Kissa

Vapaana ulkona....

Asun kerrostalossa ja päästän Kissani ulos yleensä joka päivä yksin..Kissani viihtyy ulkona ja jätän ala oven auki että kissani pääsee takaisin kotiin kun siltä tuntuu,sitten se kipittää oveni taakse ja raapi merkiksi että on oven takana.Mutta nyt jotkut nipot ovat valittaneet kissasstano on muka haittaa kun se juoksee rappusia ja tekee muka tuhoa ulkona...Ulko-ovi laitetaan kiinni ettei kisuni pääse takaisin kotiiin.Kissani on kiltti eikä tee pahaa kärpäsellekkään..Miksi ihmiset ovat niin sikoja että kiusaavat kissa parkaani...Olen myös saanut kirjeita että jos vielä päästän kissani ulos niin otetaan muka eläinsuojelijaan yhteys...Taidan itse ottaa sinne yhteyttä ja valittaa että kissani ei saa rauhassa liikkua..Viime viikonloppuna kissaani ei näkynyt viela klo: 21 mennessä ja menin pistämään ala oven auki että kisunu pääsisi kotiin niin eikö joku taas valittanut....Mitä pieni kissa voui muka tehdä teille.....Valitettavasti tälläisiä ihmisiä on olemassa!!!!!!!!!

166

36776

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tosikuinvesi

kissasi pahin vihollinen. Eläinrääkkäystä päästää kissaa yksinään ulos. Sitä paitsi se on myös kiellettyä toimintaa.
      Et taida kissaasi rakastaa?

• Kissasta riippuu. Jos kissa on opetettu noin niin se osaa kyllä varoa ja osaa tulla sisään sekä mennä ulos.
        Kerrostalo toki on eri asia kuin maalla ulos laskettavat kissat, mutta jos kissa kerran osaa tehdä asiansa ulos ja olla siellä sekä tulla takaisin kotiin kerrostaloon, se on hieno saavutus ja miksi siitä pitäisi valittaa.
        Ellei se oikeasti tuhojaan tee.

• onko tosiaan
        Legume kirjoitti:

Kissasta riippuu. Jos kissa on opetettu noin niin se osaa kyllä varoa ja osaa tulla sisään sekä mennä ulos.
        Kerrostalo toki on eri asia kuin maalla ulos laskettavat kissat, mutta jos kissa kerran osaa tehdä asiansa ulos ja olla siellä sekä tulla takaisin kotiin kerrostaloon, se on hieno saavutus ja miksi siitä pitäisi valittaa.
        Ellei se oikeasti tuhojaan tee.

pimeys vallannut joittenkin maailman noin pahasti?

• nainen :)

Kysyhän niiltä mitä tuhoa se kissa muka tekee?Tosi raukkamaisia ihmisiä,eläimen kiusaajia sulla tosi fiksu kissa ,harmi kun kissa ei osaa avainta käyttää että saisi oven auki:).

• .............

Oletko tietoinen että kissaa ei saa pitää vapaana kaupunki alueella,onko sulla tullut mieleen että jotkut ihmiset ovat niin allergisia kissoille että henki meinaa loppua jo pienestäkin kosketuksista kissan kanssa.Eiköhän olisi parempi että käyt sen kissan kanssa ulkona ihan itse.

• ngnfnfgnfgn

kissalle allergisia?
        mutta kaupungissa sijaitsevat tehtaat ei häiritse ketään...
        poistakaa tehtaat siis.
        on se kissa mahtava eläin kun ihmiset menevät hurjaan paniikkiin.
        pellet

• mitenköhän

vaikuttaa allergioihin se että käyttää kissaa ulkona?

• kukas kumman

pösilö menee rapsutteleen kissaa ,jos henki lähtee ja onhan kissat parvekkeellakin ,asutko alakerras ??

• tietoisku

aloitetaanpa sillä että kissa on lihansyöjä (peto), joka syö esim. linnunpoikasia pihanne pesistä vaikka kuinka hyvin kissasi olisit ruokkinut. Se tekee jätöksensä yleisellä paikalla (bakteerit ym leviää). Voi joutua ihmisten kiusaamisen kidutuksen kohteeksi liikkuessaan vapaana tai jäädä auton alle (tai aiheuttaa esi. kuolemaan johtavan kolarin kun joku väistää sitä). Onko tullut mieleesi että jotkut ihmiset pelkäävät kissoja tai ovat niille pahasti allergisia?? Tai että hän voi käydä pienen lapsen kimppuun joka liian innokkaasti ottaa kiinni.
      Sitten lakia sinulle:
      4 § Eläinten pitopaikka:Eläimen pitopaikan on oltava riittävän tilava, suojaava, valoisa, puhdas ja turvallinen.
      15 § Talteenotetut eläimet:
      Kunnan on huolehdittava alueellaan irrallaan tavattujen ja talteenotettujen koirien ja kissojen sekä muiden vastaavien pienikokoisten seura- ja harrastuseläinten tilapäisen hoidon järjestämisestä.Talteenotettua eläintä on säilytettävä vähintään 15 päivän ajan, minkä jälkeen kunnalla on oikeus myydä, muutoin luovuttaa tai lopettaa eläin.Kunnalla on oikeus periä eläimen omistajalta tai haltijalta korvaus eläimen talteenotosta, hoidosta ja mahdollisesta lopettamisesta aiheutuneista kustannuksista.

Lisäksi laki kieltää kaupunki tai asuin alueella kissan irrallaan pidon ja se lasketaan eläinrääkkäykseksi/hylkäykseksi. Alaovennekin on oletettavasti kiinni, jottei asiattomia henkilöitä liikkuisi rappukäytävässänne. Elikkä sinulla ei ole mitään oikeutta tuollaiseen toimintaan. Itsekkin olen kissaihmisiä, mutten pysty ymmärtämään metodejasi kissan hankintaan jos et sen kanssa kaupungissa pärjää. Nyt vain mirri valjaisiin ja yhdessä ulkoilemaan :) Hyvää jatkoa!!!
      Tiesithän muuten että pannattoman kissan saa kuka vaan lopettaa....

• Vapaana ulkona.....

Kissallani on panta ja on silläkin oikeudet jos tutustut niihin säädöksiisi paremmin niin ymmärrät......Kissaa ei ole tsrkoitettu valjaisiin ja pihan lapset pitävät siitä..Saako sitten oravatkin ja muut vipeltäjät lopettaa jos niillä ei ole pantaa???????HALOOOOOO!!!!!!!

• Se.

Koiriebkin itri pitämisen, mut menes kattoma kui moneta rallia juoksee vapaana, ennen kuin alat edes latoma tommost tekstii.

• laki on laki
        Vapaana ulkona..... kirjoitti:

Kissallani on panta ja on silläkin oikeudet jos tutustut niihin säädöksiisi paremmin niin ymmärrät......Kissaa ei ole tsrkoitettu valjaisiin ja pihan lapset pitävät siitä..Saako sitten oravatkin ja muut vipeltäjät lopettaa jos niillä ei ole pantaa???????HALOOOOOO!!!!!!!

Oravaa et oikein voi rinnastaa kotikissaan, joka on ihmisen lemmikiksi kesyyntynyt ja näin ihmisen vastuulla. Toisin kuin esim. orava, joka asuu metsässä missä sen kuuluukin asua.

• hieman hitaalla

vai mistä kiikastaa? Vertaat lemmikkieläimiä kotieläimiin... ööö....

• ............

Joo ja kun kattisi tulee mun pihalle niin siltä on niskat nurin alta aikayksikön siitä pitää mun dopperi huolen.

• edellinen

Kyllä minä olen kuules nämä säännökset käynyt ihan poliisilaitokselta, eläinsuojelusta ym kysymässä, koska äidillä ollut saman tyyppinen tilanne. Valitettavasti kotikissallasi ei ole tuollaisia oikeuksia, koska se on lemmikki eikä näin ollen kuulu Suomen luontoon. Ja sinä olet joka hetki sen turvallisuudesta vastuussa mitä et voi varmastikkaan taata kun kissasi on yksin vapaana ulkona. Toivoisin sinun nyt itsekkin ajattelevan asiaa lain ja muiden ihmisten kannalta , ilman että suutut asiasta minulle. Järkevää keskustelua kiitos. Kaikille ihmisille kun sinun pikkukisusi ei ole mikää ihanuus vaan vaara (aiheuttaa kolareita, allergioita, pelkotiloja, ulosteet, mahd. tappelut muiden kissojen kanssa, koirien villitseminen ym). Valitettavasti jos haluat pitää lemmikkiäsi vapaana , muuta maalle. Eihän koiraakaan saa lain mukaan pitää irti kuin koirapuistossa kaupunkialueella. Ja kyllä kissan saa metsästyslain mukaan lopettaa jos sillä ei ole pantaa. Onhan sinulla muuten rokotukset kunnossa??

• maallakaan
        edellinen kirjoitti:

Kyllä minä olen kuules nämä säännökset käynyt ihan poliisilaitokselta, eläinsuojelusta ym kysymässä, koska äidillä ollut saman tyyppinen tilanne. Valitettavasti kotikissallasi ei ole tuollaisia oikeuksia, koska se on lemmikki eikä näin ollen kuulu Suomen luontoon. Ja sinä olet joka hetki sen turvallisuudesta vastuussa mitä et voi varmastikkaan taata kun kissasi on yksin vapaana ulkona. Toivoisin sinun nyt itsekkin ajattelevan asiaa lain ja muiden ihmisten kannalta , ilman että suutut asiasta minulle. Järkevää keskustelua kiitos. Kaikille ihmisille kun sinun pikkukisusi ei ole mikää ihanuus vaan vaara (aiheuttaa kolareita, allergioita, pelkotiloja, ulosteet, mahd. tappelut muiden kissojen kanssa, koirien villitseminen ym). Valitettavasti jos haluat pitää lemmikkiäsi vapaana , muuta maalle. Eihän koiraakaan saa lain mukaan pitää irti kuin koirapuistossa kaupunkialueella. Ja kyllä kissan saa metsästyslain mukaan lopettaa jos sillä ei ole pantaa. Onhan sinulla muuten rokotukset kunnossa??

Lain mukaan kissaa saa pitää irti vain omistajansa pihalla ja puutarhassa, muualle niillä ei ole ilman hihnaa mitään asiaa.

• edellinen
        maallakaan kirjoitti:

Lain mukaan kissaa saa pitää irti vain omistajansa pihalla ja puutarhassa, muualle niillä ei ole ilman hihnaa mitään asiaa.

Sitä minä juuri tarkoitinkin, anteeksi tarkennuksen puuttuminen :) Itse asunut väliaikaisesti maalla paikassa jossa lähimpään naapuriin useampi kilometri ja omistimme usean hehtaarin alueet talomme ympäriltä, joten tuota omalta tontilta poistumisen ongelmaa ei ollut. Tietysti kissoilla oli kissanluukku, jotta sisälle pääsivät, kaulapannat, rokotukset, leikattu, punkkirokotus jne :)

• äyriäinen.
        ............ kirjoitti:

Joo ja kun kattisi tulee mun pihalle niin siltä on niskat nurin alta aikayksikön siitä pitää mun dopperi huolen.

...Jos minä tappaisin dopperisi, jos se erehtyisi kerran elämässään karkaamaan pihalleni?

