kehokuvani...

rinnat kateissa

Kehokuvani on yhteydessä itsetuntooni, tottakai. Mun tilanteessa alentavasti ja se taas vaikuttaa elämänlaatuun ja omaan hyvinvointiin.

Tunnen olevani vajaa kun omistan pienet rinnat.
En koe olevani hyväksytty naiseksi koska rintani ovat niin olemattomat. Vartaloni on muilta osin hyvässä kunnossa ja kiinteä, koska liikun säännöllisesti. Pidän seksistä mutta muistuu mieleen miten epäseksikkään pienet rintani ovat mielestäni ja se saa mun halut kaikkoamaan. Enkä pidä siitä, että mies katselee minua alastomana.

Joskus 16-vuotiaana olin lähdössä juhliin ja pukeutumassa kauniiseen valkoiseen vartaloa myötäilevään mekkoon ja olin harmittelevan näköisenä peilin edessä, kun ei ollut muotoja, johon äitini tokaisi, että kyllä sulla parin vuoden päästä on... Ei ole vieläkään, vaikka reilu kymmenen vuotta olen odottanut.
Sattuu, tunnen itseni vajaaksi, tuntuu ettei olis edes oikeutta seksiin kun näyttää niin nuorelta tytöltä ilman naisellisia muotoja.
Lisäksi jotenkin häpäilee hoikkaa linjaansa, toisaalta myös yrittää unohtaa ja peittää miten epätäydellinen onkaan.


Pääsenköhän asian kanssa sinuiksi vai onko harkittava silikonien laittamista...?
Millaisia kokemuksia, ajatuksia teillä on?

6

939

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itsetunnoton.

      Olen saman ikäinen ja samoin on minulle käynyt.. Seksi/rakastelu kaipaa naiselta sitä, että nainen tuntee itsensä naiselliseksi, muuten ei voi antaa eikä nauttia täydellisesti, ainakin minun kohdallani
      on käynyt näin.
      En tunne itseäni haluttavaksi enää, tunsin välillä ja sain nauttia rakastelusta täysin rinnoin, kaipaan sitä, koska nyt tiedän mitä se oikeasti voi olla jos antaa itsensä täysillä siihen.
      Ikävä kyllä itsetuntoni romutettiin toistamiseen, enkä taida pystyä korjaamaan sitä, en taida haluta pettyä enää...
      Jos saisin päivän haluttava/seksikkäänä "naisena",
      varmaan olisin yleisellä rannalla jonne en ole aikaisemmin kehdannut mennä, nauttisin rakastelusta ja toisin itseni hyväiltäväksi, nauttisin siitä avoimesti.
      Itsekin olen miettinyt samaa, onko todella ainoa vaihtoehto hankkia silikonit, että voi nauttia elämästä ja rakkaudesta täysillä.

    • asenne ratkaisee

      Miten pienirintaisuus tekee naisesta alempiarvoisemman tai vähemmän naisellisen? Miksi pienirintainen nainen olisi epäseksikkäämpi kuin isorintainen nainen? Miksi sinulla ei olisi oikeutta seksiin pienirintaisena?

      Uskotko, että kaikki ajattelevat, että vain isorintaiset naiset olisivat naisellisia ja seksikkäitä? Jotkut miehet pitävät nimenomaan pienirintaisista naisista. Jotkut miehet puolestaan eivät edes tiedä, pitäisivätkö pieniä vai suuria rintoja kauniimpina, vaan keskittyvät kokonaisuuteen. Kaiken lisäksi olet hoikka ja kiinteä, joten moni mies varmaan pitää sinua kauniina ja seksikkäänä. Miksi siis olisit puutteellinen nainen? Siksikö, että sinulla on mielikuva päässäsi, että vain isorintainen nainen on naisellinen ja seksikäs? Miten suhtaudut toisiin pienirintaisiin naisiin? Osaatko pitää muita pienirintaisia naisia kauniina?

      Miten itse käsität naisellisuuden ja seksikkyyden? Liittyykö naisellisuus ja seksikkyys mielestäsi pelkästään ulkonäköön? Oletko tavannut ihmistä, miestä tai naista, joka olisi viehättävä ja seksikäs, vaikka ulkonäkö ei vastaisi täysin omaa ihannettasi?

