Hki teologiaan päässeitä?

hyväksytty

Moi!
Onkos täällä muita sisäänpäässeitä? Eilen tuli mulle hyväksymiskirje :) Nyt jännittelen, millaista mahtaa se opiskelu sitten siellä olla. Pelottaa vähän, ettei pärjää. Kuulema aika paljon enemmän lukemista ku lukiossa. Ettei tosiaa lukematta läpi enää pääse :D Olisi kiva, jos tutustuisi uusiin ihmisiin :) Ku ei pahemmin tuttuja täältä päin ole. Mutta kertokaa ihmeessä omia fiiliksiänne :)

6

2361

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Solars ---

Olen ainakin siis tuleva opiskelutoverisi! :D Tilataan sit kaikki yhessä semmoset lilat haalarit. Sain just kuulla, et meilläkin on haalarit.

Mites teijen pisteiden laita, ja minkä kiintiön kautta pääsitte sisään ? Itse menin sen yo-koe valintakoe, ja siitä tuli 46,25 pistettä. 40 tais olla raja.

Valintakokeesta sain 24,25 muistaakseni :)

• hyväksytty

Mä pääsin pelkän kokeen ku yo- pisteet oli c-m -tasoa (16). 21,75 mun pisteet oli kokeesta. Aineistokoe ei multa oikein sujunu, mut onneks meni ne kaks muuta paremmin. Lilat haalarit, oikeesti? :D aika jännä väri, oon nähy lähinnä vaan vihreitä, sinisiä ja keltaisia... Oletko jo miettiny mikä linja ja muita valintoja? Oisin kiinnostunu yleisest linjasta, mut millasia töitä mahtais saada muuta ku tutkijan töit. Tutkija/pappi/opettaja eivät kiinnosta oikkee :(

• teologiseen...
        hyväksytty kirjoitti:

Mä pääsin pelkän kokeen ku yo- pisteet oli c-m -tasoa (16). 21,75 mun pisteet oli kokeesta. Aineistokoe ei multa oikein sujunu, mut onneks meni ne kaks muuta paremmin. Lilat haalarit, oikeesti? :D aika jännä väri, oon nähy lähinnä vaan vihreitä, sinisiä ja keltaisia... Oletko jo miettiny mikä linja ja muita valintoja? Oisin kiinnostunu yleisest linjasta, mut millasia töitä mahtais saada muuta ku tutkijan töit. Tutkija/pappi/opettaja eivät kiinnosta oikkee :(

koska et keksinyt helpompaa tiedekuntaa...:D

• olen kiinnostunut uskonnosta
        teologiseen... kirjoitti:

koska et keksinyt helpompaa tiedekuntaa...:D

Halusin teologiaa, koska eri uskonnot kiinnostavat. Samoin etiikka ja filosofia. Ja haluaisin auttaa ihmisiä työssäni eli jotai ihmissuhde työtä. Minua kiinnostaa ihmisten erilaiset maailmankuvat. Toinen mitä olisin halunnut oli psykologia, mutta ikävä kyllä sinne ei rahkeet riitä... Eli opiskelu teologiassa vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta, mutta mitä työtä tekisin on ihan hukassa...

• vielä:D
        olen kiinnostunut uskonnosta kirjoitti:

Halusin teologiaa, koska eri uskonnot kiinnostavat. Samoin etiikka ja filosofia. Ja haluaisin auttaa ihmisiä työssäni eli jotai ihmissuhde työtä. Minua kiinnostaa ihmisten erilaiset maailmankuvat. Toinen mitä olisin halunnut oli psykologia, mutta ikävä kyllä sinne ei rahkeet riitä... Eli opiskelu teologiassa vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta, mutta mitä työtä tekisin on ihan hukassa...

Esimerkiks papin ammatti vaikuttaa todella hyvältä. Siinä saisi auttaa ihmisiä ja olla tukena. Mutta mun mielestä papin pitää itse uskoa siihe mitä puhuu, muuten se on väärin Jumalaa ja seurakuntalaisia kohtaan. Itse en koe olevani varma omasta uskostani. Siksi en voi ruveta papiksi. Taas tutkijan taiopettajan ammatti eivät kiinnosta yleensäkää, oli kyse sitten mistä tieteestä tahansa :)Pitää varmaan jutella opintoneuvojan kanssa. Varmaan tietää, mitä töitä teologi voi tehdä...

• Utelias.

... ovatko ne joka vuosi samanlaiset? Eli jos jättää yhtenä vuonna väliin, voi toisena vuonna tilata?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      85
      5010
    2. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      47
      3302
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      100
      3230
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      199
      2463
    5. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      31
      2318
    6. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      133
      2029
    7. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      17
      1723
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1656
    9. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1629
    10. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      180
      1624
    Aihe