Luultavasti vetäisit jutun oikeuteen, niin minäkin tekisin jos tappaisit eläimeni. Jos jotain teet ulkoilevalle kissalle, niin vie se paikalliseen löytöeläinsuojaan, etsivät sille siellä paremman kodin.

Sanottakoon, että itse en pidä kissoja ulkona, en edes omista kissaa.

Kesyä kissaa (oli panta tai ei) ei saa lopettaa, ainoastaan selkeästi villiintyneet yksilöt.

• maalanen
        maallakaan kirjoitti:

kyllä kissaa voi MAALLA pitää irti. sehän on eläin joka saalistaa lintuja ja hiiriä ja tuhoeläimiä! kissa on hyötyeläin koska se popsii poskeen hiiret, päästäiset, harakat ym. eikä kissa hyökkää ihmisen päälle ellei ihminen ole pöpi ja uhkaa kissaa tai jos kissa on ihte pipi päästä (esim. sukurutsaus) kyllä te kaupunkilaiset ootta niin perkeleen tarkkoja joka helekutin sääjöksestä mitä mihinki tulee... ja kyllä kissanpaskasta tulee basilleja, joo. mutta eikö sitten rotan/linnunpaskasta tuu? linnuthan paskoo kaikkien patsaitten ja suihkulähteitten päälle ja teijän kakarat lättää käen siihen paikkaan mihin se pulu on paskonnu ja saa siitä niitä bakteereja, koska lintu ei yritä peittää paskojaan. mutta kissa sentään peittää jätöksensä. sitäpaitsi, jos nyt vähän jostain saa bakteeria niin eihän se kehitä ko vastustuskykyä...

• tämäpitää

onko mieleesi tullut, että kerrostalossa voi tosiaan asua kovasti allerginen tyyppi?? Moni allergikko haluaisi lemmikin, mutta ei voi sellaista vaan ottaa. Mahtaa vituttaa sitten kun saa allergisen reaktion rappukäytävässä jonkun tumpelon takia! Lemmikkien paikka EI OLE kerrostalossa.

• hah
        ............ kirjoitti:

just joo tuskimpa vaan dopperi ei ole kummonenkaan koira kasvattanut niitä ja aika lällyköitä on

• Nimetön

ei sitä pannatonta kissaa kyllä saa lopettaa kuka tahansa.. se lasketaan eläin rääkkäykseksi.. se pitää toimittaa eläin suojelu yhdistykseen missä sitten päätetään jatkotoimista jos sitä ei kukaan kaipaile.. vasta oli juttu lehdissä aiheesta ja poliisin haastattelu aiheesta.. et näin.. vaikken myöskään ymmärrä miksi pitää kaupungissa irrallaan vaikka kuinka hyvin olisi opetettu käymään ulkona asioilla ja tulemaan kotiin.. voihan myös olla että kyseinen omistaja on huonosti liikkuva.. vaikkapa liikuntavammainen.. mutta kuitenkin..
        lämmintä ja aurinkoista loppu kesää kaikille..

• ei pannattomia kisuja saa

kuule lopettaa..lueppa uusimmat tiedot!!uusi laki voimassa 1981 vuodesta alkaen.muumioko olet?vai tynnyrissäkö asut?noh sehän ei tähän kuulu.onneksi.tiedät varmaan mitä siitä seuraa jos lopetat pannattoman kissan?

• kissamirrinen
        äyriäinen. kirjoitti:

...Jos minä tappaisin dopperisi, jos se erehtyisi kerran elämässään karkaamaan pihalleni?

Luultavasti vetäisit jutun oikeuteen, niin minäkin tekisin jos tappaisit eläimeni. Jos jotain teet ulkoilevalle kissalle, niin vie se paikalliseen löytöeläinsuojaan, etsivät sille siellä paremman kodin.

Sanottakoon, että itse en pidä kissoja ulkona, en edes omista kissaa.

Kesyä kissaa (oli panta tai ei) ei saa lopettaa, ainoastaan selkeästi villiintyneet yksilöt.

kyllä vaan on vapaana oleva kissa vapaata "riistaa"...eli jos pihallani vierailee vieras kissa niin se on laillista lopettaa, sorry.

• vit...n juntteja
        kissamirrinen kirjoitti:

kyllä vaan on vapaana oleva kissa vapaata "riistaa"...eli jos pihallani vierailee vieras kissa niin se on laillista lopettaa, sorry.

kuten myös haulikonpiippu koirallas suussa jos koskaan vahingossakaan naapurin pihalle erehtyy tai karkaa.

• mitä vielä????
        tämäpitää kirjoitti:

onko mieleesi tullut, että kerrostalossa voi tosiaan asua kovasti allerginen tyyppi?? Moni allergikko haluaisi lemmikin, mutta ei voi sellaista vaan ottaa. Mahtaa vituttaa sitten kun saa allergisen reaktion rappukäytävässä jonkun tumpelon takia! Lemmikkien paikka EI OLE kerrostalossa.

elikkä koiratkin kulkee siitä vitun rappukäytävästä!!!!!!vaikkakin narun päässä.mutta jos allergia on ongelma meinaatko että karvaa ei lähe koiralta ???!!!ja se että se on kiinni estää allergia reaktion????idiootti.

• KOTIÄITI/Mikkeli
        maallakaan kirjoitti:

Juu,olen samaa mieltä,varsinkaan kaupunki alueella kissat ei saa kulkea ilman ,hihnaa.Koska jos pihassa on lasten leikki paikka(Hiekka laatikko)Jota ei ole suojattu Pressulla,ni voitte arvata miten lasten hiekka laatikolle käy.....Jos irti oleva kissa sinne pääsee juoksemaan ja tarpeilleen mie en ainakaan lastani sellaiselle hiekkalaatikolle laske leikkimään....En tarkoita yksittäis tapauksia vaan yleisesti....Kyl pitäis kissa ihmisten kellä kissa et;sen on oltava hihnassa.Hyvää syksyä.

• miaukumauku

sinä kissan vihaaja. laki kieltää kissan tappamisen ja kissa syö/tappaa linnut se on luonnon laki,mut mitä tekee ihminen. ihminen tappaa ihmisen. ilmastomuutos!!!!!!!!!

• kissa ...

Sinä et ole sopiva henkilö pitämään lemmikkieläintä!
      Et ymmärrä vastuutasi. Olet eläimen pahoinpitelijä. Anna kissa sille, joka osaa siitä huolehtia ja tuntee myö Suomen lain.

Voisit opiskella paitsi eläinsuojelulakia, myös oikeinkirjoitusta. Alaovi on yhdyssana. Tiedoksi.

• Vapaana ulkona......

Miten niin en ole oikea ihminen kissalleni????Kissani saa hyvän hoidon ja annan sille vapauden liikkua ulkona...Itse olet pilkun nu**ia.Tässä nyt mitään oikeinkirjoitusta olla hakemasssa vaan sanoma että eläimilläkin on oikeuksia!!!!!!

• mutta kuule
        Vapaana ulkona...... kirjoitti:

Miten niin en ole oikea ihminen kissalleni????Kissani saa hyvän hoidon ja annan sille vapauden liikkua ulkona...Itse olet pilkun nu**ia.Tässä nyt mitään oikeinkirjoitusta olla hakemasssa vaan sanoma että eläimilläkin on oikeuksia!!!!!!

LAKI se on sulla ja sun kissallasikin! Jos kerta taajamaalueella ei saa lain mukaan pitää katteja vapaana niin miksi sitten vaan lakia uhmaat ja pidät sitä kattiasi vapaana? Oletko jotenkin vähän yksinkertainen, vai eikö lait kosketa sinua lainkaan? Muita vaan??!!

Samaa mieltä kuin tällä toinenkin että sinulla ei pitäisi mitään lemmikkieläintä olla jos et alkeellisimpiakaan sääntöjä edes osaa noudattaa. Typerys olet ja typerykset eivät osaa itsestäänkäänkään huolta pitää, saati sitten lemmikkieläimistä.
        Anna kissasi vastuulliselle ihmiselle heti!

• Sit?
        mutta kuule kirjoitti:

LAKI se on sulla ja sun kissallasikin! Jos kerta taajamaalueella ei saa lain mukaan pitää katteja vapaana niin miksi sitten vaan lakia uhmaat ja pidät sitä kattiasi vapaana? Oletko jotenkin vähän yksinkertainen, vai eikö lait kosketa sinua lainkaan? Muita vaan??!!

Samaa mieltä kuin tällä toinenkin että sinulla ei pitäisi mitään lemmikkieläintä olla jos et alkeellisimpiakaan sääntöjä edes osaa noudattaa. Typerys olet ja typerykset eivät osaa itsestäänkäänkään huolta pitää, saati sitten lemmikkieläimistä.
        Anna kissasi vastuulliselle ihmiselle heti!

Miks helkkaris omakoti talos saa katit, juosta pihalt toisel eikä kukka ol valittamas????

• ja kyllä
        Sit? kirjoitti:

Miks helkkaris omakoti talos saa katit, juosta pihalt toisel eikä kukka ol valittamas????

varmasti valitetaan myöskin omakotitaloissa jos vieraat kissat juoksevat pihapiireissä ja merkkaavat reviireitään pahan hajuisella pissallaan.

Huolehdihan nyt vaan että kuljet itse kissasi kanssa ulkona, niin tekee vastuullinen kissanomistaja tänä päivänä. Ostat valjaat, ei ne niin paljoa maksa ja pääset siitä netti-riippuvuudestasi kun välillä menet raitista ilmaa kissasi kanssa haistelemaan. Se on kuule ihan mukavaa, koita vaikka.

• tyhmä vastaus
        Sit? kirjoitti:

kuin että ajavathan ihmisetkin ylinopeuttakin, vaikka se on kielletty. Voi hyvää päivää...

• moppi2
        Vapaana ulkona...... kirjoitti:

ei voi muuta sanoa kuin voi pyhä jysäys.kissalla on oikeuksia täällä ja ensisijainen on se että sen hoidosta vastataan asianmukaisesti.siihen ei kuulu se että päästät kissasi ulos ilman valvontaa,oletko ajatellut että sitä kattiasi uhkaavat monet vaarat kun se on sillä lenkillään,autot,ympäristössä esim.muita kissoja(tappelut)ja myös ihmisiä jotka eivät suopeasti katso tätä lenkkeilijää.kissat joita ei ole leikattu(kuinka sinun)tekevät pentuja joita ne ei tosiaan tuo alaovelle tullessaan vaan ne villiintyvät,surullisia tapauksia on tälläkin asuinalueella,talven tullen niitä juoksee nälkäisinä ja viluissaan pihalla,eläinsuojeluvalvoja yrittää pyydystellä näitä pois asukkaiden pyynnöstä.mikä ennen kävi maaseudulla ei onnistu kaupunkioloissa,ei ole navettaa tai latoa mistä mirri katon päänsä päälle saisi.mielestäni käytöksesi on epäasiallista eikä aja kissasi etua,osta valjaat ja ulkoiluta niin paljon kuin jaksat

• = )

Löytyypä tältä "kieligurultakin" kirjoitusvirhe.. Vai mitä "myö" siihen sanottais?

• XCCXCcX

veä vee päähäs!äitis on eläinrääkkääjä.aleta haukkuun kunnolla huolehtivista eläimistä!!!!mieti kunnolla sanojas

• lakia, mikäli

pidät kissaa vapaana.

• Vapaana ulkona.......

