Itse kävin paikassa ja jostakin syystä sain varsin tylyä kohtelua. Olin suhteellisen hyvässä kunnossa, vain huolestunut lisääntyneestä juomisesta.
Minua ei haluttu kuunnella.
Onko paikka tarkoitettu vain ojan pohjalla makaaville rapajuopoille?
Kertokaa, jotka tiedätte. Mihin tässä tilanteessa olevan pitäisi mennä? Hoidan työni, mutta alkoholi on ottamassa minusta otteen. Auttakaa, ketkä osaatte.
Kokemuksia A-klinikasta
24
6996
Vastaukset
- vakiasiakas
olen käynyt a-klinikalla siitä asti kun masennustani hoidettiin mielenterveystoimistossa ja aloin huolestumaan alkon lisääntyneestä käytöstä minut siirrettiin a-klinikalla mista sainkin heti hyvää hoitoa,nyt käyn siellä aamuisin akupuntiossa,kerran viikossa ryhmässä ja muuten yksilökeskustelussa n.kerran kahdessa kuussa ja saan hoitoa,vaan nyt kun masennus alkanut uusiutumaan minut siirretään psykiatrian polille keskustelemaan että näin meitä 2 dg ihmisiä pallotellaan.muuten a-klinikka on tarkoitettu kaikille
- SaaraMarianna
Minustakin tuntuu, että mua ei haluttu edes kuunnella.
Ilmeisesti resurssit eivät riitä kaltevalla pinnalla olevien auttamiseen.
Yritetään vähän nostaa ylös niitä, jotka ovat jo kaatuneet.
Voi olla, että kohdalleni sattui yksinkertaisen tyhmä naisihminen. Oli niinku kaikki ihqu daa.
Eipä ollut mulle mitään annettavaa. - ja työhaluisena
sinulle sopiva paikka alkoholismista vapautumiseen on AA. Ryhmät pitävät kokouksiaan yleensä iltaisin, joten ainakaan tavallinen päivätyö ei kärsi. Kokoukset ovat ilmaisia, ellei halua osallistua kahvinsa kustantamiseen lantilla tai parilla. Kokouksissa käy kaikenlaisia ihmisiä, rapajuoppoja aika vähän.
Vastaan omasta kokemuksestani näin, kun kysyt. Raitistuttuani pystyin hoitamaan työni entistä paremmin ja tehokkaammin. - vee-e
halunnut kertoa ? kirjoitapa.
tämän palstan lukijoilta löytynee kaikki alkoholiongelmien kokemukset, ongelmat ja myös ratkaisut. uskotko ?- sisälsi kaiken
Halusin muilta kokemuksia a-klinikasta.
Oma kokemukseni oli negatiivinen.
Ihmettelin, keitä varten kyseinen paikka on.
Eikö sinne saa mennä, jos on vielä suhteellisen tervepäinen.
Kerro sinä vee-e! - vee-e
sisälsi kaiken kirjoitti:
Halusin muilta kokemuksia a-klinikasta.
Oma kokemukseni oli negatiivinen.
Ihmettelin, keitä varten kyseinen paikka on.
Eikö sinne saa mennä, jos on vielä suhteellisen tervepäinen.
Kerro sinä vee-e!tiivistää asian hyvin. ei siihen ole lisäämistä.
kysele ihmeessä jos kysyttävää on.
vastaukset tuppaa tällä palstalla kyllä olemaan rehellisiä entisten juoppojen kantapään kautta kokemia ja ehdottomasti tosia eli eivät miellytä juomaria.
moni kyllä haluaa raitistua kunhan ei tarvitse lopettaa juomista.
mutta kysele, aina jotain vastataan. - Palstaa seuraava
Voisitko itsekin välillä avautua ja kertoa kokemuksistasi ja huolistai meille?
Olet niin innokas vastailija, että olisi mielekiintoista kuulla myös sun oma tarina.
Vai löytyykö se jo jostain? Jos olet kertonut itsestäsi jossain niin laitahan linkki.
