HOASin pienkaksiot

....

Mikähän on HOASin käytäntö noitten pienkaksioiden vuokrauksen suhteen, otetaanko niihin myös ensimmäisen vuoden opiskelijoita vai vain jo pidempään asuneita niin kuin yksiöihin? Eli voiko/kannattaako uuden hakijan edes hakea pienkaksiota?

Yleensähän uudet opiskelijat sijoitetaan soluihin, mutta se ei minun tapauksessani tule kysymykseen mukana muuttavan nelijalkaisen kämppiksen vuoksi. :) Itse ainakin sain sen käsityksen että lemmikkejä HOASilla saa pitää vain pienkaksioissa, mutta jos jollakulla on asiasta toisenlaista tietoa ja vaivautuu sen kanssani jakamaan niin olen syvästi kiitollinen.

14

3059

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......

      Kyllä kai niitä annetaan jo 1. vuoden opiskelijoille, mainitset vain siinä hakemuksessa sen elukan. Pienkaksioissa saa pitää lemmikkejä, lukee HOAS:in nettisivuilla.

    • bask

      Hoas sanoo, että tarjoaa ekan vuoden opseille vain soluja. Tällöin uskoisin, ettei pienkaksioita heille annetta, kun ei niitä yksiöitäkään. Kannattaa kuitenkin soittaa HOASille ja varmistaa (täällä annettu tieto ei koskaan ole satavarmaa). Vuokraa vuodeksi yksiö yksityiseltä vuokranantajalta, ja kysele pienkaksiota seuraavaksi vuodeksi.

      • oikeaatietoa

        Kyllä HOAS vuokraa pinekaksioita jo ekaa vuotta asuville.

        Ite just pari kk sitten muutin 39 neliön pienkaksioon Espoos, juurikin siksi et omistan koiran ja lauman jyrsijöitä.

        EIkä edes tarvinnut asuntoa kauaa jonottaa, vain 2kk, siitä meni kyl viel 2 kk ennenku kämppä vapautu :)


      • sellast
        oikeaatietoa kirjoitti:

        Kyllä HOAS vuokraa pinekaksioita jo ekaa vuotta asuville.

        Ite just pari kk sitten muutin 39 neliön pienkaksioon Espoos, juurikin siksi et omistan koiran ja lauman jyrsijöitä.

        EIkä edes tarvinnut asuntoa kauaa jonottaa, vain 2kk, siitä meni kyl viel 2 kk ennenku kämppä vapautu :)

        Hoasin pienkaksiot sijaitsevat sitten vaan vantaalla. Korsossa ja koivukylässä, mist ei ole kovinkaan helpot yhteydet muualle...


      • hahhhh
        sellast kirjoitti:

        Hoasin pienkaksiot sijaitsevat sitten vaan vantaalla. Korsossa ja koivukylässä, mist ei ole kovinkaan helpot yhteydet muualle...

        Myös Espoossa kylläkin on pinekaksioita. Ne tosin on varattu vain Espoossa opiskeleville, ei muille.

        Nimim. espoossa HOASin pienkaksiossa paraikaa asuvaa, kaks kaveriiki lähel pienkaksiois HOASilla asuu ;)


      • ??
        hahhhh kirjoitti:

        Myös Espoossa kylläkin on pinekaksioita. Ne tosin on varattu vain Espoossa opiskeleville, ei muille.

        Nimim. espoossa HOASin pienkaksiossa paraikaa asuvaa, kaks kaveriiki lähel pienkaksiois HOASilla asuu ;)

        millasta vuokraa maksatte pienkaksioistanne? käyttekö töissä samalla?


      • sellast kirjoitti:

        Hoasin pienkaksiot sijaitsevat sitten vaan vantaalla. Korsossa ja koivukylässä, mist ei ole kovinkaan helpot yhteydet muualle...

        Julkiset yhteydet ovat molemmissa todella surkeat, Koivukylästä kestää junamatka Helsingin keskustaan 15 minuuttia, ja Korsosta sietämättömät 20 minuuttia...


      • sellast
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Julkiset yhteydet ovat molemmissa todella surkeat, Koivukylästä kestää junamatka Helsingin keskustaan 15 minuuttia, ja Korsosta sietämättömät 20 minuuttia...

