avokatkolla

kolme viikkoa juomista

meni taas överiksi,aloin juomaan kesäkuun lopussa ja toissapäivänä lopetin,tuli vaan niin helvetinmoiset fiilikset et tänään piti mennä A-klinikalle hakee avokatko-lääkkeet,diapamia ja unilääkkettä ja vitaminiina.tosin se risolid saa mut huonoon kuntoon ja pelkään kramppeja joita on ollut.Mieheni hakee mut aina kapakasta kotiin ja nyt jouduin putkaankin kun nukahdin puistonpenkille,oi ne poliisit voineet kotiinkin tuoda kun asun vieressä,ja nyt sitten pitäisi alkaa elämään normaalia kotielämää mut en tiedä mistä apua,en tiedä osaanko mennä Aa ryhmään,olen hoitaja ja tiedän alkoholismista vaan en osaa sitä itse hallita otan yhden kaljan kohta toisen ja kohta on viikko tai kaksi kulunut siinä autuudessa ja kaikki työt ovat rästissä.sanokaa mitä teen

20

2699

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vee-e

kaikki tulevaisuuden elämäsi vaihtoehdot ja niitten perään mitä jokaisesta seuraa pitemmän päälle.

jos osaat niin kirjoita vaikka tänne.

mietitään sitten lisää.

• calmato

1) voit jatkaa överiksi menevää juomista
      2) voit jatkaa viinan kanssa ja elää kuvitelmassa, että ensi kerralla ei mene överiksi
      3) voit elää ilman päihteitä

Kerro miehellesi, että hän on on tervetullut alkoholistien läheisten vertaistukiryhmiin. Miehiä on joukossamme yhä enemmän, osalla juo puoliso, osalla oma lapsi, vanhempi tai sisarus.

http://www.al-anon.fi/

• kalle--

et ole yksin.munki vaa piti ottaa lasi viiniä ja meni viikko kännissä.Pikkuhiljaa alan irrottautua,vaikeeta on.

• osaat varmaan

arvioida oman tilasi ja mennä aa-ryhmän palaveriin. Siellä saat itse hoitoa ja jo menemällä ryhmään hoidat siellä muita, jotka haluavat raitista elämää. Rohkeasti vaan!
      Mitä menettäisit aa-ryhmään menemällä?
      Mitä menetät ottamalla yhden kaljan?

• avaaja hoitaja

sain soitettua eräälle hoidettavalleni joka on ollut 16 vuotta raittiina ja hän tulee hakee minua ryhmään klo 18.haluan raittiutta ennemmin kuin sen kaljan.kiitos kannustuksesta

• vee-e
        avaaja hoitaja kirjoitti:

sain soitettua eräälle hoidettavalleni joka on ollut 16 vuotta raittiina ja hän tulee hakee minua ryhmään klo 18.haluan raittiutta ennemmin kuin sen kaljan.kiitos kannustuksesta

sen parempaa päätöstä/ viestiä et olisi voinut saada aikaan.

• tuntuu nyt

ryhmässä käynnin jälkeen? Voit olla hiukan sekavin miettein, mutta lisää vaan niitä käyntejä ja hyvä että sinulla on joku tukenasi.

• mutta ok
        tuntuu nyt kirjoitti:

ryhmässä käynnin jälkeen? Voit olla hiukan sekavin miettein, mutta lisää vaan niitä käyntejä ja hyvä että sinulla on joku tukenasi.

ihmiset otti mut hyvin vastaan sanoivat että olen illan muistuttaja mistä kaikki monelle alkoi,sain kirjan jota illalla luin askelia,ekan olen voimaton alkoholin suhteen niinkuin olen ollut tänään olin aamulla ryhmässä ja en oikein osannut puhua muuta kuin että olen alkoholisti ja mulla on paha olla ja kaduttaa,sanovat että kestää krapula ainakin sen verra mitä olen juonut ja join kaksi viikkoa niin neljä viikkoa ennenkuin olen se mistä lähdin,raha-asiat meni sekaisin mutta kaitpa niisttä selviää mies lupasi auttaa vaan haluasin itse sen tehdä

• vee-e
        mutta ok kirjoitti:

ihmiset otti mut hyvin vastaan sanoivat että olen illan muistuttaja mistä kaikki monelle alkoi,sain kirjan jota illalla luin askelia,ekan olen voimaton alkoholin suhteen niinkuin olen ollut tänään olin aamulla ryhmässä ja en oikein osannut puhua muuta kuin että olen alkoholisti ja mulla on paha olla ja kaduttaa,sanovat että kestää krapula ainakin sen verra mitä olen juonut ja join kaksi viikkoa niin neljä viikkoa ennenkuin olen se mistä lähdin,raha-asiat meni sekaisin mutta kaitpa niisttä selviää mies lupasi auttaa vaan haluasin itse sen tehdä

saat täältäkin ja paljon.

myös sekakäyttäjien sekoilua eksynee tännekin, toivottavasti osaat suodattaa ne suoraan pois. eräs tuntomerkki niissä on, että eivät kirjoita millään vakiintuneella tai rekisteröidyllä merkillä.

hienoa tosiaan, että sait tuon vaikean ja tärkeän kynnyksen ylitettyä. kaveria ei jätetä.

• askelen, kun
        mutta ok kirjoitti:

läksit hakemaan ongelmaasi apua. Hätäilemättä vaan päivä kerrallaan ja niin kuin huomasit, ei siellä tarvitse väkisin puhua. Kuitenkin sinua kuunnellaan ja samassa tilanteessa minäkin olin ekassa palaverissa.