No eiköhän tässä maassa ole pahempiakin rikoksia kuin se etä kisuni on vapaana ulkona...Ja tulee olemaankin..Eikä se maailmaa kaada jos kisunu pissaa viereiseen metsään...ei varmaan ole ainoa eläin joka näin tekee....Kuin myös koirani pissii puihin ja tolppiin merkatakseen muille koirille että tämä on aluettani, ja Kakat pistätn pussiin.....Mutta Kissani tulee liikkumaan ulkona rikoin sitten lakia tai en!!!!!!

• ihmeen takia
        Vapaana ulkona....... kirjoitti:

No eiköhän tässä maassa ole pahempiakin rikoksia kuin se etä kisuni on vapaana ulkona...Ja tulee olemaankin..Eikä se maailmaa kaada jos kisunu pissaa viereiseen metsään...ei varmaan ole ainoa eläin joka näin tekee....Kuin myös koirani pissii puihin ja tolppiin merkatakseen muille koirille että tämä on aluettani, ja Kakat pistätn pussiin.....Mutta Kissani tulee liikkumaan ulkona rikoin sitten lakia tai en!!!!!!

vuodatat ja kerrot rikkovasi tieten tahtoen lakia? Ehkä pihapiirissänne on lakia kunnioittavia ihmisiä? Siinä vaiheessa, kun kissasi menee jonkun vauvan lastenvaunuihin, on sulla tukalat oltavat...

• lainsuojattomia

Niin kissat kuin koiratkin on pidettävä taajama-alueella kytkettyinä. Jos ne liikkuvat vapaana, ne on lainsuojattomia ja kuka tahansa voi ottaa kiinni ja viedä vaikkapa löytöeläintaloon. Pahimmassa tapauksessa joku voi viedä kissasi "saunan taakse". On vastuutonta päästää eläin vartiomattomana ulos.

• kirjoittaa

täällä jos kuitenkin teet niinkuin haluat etkä ota minkäänlaista neuvoa vastaan. Ymmärrän kyllä jos asuu omakoti talossa vähän syrjemmällä kaupungista, että kisu liikkuu siellä ulkona vapaasti. Mutta kerrostalo on kaikkien ihmisten käytettävissä eikä se ole oikein soveliasta pitää alaovea auki kisusi takia. Siellä asuu muitakin kuin sinä, et voi tehdä niinkuin haluat. Kerrostalollakin on säännöt. Ei sitä oveakaan turhaan kiinni pidettäisi jos talon omistaja ei sitä haluaisi.
        Haloo, eikö sun järkes oikeesti sano mitään. Minkäs ikänen sä oikeen olet?
        Niin ja on todella tyhmää verrata kaikkea "jos muutki saa ni kyl munki kisu saa". Olisit kerrankin viisaampi kuin muut ja tekisit oikein!

• koirasikin

kulkee vapaana pissimässä puihin? päästät aamulla ulos ja illalla sisälle? se on oikein!

• kissat

nimenomaan hakeutuvat pissalle hiekkalaatikkoon....siksi se ei ole hyvä että kissat vapaana liikkuu....

ajattele pienet lapset leikkii hiekkalaatikolla ja saattavat syödä hiekkaa mihin juuri ehkä sinun kissasi on voinut pissiä...!!!!

ei ole vaikeaa laittaa sinunkaan kissaasi hihnaan ja ulkoilla yhdessä...niin ne täällä meilläpäin tekevät...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Lakia lukenut

Lainkohta, pykälä ja momentti?

• VOI ELÄMÄN KEVÄT

"No eiköhän tässä maassa ole pahempiakin rikoksia"

Kissan tappaminen on pienempi rikos kuin ihmisen tappaminen, joten kissan tappaminen voidaan katsoa läpi sormien, jos kerran vain pahimmat rikokset lasketaan

• voi tehdä teille?"

kysyy aloittaja. No, ensinnäkin se voi aiheuttaa keskenmenon raskaanaolevalle naiselle ulosteessaan olevilla bakteereilla, jota se kylvää kakkimalla mm. lasten hiekkalaatikoihin.
      Toiseksi se voi aiheuttaa vakavan auto-onnettomuuden juostessaan tielle.
      Kolmanneksi se ruikkii pihat pahanhajuisiksi merkkaamisellaan.
      Neljänneksi se voi satuttaa lasta, joka haluaisi vaikka vaan leikkiä sen kanssa.
      Viidenneksi se voi joutua itse rääkkäyksen kohteeksi. Hulluja ihmisiä kun on oikeasti olemassa.
      Kuudenneksi, jos pidät alaovea kissaa varten auki, voi sisälle päästä keitä tahansa. Kun niitä hulluja ihan todella on olemassa, niin pidettäköön alaovet kiinni, kuten säännöt määräävät.
      Seitsämänneksi laki kieltää kissojen ja koirien irtipidon asuialueilla.Piste.

• Vapaana ulkona.........

Ja itselläni on myös lapsia, joten kissani on tottunut niihin......Ja eikä nyt sentään ketään raskaana oleva mene syömään kissan ulosteita....Ja pihan hiekkalaatikkoa se ei käytä.....Vapaus se on eläimilläkin!!!!!

• herkuilla
        Vapaana ulkona......... kirjoitti:

Ja itselläni on myös lapsia, joten kissani on tottunut niihin......Ja eikä nyt sentään ketään raskaana oleva mene syömään kissan ulosteita....Ja pihan hiekkalaatikkoa se ei käytä.....Vapaus se on eläimilläkin!!!!!

oletko miettinyt miten paljon kissasi ylläpitoon kuluu energiaa? ja jätettä syntyy topinnojalle eli tuskin kissasi syö torilta ostettuja silakoita voipaperiin käärittynä?
        No onneksi jotkut eläinklinikat ovat löytäneet oivan markkinaraon kun madottvat kissanne 60 euron kertakorvauksella

• kissan ulosteita.."

Kuka ihme on väittänyt, että joku söisi kissan ulosteita? Et taida olla ihan normaali..
        Otapa nyt yhteys terveyskeskuslääkäriin ja kysy miten bakteeritartunnat leviävät. Sen jälkeen ota yhteys poliisiin ja kysy saako kissasi kulkea vapaana asuinalueella. Sen jälkeen pidä pääsi ja kissasi kiinni. OK?

• on sun

kanssa lapsia erehtyny tekemään????

• Vavi
        on sun kirjoitti:

kanssa lapsia erehtyny tekemään????

Kissan omistajana sanon,älä missään tapauksessa päästä kissaasi yksin ulos.Ajattele sitä huolta mikä sinulle tulee kun kissasi ei enää tulekaan kotiin.Jos jätetään pois harmit mitä kissa tahtomattaan aiheuttaa naapureillesi,mieti mitä kissallesi voi kaupunkialueella tapahtua ja varmasti jonain päivänä tapahtuukin.Minusta ainoa oikea tapa taajamaalueella ulkoiluttaa kissaa on valjaat.Meidän kissa kulkee kuin koira ikään pitkin metsiä valjaissa.Kokeile,suosittelen.

• finlex

85 § Huolenpito kissasta:
      Kotieläimeksi otetun kissan heitteillejättö ja hylkääminen on kielletty.

Yleisen järjestyksen ja turvallisuuden säilymiseksi kissan omistajan tai haltijan on:
      1) pidettävä kissa taajamassa kytkettynä;
      2) pidettävä huolta siitä, ettei kissa pääse kytkemättömänä kuntopolulle tai muulle sen kaltaiselle juoksuradalle eikä lainkaan yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikaksi varatulle alueelle, toriaikana torille taikka yleiseen käyttöön kunnostetulle ladulle tai urheilukentälle, jollei se ole erikseen sallittua; (19.12.2003/1195)

Rauhoittamattomien eläinten ampumista koskevat säännökset:
      Kissan» sekä rauhoittamattomien lintujen ampumiseen saa käyttää ampuma-asetta, joka täyttää 16 §:n 1 momentissa tai 17 §:ssä asetetut vaatimukset.

Pientä lakitietoo lisää :) Että tällä linjalla eteenpäin :)

• Ei kukaan ole noin toope

Kissaa ei saa pitää irti, sen irrallaan pitäminen on eläimen heitteille pano.

Tuollaiset katit pitää toimittaa löytöeläinkotiin.

Eläinsuojeluvaltuutetulta saa kissanloukun lainaan, jos kissa ei muuten anna itseään kiinni.

• riittää

just tämmösiä on lähiöissä pilvin pimein.niin eläinystävällisiä omasta mielestään,tosiasiassa jättävät kissansa heitteille

• ..................
        riittää kirjoitti:

just tämmösiä on lähiöissä pilvin pimein.niin eläinystävällisiä omasta mielestään,tosiasiassa jättävät kissansa heitteille

Kannattaisikohan niitä lakikirjoja päivittääkin aika ajoin??

http://www.sey.fi/elaintieto/kissalakivilliint.html

Ei sillä, että hyväksyisin tai ymmärtäisin kaupunkialueella kissan vapaanapitoa, mutta lain suoja se on kissallakin. Vikaa löytynee enemmän omistajasta kuin kissasta, koska jonkunhan se ovi tai mikä vain räppänä on kissalle avattava.

• sinä et
        .................. kirjoitti:

Kannattaisikohan niitä lakikirjoja päivittääkin aika ajoin??

http://www.sey.fi/elaintieto/kissalakivilliint.html

Ei sillä, että hyväksyisin tai ymmärtäisin kaupunkialueella kissan vapaanapitoa, mutta lain suoja se on kissallakin. Vikaa löytynee enemmän omistajasta kuin kissasta, koska jonkunhan se ovi tai mikä vain räppänä on kissalle avattava.

Viimeisin lain päivitys kissan osalta on vuodelta 2003, eli melko tuoretta tavaraa. Kissan asemahan parani huomattavasti, aikaisemminhan kissan sai tappaa aina irti tavatessa.

• kissatapaus

Sympaattinen ongelma, mutta kerrostalossa ulko-oven aukijättäminen tietää ongelmia.

Muuta kissoinesi Portsaan tai rivariin. Kissat on kivoja.

• Vapaana ulkona..............

Kiitos sympatiasta......Olen kokeillut laskea kissan korissa alas (asun toisessa kerroksessa) ja jättää korin siihen, olemme opetelleet makupalojen kanssa koriin menoa ja hyvin on kisu oppinut...Niin nyt ei tarvi jättää alaovea auki....Sitten taas kun kisu haluaa kotiin se tulee koriin ja narun toisessa päässä on kello mikä kilisee kun kisuni istuu koriin ...Ja Kisuni olen rokottanut eli tauteja se ei levitä.....

• asuinalueilla

Kissaa ei saa pitää vapaana Portsassa tai rivitaloalueillakaan. Mikä tässä asiassa on niin vaikea ymmärtää.
        Ainoa ongelma kissojen vapaana kulkemisessa ei todellakaan ole mikään kerrostalon alaovi, vaan kaikki mitä tuolla edellä vastaajat ovat kirjoittaneet. Ole hyvä ja lue.
        KISSA EI SAA SUOMEN LAIN MUKAAN OLLA VAPAANA!