        Jaa-a enpä tienykkää et niit on espoossakin, mut joo se varmaa sit selittää et mulle ei sitä mainittu ku opiskelen Helsingissä...Joo ja mun näkökulma sijaintiin on todella hyvä, sillä vaik se kesto onki se 20 minsaa niin niit junii menee ei ruuhka aikana ehkä kerran tunnissa ja se on aika jees jos käy helsingin yöelämäs viikonloppusin, et saa lähtee sielt baarist viimeistään yhelt pois, jos haluu himaan ehtii... Sitä paitsi käyn opiskelun ohella myös töissä Itäisessä-Helsingissä, joten en kokisi sitä kovinkaan siedettävänä, että pääsen töistä 11 illalla ja olen himassa aikasintaan puol 1 yöllä, ulkoilutan koiran, teen läksyt ja herään 6 aamulla kouluun....ei oo sen arvosta se päästä hoasin pienkaksiol vantaalle....vaik oonki opiskelija ja tien ettei kämppiä kauheen helpolla saa niin en kuitenkaan ihan tollaseen lähtis, jos se tekee must nirson nii sit tekee...


      • xcvbnjm.-
        sellast kirjoitti:

        Jaa-a enpä tienykkää et niit on espoossakin, mut joo se varmaa sit selittää et mulle ei sitä mainittu ku opiskelen Helsingissä...Joo ja mun näkökulma sijaintiin on todella hyvä, sillä vaik se kesto onki se 20 minsaa niin niit junii menee ei ruuhka aikana ehkä kerran tunnissa ja se on aika jees jos käy helsingin yöelämäs viikonloppusin, et saa lähtee sielt baarist viimeistään yhelt pois, jos haluu himaan ehtii... Sitä paitsi käyn opiskelun ohella myös töissä Itäisessä-Helsingissä, joten en kokisi sitä kovinkaan siedettävänä, että pääsen töistä 11 illalla ja olen himassa aikasintaan puol 1 yöllä, ulkoilutan koiran, teen läksyt ja herään 6 aamulla kouluun....ei oo sen arvosta se päästä hoasin pienkaksiol vantaalle....vaik oonki opiskelija ja tien ettei kämppiä kauheen helpolla saa niin en kuitenkaan ihan tollaseen lähtis, jos se tekee must nirson nii sit tekee...

        20 min välein sielt menee junia ja se Hoasin kämppä kuitenki ihan juna-aseman vieres.. koivikses hyvät palvelut, ainoa miinus et paljo maahanmuuttajia.. Vuokra about 370e.
        Yöbusseja kulkee myös aika lähelle et ei tarvi nii aikasin baarista lähtee kunhan pysyy bussi matkan hereillä..


      • tauttis.
        xcvbnjm.- kirjoitti:

        20 min välein sielt menee junia ja se Hoasin kämppä kuitenki ihan juna-aseman vieres.. koivikses hyvät palvelut, ainoa miinus et paljo maahanmuuttajia.. Vuokra about 370e.
        Yöbusseja kulkee myös aika lähelle et ei tarvi nii aikasin baarista lähtee kunhan pysyy bussi matkan hereillä..

        saako AMK opiskelija kuin helposti perhekolmion?


      • hahhhh
        ?? kirjoitti:

        millasta vuokraa maksatte pienkaksioistanne? käyttekö töissä samalla?

        Mulla 39 neliön parveke pienkaksion vuokra on 393e/kk, sis. netin, sähkön, veden.

        Vuokran maksaa vanhemmat siihen asti kunnes oon 20 (nyt ikää 19v), sil hein korkeiden tulojen takia saan vain asumislisää ja opintolainaa (eli 501e/kk, josta vuokran jälkeen ei jäisi rahaa muuten itsellä edes kuuakusittaisiin lääkärikuluihini kun joudun moisilla köymään...)


      • jepsuli1
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Julkiset yhteydet ovat molemmissa todella surkeat, Koivukylästä kestää junamatka Helsingin keskustaan 15 minuuttia, ja Korsosta sietämättömät 20 minuuttia...

        Onko 15 min paljon? Minusta se on erittäin vähän. Olen tottunut sellaisiin 45 min matkoihin.


    • hdhdfgdfg

      koiviksesta menee kylläkin 24min ja korsosta 30min rautikselle. :P näin vanhaan viestiin vastaan.........

    • hdhdhghg

      Espoossa pienkaksioita sijaitsee mm. Olarissa (20min bussilla kamppiin), Kilossa (16min junalla Rautikselle), Lintuvaarassa (10min Leppävaaraan bussilla vaihto ja 13min junamatka stadiin) ym.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5559
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3425
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1346
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1337
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe