Matkija yhtye

Damon_Johnston

Tänä vuonna tulee 30 vuotta siitä kun OIKEA glam rock kuoli. Mitä hienoa on tässä feikkiglam-yhtyeessä, joka ratsastaa törkeesti 70-luvun yhtyeiden siivellä? Kaikille Arkkia fanittaville ipanoille tiedoksi, että samat jutut on tehty ja keksitty jo yli 35 vuotta sitten. Siis samat jutut joilla Ark nyt rahastaa. Suurin osa täällä tuskin on edes kuullut tyypeistä joiden lavaliikehdintää, ulkoasua, tyyliä ja olemusta tämä bändi kopioi.

Kohta tulee joku fani ja haukkuu mielipiteeni ja faktatietoni lyttyyn, mutta ennen sitä sanon että kun olen itse elänyt 70-luvun, niin tiedän mistä puhun...

18

2559

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Whildi

      Niinpä! oikea glam oli 70-luvulla eikä sitä takasin saa.. :(
      Sinähän sen tiedät! Mutta niin minäkin (kuuntelen itte 70-luvun glamia) Jep! Nämä OIKEAT glam bändit olivat/ovat kultaa: Slade, The Sweet, David Bowie, T-Rex....
      Jep! Nykyään ei ole glamia eikä sitä oikeen ppysty edes matkimaan mitenkään.. Yritän tässä selittää jotain :D

      • Ola forever

        Kaikki bändit matkii toisia. Onhan heavy, rock, punk ym. musiikki "kuollut". Nykyään on tuhansia bändejä, jotka matkii AC/DC:tä, Sex pistolssia, yms. bändejä.. Nykyään on hankala keksiä mitään uutta. The Ark matkii menneisyyden bändejä, siinä missä kaikki muutkin bändit maailmassa, joten turha siitä on jauhaa..


    • olaaaa

      sori mut onkokukaa sitte 7,-luvun laulajist riisunu housut pois laval ja kaikkee muut et toi on teijän hopinää joka on ihan turhaa ja ei oo totta koska oon ite eläny sillon et sori

      • akakabuto

        Sellanen sinulle tuntematon heppu kuin Jim Morrison esitteli heppiänsä housut nilkoissa jo 60-luvulla. Se ei tosin oo glam rockia, että silleen.

        Pitää sanoo oma kantani tähän että onko The Ark paska kopio...hmm...ei se ole paska nyky-yhtyeeksi, mutta hävyttömän paljon se kyllä on lainaillut vanhojen bändien juttuja, mikä on ihan silkka fakta.

        Esim. Eikös Ola Salolla ole semmoinen valkoinen raita hiuksissaan? Se on kopioitu Marc Bolanilta, joka otti sellaisen raidan vähän ennen kuolemaansa 1977. Ja vielä ihan samaan paikkaan päätä...(ihan kuin sillä olisi mitään väliä, mutta sanoin vaan yhden esimerkin)

        Jokainen lainailee juttuja toisilta ja ilman sitä ei musiikki menisi eteenpäin. Mutta suora kopiointi on se mitä minä ainakin vihaan...


      • GaryThein

        Joo sä et tosiaankaan ole elänyt 70-luvulla jos et tiedä Morrisonin paljastelu-juttua. Veikkaan että oot 94-syntynyt pikku pallero joka yrittää väittää ettei Ark muka matki mitään entisistä huipuista. Sehän on silkka fakta että ne ottaa vähän kaikilta jotain. Ja sitä EI voi kieltää.
        Joka yhtye saa innoitteita vanhemmilta...

        Mutta toisaalta mitä väliä sillä on, niinkuin Akakabuto totesi? Kun ei Arkista kuitenkaan tule KOSKAAN niin isoa nimeä kuin aidot glam-bändit ovat/olivat...


      • olaa<3<3
        GaryThein kirjoitti:

        Joo sä et tosiaankaan ole elänyt 70-luvulla jos et tiedä Morrisonin paljastelu-juttua. Veikkaan että oot 94-syntynyt pikku pallero joka yrittää väittää ettei Ark muka matki mitään entisistä huipuista. Sehän on silkka fakta että ne ottaa vähän kaikilta jotain. Ja sitä EI voi kieltää.
        Joka yhtye saa innoitteita vanhemmilta...

