varasija

Helsinki...

Olen varasijalla 2 humanistiseen. Paikkaan johon hain otetaan vain 13 sisään. Onko peli nyt menetetty? :/ Hakeeko moni useaan paikkaan ja pääsee sisään vielä näihin ja jättää näin muutaman paikan muille auki?

8

1673

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puhmeli

Olen 3.lla varasijalla ja sanoisin kyllä että melkoinen mäihä saisi käydä että pääsisi.

Tosin 2.varasija on aina parempi kuin 3.s joten toivotaan parasta :)

• neitonen2007

Riippuu varmasti alasta ja vuodestakin, mutta itse pääsin 2003 humanistiseen sisään viimeisenä varasijalta 5, linjalta jolle otettiin sisään 30. Jos hakemasi paikka on sellainen, jota voi opiskella useassa eri yliopistossa niin aina on niitä jotka pääsevät useaan korkeakouluun ja usealle linjalle. Kuvittelisin että hyvin monelle humanistisen linjalle kutsutaan 1-3 varasijoilta sisään. Näin olen kuullut. Kannattaa muuten soittaa yliopiston humanistisen tiedekunnan kansliaan ja kysyä kansliasta, mikä tilanne on ollut edellisinä vuosina ja onko jo tullut peruutuksia.

• Puhmeli
        neitonen2007 kirjoitti:

Riippuu varmasti alasta ja vuodestakin, mutta itse pääsin 2003 humanistiseen sisään viimeisenä varasijalta 5, linjalta jolle otettiin sisään 30. Jos hakemasi paikka on sellainen, jota voi opiskella useassa eri yliopistossa niin aina on niitä jotka pääsevät useaan korkeakouluun ja usealle linjalle. Kuvittelisin että hyvin monelle humanistisen linjalle kutsutaan 1-3 varasijoilta sisään. Näin olen kuullut. Kannattaa muuten soittaa yliopiston humanistisen tiedekunnan kansliaan ja kysyä kansliasta, mikä tilanne on ollut edellisinä vuosina ja onko jo tullut peruutuksia.

Kiitos vinkeistä ja tsempistä neitonen :)

Itsehän olen siinä mielessä onnellisessa tilanteessa että olen koulussa ja vaikka ala ei tippaakaan kiinnosta niin tyhjän päälle ei ole tipahtanut.

Uskotaan ja toivotaan :)

• kokemusta löytyy

ainakin 2006 vuonna historiaan ei otettu yhtään varasijalta, eli varasija 1:n omaava henkilö ei päässyt sisään.

Riippuu siis ihan alasta, kuinka suosittua, onko muualla päin Suomea "parempia" linjoja ja yleisesti, haetaanko kyseiseen linjaan "kaikki tai ei mitään"-menetelmällä, vai onko linja yleensä joku varasuunnitelma.

• Puhmeli

Miten menetellään siis jos paikan saanut lykkää opintojaan vuodella esim. asepalveluksen tai muun syyn takia?

Otetaanko tilalle varasijalta joku, vai ei?

• foffeli

Miten varasijalla oleville muuten ilmoitetaan jos pääseekin sisään? Puhelimitse vai vain kirjeitse?

• :o)

Itse sain ainakin HY:sta puhelinsoiton..

• Allomorfi
        :o) kirjoitti:

Itse sain ainakin HY:sta puhelinsoiton..

Heippa. Minä olen Hesan humanistiseen pohjoismaisiin kieliin varsijalla 4. ja olen soittanut parikin kertaa valintatoimiston kansliaan enkä koe saaneeni ihan asiallista kohtelua. Tiedustellessani mahdollisesti saapuneista peruutuksista, kuulin taustalta, kuinka joku sanoi puhelimessa olevalle "sano sille ettei ole tullut". Satun tietämään, että ainakin yksi peruutus oli tullut maanantain jälkeen. Pääsin samaa opiskelemaan Turkuun, mutta haluaisin mieluimmin päästä Hesaan, koska avomieheni ei voisi muuttaa mukanani Turkuun. Olen jopa niinkin höpsö, että pahoitin mieleni viimeisestä soitostani valintatoimistoon. Oijoi. Taitaa olla pakko alkaa etsiä Turusta asuntoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      171
      3498
    2. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      85
      1516
    3. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      25
      1259
    4. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      158
      1222
    5. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      978
    6. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      35
      971
    7. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      16
      953
    8. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      57
      832
    9. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      91
      788
    10. Se olisi ihan

Napinpainalluksen päässä. Ei vaatisi paljon
      Ikävä
      62
      745
    Aihe