Aihe

lannoittamisesta..

hgjyrf

Onko kasveja varten pakko käyttää jotain pohjaan laitettavaa lannoitetta, vai voiko käyttää vain jotain nestemäistä?

Olen perustamassa akvaariota ja ajattelin laittaa hiekat(hiekkapuhallushiekkaa) ja vedet tänään akvaarioon. Minulla ei kuitenkaan ole vielä kasveja, eikä lannoitettakaan, eikä semmoista ei-nestemäistä lannoitetta ilmeisesti voi sitten laittaa enää sitten kun akvaariossa on jo vedet? vai olenko ymmärtänyt ihan väärin

Millaisia lannoitteita minun sitten kannattaisi käyttää?

2

381

Vastaukset

• Mulla on vuoden verran ollut akvaario, jossa kasveille olen antanut pelkästään Seran tablettimuotoista lannoitetta ja oivallisesti ovat kaikki kasvaneet.

Ihan mainiosti niitä tablettilannoitteita voi käyttää koko ajan - pohjahiekkaan vaan sormella työnnät lannoitetabun sinne syvälle kasvien juuristoon. Olen saanut käsityksen, että pohjaan upotettavat lannoitteet olisivat sitä paitsi enemmän "täsmälannoitteita" kuin nestemäiset, eli aineet menevät nimenomaan kasvien hyödyksi tehokkaasti.

• Riippuu paljolti, mitä kasveja altaaseesi tulee ja millainen valaistus siellä on.
      Köynnöstävät kasvit ottavat pääaisiassa ravinteet lehdillään ja "ruusukkeiset", runsaan juuriston kasvattavat kasvit, tykkäisivät enempi pohjalannotteista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korona räjähtämässä käsiin 618 uutta tartuntaa 5 uutta kuolemaa

Marin ja Kiuru karjaisivat kunnille mm. HUS-alueelle viime hetkellä, eivät ne pysty hoitamaan asioitansa vaan tarvitaan Marinin hallituksen tiukkaa oh
      Maailman menoa
      727
      16830
    2. Seiska: Sedu Koskinen vaihtaa nimensä eksoottiseksi Zedu Di Lucaksi!

No nyt! Ja nimen takana vanha ystävä Andy McCoy... https://www.suomi24.fi/viihde/seiska-sedu-koskinen-vaihtaa-nimensa-eksoottiseksi-zedu-di-lucaksi-ni
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      13965
    3. Joskus naista ei vaan tajua

Nainen ostaa netistä tavaraa 30 eurolla kengät ja sitten lähtee hakee niitä 30km päästä eli ajaa 60 km edestakas kun kaupassa samat kengät maksaa 40 e
      Parisuhde
      127
      7869
    4. Helsinkiläiset köyhtyvät vauhdilla, syy vuokralla asuminen

Helsingissä on erikoinen muutos, nuoret aikuiset tulevat olemaan "varattomampia" kuin aikaisempi sukupolvi. Syy on asuntojen erittäin korkea ostohinta
      Helsinki
      218
      6866
    5. Erätauko: Suomalainen nettikeskustelu julkisuuden henkilöistä - unohtuuko empatia?

Erätaukokeskustelu tiistaina 1.12.2020 klo 14-16., tervetuloa! Julkisuuteen tavalla tai toisella päätyneistä henkilöistä keskusteleminen netissä tunt
      Viihde ja kulttuuri
      49
      1787