Onko kasveja varten pakko käyttää jotain pohjaan laitettavaa lannoitetta, vai voiko käyttää vain jotain nestemäistä?
Olen perustamassa akvaariota ja ajattelin laittaa hiekat(hiekkapuhallushiekkaa) ja vedet tänään akvaarioon. Minulla ei kuitenkaan ole vielä kasveja, eikä lannoitettakaan, eikä semmoista ei-nestemäistä lannoitetta ilmeisesti voi sitten laittaa enää sitten kun akvaariossa on jo vedet? vai olenko ymmärtänyt ihan väärin
Millaisia lannoitteita minun sitten kannattaisi käyttää?
lannoittamisesta..
2
477
Vastaukset
- Jane67
Mulla on vuoden verran ollut akvaario, jossa kasveille olen antanut pelkästään Seran tablettimuotoista lannoitetta ja oivallisesti ovat kaikki kasvaneet.
Ihan mainiosti niitä tablettilannoitteita voi käyttää koko ajan - pohjahiekkaan vaan sormella työnnät lannoitetabun sinne syvälle kasvien juuristoon. Olen saanut käsityksen, että pohjaan upotettavat lannoitteet olisivat sitä paitsi enemmän "täsmälannoitteita" kuin nestemäiset, eli aineet menevät nimenomaan kasvien hyödyksi tehokkaasti. - Rihma
Riippuu paljolti, mitä kasveja altaaseesi tulee ja millainen valaistus siellä on.
Köynnöstävät kasvit ottavat pääaisiassa ravinteet lehdillään ja "ruusukkeiset", runsaan juuriston kasvattavat kasvit, tykkäisivät enempi pohjalannotteista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle192620Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom671669Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A71627Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise1121590Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?
Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.471513Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell911444Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.681356Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti4001214Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥311137En haluaisi kaiken kuihtuvan pois
ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?521096