Lähdetään ensiviikonloppuna autolla muutamaksi päiväksi Pärnuun.
Autosta omaistaa OP-rahoitus vielä palasen, eli on sen nimissä. Tarvitseeko sieltä jonkinlaisen valtakirjan matkaa varten.
Sama myös vakuutusten kanssa, tarvitsenko jotain paperia sieltä (vakuutusyhtiö Pohjola).
Vakuutus ja rahoitusyhtiön lupa Viroon
6
7841
Vastaukset
- tarvii
Eli tarvitset aina kun poistut suomen rajojen ulkopuolelle autoosi (jonka omistaa rahoitusyhtiö)maasta vienti luvan.
Ja aina on hyvä olla matkassa green cardi jos sattuu jotain niin aina helpompi selvittää tapausta kun asianmukaiset paperit matkassa- sillä
et tarvitse rahoitusyhtiön lupaa,jos sinut on merkitty auton haltijaksi rekisteriotteeseen.
- xxxxxxx
sillä kirjoitti:
et tarvitse rahoitusyhtiön lupaa,jos sinut on merkitty auton haltijaksi rekisteriotteeseen.
haltija kuten minäkin niin pyydä kirjallinen lupa viedä pohjoismaiden ulkopuolelle.Haltija ei omista autoa vaan on lupa käyttää sitä.Rahoitusyhtiö omistaa auton viimeiseen erään saakka ja vaati haltijalta täyskaskon turvatakseen saatavian.Varmista vakuutusyhtiöltä että että kaikki on ok.Minun on ainakin aikaisemmin pitänyt pyytää heiltä lupa eli ilmoittaa.
- suoraan
xxxxxxx kirjoitti:
haltija kuten minäkin niin pyydä kirjallinen lupa viedä pohjoismaiden ulkopuolelle.Haltija ei omista autoa vaan on lupa käyttää sitä.Rahoitusyhtiö omistaa auton viimeiseen erään saakka ja vaati haltijalta täyskaskon turvatakseen saatavian.Varmista vakuutusyhtiöltä että että kaikki on ok.Minun on ainakin aikaisemmin pitänyt pyytää heiltä lupa eli ilmoittaa.
Eckerölinen sivuilta,"Jos et ole rekisteriotteeseen merkitty omistaja tai haltija,tarvitset kansainvälisen valtakirjan."Itse olen käynyt muutaman kerran auton haltijana Tallinnassa,enkä ole tarvinnut valtakirjaa.
- Käynnyt
suoraan kirjoitti:
Eckerölinen sivuilta,"Jos et ole rekisteriotteeseen merkitty omistaja tai haltija,tarvitset kansainvälisen valtakirjan."Itse olen käynyt muutaman kerran auton haltijana Tallinnassa,enkä ole tarvinnut valtakirjaa.
Vakuutusyhtiöstäsi,sieltä se selviää,EHDOTTOMASTI tulee ottaa yhteyttä omaan vakuutusyhtiöön ennen ensimmäistä matkaa baltiaan tai Puolaan,vakuutusehdoissa ja voimassaolossa on sen verran isoja eroja.
Pohjolan omavastuu Baltiassa on sitten 25%,Iiron henki elää yhtiössä edelleen;)
Kysys muuten huviksesi paljonko se omavastuu olisi Albaniassa;) - iivari
Käynnyt kirjoitti:
Vakuutusyhtiöstäsi,sieltä se selviää,EHDOTTOMASTI tulee ottaa yhteyttä omaan vakuutusyhtiöön ennen ensimmäistä matkaa baltiaan tai Puolaan,vakuutusehdoissa ja voimassaolossa on sen verran isoja eroja.
Pohjolan omavastuu Baltiassa on sitten 25%,Iiron henki elää yhtiössä edelleen;)
Kysys muuten huviksesi paljonko se omavastuu olisi Albaniassa;)todistusvakuutusyhtiöstä ja faxilla lähekirjeen kanssa rahoitusyhtiöön, siinä pyydät valtakirjaa. Tulee postissa seuraavana päivänä. Eikä ole ongelmia. Green cardin voit pyytää vaikka puoleksi vuodeksi = vakuutuskaudeksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244606- 883714
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313463075- 542657
- 512589
- 2032583
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522318
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1071521