee vaatimusmäärittely (IT-termi), älä ratkaisua!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?133718Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja272970Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2732765Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin51925- 2211451
- 751261
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...1611078Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk21037Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi31984Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä95951