• päivän parhaista
        Vapaana ulkona.............. kirjoitti:

Kiitos sympatiasta......Olen kokeillut laskea kissan korissa alas (asun toisessa kerroksessa) ja jättää korin siihen, olemme opetelleet makupalojen kanssa koriin menoa ja hyvin on kisu oppinut...Niin nyt ei tarvi jättää alaovea auki....Sitten taas kun kisu haluaa kotiin se tulee koriin ja narun toisessa päässä on kello mikä kilisee kun kisuni istuu koriin ...Ja Kisuni olen rokottanut eli tauteja se ei levitä.....

nauruista! Et kai sä oikeasti kuvittele, että eläimet rokotetaan sen takia, etteivät ne levitä tauteja muille? =)=)=)=)

• ,
        päivän parhaista kirjoitti:

nauruista! Et kai sä oikeasti kuvittele, että eläimet rokotetaan sen takia, etteivät ne levitä tauteja muille? =)=)=)=)

jos kissa on rokotettu, se ei saa tauteja, eikä myöskään tartuta niitä sitten eteenpäin

• tappa heti
        , kirjoitti:

jos kissa on rokotettu, se ei saa tauteja, eikä myöskään tartuta niitä sitten eteenpäin

Jos kissan omistajaa ei kiinnosta noudattaa lakeja, niin ei minuakaan kiinnosta.

• joooooooooooooooooooooooooo...

kiva että sun takias pääsee kaikki hihhulit rappuun ku jätät sen rapunoven auki illal...

• 3 kissan omistaja

se on että laki kieltää kissan vapaana olemisen ja ihmiset valittavat, mutta itse omistan 3 kissaa. Kaikki on pennusta saakka opetettu olemaan valjaissa. Hyvin niitä voi ulkoilluttaa niinkin, vaikka joidenkin silmissä se voi näyttää tyhmältä. Näin varmistan ettei kukaan tee kissoilleni pahaa eikä kukaan pääse nipottamaan että kulkevat vapaana tekemässä muka tuhoja.

• Vavi

Asia on ihan yksiselitteinen. Kissoja ei saa pitää taajamaalueella vapaana.Kaduilla ei ole lupa kuseksia mihin sattuu.Ei saa varastaa eikä oikein saisi valehdellakaan.Kanssaihmisiä ei saa sanallisesti eikä fyysisesti loukata jne.Maailma olisi mukava paikka jos kaikki ihmiset olisivat lainkuuliaisia ja opettavaisivat lapsensakin kunnioittamaan toisia ihmisiä ja lakia.Pidä se kissasi sisällä.

• Miks??
        Vavi kirjoitti:

Asia on ihan yksiselitteinen. Kissoja ei saa pitää taajamaalueella vapaana.Kaduilla ei ole lupa kuseksia mihin sattuu.Ei saa varastaa eikä oikein saisi valehdellakaan.Kanssaihmisiä ei saa sanallisesti eikä fyysisesti loukata jne.Maailma olisi mukava paikka jos kaikki ihmiset olisivat lainkuuliaisia ja opettavaisivat lapsensakin kunnioittamaan toisia ihmisiä ja lakia.Pidä se kissasi sisällä.

Helkkaris kaikki rakit sit, saa kuseksii pitki nurkkii vai pitäiskö neki pitää sisäl, ton teksti perusteel?????

• Siks
        Miks?? kirjoitti:

Helkkaris kaikki rakit sit, saa kuseksii pitki nurkkii vai pitäiskö neki pitää sisäl, ton teksti perusteel?????

Koirilla on hihnat,että ne voi kuseksia pitkin ojan pohjia eikä kaduille.Sinne se kisukin pissii jos sillä on valjaat ja taluttaja.Pitäisköhän helkkaris olla sullakin?

• Kyllä.
        Siks kirjoitti:

Koirilla on hihnat,että ne voi kuseksia pitkin ojan pohjia eikä kaduille.Sinne se kisukin pissii jos sillä on valjaat ja taluttaja.Pitäisköhän helkkaris olla sullakin?

Olis kiva nähdä ku se rakki kusee pitki oja pohjii, ei muute mut ku yleensä se merkkaa joka helkkari puu ja pensaa. Kannattais nii ku ens ajatel mitä tost lärvistäs päästä, enne ku alka edes suutas aukoma.

• ulkona...............
        Kyllä. kirjoitti:

Olis kiva nähdä ku se rakki kusee pitki oja pohjii, ei muute mut ku yleensä se merkkaa joka helkkari puu ja pensaa. Kannattais nii ku ens ajatel mitä tost lärvistäs päästä, enne ku alka edes suutas aukoma.

Kiva että aihe puhuttaa...mitähän tauteja kissa sitten levittää?Kisulleni annan 2 kertaa vuodessa matokuurin rokotukset, ja kissani syö hyvin kotona eli ei se lintuja syö ja jos se nyt joskus jonkun hiiren nappaa niin ei se varmaanole ainut eläin joka niin tekee....Valjaisiin se ei suostu koska se on jo 8 vuotias ja ollut ulkona 4 vuotta ilman valjaita.....Kisuni saa hyvää hoitoa enkä mielestäni laimilyö sitä jos päästän kisuni ulkoilemaan....Mielestäni kissan oikeus on ulkoilla ulkona...sisällä pitäminen on kissalle vankeus ja mielestäni kissan oikeus on päästä ulos vapaana.

• Jos
        ulkona............... kirjoitti:

Kiva että aihe puhuttaa...mitähän tauteja kissa sitten levittää?Kisulleni annan 2 kertaa vuodessa matokuurin rokotukset, ja kissani syö hyvin kotona eli ei se lintuja syö ja jos se nyt joskus jonkun hiiren nappaa niin ei se varmaanole ainut eläin joka niin tekee....Valjaisiin se ei suostu koska se on jo 8 vuotias ja ollut ulkona 4 vuotta ilman valjaita.....Kisuni saa hyvää hoitoa enkä mielestäni laimilyö sitä jos päästän kisuni ulkoilemaan....Mielestäni kissan oikeus on ulkoilla ulkona...sisällä pitäminen on kissalle vankeus ja mielestäni kissan oikeus on päästä ulos vapaana.

Kaikki kissat olisi vapaina?

• yms ei riitä

oletko koskaan kuullut Toksoplasmoosista (en varma kirjoitetaanko noin) kissa kantaa tätä sairautta ja odottava äiti voi saada tartunnan,jolloin se tekee syntymättömälle lapselle "hallaa".Vapaana ollessaan kissasi myös tekee asiansa sille miellyttävämpään paikkaan,eli lasten hiekkalaatikkoon.On siinä sitten lasten mukava leikkiä,varsinkin kun lasten tapana on työtää hiekkaa suuhunsa!Ei asiat aina ole niin yksioikoisia.On valitettavaa että olet opettanut kissasi ulkoilemaan,nyt se todella kärsii jos joutuu sisällä olemaan.Mieti todella mikä on kissasi ja ennenkaikkea naapurustosi paras.Jos koirat pidettävä kiinni asuntoalueilla,miksi sinun pitäisi saada kissallesi vapaa ulkoilu????

• vapaana ulkona.......
        yms ei riitä kirjoitti:

oletko koskaan kuullut Toksoplasmoosista (en varma kirjoitetaanko noin) kissa kantaa tätä sairautta ja odottava äiti voi saada tartunnan,jolloin se tekee syntymättömälle lapselle "hallaa".Vapaana ollessaan kissasi myös tekee asiansa sille miellyttävämpään paikkaan,eli lasten hiekkalaatikkoon.On siinä sitten lasten mukava leikkiä,varsinkin kun lasten tapana on työtää hiekkaa suuhunsa!Ei asiat aina ole niin yksioikoisia.On valitettavaa että olet opettanut kissasi ulkoilemaan,nyt se todella kärsii jos joutuu sisällä olemaan.Mieti todella mikä on kissasi ja ennenkaikkea naapurustosi paras.Jos koirat pidettävä kiinni asuntoalueilla,miksi sinun pitäisi saada kissallesi vapaa ulkoilu????

Kisuni ei tee tarpeitaan hiekkaan, vaan kotona käytän pellettejä.kissan hiekkaa olen kokeillut ja se ei käy kisulleni.Siitä tiedän että lapset saavat olla rauhassa hiekkalaatikolla.....

• senkin m....
        Kyllä. kirjoitti:

Kissoja ei saa pitää irti, eikä vapaana kulkevia kissoja saa tappa, mutta minäpä tapan.

• vuoden liioittelu
        yms ei riitä kirjoitti:

Totta, ettei raskaana olevien naisten tulisi syödä kissan ulosteita, mutta ei kai kukaan sellaista tee muutenkaan (lukuunottamatta lapsia, joita toki sympatisoin, mutta suurempi riski on heidän syödä lasinsirpaleita ja huumeruiskuja, eli valvokaa lapsianne!)? Toksoplasmoosin saa todennäköisemmin pilaantuneesta / huonosti kypsennetystä ruuasta, eli turha hysteria kissankakkoja kohtaan tulisi lopettaa. Silti en ole kissojen vapaan ulkoilutuksen kannalla, ellei kissa todella pysy pihapiirissä.

• Tyhmä olet!
        vapaana ulkona....... kirjoitti:

Kisuni ei tee tarpeitaan hiekkaan, vaan kotona käytän pellettejä.kissan hiekkaa olen kokeillut ja se ei käy kisulleni.Siitä tiedän että lapset saavat olla rauhassa hiekkalaatikolla.....

Eikai sinulla tosiaan ole lapsia? Voi kamala, lapset saivat huoltajakseen sinut joka olet todella tyhmä! Lapsi parat... Se on kissallesi vaarallista olla yksin ulkona, joku voi tappaa sen tai kiduttaa sitä, se voi jäädä auton alle ym! Sitäpaitsi lait ja säännöt kissan ulkoilun suhteen ovat myös KISSAN PARHAAKSI! se EI ole turvassa ulkona!!!!!Puuttuuko sinulta puolet aivoista vai etkö muutenvain ymmärrä suomea!?!?!?!?!?!?

• sinullekin
        vuoden liioittelu kirjoitti:

Totta, ettei raskaana olevien naisten tulisi syödä kissan ulosteita, mutta ei kai kukaan sellaista tee muutenkaan (lukuunottamatta lapsia, joita toki sympatisoin, mutta suurempi riski on heidän syödä lasinsirpaleita ja huumeruiskuja, eli valvokaa lapsianne!)? Toksoplasmoosin saa todennäköisemmin pilaantuneesta / huonosti kypsennetystä ruuasta, eli turha hysteria kissankakkoja kohtaan tulisi lopettaa. Silti en ole kissojen vapaan ulkoilutuksen kannalla, ellei kissa todella pysy pihapiirissä.

Ei tarvitse kuin siivota kissanhiekka-astia eikä sen jälkeen pese käsiään kunnolla tai lainkaan ja menee syömään, tartunta on erittäin mahdollinen.

• kissaihminenhenkeen&vereen

Hei, mitenni kaheksa vee kissa ei opi valjaille?? Mun 11v kissani oppi valjaille, kun opetti kärsivällisesti. Nyt se sitten pääsee valjaissa ja hihnassa tohon takapihalle ja aina minä tai äitini valvotaan sitä. Ja iha onnellinen otus se on. se syö sisällä, se käy astialla sisällä... ei yllä lasten leikkipaikalle... on tossa meijä kuistilla ja parin neliön nurmialueel ulkona ja nauttii elämästä...

Kyllä se sun kissis oppii valjaille. Alat vaan opettaa. Ja ku laitat valjaita, jätät homman keske, jos rimpuilee liikaa ja muistat kehua ja helliä vähä, ku antaa laitta valjaat. Ja kas kummaa, kohta se oppii istuun paikallaan, ku laitat valjaita. Kokemuksen syvällä rintaäänellä kirjoitan.