        Mutta toisaalta mitä väliä sillä on, niinkuin Akakabuto totesi? Kun ei Arkista kuitenkaan tule KOSKAAN niin isoa nimeä kuin aidot glam-bändit ovat/olivat...

        nii mut nykyään on vaikeata tehdä musaa ilman vanhoi koska ne oott mallii ja...


      • ola<333theark
        olaa<3<3 kirjoitti:

        nii mut nykyään on vaikeata tehdä musaa ilman vanhoi koska ne oott mallii ja...

        miksi te haukutte koko ajan arkkia, että "matkija, kopia"..jne??? koska nykyään on vaikea tehdä musiikkia ottamatta mallia mistään...että ihan kuin muut yhtyeet tai artistit eivät matkisi ketään!!!! kyllähän arikin sitten yhtälailla matkii, (on muillakin heviartisteilla semmonen pitkä tukka)...suunnilleen kaikki bändit ottavat mallia jostain.


      • sapsu85
        GaryThein kirjoitti:

        Joo sä et tosiaankaan ole elänyt 70-luvulla jos et tiedä Morrisonin paljastelu-juttua. Veikkaan että oot 94-syntynyt pikku pallero joka yrittää väittää ettei Ark muka matki mitään entisistä huipuista. Sehän on silkka fakta että ne ottaa vähän kaikilta jotain. Ja sitä EI voi kieltää.
        Joka yhtye saa innoitteita vanhemmilta...

        Mutta toisaalta mitä väliä sillä on, niinkuin Akakabuto totesi? Kun ei Arkista kuitenkaan tule KOSKAAN niin isoa nimeä kuin aidot glam-bändit ovat/olivat...

        ... mutta onpahan mielestäni ainakin hyvä sellainen. Itse kuuntelen ilman suurempia sisäisiä ristiriitoja sekä 70-luvun musiikkia, kuten D. Bowieta että Arkia. Jokaisella on tietty oikeus omaan mielipiteeseensä, ja kuten sanottu, kopiointia on nykyään melko vaikeaa välttää. Ja minun tietääkseni Ark ei millään lailla ole salaillut ottaneensa vaikutteita muilta yhtyeiltä...


      • mm...
        sapsu85 kirjoitti:

        ... mutta onpahan mielestäni ainakin hyvä sellainen. Itse kuuntelen ilman suurempia sisäisiä ristiriitoja sekä 70-luvun musiikkia, kuten D. Bowieta että Arkia. Jokaisella on tietty oikeus omaan mielipiteeseensä, ja kuten sanottu, kopiointia on nykyään melko vaikeaa välttää. Ja minun tietääkseni Ark ei millään lailla ole salaillut ottaneensa vaikutteita muilta yhtyeiltä...

        aivan totta minusta tuo oli oikein


      • sdfgddf
        GaryThein kirjoitti:

        Joo sä et tosiaankaan ole elänyt 70-luvulla jos et tiedä Morrisonin paljastelu-juttua. Veikkaan että oot 94-syntynyt pikku pallero joka yrittää väittää ettei Ark muka matki mitään entisistä huipuista. Sehän on silkka fakta että ne ottaa vähän kaikilta jotain. Ja sitä EI voi kieltää.
        Joka yhtye saa innoitteita vanhemmilta...

        Mutta toisaalta mitä väliä sillä on, niinkuin Akakabuto totesi? Kun ei Arkista kuitenkaan tule KOSKAAN niin isoa nimeä kuin aidot glam-bändit ovat/olivat...

        tai sitten tuo viesti oli lähetetty ihan vaan ärsyttääkseen


    • se on

      ihan helvetin sama keitä ne matkii ja miksi. Naamioitukoot kaikki mun puolesta vaikka Elviksiksi, kunhan vaan kuulostaa hyvältä, ostan levyjä. Itselläni ei ole ainakaan mitään pakkomiellettä olla ns. TRUE GLAM ROKKARI, kunhan mulle tulee vaan hyvä mieli keikoilla, niin kaikki on ok.

