Olisiko jollain tietoa onko Suomen autokatsastus hyväksynyt nivan muuttamista dieseliksi?
Niva diesel
7
3160
Vastaukset
- vesku
Kaveri ujutti tuossa kymmenisen vuotta sitten Passatin 1,6 dieselin Nivaan. Suunnitteli ja rakensi välilevyn itse. Muistaakseni koneen "keveyden" takia ei tarvinnut muita muutoksia, jos ei sitten jämerämpiä etujousia/iskareita? Voin tsekata. Ajeli monta vuotta edullista ajoa!
Eli onnistuu kyllä. Kysy katsastuskonttorilta lähempiä tietoja! Good luck! Noita VW:n koneita pitäis löytyä hajottamoilta melko halvallakin, mutta ne voi olla aikamoisia pommeja, joten täysremontti on järkevää tehdä.- Juha
Hyvä tietää olin kyllä joitain puheita kuullut VW:n dieselin asentamisesta. Pakettiautoksi katsastaminen ei taida onnistua, Muuten Niva on maastokelpoinen menee melkein minne pää kestää ajaa, mutta se polttoaineen kulutus jarruttaa Nivan käyttöä.
- Heikki
Kaverilla on Diesel-Ritmon kone,1700cc.Se taisi mennä ihan paperitöillä,en muista,tarvitsiko välilevyä,onhan Lada sukua Fiatille.
- Jospa ostaisin Nivan
Ilmeisesti vakio Niva kuluttaa perskuleesti bensaa ja siksi dieseliä keulalle? Mutta olen kuullun legendaa että Nivaan saisi suoraan asemoitua esim. Fiatin Cromasta 1.6, 1.8 tai jopa 2.0 twincam koneen. Onkohan väitteellä mitään perää? En kyllä tiedä onko cromaa edes saanut 1.6 koneella. Mut luulisi kulutuksen laskevan kun fiatin koneen tökkää keulaan. Varmaan vähän paremmin tehty kuin Ladan kone.
- Olevan..
Siis näkyi tässä jonkin aikaa sitten olevan kaupan lada niva 2,0. Muistaakseni Rovaniemen seudulla. Muuta tietoa ei minullakaan ole.
- Juha
Olevan.. kirjoitti:
Siis näkyi tässä jonkin aikaa sitten olevan kaupan lada niva 2,0. Muistaakseni Rovaniemen seudulla. Muuta tietoa ei minullakaan ole.
Minä olen kuullut myös että Fiatin 2.0 twincam on asennettu Nivan keulalle, olisipa näillä palstoilla joku jolla olisi parenpaa tietoa tarviiko välilaipan. On Fiatin 2.0 ruutia erilailla kuin Ladan 1.6
- Kimmo
Olevan.. kirjoitti:
Ladan 1.6 koneessa tuskin on paljon tehoa. Keulille kun tulee Fiatin 2-litranen twincam niin tulee kait melkein tuplaten tehoa. Kuinkakohan akselit ja vaihdelaatikko kestää sellaisia?
Sen takia ehkä 1.6 tai 1.8 fiatin kone vois olla parempi vaihto-ehto?
Meneekö tuo Fiatin kone edes "heittämällä" sinne Nivaan? Mites jos ottaa jostain tuoreemmasta Ladasta GM ruiskukoneen vanhempaan Nivaan? Tuoreemmissa Ladoissa on tietääkseni GM:n valmistama moottori. Koko on kait 1.5?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624332Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551823Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141533Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381297Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681073- 58919
- 79915
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.168843Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791