Raisan tapaus on sangen mielenkiintoinen, mutta uskoisin itse tapahtuman olevan hyvin yksinkertainen. Teoriani: Raisa kuoli vahingossa autoon ja haudattiin jonnekkin hornan tuuttiin parin metrin syvyyteen.Lumet tuli päälle pikaisesti ja luonto muovasi seuraavana kesänä hautaa niin ettei enää siltä paikalta huomaa maata kaivetuksi.
Mutta mitäpä muut ajattelevat, vietiinkö Raisa ulkomaille vai kuinka moni yhtyy minun teoriaani?
Missä Raisan ruumis mielestänne
26
9579
Vastaukset
- salakka-poliisi
Onko kaikissa autoissa lapio aina mukana, vai paljain sorminko hauta kaivettiin maahan?
No Suomessa kyllä lääniä riittää ks. teolle...- vähintään
joka ladassa, eikö?
- Raisaa vietiin
autossa kangasala, pälkäne, sahalahti, orivesi... sinne jonnekin, en tunnistanut unessa paikkaa, mutta uskon haudan löytyvän jonkin metsätien varrelta, tai jonkin mökin sisältä tai lähistöltä.... sellainen tunne jäi unesta.....
- myös uni
Unessani myös orivesi. Tai joku vastaava paikka. Mökki, sisällä tai lähistö. Mutta myös vesi olisi ollut lähellä.
Unet on tosin vain unia, mutta kummiskin samanlainen kuin sulla.
Aloittaja sanoi vahingon mahdollisuuden, mutta silloin olisi joku laittanut juomaan jotain vai mikä muu vois olla? Miksei vahingosta sitten tekijä kertoisi itse?
- reality check
Uskon
1. että Raisan otti kyytiin joku ulkomainen kokousvieras tai oikeammin seurueseen kuuluva porukka, esim. jonkun poliitikon poika/työntekijä seurueineen
2. että Raisaa luultiin prostituoiduksi ja että hänet otettiin kyytiin seksinharjoittamistarkoituksessa
3. Raisa kuoli vahingossa kesken raiskauksen tai sen jälkeen
4. porukka piilotti ruumiin ensin jonnekin tienvarteen TAI sen vain annettiin olla auton takakontissa, kunnes
5. että ruumiin lopullisen hävittämisen/piilottamisen hoiti seuraavana päivänä maksettu asiantuntija joka joko kuului poliittisen kokouksen seurueeseen tai joka hankittiin ulkopuolelta
6. että poliisin etsintää on tarkoituksella ja taitavasti vaikeutettu asiantuntevilla väärillä vihjeillä (esim. puistossa Raisan kanssa ollutta naista ei ole koskaan tavoitettu jne.)
-> tekijä on diplomaattipiireihin kuuluva työntekijä tai kakara tai näiden porukka, joka on omassa mielessään vain tapaturmaisesti päästänyt surkean huoran tämän surkeasta elämästä. Tekijän selustaa turvaa läheisten piiri.- salapoliisisarjoja, ok?
No hyvää päivää vaan, kuinka raflaavia tarinoita mielikuvitus saa aikaan. Miksi ihmeessä tuollainen kuvailemasi korkea-arvoinen seurue raahaisi kadunkulmasta puolipakolla naisen mukaansa kun vapaaehtoista seuraa riittää yli omien tarpeiden? Ei herran pieksut. Sitä paitsi jos korkeassa asemassa olevat virkamiehet haluavat maksullista seuraa konferenssipaikkakunnilla, kyllä heillä on suositukset ja tiedot, mistä löytyy tavaraa. Eiköhän noi ukkelit saa ihan mistä vaan vapaaehtoisesti ilman, että tarvii tehdä älytön kaappaus keskellä katua. Ei mitään järkee ryhtyy tollaiseen. Mä ymmärtäisin paremmin, jos joku vietäs väkisin Ladaan sivukadulla, mutta pääkadulla johonkin erityisautoon, joka muutenkin herättää huomiota. Eiköhän se olen vähän liian suuri riski? Olisi ainakin niin amatöörimäinen temppu, ettei siinä mitkään diplomaatit asialla ole. Joitain räkänokkia ne on, tiedä vaikka likka ois tuntenut jonkun heistä ja noussut aivan vapaaehtoisesti kyytiin. Homma on mennyt sittemmin överiksi ja on tullut paniikki päästä ruumiista eroon. Bensaa päälle ja tulitikku siihen. En ymmärrä sitäkään, kuinka sitä ruumiin häviämistä ihmetellään. Ei kai sellaisen hävittäminen ole konsti eikä mikään.