    • Arkoholisti

      Mulle on myöskin ihan sama, mikä on kenenkin mielestä feikkiä ja kuka matkii ketäkin, koska kaikki saavat kuitenkin vaikutteita jostakin. The Ark on mielestäni maailman paras bändi (nykyisistä) ja niin kauan kuin tekevät noin loistavia levyjä ja keikkoja, se riittää mulle!
      Niin ja muuten en ole ipana, vaan olen myöskin elänyt tuon 70-luvun....

    • minäheimoi

      Ensinnäkin:
      1.The Ark ei ole homo bändi.
      2.Ola ei ole homo vaan bi.
      3.Media liiottelee kaikkea, mitä julkkikset sanovat.
      4.He eivät ole mikään kopio 70-luvun yhtyeistä.
      5.Ola on erittäin hyvä sanoittamisessa ym.
      6.Kyllä itteäski vituttais jos tippusit ennakkosuosikista 18.sijalle.
      7.Olalla on uskomaton lavakarisma.
      8.Olalla on taivaallinen ääni.
      9.Olalla on ihania keikka vaatteita.
      10.Olalla on ihanat eleet.

      ..Tiedän että kohdat 5,7,8,9 ja 10 ovat pelkkaa Olan ihkuttelua, mutta kun se vaan on niin ihana ^^

      • Whildi

        No mielipiteensä kullakin! Joku voi olla noist asioist ihan eri mieltä.
        Ei 18. sija muuten niin kauhea asia ole ;)


      • oikeasta glamista

        niin tietäisit että kaikki Salon lavaliikehdinnät ja eleet on kopiota 70-luvulta.


      • minäheimoi
        oikeasta glamista kirjoitti:

        niin tietäisit että kaikki Salon lavaliikehdinnät ja eleet on kopiota 70-luvulta.

        nii no onhan se 18 sijaki ihan ok, mutta no jaa... mitä sitte vaikka oiski kopio niistä!?..voi voi :D


      • Whildi
        oikeasta glamista kirjoitti:

        niin tietäisit että kaikki Salon lavaliikehdinnät ja eleet on kopiota 70-luvulta.

        Kun itse kuuntelen ;D
        Bändejä tässä:
        Slade, The Sweet, T-Rex, David Bowie.. (SLADE ON PARAS) ;)
        Ajattelin vain, että vaikken pidäkkään The Arkista, ku minulla on oma bändi niin matkin itse ainakin todella paljon Sladen ex basistia Jim leaa! Että ei kai siinä silti mitään pahaa ole.. Tietty olis kyllä hyvä jos olisi omaperäisempi, mutta jos idoloi niin kovasti jotain niin kyllä sitä haluaakin matkia ;)


    • plörihgfdhgjfdh

      The Ark oli hieno Rock yhtye Ruotsinmaalta joka onnistui tekemään levyilleen aina pari täyskymppiä lukuunotamatta vikaa "in full regalia" albumia.
      Livenä ole nähnyt kerran ja ihan mielettömän keikan heittivät ja soitanta oli kautta linjan moitteetonta ja koko poppoon esiintyminen ensiluokkaista. Tiesivät miten jengistä puristetaan kaikki mahdollinen irti.
      Ketjun aloittanut kaveri on kyllä aika ahdasmielinen musiikkinsa kanssa.

      En minäkään ala täällä selostamaan sitä suu vaahdolla että nykynuoriso ei tiedä että Lady Gaga on varastanut kaiken Army of Lovers (monet soundit ja musiikkivideot), Ace of base (vrt.laulu alejandro), Madonna (vrt.born this way & monet maneerit) ja Leila K (maneerit yms.) aristeilta ja pitävät gagaa jotenkin uutena tuulena, kun sen kaiken jokainen on noista tavalla tai toisella tehnyt jo ennestään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1486
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1243
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1218
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe