On se kumma kun ongenvavassa (lasikuitu) ei ole paikkaa johon voisi turvallisesti kiinnittää koukun onginnan jälkeen. Pikkujuttu mutta on tärkeä turvallisuustekijä.
Jos teillä on hyvät konstit asian auttamiseksi niin otan mielihyvin opiksi onkeeni.
Puutteellinen ongenvapa!
7
1094
Vastaukset
- Kahjupappa
Itse olen teipannut sähköteipillä vavan alaosaan sen muovisen haarukkahässäkän, missä onkilaite myydään. Siihen on hyvä kieputtaa siima.
- Marimuori
Itse olen irroittanut n.s. tulpan ongen alapäästä ja korvannut sen sopivalla korkilla ja toisena vaihtoehtona olen kiepauttanut erilaisia teippejä sopivaan kohtaan, mutta nekin tuppaavat irtoamaan.
Mielestäni tässä olisi onkien valmistajilla kehityksen paikka.
Kiitos kuitenkin vinkistä. - Teleskooppionki
Marimuori kirjoitti:
Itse olen irroittanut n.s. tulpan ongen alapäästä ja korvannut sen sopivalla korkilla ja toisena vaihtoehtona olen kiepauttanut erilaisia teippejä sopivaan kohtaan, mutta nekin tuppaavat irtoamaan.
Mielestäni tässä olisi onkien valmistajilla kehityksen paikka.
Kiitos kuitenkin vinkistä.hyväkonsti on teipata teleskooppivavan yläreunaan onkilaitteen mukana tullut muovinen osa jossa siima on käärittynä. Siihen on näppärä kääriä ja purkaa siima. Koukkua varten olen teipannut vavan kylkeen noin 20cm pitkän ikkunatiivisteen palan. Koukun paikanhan voi tehdä ihan mistä tahansa pehmeätä aineesta johon koukku hyvin uppoaa mutta irtoaa sitten tarvittaessa helposti. esim viini pullon korkeista saa erinomaisia koukunpaikkoja veistelty, pikaliimalla vain sit kiinni.
- Marimuori
Teleskooppionki kirjoitti:
hyväkonsti on teipata teleskooppivavan yläreunaan onkilaitteen mukana tullut muovinen osa jossa siima on käärittynä. Siihen on näppärä kääriä ja purkaa siima. Koukkua varten olen teipannut vavan kylkeen noin 20cm pitkän ikkunatiivisteen palan. Koukun paikanhan voi tehdä ihan mistä tahansa pehmeätä aineesta johon koukku hyvin uppoaa mutta irtoaa sitten tarvittaessa helposti. esim viini pullon korkeista saa erinomaisia koukunpaikkoja veistelty, pikaliimalla vain sit kiinni.
kaikki tyyni, mutta jos ajatellaan nykyaikaa ja sen tekniikkaa niin kuinka niin yksinkertainen, mutta niin ikivanha kapine kuin ONKI voi olla näin huonosti suunniteltu, sitä tässä tulee miettineeksi.
Hauskin oivallus mikä päähäni puljahti oli kiinnittää vapaan haavalaastari jossa siinä oleva tyyny toimi sekin aikansa.
Toivon mukaan se ihka oikea kikka vielä löytyy ja kuka semmoisen oivaltaa niin antakaa ihmeessä kuulua. Kalamies se on onkimieskin.
Kiitos näistäkin vihjeistä, kaikkia kokeillaan. - Marimuori
Marimuori kirjoitti:
kaikki tyyni, mutta jos ajatellaan nykyaikaa ja sen tekniikkaa niin kuinka niin yksinkertainen, mutta niin ikivanha kapine kuin ONKI voi olla näin huonosti suunniteltu, sitä tässä tulee miettineeksi.
Hauskin oivallus mikä päähäni puljahti oli kiinnittää vapaan haavalaastari jossa siinä oleva tyyny toimi sekin aikansa.
Toivon mukaan se ihka oikea kikka vielä löytyy ja kuka semmoisen oivaltaa niin antakaa ihmeessä kuulua. Kalamies se on onkimieskin.
Kiitos näistäkin vihjeistä, kaikkia kokeillaan.Nyt se on sitten ratkaistu, kokeiltu ja hyväksi havaittu. Ohje: Ota joustava, postimerkin kokoinen muovinpala, tee keskelle 2-3 viiltoa, liimaa läpyskä vapaan. Kelaa siima haluamallasi tavalla ja sujauta koukku viillosta piiloon.
On pieni ja huomaamaton.
Hyvää kesänjatkoa kaikille onkijoille. - on kumilenkki
Marimuori kirjoitti:
Nyt se on sitten ratkaistu, kokeiltu ja hyväksi havaittu. Ohje: Ota joustava, postimerkin kokoinen muovinpala, tee keskelle 2-3 viiltoa, liimaa läpyskä vapaan. Kelaa siima haluamallasi tavalla ja sujauta koukku viillosta piiloon.
On pieni ja huomaamaton.
Hyvää kesänjatkoa kaikille onkijoille.Kiepautan muutaman kumilenkin eli kuponkirenkaan vavan ympärille. Kumilenkkiin voi kiinnittää koukun vaikkapa siimaa mitatessa.
Olen nähnyt niitä virityksiä, että kela on teipattu vapaan. Sitä vierastan, sillä siima saattaa heittäessä tarttua kelaan. Kun lopetan onkimisen, kelaan siiman ja kiinnitän sen niillä vavassa olevilla kumilenkeillä vavan ympärille.
Minä tykkään tästä, joku toinen tykkää toisesta! - Niinku tota tuolla
on kumilenkki kirjoitti:
Kiepautan muutaman kumilenkin eli kuponkirenkaan vavan ympärille. Kumilenkkiin voi kiinnittää koukun vaikkapa siimaa mitatessa.
Olen nähnyt niitä virityksiä, että kela on teipattu vapaan. Sitä vierastan, sillä siima saattaa heittäessä tarttua kelaan. Kun lopetan onkimisen, kelaan siiman ja kiinnitän sen niillä vavassa olevilla kumilenkeillä vavan ympärille.
Minä tykkään tästä, joku toinen tykkää toisesta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202373Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2381746Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3081286- 65959
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53935- 39844
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53835J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e35747Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273683Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh35681