• 1234
        senkin m.... kirjoitti:

Kissoja ei saa pitää irti, eikä vapaana kulkevia kissoja saa tappa, mutta minäpä tapan.

tosta sain päivän naurut!!! Omistaja kannattaa lain rikkomisa... kannata sinäkin...

• väärässä

Jos siitä kissan vapaana pidosta on sinulle valitettu,niin on sinun velvollisuutesi ulkoiluttaa sitä ainoastaan valvottuna.Miten muuten valvot ettei käy p..lla vaikkapa lasten hiekkalaatikolla??Ja tietääkseni ulko-ovet pitääkin olla suljettuna,jottei asiattomat niissä rapuissa vaeltele...Tuohon voi(ja pitäisi)jo isännöitsijänkin puuttua.Naapurisi eivät välttämättä ole siihen "misseesi" yhtä ihastuneita,ja sinun tulee heidän mielipiteensä ottaa huomioon.Kissanomistaja ei ole mikään yli-ihminen,jonka mielipiteet ja tavat ovat ainoat oikeat.
      Juuri sinunlaisesi muiden mielipiteistä piittaamattomat ihmiset aiheuttavat niitä riitoja ja kissavihaa.Kannattaa ajatella hiukan sitä omaa nenää pidemmälle.

PS:Jos menet valittamaan eläinsuojeluvalvojalle kissasi "kiusaamisesta",niin älä ylläty kun hän toteaa että itse olet toiminut väärin...

• Perse-Esteri

Kissa parka.

Tässä tapauksessa ei todellakaan pitäisi lopettaa kissaa, vaan kissan omistaja.

Kerroit, että sinulla on lapsiakin. Kuinkahan kusipäitä noistakin isoina tulee, jos huolenpito on samaa luokkaa, kuin kissankin suhteen...

• sakkoja

Tiesitkö että sinut voidaan tuomita järjestysrikkomuksesta saamaan sakkoja.

5 luku
      Seuraamukset
      16 §
      Järjestysrikkomus

10) laiminlyö 14 §:n 1 momentissa säädetyn eläinten pitämiseen liittyvän velvollisuuden

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20030612

Kissalla on oikeuksia, siinä olet oikeassa. Oikeudet liittyy kuitenkin turvattuun elämään, ei vapaana olemiseen.

• valjaat

Miten jonkun pää voi olla ihan kokonaan umpiluuta!Tämän ketjun aloittajan on.Sääliksi käy naapureita,tuskin se umpiluisuus pelkkään kissaan jää.Toivottavasti kissalle ei satu mitään.

• vapaana ulkona.........
        valjaat kirjoitti:

Miten jonkun pää voi olla ihan kokonaan umpiluuta!Tämän ketjun aloittajan on.Sääliksi käy naapureita,tuskin se umpiluisuus pelkkään kissaan jää.Toivottavasti kissalle ei satu mitään.

Kissani ei tee tuhoja sillä se on kiltti, ja en usko että viatonta kissaa sakotetaan jos se ulkoilee vapaana....Kissaa aion ulkoiluttaa vapaana....Enkä itse saanut toksaplasmaasia raskauteni aikana joten ei sitä sitten voi muutkaan saada sillä kisullani ei ole sitä...

Voin laittaa kisuni kuvan tänne niin näette kuinka söpöliini se on, laitan heti kun saan kuvat kisustani siirrettyä koneelleni.

• luonnon helmassa
        vapaana ulkona......... kirjoitti:

Kissani ei tee tuhoja sillä se on kiltti, ja en usko että viatonta kissaa sakotetaan jos se ulkoilee vapaana....Kissaa aion ulkoiluttaa vapaana....Enkä itse saanut toksaplasmaasia raskauteni aikana joten ei sitä sitten voi muutkaan saada sillä kisullani ei ole sitä...

Voin laittaa kisuni kuvan tänne niin näette kuinka söpöliini se on, laitan heti kun saan kuvat kisustani siirrettyä koneelleni.

Miksi provoat?

• provoilijaparka
        vapaana ulkona......... kirjoitti:

etkö enää tyhmempää lausahdusta keksinyt??
        "en usko että viatonta kissaa sakotetaan jos se ulkoilee vapaana"
        Taitaa elämäsi olla todella tylsää,kun pitää provoilla.Ja jos ei satuilusta kyse,niin siinä tapauksessa olet kyllä todella TYHMÄ.

• Ihminen.....
        provoilijaparka kirjoitti:

etkö enää tyhmempää lausahdusta keksinyt??
        "en usko että viatonta kissaa sakotetaan jos se ulkoilee vapaana"
        Taitaa elämäsi olla todella tylsää,kun pitää provoilla.Ja jos ei satuilusta kyse,niin siinä tapauksessa olet kyllä todella TYHMÄ.

Olen kanssasi samaa mieltä sillä pidän itsekkin kissaani vapaana ulkona...kuulutko muuten johonkin järjestöön, olisi kiva vaihdella kissajuttuja?

• On.

Vastuussa näistä luonnonvaraisista kissaeläimistä, eikös niille sitten pitäisi pistää panta kaulaan ja taluttaa kiltisti vierellä kuin koiraa?????????????

• Nimetön

Jos kissasi on sinulle rakas, ulkoilutat sitä tai pidät sisällä!
      Kissasi on vaarassa!!
      Liikenteessä tai muualla!Kissallasikin on oikeudet!
      (Mutta turvallinen elämä kuuluu oikeuksiin)
      Tämä saattaa vaikuttaa agressiiviselta, mutta hyvällähän minä...

• LUE TÄMÄ!

Mutta lakihan sanoo tänä päivänä että eläimiä ei saa pitää vapaana. Etkö pelkää että kissasi jää auton alle tai joku ampuu sen omilla maillaan?! Se on nimittäin sallittua!

• kerrostalokiusaaja

Me täällä naisten kesken päätettiin,että nyt päästetään kaikki kissat ja koirat irti ja soitetaan poliisille jos joku ei päästä.Sitten on kaikki onnellisia ja eletään kuten ketjun aloittaja on meille niin kauniisti opettanut. Paskat me paskoista!

• hauskaa on... xD
        kerrostalokiusaaja kirjoitti:

Me täällä naisten kesken päätettiin,että nyt päästetään kaikki kissat ja koirat irti ja soitetaan poliisille jos joku ei päästä.Sitten on kaikki onnellisia ja eletään kuten ketjun aloittaja on meille niin kauniisti opettanut. Paskat me paskoista!

Joo, tämän täytyy olla vitsi. Sellaisen mielipiteen aattelin vielä lisätä, että jos tarpeeksi rauhallisella seudulla asuu niin voihan tuo onnistuakin. Lukuunottamatta tuota pikku seikkaa että alaovea pidetään auki, sitä en kyllä tue. Vaikka olisi kuinka rauhallinen paikka niin siitähän pääsee rappukäytävään vaikka mitä lintua yms., puhumattakaan juopoista tahi varkaista.

Mutta periaatteessa maalla asuvana väitän, että jos ympäristö jossa kissa ulkoilee on rauhallinen ja naapureille eläin ei ole rasite, niin kissa voi kuleksia ittekseen. Tietysti leikattu versio täytyy olla.

Meillä katit ovat tietenkin vapaina kun todella maalla asutaan, mutta onpa minulla taajamissa asuvia tuttujakin joiden kissat ovat vapaana ja käyvät tervehtimässä naapureita. MUTTA EI VOI YLEISTÄÄ, se on hyvin paljolti itse kissasta ja ympäristöstä kiinni voiko eläin olla vapaana.

• vapaana..............
        hauskaa on... xD kirjoitti:

Joo, tämän täytyy olla vitsi. Sellaisen mielipiteen aattelin vielä lisätä, että jos tarpeeksi rauhallisella seudulla asuu niin voihan tuo onnistuakin. Lukuunottamatta tuota pikku seikkaa että alaovea pidetään auki, sitä en kyllä tue. Vaikka olisi kuinka rauhallinen paikka niin siitähän pääsee rappukäytävään vaikka mitä lintua yms., puhumattakaan juopoista tahi varkaista.

Mutta periaatteessa maalla asuvana väitän, että jos ympäristö jossa kissa ulkoilee on rauhallinen ja naapureille eläin ei ole rasite, niin kissa voi kuleksia ittekseen. Tietysti leikattu versio täytyy olla.

Meillä katit ovat tietenkin vapaina kun todella maalla asutaan, mutta onpa minulla taajamissa asuvia tuttujakin joiden kissat ovat vapaana ja käyvät tervehtimässä naapureita. MUTTA EI VOI YLEISTÄÄ, se on hyvin paljolti itse kissasta ja ympäristöstä kiinni voiko eläin olla vapaana.

Nyt olen saanut isännöitsijältä varoitukse...Miksi te naapurit kiusaatte minua ja perhettäni...Ei Kisuni ole mikään paha eikä tauti pesä....Sillä vaan on mielestäni oikeus liikkua vapaana....Aion ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan ja tehdä valituksen isännöitsijästä jos ei lakkaa kiusaamasta minua ja kisuani.......
        Olen myös animalian jäsen niin saan sieltä neuvoa jos haluan ......
        Kissalakin on OIKEUS VAPAUTEEN......

• pöyröö
        vapaana.............. kirjoitti:

Nyt olen saanut isännöitsijältä varoitukse...Miksi te naapurit kiusaatte minua ja perhettäni...Ei Kisuni ole mikään paha eikä tauti pesä....Sillä vaan on mielestäni oikeus liikkua vapaana....Aion ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan ja tehdä valituksen isännöitsijästä jos ei lakkaa kiusaamasta minua ja kisuani.......

SIITÄS SAIT!!!!!:) hähää... toki kissallakin on oikeuksia, mut ei ne saa mennä ihmisten oikeuksien edelle! ja jos kissat sit sais kaikki olla vapaana, ni mitä jos päästettäs kaikki koiratkin, hevoset ja miksei vaik sit vielä kaikki ketut ja lehmät ja kanat yms...Oisko sit hyvä fiilis?koska periaatteessahan nekin on kotieläimiä, varsinkin joillekkin voi ol yht tärkeit ku sun "kisuli"...

• provoamis tarkoituksella li...
        vapaana.............. kirjoitti:

"4 luku
        Eläimet
        14 §
        Koirakuri

Yleisen järjestyksen ja turvallisuuden säilymiseksi koiran omistajan tai haltijan on:

1) pidettävä koira taajamassa kytkettynä;

2) pidettävä huolta siitä, ettei koira pääse kytkemättömänä kuntopolulle tai muulle sen kaltaiselle juoksuradalle eikä lainkaan yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikaksi varatulle alueelle, toriaikana torille taikka yleiseen käyttöön kunnostetulle ladulle tai urheilukentälle, jollei se ole erikseen sallittua; (19.12.2003/1195)

3) pidettävä huolta siitä, että koiran uloste ei jää ympäristöön hoidetulla alueella taajamassa.

Mitä 1 momentin 1 ja 2 kohdassa säädetään, ei koske virantoimituksessa käytettävää valtion omistamaa koiraa, vartiointitehtävässä olevaa vartijan koiraa, palvelutehtävässä olevaa koulutettua pelastuskoiraa, liikuntavammaisen avustajakoiraa eikä näkövammaisen opaskoiraa.