Vai luenko rivien välistä? - vee-e
Palstaa seuraava kirjoitti:
Voisitko itsekin välillä avautua ja kertoa kokemuksistasi ja huolistai meille?
Olet niin innokas vastailija, että olisi mielekiintoista kuulla myös sun oma tarina.
Vai löytyykö se jo jostain? Jos olet kertonut itsestäsi jossain niin laitahan linkki.
Vai luenko rivien välistä?oma tarinani on todella perinteinen. juomapalstalla kun ollaan niin voi lukea rivien välistä tai suoraan riveiltä ongelman laadun ja määrän ja oman ratkaisuni.
jos ennen olisi ollut netti käytössä tähän malliin niin olisin kysellyt kuinka juomisen voi rajoittaa yhteen päivään ja kuinka oppii kohtuukäyttäjäksi ?
opin jo aikoja sitten, että vastaus noihin molempiin on: ei mitenkään.
mutta sehän ei sovi juomarille, ei silloin eikä tänäkään päivänä. ei siinäkään mitään uutta maailmassa.
tuon asian kirjoittaja saa paskaa niskaansa vielä juovilta ikiteineiltä ja on masentava ihminen, kun ei anna lupaa juoda. tyhmäkin on vielä.
kun välillä muissa asioissa/ palstoilla neuvon ihmisiä parhaani mukaan niin se on netin haun käyttämistä hyvin pitkälle ja yritän parhaani mukaan välittää linkin tarkempiin tietoihin mitenkään itse asiaa tulkitsemista.
ja siitä taas tulee paskaa niskaan. olen miettiny asian silleen, että paskasangon tyhjentäjällä on sitten helpompaa kun on saanut ämpärin tyhjäksi siitä haisemasta.
kyllä se ämpäri tuntuu monella olevan jatkuvasti täys. noilla sekakäyttäjillä on todella paha olla henkisesti enkä heitä pysty mitenkään auttamaan. no ainostaan olemaan vasten tahtoa huomion kohteena, ehkäpä se pelastaa joittenkin päivän ?
aion kyllä jättää tätä netin käyttöä reilusti vähemmälle, ei ongelmat minun toimesta poistu eikä edes vähene. välillä tulevat kiitokset toki lämmittävät.
ja huolia mulla ?
on toki.. yksi askarruttava asia on , että kuka maksaa näitten sekakäyttäjien nettilaskut ?
osa on varmaan laitoksissa koneella, kirjastossa myös mutta entäs muut ? sossu ei tietääkseni suoraan rahoita nettiä ?
toinen murhe on, että miks mulla on niin pieni pippeli ? sitä en tainnu koskaan käyttääkään tekosyynä juomiseeni ? - SaaraMarianna
vee-e kirjoitti:
oma tarinani on todella perinteinen. juomapalstalla kun ollaan niin voi lukea rivien välistä tai suoraan riveiltä ongelman laadun ja määrän ja oman ratkaisuni.
jos ennen olisi ollut netti käytössä tähän malliin niin olisin kysellyt kuinka juomisen voi rajoittaa yhteen päivään ja kuinka oppii kohtuukäyttäjäksi ?
opin jo aikoja sitten, että vastaus noihin molempiin on: ei mitenkään.
mutta sehän ei sovi juomarille, ei silloin eikä tänäkään päivänä. ei siinäkään mitään uutta maailmassa.
tuon asian kirjoittaja saa paskaa niskaansa vielä juovilta ikiteineiltä ja on masentava ihminen, kun ei anna lupaa juoda. tyhmäkin on vielä.
kun välillä muissa asioissa/ palstoilla neuvon ihmisiä parhaani mukaan niin se on netin haun käyttämistä hyvin pitkälle ja yritän parhaani mukaan välittää linkin tarkempiin tietoihin mitenkään itse asiaa tulkitsemista.
ja siitä taas tulee paskaa niskaan. olen miettiny asian silleen, että paskasangon tyhjentäjällä on sitten helpompaa kun on saanut ämpärin tyhjäksi siitä haisemasta.