• avaaja hoitaja
        askelen, kun kirjoitti:

läksit hakemaan ongelmaasi apua. Hätäilemättä vaan päivä kerrallaan ja niin kuin huomasit, ei siellä tarvitse väkisin puhua. Kuitenkin sinua kuunnellaan ja samassa tilanteessa minäkin olin ekassa palaverissa.

ostin tänään kirjan päivä kerrallaan,puhuttiin jotain nöyryydestä multa on se kyllä puuttunut olen itsekäs paska

• avaa uusia

ostin tänään kirjan päivä kerrallaan,puhuttiin jotain nöyryydestä multa on se kyllä puuttunut olen itsekäs paska

näkökulmia elämään ja auttaa osaltaan sinua pitämään nyt saavuttamasi raittiuden. Uudet tottumukset tulevat hitaasti, ei siis syytä vaipua paskatunnelmiin.

• avaaja hoitaja

luin foorumilta pitkän selostuksen kuinka aa sekoittaa perhe-elämän,täytyy käydä monta kertaa ryhmässä ja viedä ja tuoda jne.minun mieheni suhtautuu nyt niin että asu vaikka siella ryhmässä kunhan et tarvi pilata omaa elämääsi koska minusta tuntuu että minulle voisi olla vielä paljon tehtävää tääs elämässä,kunhan ei viina ole mukana.menen aamupalaveriin,minua alkoi kiinnostaa se yhteishenki

• työkaverit

suhtautuvat juomiseesi, eivät ainakaan voi olla huomaamatta, -vaikka nyt olisikin loma ollut. Viestistä saa sen käsityksen jotta ei ole ensimmäinen "putki". Kannataisko tosiaan miettiä juomisen lopettamista kokonaan, -voi muuten hoitajasta tulla hoidettava. Kuinka yleensä jaksat hoitajan töitä tehdä tuollaisella juomisella?

• eka kerta

kun niin kävisi että hoitaja,lääkäri ym.sairastuu tavalla tai toisella,minulla on itsenäinen työ ei ole työkavereita voi itse määrätä tahdin siksi kai sitä pystyy helpommin ottamaan,en kiellä juomistani enkä salaa mutta harvemmin kuitenkin menee näin pitkään,mutta oikeassa olet kärsin juomisestani ja haluan elää päihteistä vapaata elämää,toivon että tuo aa-ryhmätoiminta sopii minulle ja voin kertoa siella juomiseni taustaa,kuinka se alkoi jne.olen menossa tänään joillekin vuosipäiville sen ystäväni kanssa sanoi että se voisi olla hyvä kokea,kerron sitte miltä tuntui,kiitos muuten kaikille

• aloittaja
        eka kerta kirjoitti:

kun niin kävisi että hoitaja,lääkäri ym.sairastuu tavalla tai toisella,minulla on itsenäinen työ ei ole työkavereita voi itse määrätä tahdin siksi kai sitä pystyy helpommin ottamaan,en kiellä juomistani enkä salaa mutta harvemmin kuitenkin menee näin pitkään,mutta oikeassa olet kärsin juomisestani ja haluan elää päihteistä vapaata elämää,toivon että tuo aa-ryhmätoiminta sopii minulle ja voin kertoa siella juomiseni taustaa,kuinka se alkoi jne.olen menossa tänään joillekin vuosipäiville sen ystäväni kanssa sanoi että se voisi olla hyvä kokea,kerron sitte miltä tuntui,kiitos muuten kaikille

olihan sekin kokemus,nainen oli kolme vuotta raittiina ja vielä minun tuttuni,ihmekös kun tuijoteltiin toisiamme ja lopuksi nauroimme leikillisesti,kakkua oli,ensin vähän vierastelin mutta kun vuoroni tuli osasin jotain sanoa ainakin onnea ja ihmeellistä sellaista,koskaan sitä ei tiedä kuka on juonut niin että se on liikaa mutta toisaalta tuntui hyvältä että jos hän niin miksen minäkin.muutenkin tämä päivä on ollut ihmeellinen,kirjottelen sanotaan kuukauden päästä mitä sitten kuuluu

• vee-e
        aloittaja kirjoitti:

olihan sekin kokemus,nainen oli kolme vuotta raittiina ja vielä minun tuttuni,ihmekös kun tuijoteltiin toisiamme ja lopuksi nauroimme leikillisesti,kakkua oli,ensin vähän vierastelin mutta kun vuoroni tuli osasin jotain sanoa ainakin onnea ja ihmeellistä sellaista,koskaan sitä ei tiedä kuka on juonut niin että se on liikaa mutta toisaalta tuntui hyvältä että jos hän niin miksen minäkin.muutenkin tämä päivä on ollut ihmeellinen,kirjottelen sanotaan kuukauden päästä mitä sitten kuuluu

kannustusta sulle uuden elämän alkukiemuroihin !

• löytäminen on
        aloittaja kirjoitti:

se piste, mitä alemmaksi ei tarvitse mennä. Tuttavasi on sen lötänyt 3 vuotta sitten, sinä toivottavasti tällä viikolla. Mukaan vaan palavereihin!

• löytämisestä
        aloittaja kirjoitti:

alkoholistin raittius saa pitävän lähtökohdan. Tuttavallasikin se on erilainen kuin sinulla. Jaksa vaan pysyä mukana ja aloittamallasi tiellä.

• raitis alkoholisti jo 2 vuotta

Suosittelen kokemuksestani Minnesotahoitoa Lapualla. Hoitojakso kestää 28 vrk 48 viikkoa
      jatkohoitotapaamisia n.1,5 t/vk. Itseensä kannattaa satsata.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      17
      2393
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1261
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      70
      907
    4. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      135
      848
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      841
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      59
      807
    7. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      776
    8. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      44
      745
    9. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      164
      732
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      130
      684
    Aihe