Kaipaan kokemuksia seurakunnan järjestämistä muskareista ja siitä miten paljon uskonnollisuus niissä painottuu? Ovatko miten pitkälti verrattavissa ns. tavallisiin muskareihin?
En toki epäile että siellä vain virsiä veisataan lasten kanssa hartaasti, mutta itse ei-niin-uskovaisena karsastan hieman rukoushetkiä yms. Seurakunnan muskari kuitenkin houkuttaa hintansa, sijaintinsa ja aikataulunsa puolesta, minkä takia kaipaankin nyt tietoa kokeneemmilta. Uskaltautuuko tällainen vähemmän harraskin joukkoon?
Seurakunnan muskarit
5
1414
Vastaukset
- kokemus...
Käytiin joitain vuosia sitten pienemmällä paikkakunnalla seurakunnan muskarissa, eipä ollut muuta tarjollakaan. Laulettiin ja leikittiin ihan perinteisiä lastenlauluja. Ei varmaankaan ihan niin pedagogista kuin yksityisissä, mutta poika oli silloin parivuotias ja tykkäs kovasti. Enpä kyllä muista että olis rukoiltu siellä tai muutenkaan uskonnollisia vaikutteita jaettu
- :))
Heips!
Minusta on mainio idea laittaa lapsi muskariin. Itsekin olin sellaisessa kymmenisen vuotta sitten, ja voin sanoa, että oli hauskaa.
Saattaa olla, että laulut ym. ovat joskus hieman katselmuksellisia, mutta liekö siitä haittaa? Minulle ainankin uskonto oli ekalle luokalle mennessäni todella hieno juttu. Ei pelottanut.
Kiteytettynä: kannattaa mennä; yleensä ovat halpoja, joten eipä paljoa menetä! :D- VIRSI VAI EI
SAMA SE LAULU KUIN LAULU!LAPSI NAUTTII MUSIIKISTA JA YHDESSAOLOSTA, JOS VIHAAT USKONTOA PYSY POISSA!
- Äiskä 78
olen kaksi jaksoa ollut pääkaupunkiseudulla seurakunnan muskarissa ja tyytyväinen olen. Mitään uskonnollista ei ole, ainoa viittaus uskontoon oli suvivirsi kevätjuhlassa mutta sehän lauletaan koulussakin. Opettaja meillä oli yksityisestä musiikkileikkikoulusta eli ei seurakunnan palveluksessa. Sama opettaja opettaa siis hiukan kalliimmalla toisessa paikassa ;-)
Suosittelen, rohkeasti mukaan!- höppä
Suurin huomio kannattaa kyllä kiinnittää opettajan koulutukseen. Onko alansa ammattilainen vai sattumalta vaan "kiinnostunut"! Joissakin (ei tokikaan kaikissa - ja harvemmin suuremmissa) seurakunnissa toimii hyvin kaikenkarvaista vetäjää.. Oikean musiikkileikkikoulunopen (nykyään varhaisiän musiikinopettajan) koulutus on 270 op:n korkeakoulututkinto. Se tuntuu valitettavan monelta toiminnanjärjestäjältä unohtuvan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup272754Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1202652Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua342161Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.592043Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu4081595- 601123
- 2591049
- 541047
- 151966
- 45938