kyllä se ämpäri tuntuu monella olevan jatkuvasti täys. noilla sekakäyttäjillä on todella paha olla henkisesti enkä heitä pysty mitenkään auttamaan. no ainostaan olemaan vasten tahtoa huomion kohteena, ehkäpä se pelastaa joittenkin päivän ?
aion kyllä jättää tätä netin käyttöä reilusti vähemmälle, ei ongelmat minun toimesta poistu eikä edes vähene. välillä tulevat kiitokset toki lämmittävät.
ja huolia mulla ?
on toki.. yksi askarruttava asia on , että kuka maksaa näitten sekakäyttäjien nettilaskut ?
osa on varmaan laitoksissa koneella, kirjastossa myös mutta entäs muut ? sossu ei tietääkseni suoraan rahoita nettiä ?
toinen murhe on, että miks mulla on niin pieni pippeli ? sitä en tainnu koskaan käyttääkään tekosyynä juomiseeni ?Jotkut voivat rajoittaa juomisen yhteen päivään ja siirtyä jopa kohtuukäyttjiksi.
Tässä ketjussa aikaisemmin jo kerroin kuinka se minullakin onnistui.
Olet hirvittävän negatiivinen ihminen. Ei ihmisiltä pidä toivoa viedä, vaikka se sinulta olisikin mennyt.
En tajunnut, miten ne sekakäyttäjät sinua kiusaavat.
Toivottavasti löydät hieman valoisampaa asennetta. - voi ihmetellä...
SaaraMarianna kirjoitti:
Jotkut voivat rajoittaa juomisen yhteen päivään ja siirtyä jopa kohtuukäyttjiksi.
Tässä ketjussa aikaisemmin jo kerroin kuinka se minullakin onnistui.
Olet hirvittävän negatiivinen ihminen. Ei ihmisiltä pidä toivoa viedä, vaikka se sinulta olisikin mennyt.
En tajunnut, miten ne sekakäyttäjät sinua kiusaavat.
Toivottavasti löydät hieman valoisampaa asennetta.Miksi se on joillekin niin iso asia, että voi palata kohtuukäyttöön? Jotkut kertovat (fantasioivat?) täällä juovansa kerran kahdessa kuukaudessa 2 kaljaa, niin kuin se olisi jokin taivas maan päällä. Pakostikin tulee mieleen, että suhde alkoholiin on jollain tavalla epäterve, jos kohtuukäyttö nähdään niin fantastisena verrattuna täysraittiuteen. Todellisuudessahan niillä ei eroa ole - jos juot kerran kahdessa viikossa, voit aivan hyvin jättää senkin juomiskerran väliin menettämättä mitään.
Se on kyllä totta, että ex-juopot yleistävät liian herkästi kokemuksiaan muihin. Ihmisiä on monenlaisia, jotkut todellakin pystyvät vähentämään liiallista alkottelua ilman että lopettavat kokonaan. Toisaalta tuskin juuri kenestäkään, joka on joskus antanut moponvähän enemmän keulia, tulee täysin sofistikoitunutta pikkurillipystyssä naukkailijaa, vaan aina se tahtoo vähän mennä överiksi. - SaaraMarianna
voi ihmetellä... kirjoitti:
Miksi se on joillekin niin iso asia, että voi palata kohtuukäyttöön? Jotkut kertovat (fantasioivat?) täällä juovansa kerran kahdessa kuukaudessa 2 kaljaa, niin kuin se olisi jokin taivas maan päällä. Pakostikin tulee mieleen, että suhde alkoholiin on jollain tavalla epäterve, jos kohtuukäyttö nähdään niin fantastisena verrattuna täysraittiuteen. Todellisuudessahan niillä ei eroa ole - jos juot kerran kahdessa viikossa, voit aivan hyvin jättää senkin juomiskerran väliin menettämättä mitään.
Se on kyllä totta, että ex-juopot yleistävät liian herkästi kokemuksiaan muihin. Ihmisiä on monenlaisia, jotkut todellakin pystyvät vähentämään liiallista alkottelua ilman että lopettavat kokonaan. Toisaalta tuskin juuri kenestäkään, joka on joskus antanut moponvähän enemmän keulia, tulee täysin sofistikoitunutta pikkurillipystyssä naukkailijaa, vaan aina se tahtoo vähän mennä överiksi.Itselleni on käynyt niin onnellisesti, että oma juomiseni on menettänyt suuremman merkityksensä elämässäni. Varmasti mulla tulee aina olemaan epäterve suhde alkoholiin, mutta sen suhteen pähkääminen ei vie nykyään suurta osaa elämästäni. Siksi se saunakalja joskus on samantekevä.
En ylistä täällä kohtuukäyttöä. Olen vaan sitä mieltä, että on muitakin vaihtoehtoja kuin ojanpohja, jos ymmärtää kyseenalaistaa juomistapojaan ajoissa.
Ei minustakaan ole tullut sellaista, että voisin juoda tyyliin viiniä-ruuan-kanssa. Enkä haluakaan. Harvoinpa sitä maun takia on juonut alkoholipitoisia juomia. Mutta ymmärrän senkin, että yksi olut on erittäin tehokas janonsammuttaja, jos se pysyy siinä yhdessä.
Välillä tuntuu, että täällä on tosi ahdasmielistä porukkaa: jos itse ovat ryypänneet ja rypeneet viimeisen päälle ojanpohjia myöten, pitäisi muidenkin niin tehdä, jos käyttävät alkoholia.
Oman mielenrauhani ylläpitämiseksi minun on parasta olla eksymättä lukemaan tätä keskustelusivua ja olla kommentoimatta. (Hyvä todiste siitä, että suhteeni alkoholiin on epäterve. Tavallisella tallaajalla nämä jutut tuskin aiheuttavat sen kummempia mielenkuohuja.)
Itsekullekin mielenrauhaa valitsemallaan tiellä! - kohtuukäytönkin
SaaraMarianna kirjoitti:
Itselleni on käynyt niin onnellisesti, että oma juomiseni on menettänyt suuremman merkityksensä elämässäni. Varmasti mulla tulee aina olemaan epäterve suhde alkoholiin, mutta sen suhteen pähkääminen ei vie nykyään suurta osaa elämästäni. Siksi se saunakalja joskus on samantekevä.
En ylistä täällä kohtuukäyttöä. Olen vaan sitä mieltä, että on muitakin vaihtoehtoja kuin ojanpohja, jos ymmärtää kyseenalaistaa juomistapojaan ajoissa.
Ei minustakaan ole tullut sellaista, että voisin juoda tyyliin viiniä-ruuan-kanssa. Enkä haluakaan. Harvoinpa sitä maun takia on juonut alkoholipitoisia juomia. Mutta ymmärrän senkin, että yksi olut on erittäin tehokas janonsammuttaja, jos se pysyy siinä yhdessä.
Välillä tuntuu, että täällä on tosi ahdasmielistä porukkaa: jos itse ovat ryypänneet ja rypeneet viimeisen päälle ojanpohjia myöten, pitäisi muidenkin niin tehdä, jos käyttävät alkoholia.
Oman mielenrauhani ylläpitämiseksi minun on parasta olla eksymättä lukemaan tätä keskustelusivua ja olla kommentoimatta. (Hyvä todiste siitä, että suhteeni alkoholiin on epäterve. Tavallisella tallaajalla nämä jutut tuskin aiheuttavat sen kummempia mielenkuohuja.)
Itsekullekin mielenrauhaa valitsemallaan tiellä!olevan mahdollista. Jos ihmisen asiat ovat muuten kunnossa. Parisuhde, raha-asiat, työpaikka sellainen, jossa viihtyy.
Ihmiset kun ovat yksilöitä. Jos jollekin ennen juoneelle täysraittiille on mielestään mahdotonta se saunakalja, näin varmaan hänelle on.
Mutta ei pitäisi yleistää. Alkoholismistakin voi parantua, vaikka eräs yhdistys muuta väittääkin.
Tarkoitan AA:ta, jonka jäseniltä olen kuullut, että kerran alkoholismiin sairastunut on loppuikänsä joko juova alkoholisti, tai täysin raitis alkoholisti.
Alkoholisti hän kuitenkin on heidän mielestään hautaan asti. Ja yksikin pisara alkoholia laukaisee jälleen koko entisen helvetin.
En usko meidän kaikkien olevan samanlaisia. Joku saattaa toipua jopa runsaastakin alkoholinkäytöstä, kun saa muuta sisältöä elämäänsä.
Itse yritän toipua. Elämäni on sekaisin ja olisi niin helppo paeta tätä hetkeä alkoholin avulla.
Mutta huoli terveydestäni ja elimistöni pettämisestä on se oljenkorsi, joka saa minut sinnittelemään vastaan. Myös läheisteni suru ja huoli sattuu...
Sinullekin SaaraMarianne rauhaa ja voimaa valitsemallasi tiellä. - vee-e
SaaraMarianna kirjoitti:
Itselleni on käynyt niin onnellisesti, että oma juomiseni on menettänyt suuremman merkityksensä elämässäni. Varmasti mulla tulee aina olemaan epäterve suhde alkoholiin, mutta sen suhteen pähkääminen ei vie nykyään suurta osaa elämästäni. Siksi se saunakalja joskus on samantekevä.
Itsekullekin mielenrauhaa valitsemallaan tiellä!tuossa kun kirjoitat
"Välillä tuntuu, että täällä on tosi ahdasmielistä porukkaa: jos itse ovat ryypänneet ja rypeneet viimeisen päälle ojanpohjia myöten, pitäisi muidenkin niin tehdä, jos käyttävät alkoholia. "
niin siinä kohtaa nyt lipsuu. tarkoitus on juuri päinvastainen. jos jonkun uraansa aloittelevan saisi ajattelemaan ja toimimaan niin ettei hänen tarvitsisi kontata ojanpohjia myöten.
usko siihen, että edes yksi ihminen järkiintyy saa kirjoittelemaan tälle palstalle. ei muu.
monet kirjoitukset perustuu ihmisten kokemuksiin eli jo elettyyn ja nähtyyn. toiset kirjoitukset taas perustuu ihmisten itsekusetukseen ja jonkin sellaisen ihmeen odotukseen, jota ei koskaan oikeassa elämässä kohtaa.
eikä nämä asiat muutu väittelemällä. joko asian oivaltaa tai sitten ei. se on realismia.
ja jos sen kertoja on mielestäsi ikävä, masentava, tyhmä (mitä muita niitä ehditkin jo ladella) ihminen niin olkoon.
valehtelemaan en ala. hyvää kesän jatkoa sulle.
- tilanteessa
Jos ihminen on huolissaan alkoholinkäytöstään ja on jo suurkuluttaja, niin kyllä A-klinikan on autettava.
Olisiko sinulla ja hoitajalla erilainen tapa kommunikoida, se on hyvin tavallista terapeuttisissa suhteissa. Jos näin on voit pyytää pääsyä toiselle hoitajalle.
Kaikkiin vastaaviin palveluihin on vaikea päästä alhaisten resurssien takia. Sano, että haluat ajan ja kuuntelijan, että koet ettet selviä yksin.
Itse sain onneksi hyvää palvelua ko. paikassa, vaikka olin siinä vaiheessa "vain" ns. jakkupukujuoppo. Tosin ensimmäisen päihdehoitajan kanssa jätin tapaamiset kesken, koska en saanut niistä mitään irti, seuraava osasi sitten käsitellä asioita minun tavallani.
Tuttavani, joka on työelämässä, pääsi kuntoutukseen jo pois työstä olevien ohi. Syynä se, ettei juominen ehtisi mennä liian pitkälle.
Jos vain viitsit niin kerro juomisestasi, määrä? toistuminen?. Saatat saada täältä "kollegoiltakin" apua.- Ex-Kusettaja.
Kysynpä vain.
Että antaako alkoholisti ihan oikeasti edes mahdollisuutta ulkopuolisen (tässä tapauksessa A-Klinikan) auttaa?
Usein miten alkoholisti on jo klinikkavaiheessa "inhimillisen avun ulottumattomissa". Siis se jakkupukujuoppo tai ojanpohjan densa.
Ainoa paikka jossa alkoholistin rooliminä voidaan kukistaa, on AA ja sen ohjelma sekä toipuneet alkoholistit, jotka tietävät, mistä puhuvat. Ovat nimittäin itse olleet samanlaisia kusettajia.
Suomalaisessa alkoholikulttuurissa ja päihdehuollossa ollaan apua haettaessa jo menty sen rajan yli, josta tuskin on paluuta normaaliin alkoholin käyttöön.
Sitäkin saatetaan toki ehdottaa, jos kerran alkoholisti kusettaa virkailijaa, että alkoholin käyttö on hallinnassa, mutta että pitäisi saada niitä ja näitä asioita ensin kuntoon...
- SaaraMarianna
Itse olen huolissani täysi-ikäisen lapseni juomisesta. Aikaa varatessani, toivotettiin tervetulleeksi myös alkoholiongelmaisen läheinen.
Olen alkoholistien keskellä kasvanut itse ja muutenkin tuota kokemusta alkoholisteista on. Itsekin käytin nuorena reipaasti alkoholia. Onnekseni löysin miehen, jonka kuvioihin juominen krapuloineen ei mahtunut. Jäipä itseltänikin sitten juominen kokonaan. Saunakalja toisinaan ei tuota ongelmaa.
Toivoin saavani A-klinikalta tietoa ja jaksamista. Sain vain lässytystä ja itsestäänselvyyksien toistamista.
Lapseni on nuori vielä, mutta juominen on hänellä alkoholistista. Haluaisin puuttua siihen nyt, enkä odottaa, että tilanne menee pahemmaksi. Asia ei minulle juridisesti kuulu, mutta äitinä olen huolissani ja haluaisin auttaa.
Tuttua on, että alkoholisti ei anna mahdollisuutta auttaa.
Tiedän senkin, että pitäisi keskittyä omaan jaksamiseeni holistin omaisena.
Voi olla, että joku toinen henkilö A-klinikalla olisi ollut minulle sopivampi ja minä jollekin toiselle sopivampi asiakas.- Anonyymi
Minun omaiseni palasi A-klinikan käsittelyn jälkeen sekakäyttäjänä.
- sAAmari
hyvää kohtelua, kävin keskustelemassa sosiaaliterapeutin kanssa viikoittain muutaman kuukauden ajan lääkärillä kerran-pari. Valitettavasti siitä ei vain ollut mitään apua, koska ko. sosiaaliterapeutti oli itse ihan uupunut ja koska olisin itsekin osannut tehdä itselleni samat kysymykset ja ehdotukset mitä hänellä oli "työkalupakissaan" (lähinnä ratkaisukeskeisiä menetelmiä).
Minäkin olin silloin työelämässä ja koin kyllä, että periaatteessa A-klinikka olisi ollut ihan oikea paikka. Luultavasti klinikoiden / työntekijöiden välillä on paljon eroja. - Kultahippu
Kyllä minut toivotettiin tervetulleeksi A-klinikalle vaikken missään siltojen alla asustelekaan. Olen akateemisesti koulutettu ja hyvässä työssä, mutta alkoa vaanvähän liikaa. Terveydenhoitaja ja sosiaaliterapeutti ovat molemmat olleet tosi ystävällisiä, ei minkäänlaista negatiivista sanottavaa.
- kokemusta A:sta
Ne on nuo A-klinikat semmosia paikkoja että ne akat (yleensä kaikki ovat akkoja) jotka siellä ovat duunissa ovat siellä oman itsensä takia duunissa. Siis silleen on asiat, että heidän työpaikka on tärkee olla heille liksan takia, ne ei monet tykkää olla siellä, eivät osaa oikeastaan mitään ja ovat halveksivia ja ylimielisä besservissereitä alkikseja kohtaan jotka tulee sinne. Ei kaikki mutta paljon on semmosta. Niin että toisen luokan kansalaiseks saatat tuntea olos sielläkin. Mutta tsemppiä vaan ja alat omatoimisesti pitämään itseäs raittiina.
- akoista A-Klinikalla
Ovat h-vetinmoisia akkoja. Nimittäin eivät oo ihan selvillä, mitä siellä pitäis juopoille tehdä.
Ei kyllä tiedä heidän esimiehet ja virkamiehet eivätkä poliitikotkaan.
A-klinikka on ihan p:seestä, koska eivät lähde ollenkaan siitä, että alkoholismi on vakava, kuolemaan johtava sairaus, joka ei ole kenenkään syy. Ihan niin kuin olisi tahdonvoiman asia ja sosiaalinen ongelma, niin kuin sen ottavatkin.
Sitten kun on vähän tunnetumpi juoppo, niin sitten jupistaan, että sekin oli meillä asiakkaana. Ihan kuin olis kyse jostain v:tun asikassuhteesta.
Niin ja sitte on ne pultsarilekurit, jotka on laitettu vähän niinku omiensa pariin. Eli ovat juopot lekurit saaneet jonkun suojatyöpaikan jossa sitten saavat olla rauhassa mömmöjensä kanssa.
Ainaskin ennen oli näin, että sekavat lekurit yrittivät olla jotenkin osaaottavan rentoja ja myötäilivät juoppoja ja kirjoittivat kaikennäkösiä reseptejä ihmisille, joille ei missään nimessä ois saanu antaa huimausaineita.
No tämä oli vaan yhden vähän katkerankin alkkiksen kokemus. No tänään taivallan päivä kerrallaan hyvän toivon tietä. - Juoko Virtanen
akoista A-Klinikalla kirjoitti:
Ovat h-vetinmoisia akkoja. Nimittäin eivät oo ihan selvillä, mitä siellä pitäis juopoille tehdä.
Ei kyllä tiedä heidän esimiehet ja virkamiehet eivätkä poliitikotkaan.
A-klinikka on ihan p:seestä, koska eivät lähde ollenkaan siitä, että alkoholismi on vakava, kuolemaan johtava sairaus, joka ei ole kenenkään syy. Ihan niin kuin olisi tahdonvoiman asia ja sosiaalinen ongelma, niin kuin sen ottavatkin.
Sitten kun on vähän tunnetumpi juoppo, niin sitten jupistaan, että sekin oli meillä asiakkaana. Ihan kuin olis kyse jostain v:tun asikassuhteesta.
Niin ja sitte on ne pultsarilekurit, jotka on laitettu vähän niinku omiensa pariin. Eli ovat juopot lekurit saaneet jonkun suojatyöpaikan jossa sitten saavat olla rauhassa mömmöjensä kanssa.
Ainaskin ennen oli näin, että sekavat lekurit yrittivät olla jotenkin osaaottavan rentoja ja myötäilivät juoppoja ja kirjoittivat kaikennäkösiä reseptejä ihmisille, joille ei missään nimessä ois saanu antaa huimausaineita.
No tämä oli vaan yhden vähän katkerankin alkkiksen kokemus. No tänään taivallan päivä kerrallaan hyvän toivon tietä."...kirjoittivat kaikennäkösiä reseptejä ihmisille, joille ei missään nimessä ois saanu antaa huimausaineita."
Heh, heh. Olipa hyvin sanottu, että huimausaineita, heh, heh. Hui-hui, huimausaineita! Oikein rupes huimaan.
- turhaantunut
Tikkurilan a-klnikan lääkäri voisi vaihtaa alaa
- Hauka.xanor
Mulle ne oli kovasti tunkemassa diapamia ja mirzaa. Mitä vittua mä niillä teen? Hmmm... pidän kivaa tietysti viinan kanssa. Se se ajatus vissiin oli.
Nykyään menee vaan triptyyliä ja on kohentanut mielialaa.
Mitä se xanor tekee? Muistaakseni eräs palstan vakio on käyttänyt niitä. Eikö se ole aika vahvaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624362Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551823Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141543Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381317Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681083- 58929
- 79925
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.169847Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791