Viime Tammikuussa päättyi takuuni, Olympus µ-Mini stylus S Kameraan. Miltei Välittömästi tuon jälkeen alkoivat "Luukun" Toimintahäiriöt.
Aluksi tuo itsestään aukeava luukku ei meinannut aueta käynnistettäessä, Nyttemmin se ei meinaa sulkeutua. XD
Ihan positiivisia kokemuksia siitä kamerasta on muuten, Tämä on vain jotenkin niin surkuhupaisaa! :D
Takuuajan jälkeinen pettymys.
4
1550
Vastaukset
- erftgujolp
Ja terveisiksi sana "tuotevirhe". Pitää huoltaa kustannuksitta, jos virhe ilmenee oletetun käyttöiän aikana, eikä kyseessä ole käyttäjän aiheuttama vika.
- MasaXY
Samantapaisia vikoja on ilmaantunut ihan eri kameraani ja ainakin osasyynä oli huonossa latingissa olevat akut.
Jollei tuo auta, niin viet vaan kameran myyjälle takaisin ja vaadit korjaamaan. Tuotevastuulaki kuluttajakaupassa velvoittaa myyjän hoitaman laitteen kuntoon kunhan laite ei ole ikivanha. Ja nimenomaan myyjän pitää hoitaa laite kuntoon - sinun ei tarvitse ruveta ottamaan yhteyttä maahantuojaan, vaikka tällaistakin jotkut myyjät esittävät (esim. Foto-Tapio Espoossa). Lisätietoja www.kuluttajavirasto.fi --> Kaupanteko. - Pekka J
Hei. Suomen kuluttajasuojalaki antaa paljon pitemmän tuotevirheajan kuin firmat mainostavat, joten otapa yhteyttä myyjäliikkeeseen ja sano, että digikameran takuuaika on oltava vähintään 3-5 vuotta, ei suinkaan se myyjän tai Olympuksen ilmoittama kaksi (?) vuotta.
Ole tiukkana ja vetoa tuotevirhelakiin - sain juuri kirjoitavan DVD-asemani korjattua takuuna ilmaiseksi Verkkokaupassa, kun vetosin lakiin -he tarjosivat vain 2 vuotta takuuaikana -mitään yleistä 2 vuoden takuuaikaa ei ole olemassa, vaan takuu on tuotekohtainen esim. jääkaapissa varmaan 10 vuotta.
Tsemppiä .kuluttajan on vaadittava lain suomia oikeuksiaan Suomessa.
Pekka Järvilehto
Helsinki- Mika...
... muistaa, että takuu ei tarkoita yhtään mitään eikä sillä ole mitään tekemistä kuluttajasuojan tai virhevastuun kanssa. Takuu on valmistajan itsensä antama ja yksipuolisesti sen ehdot määrittelemä mukamasturva. Valmistajat ovat saaneet uskoteltua ihmisille, että takuu jotenkin määrittelisi heidän vastuutaan ja voivat siten takuuehtoja manipuloimalla vaikuttaa ihmisten käyttäytymisen tuotevirhevastuu kysymyksissä. Kuluttajasuoja laki on se minkä mukaan kannattaa aina toimia ja itse pyyhin takapuoleni "virallisen" näköisillä "takuulapuilla". Olisihan täysin oikeusvaltion periaatteiden vastaista, jos kiistan toinen osapuoli saisi yksipuolisesti määritellä ehdot joilla kiista sovitaan. Valmistaja/kauppias on muutenkin kohtuuttoman vahvassa asemassa oikeuden edessä vaurautensa ansiosta ja sitä varten on olemassa kuluttaja-asiamihet ja muut viranomaiset.
Kannattaa myös uhkailla valmistajaa/myyjää kielteisellä nettijulkisuudella, joka ei oikeasti enääole niille yhdentekevä asia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei2017048- 1592086
- 1131718
- 511410
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551278Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢571165Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu1001094Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?71036Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan257985- 41979