varasija

Helsinki...

Olen varasijalla 2 humanistiseen. Paikkaan johon hain otetaan vain 13 sisään. Onko peli nyt menetetty? :/ Hakeeko moni useaan paikkaan ja pääsee sisään vielä näihin ja jättää näin muutaman paikan muille auki?

8

1676

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puhmeli

Olen 3.lla varasijalla ja sanoisin kyllä että melkoinen mäihä saisi käydä että pääsisi.

Tosin 2.varasija on aina parempi kuin 3.s joten toivotaan parasta :)

• neitonen2007

Riippuu varmasti alasta ja vuodestakin, mutta itse pääsin 2003 humanistiseen sisään viimeisenä varasijalta 5, linjalta jolle otettiin sisään 30. Jos hakemasi paikka on sellainen, jota voi opiskella useassa eri yliopistossa niin aina on niitä jotka pääsevät useaan korkeakouluun ja usealle linjalle. Kuvittelisin että hyvin monelle humanistisen linjalle kutsutaan 1-3 varasijoilta sisään. Näin olen kuullut. Kannattaa muuten soittaa yliopiston humanistisen tiedekunnan kansliaan ja kysyä kansliasta, mikä tilanne on ollut edellisinä vuosina ja onko jo tullut peruutuksia.

• Puhmeli
        neitonen2007 kirjoitti:

Riippuu varmasti alasta ja vuodestakin, mutta itse pääsin 2003 humanistiseen sisään viimeisenä varasijalta 5, linjalta jolle otettiin sisään 30. Jos hakemasi paikka on sellainen, jota voi opiskella useassa eri yliopistossa niin aina on niitä jotka pääsevät useaan korkeakouluun ja usealle linjalle. Kuvittelisin että hyvin monelle humanistisen linjalle kutsutaan 1-3 varasijoilta sisään. Näin olen kuullut. Kannattaa muuten soittaa yliopiston humanistisen tiedekunnan kansliaan ja kysyä kansliasta, mikä tilanne on ollut edellisinä vuosina ja onko jo tullut peruutuksia.

Kiitos vinkeistä ja tsempistä neitonen :)

Itsehän olen siinä mielessä onnellisessa tilanteessa että olen koulussa ja vaikka ala ei tippaakaan kiinnosta niin tyhjän päälle ei ole tipahtanut.

Uskotaan ja toivotaan :)

• kokemusta löytyy

ainakin 2006 vuonna historiaan ei otettu yhtään varasijalta, eli varasija 1:n omaava henkilö ei päässyt sisään.

Riippuu siis ihan alasta, kuinka suosittua, onko muualla päin Suomea "parempia" linjoja ja yleisesti, haetaanko kyseiseen linjaan "kaikki tai ei mitään"-menetelmällä, vai onko linja yleensä joku varasuunnitelma.

• Puhmeli

Miten menetellään siis jos paikan saanut lykkää opintojaan vuodella esim. asepalveluksen tai muun syyn takia?

Otetaanko tilalle varasijalta joku, vai ei?

• foffeli

Miten varasijalla oleville muuten ilmoitetaan jos pääseekin sisään? Puhelimitse vai vain kirjeitse?

• :o)

Itse sain ainakin HY:sta puhelinsoiton..

• Allomorfi
        :o) kirjoitti:

Itse sain ainakin HY:sta puhelinsoiton..

Heippa. Minä olen Hesan humanistiseen pohjoismaisiin kieliin varsijalla 4. ja olen soittanut parikin kertaa valintatoimiston kansliaan enkä koe saaneeni ihan asiallista kohtelua. Tiedustellessani mahdollisesti saapuneista peruutuksista, kuulin taustalta, kuinka joku sanoi puhelimessa olevalle "sano sille ettei ole tullut". Satun tietämään, että ainakin yksi peruutus oli tullut maanantain jälkeen. Pääsin samaa opiskelemaan Turkuun, mutta haluaisin mieluimmin päästä Hesaan, koska avomieheni ei voisi muuttaa mukanani Turkuun. Olen jopa niinkin höpsö, että pahoitin mieleni viimeisestä soitostani valintatoimistoon. Oijoi. Taitaa olla pakko alkaa etsiä Turusta asuntoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      180
      8336
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4528
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4098
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      54
      3482
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3116
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2860
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2556
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      31
      2159
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2013
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2006
    Aihe