- reality check
salapoliisisarjoja, ok? kirjoitti:
No hyvää päivää vaan, kuinka raflaavia tarinoita mielikuvitus saa aikaan. Miksi ihmeessä tuollainen kuvailemasi korkea-arvoinen seurue raahaisi kadunkulmasta puolipakolla naisen mukaansa kun vapaaehtoista seuraa riittää yli omien tarpeiden? Ei herran pieksut. Sitä paitsi jos korkeassa asemassa olevat virkamiehet haluavat maksullista seuraa konferenssipaikkakunnilla, kyllä heillä on suositukset ja tiedot, mistä löytyy tavaraa. Eiköhän noi ukkelit saa ihan mistä vaan vapaaehtoisesti ilman, että tarvii tehdä älytön kaappaus keskellä katua. Ei mitään järkee ryhtyy tollaiseen. Mä ymmärtäisin paremmin, jos joku vietäs väkisin Ladaan sivukadulla, mutta pääkadulla johonkin erityisautoon, joka muutenkin herättää huomiota. Eiköhän se olen vähän liian suuri riski? Olisi ainakin niin amatöörimäinen temppu, ettei siinä mitkään diplomaatit asialla ole. Joitain räkänokkia ne on, tiedä vaikka likka ois tuntenut jonkun heistä ja noussut aivan vapaaehtoisesti kyytiin. Homma on mennyt sittemmin överiksi ja on tullut paniikki päästä ruumiista eroon. Bensaa päälle ja tulitikku siihen. En ymmärrä sitäkään, kuinka sitä ruumiin häviämistä ihmetellään. Ei kai sellaisen hävittäminen ole konsti eikä mikään.
Selitätkö vielä miksi KAIKKI vihjeet osoittautuvat kerta toisensa jälkeen vesiperäksi tai päätyvät umpikujaan?
Nainen puistossa
2 * ulkomainen / eksoottisen näköinen jututtaja
Kultainen mersu
Chevy/Tsaika
Tammerjoen/altaan naaraus
jne...
Jos olet tynnyrin pohjalla kasvanut, niin voi tulla yllätyksenä että diplomaattien kersat elelevät useinkin todella roisisti. Ei ne itse pukuherrat vaan heidän kersansa tai työväki. Siellä on paljon porukkaa, joka on tottunut ostamaan seksiä ja jolle Raisan olemus sinällään on jo ollut viesti huoraamisesta. - salapoliisisarjoja, ok?
reality check kirjoitti:
Selitätkö vielä miksi KAIKKI vihjeet osoittautuvat kerta toisensa jälkeen vesiperäksi tai päätyvät umpikujaan?
Nainen puistossa
2 * ulkomainen / eksoottisen näköinen jututtaja
Kultainen mersu
Chevy/Tsaika
Tammerjoen/altaan naaraus
jne...
Jos olet tynnyrin pohjalla kasvanut, niin voi tulla yllätyksenä että diplomaattien kersat elelevät useinkin todella roisisti. Ei ne itse pukuherrat vaan heidän kersansa tai työväki. Siellä on paljon porukkaa, joka on tottunut ostamaan seksiä ja jolle Raisan olemus sinällään on jo ollut viesti huoraamisesta.Tuota... kuinkahan monta turhaa vihjettä poliisi saa katoamisten ja henkirikosten yhteydessä... Moniko 40 vuoden aikana saatu vihje on johtanut läpimurtoon Bodomin jutun tutkinnassa? Bodomin murha on tunnustettukin useaan otteeseen. Oletko sillä kannalla, että syyllinen on se DDR:n lähetystö, joka sijaitsi jossain niillä nurkilla? Ei mut sehän ois hyvä teoria, sielläkin on isoja pamppuja, jotka ovat antaneet turhia vihjeitä 40 vuotta avustajiensa välitykselä.
Mitä veret seisauttavampi rikosjuttu, sitä enemmän se lietsoo intohimoja inhan tavallisissa mieleltään vinksahtaneissa pulliaisissa. Osa saa todellakin kicksejä siitä, että pääsee "osallistumaan" tutkintaan antamalla hatusta revittyjä vihjeitä.
Vuodesta 1999 lähtien poliisi on saanut lukemattomia vihjeitä Raisan juttuun liittyen, joista nämä mainitsemasi ovat tulleet julkisuuteen. - reality check
salapoliisisarjoja, ok? kirjoitti:
Tuota... kuinkahan monta turhaa vihjettä poliisi saa katoamisten ja henkirikosten yhteydessä... Moniko 40 vuoden aikana saatu vihje on johtanut läpimurtoon Bodomin jutun tutkinnassa? Bodomin murha on tunnustettukin useaan otteeseen. Oletko sillä kannalla, että syyllinen on se DDR:n lähetystö, joka sijaitsi jossain niillä nurkilla? Ei mut sehän ois hyvä teoria, sielläkin on isoja pamppuja, jotka ovat antaneet turhia vihjeitä 40 vuotta avustajiensa välitykselä.
Mitä veret seisauttavampi rikosjuttu, sitä enemmän se lietsoo intohimoja inhan tavallisissa mieleltään vinksahtaneissa pulliaisissa. Osa saa todellakin kicksejä siitä, että pääsee "osallistumaan" tutkintaan antamalla hatusta revittyjä vihjeitä.
Vuodesta 1999 lähtien poliisi on saanut lukemattomia vihjeitä Raisan juttuun liittyen, joista nämä mainitsemasi ovat tulleet julkisuuteen.Oletko SINÄ vastuussa Raisan katoamisesta vai miten TIEDÄT miten se tapahtui?
Bodomista: minä uskon että murhaaja kuului telttaseurueeseen. Muotoilen sen näin, kun en tiedä meneekö herjaukseksi sanoa nimikin. Yhteyttä tähän saksalaismieheen, johon ilmeisesti viittaat, en tiedä. Ehkä hän oli paikalla, luultavimmin ei.
Vihjeet/Raisa: olet luonnollisesti oikeassa siinä, ettei poliisi julkista kaikkia saamiaan vihjeitä.
Samalla poliisi on ITSE KERTONUT, miten ovat tuhlanneet aikaa tutkinnallisten umpikujien koluamiseen.
-> mene vaikka vihanhallintakurssille, pusi!
- Miss Marple
Oma veikkaus: Raisa nousi autoon, arveli saavansa kyydin kotibileisiin. Raisa kuitenkin raiskattiin. Alunperin ei ollut tarkoitus tappaa, asiat vain etenivät siihen pisteeseen. Raiskaajat/tai usea ajoi melko kauas kaupungin ulkopuolelle ja piilotti ruumiin vesistöön.
Haudan kaivuuseen en usko, koska jostakin olisi pitänyt lapio siihen hätään löytää. Enkä usko, että ruumista pidettiin pitkään autossa, siitä haluttiin mahdollisimman nopeasti eroon. Eikö lokakuussa maa ole aika jäinen? En tiedä oliko silloin jo nolllakeli, tamä vaikeuttaisi haudan kaivamista.- Miss Marple
Näillä EU-herroilla en usko olevan mitään tekemistä asian kanssa. Varakkaille herroille riittää aina naisseuraa ja heillä on varaa ostaakkin sitä.
- käsitys mullakin
Raisa meni luultavasti tuttujen autoon, minne sitten, sen joku tietää muttei kerro.
Sitä mietin, miksei Raisa sopinut autoon jolla hänen kaverit menivät bileisiin,
Raisa nähtiin viimeksi klo 22 jälkeen, eikös kännykkä sammunut 23 jälkeen , siitäkin on kahdenlaista versiota olemassa, mikä on totuus.
- Uneton yössä
Tampereella on tammerkoski,jos sinne syksyllä joutuu,tai autetaan,niin lähtee henki ja ruumis katoaa.Raisan kännykkä oli myös äkisti mykistynyt.Ruumis nousee pintaan jossain vaiheessa,tässä tapauksessa ilmeisesti jään alla,kulkeutuen siten pitkälle virtojen mukana ja painuu taas pohjaan kadoten lopullisesti laajalla pyhäjärvellä.Poliisi hakee tässä turhaan taas jotain näyttävää pidätystä,niinkuin on viimeaikoina ollut tapana tehdä syyttömien kustannuksella,esim bodomjärvi ja ulvilan tapaus.
- ruumiinetsintäkoiraa
ole muka vielä käytetty, jos teoriasi olisi oikea?
Pitäisi ottaa tai miksei poliisit ole tehneet niin jo tutkimuksissaan?
Hän/ne, jotka tekivät tämän, tulee joku omantunnontuskiin ja ei voi säilyttää salaisuutta, hän tunnustaa, ainakin ennen kuolemaansa!
Hän/he lukevat täältä kokoajan näitä juttuja Raisasta, peläten kiinni joutumisiiaan!
Ja missä mennään asiassa, nauraen, ei ne tiedä mitään, vielä, mutta hei, minä tiedän!
Jos et nyt mene ilmoittautumaan viranomaisille, me tulemme kertomaan, sillä tiedämme missä Raisa on!
Meillä ei ole ollut oikeutta ilmoittaa sitä, mutta miliisitkin tietää sen, ootellen teitä! - vain huhuja
Raija olisi sukua Maija Lahtiselle, joka myös on kadoksissa. Tai ainakin tunsivat toisensa.
- -Moonika-
vain huhuja kirjoitti:
Raija olisi sukua Maija Lahtiselle, joka myös on kadoksissa. Tai ainakin tunsivat toisensa.
Kertoisitko minkälaisista olosuhteista tämä Maija Lahtinen katosi? Ja minkä ikäinen hän oli?Ja milloin katosi?
- kun kerran tiedät
kun kerran asian noin varmasti tiedät, niin miksi sitten kysyt ? ?
- Hyppyrima
Voi helevetin idiootti nyt sinäkin!!!! Enhän minä tiedä missä Raisa on eikä tiedä kukaan muukaan, sillä jos tietäisi niin ei kai häntä enää kadoksissa olevaksi pidettäisi. Kyseessähän oli minun teoriani miten asia olisi voinut mennä. Ja miksi kysyin, siksi kun halusin lähinnä valoittaa mitä muut ajattelevat asiassa tapahtuneen. Ja kerroppa míksi sinä tulit siihen näsäviisastelemaan, etkä edes tarjonnut keskusteluun mitään järkevää muuta kuin oman typeryytesi!
- Mysticaz
Raisa on tutussa järvessä lähellä kotia. Näsijärvi (kotia lähinnä) tai Pyhäjärvi (matkalla Pirkkalaan) on varma vastaus. Itse lähtisin etsimään Pyhäjärvestä jonkin matkaa Härmälän uimarannasta.
- ProfiloijaXX
Uskoni mukaan löytyisi noin tunnin ajomatkan säteellä Tampereesta, jostain lähellä päätietä olevasta paikasta. Syvä lampi tai suonsilmäke, soramonttu tms. Kenties kannattaisi tutkia läheltä tunnettuja nuorison paneskelupaikkoja(niitä on joka kylässä ja kaupungissa).
Saattaa tietysti olla että Raisan ruumis on kätketty jonkin seurueen jäsenen tai hänen sukulaisensa omistamalle maalle josta hyvä kätköpaikka on tiedetty valmiiksi.
Kovin kauas häntä tuskin on viety. - marjastajat,,
ProfiloijaXX kirjoitti:
Uskoni mukaan löytyisi noin tunnin ajomatkan säteellä Tampereesta, jostain lähellä päätietä olevasta paikasta. Syvä lampi tai suonsilmäke, soramonttu tms. Kenties kannattaisi tutkia läheltä tunnettuja nuorison paneskelupaikkoja(niitä on joka kylässä ja kaupungissa).
Saattaa tietysti olla että Raisan ruumis on kätketty jonkin seurueen jäsenen tai hänen sukulaisensa omistamalle maalle josta hyvä kätköpaikka on tiedetty valmiiksi.
Kovin kauas häntä tuskin on viety.Joka suunnalla pirkanmaalla on marjojen poimijat metsissä, heiltä kaipaisin tarkkaavaisuutta, myös epämääräiset oudot hajut kannattaa rekisteröidä, ruumiita voi löytyä mistä vaan.
- tunnin ajomatka
marjastajat,, kirjoitti:
Joka suunnalla pirkanmaalla on marjojen poimijat metsissä, heiltä kaipaisin tarkkaavaisuutta, myös epämääräiset oudot hajut kannattaa rekisteröidä, ruumiita voi löytyä mistä vaan.
Ei ole merikään kaukana Tampereelta, reipas tunti rantaan ja toinen takaisin!
- näin..
Sun varmaan kannattas kertoa toi sun tietos poliisille. Mitä sitä turhaan monimutkaisia yrittää, kun juttu onkin noin yksinkertainen.
Mutta jos Raisa olikin huomannut orastavan seksuaalisen kriisin ja halusikin mieheksi. Ja oli sopinut treffit sen mustan limusiinin kanssa. Autoss tapasi tohtori Tamunsenin Tanskasta, joka vei Raisan klinikalle ja leikkasi Raisan Raimoksi. Ja kun lääkäri on vaitiolovelvollinen, niin se ei kerro mitään. Ja Raisa, sis raimo hommasi itselleen uudet väärennetyt paperit, meni amitsuun ja toimii nykyisin hitsaajana Aker Finnyardsin Helsingin telakalla.
Yhtyykö joku mun tarinaan. Se olis aika yksinkertainen selitys tälle tapahtuneelle. Eikä olenkaan niin surullinen kuin noi muut. - En minä
Ei ole kauaakaan kun satamasta löytyi jostain pilssivesitankista parisenkymmentä vuotta sitten kadonneen ruumis.
Ja sisämaan vesistöstä löytyi jonkun niinikään parikynmmentävuotta kateissa oleen raaja tms luu.
Marjastajat löytävät satunnaisesti myös iäkkäitä ruumiita.
Raisa voi löytyä mistä vaan tai jäädä ikuisesti kadoksiin.- Mistäs näistä tietää
Sitä vain jää miettimään,että jos tekijöitä on monta,miten pinna kestää kaikilla. Tavallaan voisi olettaa,että he ovat tämän tapauksen johdosta jotenkin edelleen sidoksissa toisiinsa,kyttäävät ettei kukaan puhu. Heillä voi olla eriskummallisia tapaamisia tms. Yksin tällainen olisi helppo salata,mutta että monen hengen..luulisi,että joku olisi joskus vaikka kännipäissään jollekin sanonut jotain vaikka ikäänkuin leikisti. Uskoisi paineen kasvavan aina kun asia tulee mediassa esille.
Entäs jos jollakulla pettäisi pinna tai alkaisi omatunto soimaamaan,mites sitten,sekinkö pitäisi laittaa maanmajoille.Tämmöisiä tuli mieleeni tästä. - jatkoa edelliseen.
Mistäs näistä tietää kirjoitti:
Sitä vain jää miettimään,että jos tekijöitä on monta,miten pinna kestää kaikilla. Tavallaan voisi olettaa,että he ovat tämän tapauksen johdosta jotenkin edelleen sidoksissa toisiinsa,kyttäävät ettei kukaan puhu. Heillä voi olla eriskummallisia tapaamisia tms. Yksin tällainen olisi helppo salata,mutta että monen hengen..luulisi,että joku olisi joskus vaikka kännipäissään jollekin sanonut jotain vaikka ikäänkuin leikisti. Uskoisi paineen kasvavan aina kun asia tulee mediassa esille.
Entäs jos jollakulla pettäisi pinna tai alkaisi omatunto soimaamaan,mites sitten,sekinkö pitäisi laittaa maanmajoille.Tämmöisiä tuli mieleeni tästä.Niin ja päteekö se sanonta tässä sitten,että "Tappaja/murhaaja palaa rikospaikalle",kun aletaan puhua asiasta,tuleeko jollekulle heti outoja matkoja johonkin paikkaan,ajelua..katselua onko paikanpäällä käyty,onko paikka löydetty-luulisi tekijää kiinnostavan tämäkin..
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856923
- 323189
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘991787Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28870Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html32773- 21752
Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk45733Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60699Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt29656Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v26622