Puutteellinen ongenvapa!

Marimuori

On se kumma kun ongenvavassa (lasikuitu) ei ole paikkaa johon voisi turvallisesti kiinnittää koukun onginnan jälkeen. Pikkujuttu mutta on tärkeä turvallisuustekijä.

Jos teillä on hyvät konstit asian auttamiseksi niin otan mielihyvin opiksi onkeeni.

7

1143

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kahjupappa

Itse olen teipannut sähköteipillä vavan alaosaan sen muovisen haarukkahässäkän, missä onkilaite myydään. Siihen on hyvä kieputtaa siima.

• Marimuori

Itse olen irroittanut n.s. tulpan ongen alapäästä ja korvannut sen sopivalla korkilla ja toisena vaihtoehtona olen kiepauttanut erilaisia teippejä sopivaan kohtaan, mutta nekin tuppaavat irtoamaan.
        Mielestäni tässä olisi onkien valmistajilla kehityksen paikka.
        Kiitos kuitenkin vinkistä.

• Teleskooppionki
        Marimuori kirjoitti:

Itse olen irroittanut n.s. tulpan ongen alapäästä ja korvannut sen sopivalla korkilla ja toisena vaihtoehtona olen kiepauttanut erilaisia teippejä sopivaan kohtaan, mutta nekin tuppaavat irtoamaan.
        Mielestäni tässä olisi onkien valmistajilla kehityksen paikka.
        Kiitos kuitenkin vinkistä.

hyväkonsti on teipata teleskooppivavan yläreunaan onkilaitteen mukana tullut muovinen osa jossa siima on käärittynä. Siihen on näppärä kääriä ja purkaa siima. Koukkua varten olen teipannut vavan kylkeen noin 20cm pitkän ikkunatiivisteen palan. Koukun paikanhan voi tehdä ihan mistä tahansa pehmeätä aineesta johon koukku hyvin uppoaa mutta irtoaa sitten tarvittaessa helposti. esim viini pullon korkeista saa erinomaisia koukunpaikkoja veistelty, pikaliimalla vain sit kiinni.

• Marimuori
        Teleskooppionki kirjoitti:

hyväkonsti on teipata teleskooppivavan yläreunaan onkilaitteen mukana tullut muovinen osa jossa siima on käärittynä. Siihen on näppärä kääriä ja purkaa siima. Koukkua varten olen teipannut vavan kylkeen noin 20cm pitkän ikkunatiivisteen palan. Koukun paikanhan voi tehdä ihan mistä tahansa pehmeätä aineesta johon koukku hyvin uppoaa mutta irtoaa sitten tarvittaessa helposti. esim viini pullon korkeista saa erinomaisia koukunpaikkoja veistelty, pikaliimalla vain sit kiinni.

kaikki tyyni, mutta jos ajatellaan nykyaikaa ja sen tekniikkaa niin kuinka niin yksinkertainen, mutta niin ikivanha kapine kuin ONKI voi olla näin huonosti suunniteltu, sitä tässä tulee miettineeksi.
        Hauskin oivallus mikä päähäni puljahti oli kiinnittää vapaan haavalaastari jossa siinä oleva tyyny toimi sekin aikansa.
        Toivon mukaan se ihka oikea kikka vielä löytyy ja kuka semmoisen oivaltaa niin antakaa ihmeessä kuulua. Kalamies se on onkimieskin.
        Kiitos näistäkin vihjeistä, kaikkia kokeillaan.

• Marimuori
        Marimuori kirjoitti:

kaikki tyyni, mutta jos ajatellaan nykyaikaa ja sen tekniikkaa niin kuinka niin yksinkertainen, mutta niin ikivanha kapine kuin ONKI voi olla näin huonosti suunniteltu, sitä tässä tulee miettineeksi.
        Hauskin oivallus mikä päähäni puljahti oli kiinnittää vapaan haavalaastari jossa siinä oleva tyyny toimi sekin aikansa.
        Toivon mukaan se ihka oikea kikka vielä löytyy ja kuka semmoisen oivaltaa niin antakaa ihmeessä kuulua. Kalamies se on onkimieskin.
        Kiitos näistäkin vihjeistä, kaikkia kokeillaan.

Nyt se on sitten ratkaistu, kokeiltu ja hyväksi havaittu. Ohje: Ota joustava, postimerkin kokoinen muovinpala, tee keskelle 2-3 viiltoa, liimaa läpyskä vapaan. Kelaa siima haluamallasi tavalla ja sujauta koukku viillosta piiloon.
        On pieni ja huomaamaton.

Hyvää kesänjatkoa kaikille onkijoille.

• on kumilenkki
        Marimuori kirjoitti:

Nyt se on sitten ratkaistu, kokeiltu ja hyväksi havaittu. Ohje: Ota joustava, postimerkin kokoinen muovinpala, tee keskelle 2-3 viiltoa, liimaa läpyskä vapaan. Kelaa siima haluamallasi tavalla ja sujauta koukku viillosta piiloon.
        On pieni ja huomaamaton.

Hyvää kesänjatkoa kaikille onkijoille.

Kiepautan muutaman kumilenkin eli kuponkirenkaan vavan ympärille. Kumilenkkiin voi kiinnittää koukun vaikkapa siimaa mitatessa.
        Olen nähnyt niitä virityksiä, että kela on teipattu vapaan. Sitä vierastan, sillä siima saattaa heittäessä tarttua kelaan. Kun lopetan onkimisen, kelaan siiman ja kiinnitän sen niillä vavassa olevilla kumilenkeillä vavan ympärille.
        Minä tykkään tästä, joku toinen tykkää toisesta!

• Niinku tota tuolla
        on kumilenkki kirjoitti:

Kiepautan muutaman kumilenkin eli kuponkirenkaan vavan ympärille. Kumilenkkiin voi kiinnittää koukun vaikkapa siimaa mitatessa.
        Olen nähnyt niitä virityksiä, että kela on teipattu vapaan. Sitä vierastan, sillä siima saattaa heittäessä tarttua kelaan. Kun lopetan onkimisen, kelaan siiman ja kiinnitän sen niillä vavassa olevilla kumilenkeillä vavan ympärille.
        Minä tykkään tästä, joku toinen tykkää toisesta!

http://www.kalamies.com/foorumi/viewtopic.php?t=17519

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      68
      7574
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      124
      2989
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      143
      1813
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1679
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      122
      1512
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      171
      1461
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      132
      1192
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      78
      879
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      812
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      53
      774
    Aihe