      En suosittele silikonien hankkimista. Vaikka silikonirinnoilla voisit näyttää ihannoimaltasi naiselta, et välttämättä olisi onnellinen. Mitä jos leikkauksesta jää arpia? Mitä jos rinnat näyttäisivät epäluonnollisilta? Häpeäisitkö itseäsi, jos jotkut katsoisivat sinuun paheksuvasti, kun tajuaisivat, että sinulla olisi silikonit? Miten tuttusi suhtautuisivat, jos huomaisivat rintasi yhtäkkiä kasvavan? Mitä jos tapaisit jonkun ihanan miehen, joka sanoisi harmittelevansa sitä, että otit silikonit, koska itse pitää pienirintaisista enemmän? Kaiken lisäksi silikonien ottaminen tulisi kalliiksi ja samalla se olisi terveysriski.

      Voi olla vaikeaa tulla sinuiksi ulkonäkönsä kanssa, jos vain yrittää tulla sinuiksi ulkonäkönsä kanssa. Tällöin helposti kohdistaa ajatuksensa omiin puutteisiinsa, jolloin niistä voi olla vaikea päästä eroon. Toki joskus on hyvä, jos saa puhua ahdistuksestaan, jottei tarvitse kaikkea yksin sisällä pitää. Toisaalta liika puutteisiin keskittyminen ja pelkästään abstrakteihin tavoitteisiin keskittyminen voi koitua kohtaloksi. Jos sanon, että nyt sinun pitää yrittää olla ajattelematta vesilasia, tietenkin vesilasi tulisi heti mieleesi. Jos en olisi sanonut, että älä ajattele vesilasia, et yhtä todennäköisesti vesilasia olisi ajatellut. Vastaavasti jos asetat itsellesi abstrakteja tavoitteita, kuten että yrität kasvattaa itsetuntoasi, et välttämättä onnistu tavoitteessasi. Itsetunnon kasvattaminen pelkästään yrittämällä kovasti kasvattaa itsetuntoa ei välttämättä onnistu, koska tavoitetta on vaikea saavuttaa. Miten saavuttaa jotain, jos itse ei edes tiedä, miten tavoitteen voisi saavuttaa? Tällöin helposti vain pettyy itseensä.

      Tunnet itsesi puutteelliseksi. Häpeät itseäsi. Häpeä on kuitenkin sosiaalinen tunne. Häpeää voi tuntea, jos esimerkiksi hame nousee ylös tuulenpuuskassa kaupungilla. Häpeää voi tuntea myös yksin esimerkiksi kotona ollessa ja omaa ruumista miettiessä. Toiset sisältyvät kuitenkin tällöin häpeän mielikuvaan. Tällä tarkoitan sitä, että kotona voi tuntea häpeää omasta ruumiista, mutta tällöin tunne saattaa tulla esimerkiksi ajatuksesta, kun kuvittelee tilanteen, jossa miesystävä näkee oman vartalon. Tällöin häpeän tunne liittyy toiseen, miesystävään.

      Mikäli yrittää yksin päästä eroon häpeästä, voi se olla vaikeaa, sillä häpeä liittyy nimenomaan sosiaalisiin tilanteisiin. Tässä voikin piileksiä osaratkaisu siihen, mihin sinun kannattaa keskittyä: sosiaaliset tilanteet. Onko sinulla ystäviä, jotka ovat tukevia ja kannustavia? Seurusteletko? Jos seurustelet, pitääkö miesystäväsi sinua viehättävänä? Voitko tarvittaessa puhua jollekulle asioista, jotka vaivaavat ja ahdistavat sinua? Onko sinulla ystäviä, jotka osaavat arvostaa ihmisissä muutakin kuin ulkonäköä? Toisten tuki voi lievittää häpeää omaa vartaloaan kohtaan.

      Et ole kulttuurin ja median asettamien ihanteiden passiivinen vastaanottaja eivätkä ole muutkaan ihmiset. Mikäli näin olisi, kaikkien pitäisi olla täysin samaa mieltä kauneusihanteista. Todellisuudessa ihanteissa on kuitenkin eroa; joku pitää pitkästä, joku lyhyestä, joku isorintaisesta, joku pienirintaisesta, joku hoikasta, joku vähän pyöreämmästä jne. Voit myös itse vaikuttaa omiin kauneuskäsityksiisi. Etsi muista naisista jotain kaunista ja viehättävää. Kiinnitä huomiota kokonaisuuteen. Voit ehkä jossain vaiheessa huomata, että kaunis voi olla hyvin monella tavalla, oli sitten pieni- tai suuririntainen. Ehkäpä saatat tämän jälkeen tarkastella itseäsi uudella tavalla.

      Niin kauan kuin pyrit päässäsi olevaan ideaalityyppiin, stereotyyppiseen kauneuteen, et sitä koskaan saavuta. Mikäli ensin hankkisit silikonirinnat, saattaisit myöhemmin keksiä itsessäsi uusia virheitä, kuten vanhemmalla iällä rypyt. Et taaskaan olisi tyytyväinen. Sen sijaan jos keskityt kokonaisuuteen, voit saavuttaa paljon enemmän. Liian moni keskittää liikaa energiaa siihen, miltä näyttää. Onko ulkonäkö kuitenkaan loppujen lopuksi se oleellisin asia? Eikö tärkeämpää ole se, miltä itsestä tuntuu?

      Mikäli joku haukkuu sinua pienien rintojen takia, onko ongelma silloin sinussa? Ei! Sinussa ei ole mitään vikaan. Sinun ei tarvitse itseäsi muokata. Ongelma on kaikissa niissä, jotka sinua väheksyvät. Sinun ei tarvitse ulkonäköäsi muokata toisten mukaan. Sen sijaan toisten asenteissa on parantamisen varaa. Itsekin olen pienirintainen nainen, ja ajattelen, että mikäli joku haukkuisi minua pienien rintojeni takia, vika ei todellakaan olisi minussa. Vika on haukkujan asenteessa. Ja mitähän se mahtaa kertoa ihmisestä, joka toisen rintojen kokoa tai ulkonäköä haukkuu? Taitaa kertoa aika paljon kapeasta ajattelumaailmasta ja epäkypsyydestä. Ja mitä minä rajoittuneesta kakarasta välittäisin, kun tunnen seksuaalista vetoa kypsiin ja ajattelukykyisiin miehiin?

      Käytätkö topattuja vai toppaamattomia rintaliivejä? Häpeätkö itseäsi myös vaatteet päällä, mikäli et käytä topattuja rintaliivejä? Mikäli et käytä topattuja rintaliivejä tai käytät vain hyvin kevyesti topattuja rintaliivejä, ei rintojen koossa edes ole pahemmin eroa, ovatko vaatteet päällä vai ei. Mikäli käytät vain topattuja rintaliivejä, uskaltaisitko olla ilman toppauksia? Mikäli käytät toppauksia, voit kokeilla, miltä tuntuisi käyttää toppaamattomia rintaliivejä. Saatat tällöin huomata, ettei viehättävyytesi ole toppauksista eikä samalla rintojen koosta kiinni. Ehkäpä se saattaisi vähentää häpeän tunnettasi.

      Sanoit, että liikut säännöllisesti. Käytätkö urheillessasi urheilutoppia, jossa ei ole toppauksia? Liikutko ympäristössä, jossa myös miehet voivat nähdä sinut (ei siis esim. vain naisten balettitunnilla)? Mikäli liikut paikoissa, joissa on myös miehiä, ajatteletko tällöin sitä, miltä näytät, vai keskitytkö siihen, miltä sinusta liikkuessa tuntuu? Mikäli et liiku paikoissa, joissa miehet saattaisivat nähdä sinut, voisit kokeilla, miltä se tuntuu. Se, että tempautuu mukaan mukavaan liikuntaharrastukseen silloin, kun miehiä on paikalla, saattaa olla vapauttavaa. Ehkäpä et tällöin keskittyisi niin paljon siihen, miltä näytät, vaan siihen, miltä sinusta tuntuu. Uskoisin, että varsinkin urheilevat miehet pitäisivät sinua juuri silloin viehättävänä, kun hehkuisit energiaa ja hyvää oloa. Loppujen lopuksi ulkonäkö on vain yksi osa kehonkuvaa. Olennaisempaa kehonkuvassa on se, miten oman kehon hallitsee ja miltä se tuntuu. Ja se näkyy.

    • ainakin

      ja moni muukin mies pitää pienirintaisista naisista. ei miehet rakasta rintoja, miehet vaan tarvii niitä kiihottimina, mutta jos naisella on pienet rinnat hän voi kiihottaa kumppaniaan monilla muillakin tavoin. ei rinnat tee naista, naisen tekee viehätysvoima, kauneus, tuoksu jne. niihin piirteisiin miehet rakastuu:) voit tuntea itsesi aivan yhtä naiseksi kun kuka muu tahansa:) silikoneja en suosittele kenellekkään. Sinun täytyy olla vain sinut itsesi kanssa ja oppia rakastamaan itseäsi sellaisena kun olet. ja olen lukenut että pienirintaisilla naisilla on kauniimmat kasvonpiirteet kun isompi rintaisilla:)

    • Maailmankuvaa

      Miehiä on ihan yhtä erilaisia ja monia makuja kuin naisiakin.

      Olet saastuttanut pääsi jollain turhanpäiväisellä naistenlehtihömpällä ja jos haluat olla onnellinen olisi se syytä unohtaa.

      Maailmassa on paljon miehiä jotka tykkäävät pienitissisistä naisista! Ja jos otat silikonit saatat juuri tälläisen miehen aidon rakkauden menettää. Se, jota silikoneilla huijaat, taas tietää etteivät ne kuitenkaan ole aidot, ja ehkä tuntee itsensä petetyksi.

      Etenkin jos olet muutenkin hoikan sporttinen, olet monen miehen unelmanainen.

      • edellisen kanssa

        Ensinnäkin; pienet rinnat ovat ainakin omasta mielestäni ne kaikista seksikkäimmän näköiset

        Vaikken mikään asiantuntija olekaan, niin silikonit näyttävät poikkeuksetta törkeiltä - päälleliimatuilta ilmapalloilta.

        Älä ota, oikeasti!


    • nti_24

      Hei! Luin aiemmin samalla keskustelupalstalla olevaa (vähän aiemmin aloitettu ketju) aihetta "rinnoista" jonka aloitti "rinnaton"-nimimerkki ja siellä kirjoitin jo omasta tilanteestani, mutta lyhyesti tässä voisin vielä kommentoida:)
      Olen siis itsekin kärsinyt aina pienistä rinnoista (hyvä jos rinnoista voi puhua..no sanottakoon nyt "rinnat" kun on ihan pieni kohouma ja nännit..) ja odotin ja odotin aina että ne kasvais ku kaikki hoki että kyllä ne vielä ehtis kasvaa. Mut eipä kasvanu:) Äiti tosin sanoi, että meidän suvussa rinnat saa muotonsa vasta ensimmäisen synnytyksen ja imetyksen jälkeen, tosi lohduttavaa..!;)
      Tämä pienirintaisuus vahingoitti minun naisellista minäkuvaani hyvin pitkään, vasta nyt 24-vuotiaana päässäni tapahtui jotain ja huomasin seksuaalisuuden tulevan sisältäpäin. Ehkä se kun aloin enemmän laittautua ja olla elämän iloinen kaikkien vaikeiden vuosien jälkeen niin se ehkä näkyi miehille asti, koska huomasin miesten katsovan minua enemmän ja kommentoivan aina "hehkeyttäni" ;) Mut tosin rinnoistahan he eivät juurikaan tienneet mitään.. käytän topattuja liivejä, joten se rinnattomuus ei herätä niin kauheasti huomiota päällepäin. Sitten kun kerran ihastuin korviani myöten ja molemmat arvostettin toisiamme ihmisinä ja tunnettiin sairaan voimaksta vetoa toista kohtaan, niin ei siinä paljon sen kaljuuntumiset tai mun pienet rinnat haitannu:) Sitäpaitsi silläkin hetkellä olisin voinut sanoa, että seksuaalisuus on jotain joka kumpuaa sisältä, olemuksesta. Esim. kyllä se mies sai nautintoa siitä kun koski mun pieniin rintoihin ja nännit kovettuivat ja minä huokasin ja kun se näki koskettamisensa aiheuttaman nautinnon mun kasvoilla ja tunsi sylissään mut ja aisti sen niin eipä siinä olis isompia rintoja tarvittu:) Vaikka itse kyllä silti tuntisin itseni naisellisemmaksi jos olisi isommat rinnat. Ja onhan se aina hankalaa paitojen kanssa ja uikkareissa ku pitää miettiä miltä näyttääpi.. Tsemppiä kaikille meille jotka yrittää tulla sinuiksi rintojensa kanssa!=)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      8009
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4552
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2210
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2109
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1925
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1795
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1726
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1699
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe