nuori 30.vuotias miespuolinen pomo.
50 nainen.
Miten voi puolustautua?? Sympaattinen,mutta ei empaattinen mies.
En tiedä,alistun,en uskalla puolustautua.
kotona ahdistaa,ei pysty nukkumaan,pelottaa mennä aamuisin töihin.
Mitä teen? Muuten pidän työstäni.Entinen,vanhempi pomo jäi eläkkeelle.nyt tämä nuorempi.
Olen tunnollinen ja ihan hyvä työntekijä.
Ulkoisestikin vielä nuorekas,huolehdin ulkonäöstäni.
Hirveen paha olla tämän pomon takia.
Uutta työtä en jaksaisi enää alkaa hakea.
pomo kiusaa
4
372
Vastaukset
- menen uuteen työpaikkaan ko...
Vaikea asia ellet pysty juttelemaan pomosi kanssa rehellisesti ja suoraan. Minulla se oli mahdotonta, koska hän suhtautui minuun kilpailijana, olin varapomo. Onneksi saan mennä uuteen työpaikkaan, onneksi sain sen lopulta aikaiseksi, vaikka ajattelin ettei kannata yrittää tässä iässä enää. Vaan sain työpaikan heti käytyäni haastattelussa. Älä menetä itseluottamustasi, muista oma arvosi ihmisenä! Voisitko kääntyä pomosi esimiehen puoleen?
- kuokkis-
miksi sen pomon tunnetilat vaikuttavat sinuun?
Ala kirjaamaan kaikki asiat ylös,älä laita huumorin piikkiin yhtään mitään. Naljailukin lasketaan kiusaamiseksi.
http://www.ttl.fi/Internet/Suomi/Aihesivut/Henkinen hyvinvointi/Tyoyhteison hyvinvointi/Tyopaikkakiusaaminen.htm
Se saattaa pelätä sua,siksi hyökkäys on hänen mielestään paras puolustus.
Ja aina on esimiehelläkin esimies.
Minä neuvoisin myös, että yrität vaan keskustella sen pomon kanssa. Voi se olla hankalaa, mutta yritä ilmoittaa sille että sinua harmittaa teidän suhteenne. Samoin neuvoisin sinua tukeutumaan toisiin työkavereihin jos niitä on, liittoutuminen toisten kanssa olisi a ja o.
tilannetta on vaikea muuttaa. Jos kertoisit enemmän tilanteestasi, voisimme ehkä joukolla miettiä sinulle ehdotuksia, miten voisit muuttaa tilannetta. Vaikka toista ei voi muuttaa, tilanteeseen voi vaikuttaa muuttamalla omaa käyttäytymistään.
Voisiko olla mahdollista, että nuorempi mies on itse epävarma ja käyttäytyy siksi niin kuin käyttäytyy? Voisitko kuvitella keskustelevasi asioista hänen kanssaan ilman syytöksiä kiusaamisesta ja ehkä tuoda esille jotain positiivista, jolla ilmaiset arvostavasi häntä esimiehenä. Keskustelisitte työhösi liittyvistä asioista ja jättäisitte henkilökohtaisuudet aluksi käsittelemättä. Sanoit hänen olevan sympaattinen. Ehkä onnistut kesyttää hänestä empaattisenkin, kun hän huomaa sinun arvostavan itseään ja sinä unohdat vähitellen oman pelkosi.
Arvosta itse itseäsi, pidä kiinni omista oikeuksistasi, äläkä enää suostu kiusattavaksi. - Voisiko oman ajattelutapasi muuttaminen vaikuttaa tilanteeseen? Sanoja voi tulkita monella tapaa ja väärin ymmärtäminen on helppoa, vaikka tuntisi ihmisen hyvinkin. Parempia huomisia sinulle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1811508
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall1951202Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä431101Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad42794- 14700
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä30691Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21680- 37673
Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .19621Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46617