Mitä 1 momentin 1 kohdassa säädetään, ei koske suljettua pihaa, koirien harjoituspaikkaa eikä erityisesti osoitettua aidattua jaloittelualuetta. Koiran tulee kuitenkin näissäkin paikoissa olla omistajansa tai haltijansa valvonnassa.

Mitä 1 momentin 2 kohdassa säädetään, koskee myös kissaa. Mitä 1 momentin 1 ja 2 kohdassa säädetään, koskee myös hevosta sekä soveltuvin osin muuta koti- tai lemmikkieläintä."

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20030612

• Pissa

Jokainen ihminen joutuu huolehtimaan omista eläimistään. On tosi itsekästä ajatella että MINUN kissani saa juosta ja elää muiden ihmisten vaivoina. Ja onhan lait laadittu siksi että niitä täytyisi noudattaa. Ja tuo ainainen ruikutus kadonneista kissoista ottaa päähän.Kyllähän maailmassa kissoja riittää, ottaa uuden kissan tilalle,heti kun edellinen häipyy. Kaikkihan ne ovat samanlaisia,kissat.

• kerrostaloasukas nro1

Kerrostalon ovessa on syystä lukko, tajuatko?
      Se pitää oven kiinni, ja kaikenlaiset asumista häiritsevät känniset perssilmät ULKONA meluamassa, eikä käytävässä.

Siksi ovi pistetään kiinni, ei kiusaksi kissallesi.

Maksa oveen kissallesi luukku,uskon että muille kelpaa jos sinä maksat, näin ovi pysyy lukossa ja kattisi pääsee kulkemaan.

• Ebony zoot

Vastuullinen ihminen pitää kissansa kotona jos ei vaivaudu sitä käyttämään valjaissa ulkona. Se että heivaat kissasi pihalle oman onnensa nojaan on rikos. Oletko ajatellut ollenkaan mitä kaikkea lemmikillesi voi tapahtua? Kissa voi jäädä auton alle, tulla koiran tai jonkin villielukan raatelemaksi tai joku yksinkertaisesti tappaa sen.

Näillä yksinäisillä ulkoilureissuilla kissallasi on mahdollisuus saada ties mitä loisia. Tee kissallesi palvelus ja osta valjaat ja totuta kissasi kulkemaan niissä. Turvallisessa ympäristössä elävä kissa on onnellinen ja viettää pitkän elämän.

• mutta kissaa ei saa pitää

vapaana julkisissa tiloissa kaupungissa tai ulkona. Ensimmäinen ja tärkein syy kait on allergiat. Jos rappukäytävää käyttää kissa-allergikko, niin mietippä vähän sitäkin. Sinulla ei ole oikeutta aiheuttaa toiselle kiusaa tällä tavalla. Kaupungissa olevan kissan viet ulos ja tuot itse sisään, eli huolehdit sen ulkoiluttamisesta ja kaupunkialueella kissa ei saa liikkua vapaasti. Ei myöskään ole kiva, jos kissan jätöksiä on nurmikolla tai vaikkapa lasten hiekkalaatikossa. Herää vähän miettimään todellisisa asioita.

• Kissan viet....

Ulos....muovipussissako ettei allergiset kärsi????eikö se nyt ole sama meneekö kissa yksin vai viekö sen joku......Olen samaa mieltä että Kissalla on oikeus ulkoilla vapaana......Tsemppiä Kisullesi ja voimia sinne.....

• Minä vaan.
        Kissan viet.... kirjoitti:

Ulos....muovipussissako ettei allergiset kärsi????eikö se nyt ole sama meneekö kissa yksin vai viekö sen joku......Olen samaa mieltä että Kissalla on oikeus ulkoilla vapaana......Tsemppiä Kisullesi ja voimia sinne.....

Monen mielestä tästä keskustelusta on saanut hyvät naurut. Minua ei henkilökohtaisesti naurata vähääkään. Olen tosi surullinen tämän ketjun aloittajan kissan puolesta. Se kun on täysin syytön siihen, että koko naapurusto sitä vihaa. Pian tulee ihminen, joka ottaa sen kiinni ja vie eläinsuojaan tai lopetettavaksi, kun saa tarpeekseen sen omistajan välinpitämättömyydestä lakia ja toisten ihmisten varoituksia ja pyyntöjä kohtaan. Joku pian hermostuu tosissaan ja se on varma.
        Sitten kun kissa on siirtynyt leppeämmille vaellusmaille, on aika turhauttavaa syytellä ketään. Sen kissan päivät on ihan todella luetut ja se surettaa.
        Niin moni eläin joutuu kärsimään ihmisen itsekkyyden ja tyhmyyden takia.
        Olisiko se niin kamalaa antaa periksi omista mielipiteistään, jotta kissasi saisi jatkaa elämäänsä?

• eläin...
        Minä vaan. kirjoitti:

Monen mielestä tästä keskustelusta on saanut hyvät naurut. Minua ei henkilökohtaisesti naurata vähääkään. Olen tosi surullinen tämän ketjun aloittajan kissan puolesta. Se kun on täysin syytön siihen, että koko naapurusto sitä vihaa. Pian tulee ihminen, joka ottaa sen kiinni ja vie eläinsuojaan tai lopetettavaksi, kun saa tarpeekseen sen omistajan välinpitämättömyydestä lakia ja toisten ihmisten varoituksia ja pyyntöjä kohtaan. Joku pian hermostuu tosissaan ja se on varma.
        Sitten kun kissa on siirtynyt leppeämmille vaellusmaille, on aika turhauttavaa syytellä ketään. Sen kissan päivät on ihan todella luetut ja se surettaa.
        Niin moni eläin joutuu kärsimään ihmisen itsekkyyden ja tyhmyyden takia.
        Olisiko se niin kamalaa antaa periksi omista mielipiteistään, jotta kissasi saisi jatkaa elämäänsä?

Kissa ei valjaisiin kuulu eikä kytketyksi sovellu ollenkaan. Olkoon vaikka kuinka vastuuntunnotonta niin kissan kuuluu olla vapaa. Kissat on itsenäisii eläimii koirat ei ole. Koirat haluu miellyttää omistajaa. Kissat ei oikeestaa useest haluu miellyttää. Anna kissasi olla vapaana vaa revi se ulko-ovi irti siit perkeleen talost ja ammu naapurit ketä häirittee! Kissat ei hyöki jos niit ei oo rääkätty. Harvemmin ne menee tuntemattomien luoksekaan kiehnäämää ja kehräämää pitävät huolen itsestään ettei ne kuole pihalle.

• Näin On
        eläin... kirjoitti:

Kissa ei valjaisiin kuulu eikä kytketyksi sovellu ollenkaan. Olkoon vaikka kuinka vastuuntunnotonta niin kissan kuuluu olla vapaa. Kissat on itsenäisii eläimii koirat ei ole. Koirat haluu miellyttää omistajaa. Kissat ei oikeestaa useest haluu miellyttää. Anna kissasi olla vapaana vaa revi se ulko-ovi irti siit perkeleen talost ja ammu naapurit ketä häirittee! Kissat ei hyöki jos niit ei oo rääkätty. Harvemmin ne menee tuntemattomien luoksekaan kiehnäämää ja kehräämää pitävät huolen itsestään ettei ne kuole pihalle.

Irrallaan liikkuvan "villiintyneen" kissan saa tappaa ja on hyvä tappaa, sillä kissa tekee suurta tuhoa luonnossa. Se tuhoaa maahan pesivien lintujen pesiä ja niin edelleen. Vaikka kissa olisi kuinka hyvin opetettu, ei se luonnolleen mitään voi. Kissa on petoeläin. Kaupunkikissoille on ihan sama, mut varsinkin maalla ne ovat tuholaisia...

Itse ole ampunut useita ryösteleviä kissoja...

• kissat kumoon

jos se kissa tulee minun näkyviin ammun sen ja niin on oikein samoin on josse auton alle on juoksemassa niin älkää hyvät ihmiset jarruttako painakaa kaasua te hipit ostakaa 3metriä narua ja hirttäkää itsenne!

• syyllinen selville

Nykyisin on hyvä kun kissoillakin on pantoja, joten on helpompi selvittää, kenen kuuluu maksaa atuton vauriot, kun kissa juoksee eteen.

• lada

jos se kissa tulee minun näkyviin ammun sen ja niin on oikein samoin on josse auton alle on juoksemassa niin älkää hyvät ihmiset jarruttako painakaa kaasua te hipit ostakaa 3metriä narua ja hirttäkää itsenne!

• Näin Heinolassa

Heinolan teknisen lautakunnan legojaoston kokouksessa oli kuulemma nostettu kissa pöydälle!!
      Jag måste kissa nu före ja naida med min tyttöystävä!

• kissan....

pissaannne..madottomat lurjukset..HYI!!!!

• Oikeuksine
        kissan.... kirjoitti:

pissaannne..madottomat lurjukset..HYI!!!!

vuoksi.........

• sina.....
        Oikeuksine kirjoitti:

vuoksi.........

pita paska!!!!!!

• Eläinlääkäri...
        sina..... kirjoitti:

pita paska!!!!!!

Olen aloittamassa opiskelut eläinlääkäriksi, ja kissa ei tietääkseni tartuta tauteja jos rokotukset ovat ok.Kissa voi näin mielestäni olla ulkona sen puolesta.Ja voihan kissan opettaa olla menemättä ulkona kakkalle tai pissalle kun palkitsee sen aina kun on tehnyt tarpeensa kotona astiaan.

• tuleva konitohtori
        Eläinlääkäri... kirjoitti:

Olen aloittamassa opiskelut eläinlääkäriksi, ja kissa ei tietääkseni tartuta tauteja jos rokotukset ovat ok.Kissa voi näin mielestäni olla ulkona sen puolesta.Ja voihan kissan opettaa olla menemättä ulkona kakkalle tai pissalle kun palkitsee sen aina kun on tehnyt tarpeensa kotona astiaan.

ole tietoinen laista mikä koskee eläinten ulkona pitoa? Kannattaa tarkistaa omat käsitykset oikeaan asenteeseen, kun laki on olemassa! Ja laki on se et kissat ja koirat on pidettävä kytkettyinä ulkona!!! No, jospa olisit siel opiskellessa valppaana ja ottasit opiksesi etkä menisi lupailemaan mitään erikoisoikeuksia kenellekkään! Ne rokotuksethan on sitä varten eläimille et ne tartuttaisi mitään sairauksiaan ihmisille, koska osa kissojen sairauksista on ihmisiin tarttuviakin. Pitäskö sun prepata pikkasen ennenkun menet munaamaan ittees sinne kouluun!

• tämä hiton

katti tulis mun pihalle käymään! niin ei kyllä poistuis muutakun roskiksessa!!!

ps.koirille sama kohtelu !!!

• haittaakaan tee....kai

omalle pihalleni en toivo kissoja, koska itselläni on tanskandoggi. enkä toivo pihalleni myös tuonlaisia löyhäpäitä, kuin edellisissä kommenteissa sanottiin,mutta vaikka olen koira-ihminen, niin kissojakin voi tuoda luokseni ja koirani ei välitä siitä ovatko ne kissoja vai koiria

• Minä se olen joka kärsin jo...

Ainakin itseäni vihastuttaa maakerroksessa asuessani se, että ihmiset jättää alaovea auki. Näinkin lähellä keskustaa nimittäin joku kaunis päivä uhan varmasti joku spurgu tulee vandalisoimaan rappua ja tuskin se vaivautuu ylempiin kerroksiin. Ja murtomiehen hommakin on aika helppo jos sisään pääsee oven ollessa auki. Siihen on kuule syynsä, että talon järjestyssäännöissä määrätään ne alaovet pidettäviksi lukittuna myös päivisin mutta erityisesti iltaisin.

• vituta

enempää,kun nämä tyhmät kissanomistajat.Kissa EI saa juosta ulkona irti, punkt slut.
      Olen nähnyt irtokissan aiheuttavan viidenauton kolarin.Nelikaistasella tiellä joku pölijä jarrutti 70 rajotusalueella säästääkseen kissakurjan hengen.Kissa säilyi hengissä, mutta yksi näistä peräänajettujen autojen matkustajista on loppuikänsä rullatuolipotilas.En aja tahallani minkään eläimen yli, mutta en paniikkijarruta, jos eläin on pienempi, kuin schäfer.Mäyrä on kova kuin kivi, jos etupyörällä ajat yli, menee auto lunastukseen.

• Järki käteen

Kumma, kun pieni lemmikkieläin ulkona koetaan niin pahaksi, että ihan lopettamisesta puhutaan.

Ennemmin pitäisi saada lopettaa sudet, jotka todella ovat vaarallisia ja tappavat lampaita, koiria ja myös ihmisiä. Sudet ovat häiriintyneet ja päässeet tottumaan ihmisasutuksen läheisyyteen liikaa.

Siinä EU:lle ja meille haastetta, miten suhtautua eläimiin ja ihmisiin.

• Susihukkarukka
        Järki käteen kirjoitti:

Kumma, kun pieni lemmikkieläin ulkona koetaan niin pahaksi, että ihan lopettamisesta puhutaan.

Ennemmin pitäisi saada lopettaa sudet, jotka todella ovat vaarallisia ja tappavat lampaita, koiria ja myös ihmisiä. Sudet ovat häiriintyneet ja päässeet tottumaan ihmisasutuksen läheisyyteen liikaa.

Toivottavasti kukaan ei päästä suttaan kerrostalorappuun irti.Laista ja sen noudattamisesta tässä vaan on kysymys.Sitäpaitsi EU on ihan laillinen,ei sitä saa tappaa.

• voi voi

Sentään.......On sullakin huolet......

• ainakin kissat katoaa
        Järki käteen kirjoitti:

Minua ei periaatteessa haittaa vaikka kotinurkilla hiippailisi susia. Uskon että ne söisivät irtokissat pois kuljeksimasta.

• Viiden kissan omistaja

Hei

Älä välitä kissavihaajien mielipiteistä.
      Kissasi turvallisuuden takia, pyydän että pidät kisusi sisätiloissa jossa hän on turvassa.
      Kissa tottuu kyllä olemaan sisällä vaikka olisi ollut ulkonakin.

Ennenkuin mitään pahaa tapahtuu, kun näistä sekopäistä ei tiedä ja varsinkin tilanteessasi, jossa on alettu tehdä kissaasi vastaan ilkivaltaa, niin pidä lemmikkisi itseäsi lähellä eikä sinunkaan tarvitse murehtia missä kisu liikkuu.

• Olisi....

Jonkun julkkiksen niin sitähän palvottaisiin...mutta kun tavis päästää kissan ulos niin heti tuomitaan...WHY!!!!!

• Kissa....
        Olisi.... kirjoitti:

Jonkun julkkiksen niin sitähän palvottaisiin...mutta kun tavis päästää kissan ulos niin heti tuomitaan...WHY!!!!!

Matoja jos se saalistaa luonnossa esim. rottia,hiiriä ym.. pikkunilviäisiä......vaikka se olisi saanut matokuurit ajallaan....Kysyn koska olen itse muuttanut Halisiin rivitaloon ja ajattelin päästää kissani ulos vapaana....?

• ja ilmoittakaahan
        Kissa.... kirjoitti:

Matoja jos se saalistaa luonnossa esim. rottia,hiiriä ym.. pikkunilviäisiä......vaikka se olisi saanut matokuurit ajallaan....Kysyn koska olen itse muuttanut Halisiin rivitaloon ja ajattelin päästää kissani ulos vapaana....?

ihmiset joko poliisille tai terveystarkastajalle tai nyt mille tahansa tuollaisista kissojen omistajista!

Meillä on kissat omakotitalossa ja naru kodinhoitohuoneen ovella, kun kissa haluaa ulos, menee se ovelle naukuen, ja pistetään panta kaulaan ja klipsiin kiinni ja kisuli menee ulos ns. jatkonaruun.
        Kun haluaa sisälle, varsinkin pakkasilla, kisu naukuu ja/tai raapii ulko-ovea halutessaan sisälle!

Ei tarvii naapureilta valituksia kuulla, välillä talutamme hihnassa ulkona niitä!
        Lukekaahan kissojen säännöt, ne ei ole enää sitä mitä ennenvanhaan kotonanne ollessa ja maalla, eli ei maallakaan päde ne säännöt enää!
        Usko jo kerrostalonkissanpitäjä tuo asia, tai pian olet, todella, ilman niitä ihania lemmikkejäsi!
        Laki on laki ja pysyy!

• ulkona.........
        ja ilmoittakaahan kirjoitti:

ihmiset joko poliisille tai terveystarkastajalle tai nyt mille tahansa tuollaisista kissojen omistajista!

Meillä on kissat omakotitalossa ja naru kodinhoitohuoneen ovella, kun kissa haluaa ulos, menee se ovelle naukuen, ja pistetään panta kaulaan ja klipsiin kiinni ja kisuli menee ulos ns. jatkonaruun.
        Kun haluaa sisälle, varsinkin pakkasilla, kisu naukuu ja/tai raapii ulko-ovea halutessaan sisälle!

Ei tarvii naapureilta valituksia kuulla, välillä talutamme hihnassa ulkona niitä!
        Lukekaahan kissojen säännöt, ne ei ole enää sitä mitä ennenvanhaan kotonanne ollessa ja maalla, eli ei maallakaan päde ne säännöt enää!
        Usko jo kerrostalonkissanpitäjä tuo asia, tai pian olet, todella, ilman niitä ihania lemmikkejäsi!
        Laki on laki ja pysyy!

Eikö tuo jo ole eläinoikeuksien vastaista pitää kissa narussa jossa pystyy liikkumaan 1m säteellä....Ajattele jos se hyppii tai kiemurtelee niin sehän voi kuristua siihen naruun...Siinäkin on yksi syy miksi kisuliinini saa olla vapaana ja aikaisempaan viestiin sinä joka asut halisissa niin ei kissa saa matoja vaikka nappaisi esim..kuolleen hiiren, jos madotuskuuri on kunnossa...Tsemppiä halisiin

• ulkona..
        ulkona......... kirjoitti:

Eikö tuo jo ole eläinoikeuksien vastaista pitää kissa narussa jossa pystyy liikkumaan 1m säteellä....Ajattele jos se hyppii tai kiemurtelee niin sehän voi kuristua siihen naruun...Siinäkin on yksi syy miksi kisuliinini saa olla vapaana ja aikaisempaan viestiin sinä joka asut halisissa niin ei kissa saa matoja vaikka nappaisi esim..kuolleen hiiren, jos madotuskuuri on kunnossa...Tsemppiä halisiin

Oletko ollenkaan tutustunut täälläkin moneen kertaan julkitulleeseen Finlex.fi sivustoon. Jossain aikaisemmassa viestissä oli linkki suoraan asiaa käsittelevään kohtaan.

Kuka muuten sanoi että kissa on narussa jossa kissa voi liikkua 1 m:n säteellä? Sinä. Kait tiedät että narua myydään metritavarana eli saat juuri sen mittaisen pätkän kuin tarvitset? Eli jos haluat 5 m, saat sen viisi metriä.

Ja sehän on itsestään selvyys (järkeä käyttäville) ettei kissaa vaan lasketa ulos, vaan sen olemista seurataan eli siitä huolehditaan jolloin kissa ei pääse kuristumaan naruun. Kissan vapaaksi ulos päästävät eivät näemmä tiedä mitä huolenpito tarkoittaa.

• ovi kiinni?

Eikö sen kissan pitäisi päästä juoksentelemaan ulos ja sisään vapaasti ilman, että tarvii ovea raapia merkiksi, että haluaa kotiin.

Jos olet sitä mieltä, että alaovi pitää pitää kissalle avoinna niin kyllä se loppupääkin pitää sujua samalla tavalla ilman oven kynsimistä.

Rupea nyt vaan pitämään sitä kämpänkin ovea apposen auki, ettei kisuli saa stressiä. Miksi muuten pidät asuntosi oven suljettuna ja estät kissasi vapaan liikkumisen?

• ulkona..............

Pidän kotioveni siksi kiinni ettei lapseni ja koirani karkaa....Kisuni on kyllä viisas ja kuulen kun hän haluaa sisälle.Ja mielestäni kissallani on tietyt oikeudet vapauteen ja tämä systeemi mitä käytän toimii sillä kisuni on oppinut pienestä pitäen vapauteen ja kotiintulon.Arvostan kisuani ja muita luonnon eläimiä sillä eläimilläkin on oikeudet.

• ajatellut
        ulkona.............. kirjoitti:

Pidän kotioveni siksi kiinni ettei lapseni ja koirani karkaa....Kisuni on kyllä viisas ja kuulen kun hän haluaa sisälle.Ja mielestäni kissallani on tietyt oikeudet vapauteen ja tämä systeemi mitä käytän toimii sillä kisuni on oppinut pienestä pitäen vapauteen ja kotiintulon.Arvostan kisuani ja muita luonnon eläimiä sillä eläimilläkin on oikeudet.

Mitä teet jos se kiltti kisu katoaa siellä kaupungissa jonkun julman ihmisen toimesta?
        Jos joku suivaantunut naapuri päästää sen päiviltä?
        Otatko heti uuden kisun?

• ulkona......................
        ajatellut kirjoitti:

Mitä teet jos se kiltti kisu katoaa siellä kaupungissa jonkun julman ihmisen toimesta?
        Jos joku suivaantunut naapuri päästää sen päiviltä?
        Otatko heti uuden kisun?

Olen kyllä ajatellut, mutta luotan ihmisiin sillä eihän kukaan tervehenkinen tapa vietonta eläintä jos niin tekee niin on pakko olla sairas.Ja eikö laki määrää jonkinmoisen tuomion jos turhaan ilman syytä tappaa lemmikki eläimen...Kissan otan uuden sillä kissa ihminen olen, mutta olen myös ajatellut muuttaa esim. forssaan missä on luontoa enemmän.

• pahasti
        ulkona...................... kirjoitti:

Olen kyllä ajatellut, mutta luotan ihmisiin sillä eihän kukaan tervehenkinen tapa vietonta eläintä jos niin tekee niin on pakko olla sairas.Ja eikö laki määrää jonkinmoisen tuomion jos turhaan ilman syytä tappaa lemmikki eläimen...Kissan otan uuden sillä kissa ihminen olen, mutta olen myös ajatellut muuttaa esim. forssaan missä on luontoa enemmän.

