varasija

Helsinki...

Olen varasijalla 2 humanistiseen. Paikkaan johon hain otetaan vain 13 sisään. Onko peli nyt menetetty? :/ Hakeeko moni useaan paikkaan ja pääsee sisään vielä näihin ja jättää näin muutaman paikan muille auki?

8

1639

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puhmeli

      Olen 3.lla varasijalla ja sanoisin kyllä että melkoinen mäihä saisi käydä että pääsisi.

      Tosin 2.varasija on aina parempi kuin 3.s joten toivotaan parasta :)

      • neitonen2007

        Riippuu varmasti alasta ja vuodestakin, mutta itse pääsin 2003 humanistiseen sisään viimeisenä varasijalta 5, linjalta jolle otettiin sisään 30. Jos hakemasi paikka on sellainen, jota voi opiskella useassa eri yliopistossa niin aina on niitä jotka pääsevät useaan korkeakouluun ja usealle linjalle. Kuvittelisin että hyvin monelle humanistisen linjalle kutsutaan 1-3 varasijoilta sisään. Näin olen kuullut. Kannattaa muuten soittaa yliopiston humanistisen tiedekunnan kansliaan ja kysyä kansliasta, mikä tilanne on ollut edellisinä vuosina ja onko jo tullut peruutuksia.


      • Puhmeli
        neitonen2007 kirjoitti:

        Riippuu varmasti alasta ja vuodestakin, mutta itse pääsin 2003 humanistiseen sisään viimeisenä varasijalta 5, linjalta jolle otettiin sisään 30. Jos hakemasi paikka on sellainen, jota voi opiskella useassa eri yliopistossa niin aina on niitä jotka pääsevät useaan korkeakouluun ja usealle linjalle. Kuvittelisin että hyvin monelle humanistisen linjalle kutsutaan 1-3 varasijoilta sisään. Näin olen kuullut. Kannattaa muuten soittaa yliopiston humanistisen tiedekunnan kansliaan ja kysyä kansliasta, mikä tilanne on ollut edellisinä vuosina ja onko jo tullut peruutuksia.

        Kiitos vinkeistä ja tsempistä neitonen :)

        Itsehän olen siinä mielessä onnellisessa tilanteessa että olen koulussa ja vaikka ala ei tippaakaan kiinnosta niin tyhjän päälle ei ole tipahtanut.

        Uskotaan ja toivotaan :)


    • kokemusta löytyy

      ainakin 2006 vuonna historiaan ei otettu yhtään varasijalta, eli varasija 1:n omaava henkilö ei päässyt sisään.

      Riippuu siis ihan alasta, kuinka suosittua, onko muualla päin Suomea "parempia" linjoja ja yleisesti, haetaanko kyseiseen linjaan "kaikki tai ei mitään"-menetelmällä, vai onko linja yleensä joku varasuunnitelma.

    • Puhmeli

      Miten menetellään siis jos paikan saanut lykkää opintojaan vuodella esim. asepalveluksen tai muun syyn takia?

      Otetaanko tilalle varasijalta joku, vai ei?

    • foffeli

      Miten varasijalla oleville muuten ilmoitetaan jos pääseekin sisään? Puhelimitse vai vain kirjeitse?

      • :o)

        Itse sain ainakin HY:sta puhelinsoiton..


      • Allomorfi
        :o) kirjoitti:

        Itse sain ainakin HY:sta puhelinsoiton..

        Heippa. Minä olen Hesan humanistiseen pohjoismaisiin kieliin varsijalla 4. ja olen soittanut parikin kertaa valintatoimiston kansliaan enkä koe saaneeni ihan asiallista kohtelua. Tiedustellessani mahdollisesti saapuneista peruutuksista, kuulin taustalta, kuinka joku sanoi puhelimessa olevalle "sano sille ettei ole tullut". Satun tietämään, että ainakin yksi peruutus oli tullut maanantain jälkeen. Pääsin samaa opiskelemaan Turkuun, mutta haluaisin mieluimmin päästä Hesaan, koska avomieheni ei voisi muuttaa mukanani Turkuun. Olen jopa niinkin höpsö, että pahoitin mieleni viimeisestä soitostani valintatoimistoon. Oijoi. Taitaa olla pakko alkaa etsiä Turusta asuntoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4479
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe