Olen ihastunut paikkaan ja asuisin mielelläni siellä! Tietääkö kukaan miten sieltä voi saada asuntoa, ja mistä niitä hakea? Ovat ilmeisesti vuokra-asuntoja ja harvoin vapautuvia..
Asunto Suomenlinnasta
9
6004
Vastaukset
- on jonot
ne on stadin vuokra kämppiä,vapautuvat tosiaan toooodellaa harvoin.ja sinne on monen vuoden jonot.
asunnonjako toimistoon hakikseen vaan,tai netistä se ilmotus..ruksaat sieltä sen suomenlinnan ja jäät odottelee.
muista uusia se hakemus,oliskos nyt 6kk välein.- joku antaa vääriä tietoja
eli Suomenlinnan asuntoja vuokraa Suomenlinnan hoitokunta http://www.suomenlinna.fi/index.php?menuid=60&lang=fin ja jokaiseen asuntoon on aina haku erikseen, eli sivuilta kurkkailemalla saa tietoa onko asuntoja vapaana..
- suokkilainen
Vuokra-asunnot
Linnoituksen asunnot ovat muutamaa yksityistaloa lukuun ottamatta valtion omistamia ns. kovan rahan vuokra-asuntoja. Näiden runsaan 350 asunnon vuokraamisesta, korjaamisesta ja huollosta vastaa Suomenlinnan hoitokunta. Suomenlinnan siirryttyä siviilihallintoon vuonna 1973 hoitokunta käynnisti varuskunnalle kuuluneiden tilojen muutoskorjaamisen. Noin kolmannes asunnoista on vuokrattu puolustushallinnolle henkilökunnan työsuhdeasunnoiksi.
Suomenlinnassa vapautuu asuntoja melko harvoin, vain muutama asunto vuodessa. Uusia asuntoja ei juurikaan rakenneta, joten asunnot vapautuvat haettaviksi korjaustöiden tai muuton jälkeen.
Jokaista asuntoa haetaan erikseen
Suomenlinnan asunnot jaetaan hakumenettelyn kautta. Jokaista vapautuvaa asuntoa on haettava erikseen, mitään asuntojonoa ei ole. Asunnoista ilmoitetaan Suomenlinnan hoitokunnan ilmoitustaululla, kotisivuilla ja nauhoitetussa puhelintiedotteessa. Hakulomakkeen voi noutaa hoitokunnan asiakaspalvelusta asuntohaun aikana.Hakulomake on myös tulostettavissa Suomenlinnan nettisivulta asuntoilmoituksen yhteydessä.
Jako perustuu selviin ohjeisiin
Asuntojen jako perustuu opetusministeriön antamiin yleisohjeisiin valtion asuntojen vuokraamisesta Suomenlinnassa. Asuntoja ei jaeta sosiaalisin perustein. Vuokralaisten valinnan tekee Suomenlinnan hoitokunnan johtokunnan asuntojaosto. Ohjeiden mukaan asuntojen jaossa painotetaan linnoituksen hoidon ja palvelujen kannalta keskeisen henkilökunnan sijoittamista vapautuneisiin asuntoihin. Mahdollisimman monipuolinen, eri ikäluokista, sosiaali- ja ammattiryhmistä koostuva asujaimisto palvelee parhaiten tavoitetta säilyttää entiselle varuskuntakaupungille omaleimainen yhdyskuntarakenne.
Vuokrataso on kohtuullinen
Suomenlinnan vuokrataso on kohtuullinen. Asuntojen vuokrat ovat 7-10 euroa neliöltä asunnon koosta ja varustetasosta riippuen.
Lisätietoja: Suomenlinnan hoitokunta, Suomenlinna C 40, 00190 Helsinki, (09) 4132 3300. Nauhoitettu as- Anonyymi
Vuokrataso oli siis lähes ilmainen, mutta nyt ovat asettuneen pikkuhiljaa normitasolle.
- Anonyymi
Älä muuta..
- Anonyymi
Niin, onhan Suokki ympäristönä upea. Kesäisin riesana ovat turistit, jotka tunkevat yksityisiin koteihin uskoen niiden oleva osa "isoa museota". Talvisin on hyytävän kylmää. Liikkuminen perustuu lauttaliikenteeseen, yöllä siinäkin usean tunnin tauko, eikä mantereen puolella ole asukkaiden käytössä autopaikkoja, eli omaa autoa et voi pitää. Mutta jos istut koko ajan himassa ja virikkeeksi riittää käveleminen upeassa paikassa, niin sitten Suokki on sinua varten 😊
- Anonyymi
Mikä on todennäköisyys sille, että arpa suosii samaa henkilöä kahteen kertaan. Jos siis on aikanaan arvalla saanut vuokra-asunnon, eronnut, muuttanut pois ja sitten parin vuoden päästä hakee taas asuntoa ja taas arpa osuu.
- Anonyymi
Varmaan parempi kuin loton päävoitto, se on jotain 1/15 000 000.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan parempi kuin loton päävoitto, se on jotain 1/15 000 000.
Niillä saattaa olla joku oma valitsijamies konklaavi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta344571Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203175Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692311Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui492182- 1632039
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171643
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601641Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1111611M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151269