"Kissa ulkona vapaana":laita hihna kaulaas ja pyydä sitä fiksua kissaas viemään sinut hoitoon,et voi olla tervejärkinen jos tosissas olet tota mieltä mitä kirjotit.Huh helvetti joku tolkku pitäis olla,kenelle eläimiä annetaan/myydään...

• JepJep...
        ulkona...................... kirjoitti:

Jos naapureiden aiheuttaman draaman syynä on ulko-oven aukipitäminen niin etkö voi opettaa kissaa tulemaan sisälle parvekkeen kautta? Olettaen tietysti että asut ensimmäisessä kerroksessa ;-) Tuttuni oli samassa tilanteessa ja alkoi pitämään parveketta auki jolloin naapurit eivät ainakaan enää nipottaneet.

• ulkona........................
        JepJep... kirjoitti:

Jos naapureiden aiheuttaman draaman syynä on ulko-oven aukipitäminen niin etkö voi opettaa kissaa tulemaan sisälle parvekkeen kautta? Olettaen tietysti että asut ensimmäisessä kerroksessa ;-) Tuttuni oli samassa tilanteessa ja alkoi pitämään parveketta auki jolloin naapurit eivät ainakaan enää nipottaneet.

No muuten kyllä mutta asun sen verran korkealla ettei kisuni pääse ylös....Ja samallahan tuulettuu rappukäytävä kun on helteetkin niin ilma vaihtuu.....Aion kylla ehdottaa kun taloyhtiön kokous tulee, että laitettaisin kissa luukku alaoveen niin kisuni pääsisi kulkemaan siitä....

• pidän..
        ulkona........................ kirjoitti:

No muuten kyllä mutta asun sen verran korkealla ettei kisuni pääse ylös....Ja samallahan tuulettuu rappukäytävä kun on helteetkin niin ilma vaihtuu.....Aion kylla ehdottaa kun taloyhtiön kokous tulee, että laitettaisin kissa luukku alaoveen niin kisuni pääsisi kulkemaan siitä....

Koiraa vapaana kun ulkoilen, mutta olen opettanut sen tottelemaan isäntää.

• sisällä..
        ulkona.............. kirjoitti:

Miksi kissallasi on erivapauksia kuin koirallasi ja lapsillasi? Pitäisihän niidenkin päästä ihan samalla tavalla juoksentelemaan minne haluavat.

• sinunlaisia typeryksiä

Valitettavasti kissan omistajissa on sinunlaisia typeryksiä.
      Päästää nyt KISSA KUSEMAAN KÄYTÄVILLE JA YHTEISILLE PIHOILLE.SITTEN YRITETÄÄN VINKUA,MITÄ PIENI KIISSA PAHAA TEKEE.MIKÄÄN EI OLE INHOTTAVAMPAA KUIN KISSAN KUSI JA PASKA HAJULTAAN JA JOS SIIHEN TALLAA OMALLA PIHALLA.
      jESSUS MITÄ SYVINTÄ IDIOTISMIN YDINTÄ SINÄ EDUSTATKAAN.
      jOS EI KYKENE KISSAANSA KOTINSA SEINIEN SISÄPUOLELLA HOITAMAAN,NIIN KISSAT POIS.

• HUH.......

Sä oot just tollanen NIPO!!!!!!!

hanki elämä.

• Yrittäisit
        HUH....... kirjoitti:

Sä oot just tollanen NIPO!!!!!!!

hanki elämä.

sopia naapureiden kanssa esim. ulkoilu ajoista.Silloin naapurit tietäisivät koska kissa ulkoilee ja ne kenellä on esim. allergia niin eivät kulkisi silloin.

• Tuskaa
        Yrittäisit kirjoitti:

sopia naapureiden kanssa esim. ulkoilu ajoista.Silloin naapurit tietäisivät koska kissa ulkoilee ja ne kenellä on esim. allergia niin eivät kulkisi silloin.

Ihanko tosissasi aiot luukkua ehdottaa?Älä naurata.Aika hauskaa.Onneksi meidän talossa kaikki asukkaat on täyspäisiä.Ei kukaan ala aikatauluttamaan elämäänsä naapurin kissan mukaan.Älkää naapurit kukaan muuttako koskaan pois.

• ulkona............
        Tuskaa kirjoitti:

Ihanko tosissasi aiot luukkua ehdottaa?Älä naurata.Aika hauskaa.Onneksi meidän talossa kaikki asukkaat on täyspäisiä.Ei kukaan ala aikatauluttamaan elämäänsä naapurin kissan mukaan.Älkää naapurit kukaan muuttako koskaan pois.

Olen laittanut ehdotuksen isännnöitsijälle ja odotetaan mitä tapahtuu.Olen myös alkanut suunnitella järjestöä "Kissat vapaana" jos löytyy kiinnostusta niin voi laittaa vaikka sähköposti osoitteen tänne niin otan yhteyttä.Sillä saman henkisiä varmasti löytyy.Kissallani ei ole aikataulua millä kulkea niin siksi en voi sopia kulkuajoista sillä kissallani on vapaa oikeus kulkea koska se haluaa niin silloin päästän sen ulos.Eikä kissani pissaa tai kaki rappukäytävään, mutta kuitenkin kaikki jotka haluavat liittyä järjestööni "Kissat vapaana" niin reippaasti sähköpostia tänne......

• ...................

anteeksi mutta kissa on peto ja saalistaa vaistojensa takia jo oravia, lintuja jne... eikä muka te pahaa kärpäsellekkään hmmm?

• voi myös pelastaa

Meidän taloyhtiössä pikkulasten leikkipaikan vieressä on matala pensaikko jonne pallot ja pikkuesineet monesti hukkuvat. Tässä pensaikossa lymysi iso kyykäärme, meidän kissa vaistosi vaaran ja ilmaisi eleillään vaaran olevan lähellä. Ajattele jos pikkulapsi olisi työntänyt pikku kätensä suoraan kyyn hampaisiin. Olisko apu ollut tarpeeksi lähellä?

• mmmmm.,.,
        voi myös pelastaa kirjoitti:

Meidän taloyhtiössä pikkulasten leikkipaikan vieressä on matala pensaikko jonne pallot ja pikkuesineet monesti hukkuvat. Tässä pensaikossa lymysi iso kyykäärme, meidän kissa vaistosi vaaran ja ilmaisi eleillään vaaran olevan lähellä. Ajattele jos pikkulapsi olisi työntänyt pikku kätensä suoraan kyyn hampaisiin. Olisko apu ollut tarpeeksi lähellä?

miten tää liittyi aiheeseen ja varsinkin siihen mihin vastasit? kaverihan kertoi että kilttiä kissaa joka ei tee kärpäsellekkään pahaa, sitä ei ole olemassakaan paitsi täytettynä.

• tämä asia
        mmmmm.,., kirjoitti:

miten tää liittyi aiheeseen ja varsinkin siihen mihin vastasit? kaverihan kertoi että kilttiä kissaa joka ei tee kärpäsellekkään pahaa, sitä ei ole olemassakaan paitsi täytettynä.

liittyy olennaisesti. Kissojen luonteeseenhan kuuluu olla valppaana ja varuillaan. Samalla kun kissa on leikkisä se tekee huomioita ympäristöstään, kissaihmiset kyllä osaa lukea näitä eleitä. Tämä on mielestäni merkki sosialisuudesta ja huolehtivaisuudesta.

• Vapaus sisällä
        tämä asia kirjoitti:

liittyy olennaisesti. Kissojen luonteeseenhan kuuluu olla valppaana ja varuillaan. Samalla kun kissa on leikkisä se tekee huomioita ympäristöstään, kissaihmiset kyllä osaa lukea näitä eleitä. Tämä on mielestäni merkki sosialisuudesta ja huolehtivaisuudesta.

Kyllä eläinsuojeluvalvojat ilostuisivat jos kissoja ruvettaisiin pitämään vapaina,riittäisi heille töitä.Kissanomistajana en päästäisi missään tapauksessa kissaa yksin ulos,kaupunkialueella on aina paljon vaaratilanteita,joko kissan vahingossa aiheuttamia tai ihmisten kissalle aiheuttamia.Kissan kotiinsa ottaessaan pitää tajuta olosuhteet joissa se tulee elämään,esim.kerrostalossa on otettava huomioon myös naapurit.Kaikki eivät kissoista pidä ja silloin niiden näkyvä olemassaolo heitä häiritsee.Kissa kyllä kulkee valjaissa ja on tyytyväinen. Mukavampi ainakin minusta on seurata kun kissani pyydystää irronnutta linnunhyöhentä innoissaan,kuin että se jahtaisi ja tappaisi itse linnun.En siis missään tapauksessa koskaan ikinä liittyisi kissat vapaana poppooseesi.

• VaVi
        Vapaus sisällä kirjoitti:

Kyllä eläinsuojeluvalvojat ilostuisivat jos kissoja ruvettaisiin pitämään vapaina,riittäisi heille töitä.Kissanomistajana en päästäisi missään tapauksessa kissaa yksin ulos,kaupunkialueella on aina paljon vaaratilanteita,joko kissan vahingossa aiheuttamia tai ihmisten kissalle aiheuttamia.Kissan kotiinsa ottaessaan pitää tajuta olosuhteet joissa se tulee elämään,esim.kerrostalossa on otettava huomioon myös naapurit.Kaikki eivät kissoista pidä ja silloin niiden näkyvä olemassaolo heitä häiritsee.Kissa kyllä kulkee valjaissa ja on tyytyväinen. Mukavampi ainakin minusta on seurata kun kissani pyydystää irronnutta linnunhyöhentä innoissaan,kuin että se jahtaisi ja tappaisi itse linnun.En siis missään tapauksessa koskaan ikinä liittyisi kissat vapaana poppooseesi.

Lopeta jo provoilu.Sinulla ei ole ikinä ollut kissaa.Kissalla on niin tarkka aikataulu elämässään,että sen mukaan voi tarkistaa kellonsa.Onkohan sinun provokattisi jotenkin häiriintynyt liiallisesta yksin ulkona olosta?

• Hyötyeläin.......
        VaVi kirjoitti:

Lopeta jo provoilu.Sinulla ei ole ikinä ollut kissaa.Kissalla on niin tarkka aikataulu elämässään,että sen mukaan voi tarkistaa kellonsa.Onkohan sinun provokattisi jotenkin häiriintynyt liiallisesta yksin ulkona olosta?

Kissat pyydystävät rottia,hiiriä jotka leviävät asustusten mukana.Siellä missä on jätettä on myös rottia.Kissat taas pyydystävät rottia!!!Mikä eläin levitti ruttoa?????R O T T A ! ! ! !

• toisen eläimen tilalle
        Hyötyeläin....... kirjoitti:

Kissat pyydystävät rottia,hiiriä jotka leviävät asustusten mukana.Siellä missä on jätettä on myös rottia.Kissat taas pyydystävät rottia!!!Mikä eläin levitti ruttoa?????R O T T A ! ! ! !

Tiedätkö minkä eläimen tilalle rottia pyydystämään kissa otettiin? Ja missä tämä kyseinen eläin pyydysti rottia?

• kahden kisun omistaja

Sun täytyy ottaa huomioon että sielä asuu muitankin ihmisiä! Itsekkin vihaan jos jätetään rapun ovet auki,että sisään pääsee ketä vaan rappuun tekemään pahoja (jotka sitten laitetaan sun kissan syyks!) ja mm. tulee vetoa..Naapurini harrasti samaa että jätti talvi pakkasillakin rapun ovet auki vaikka itse asui ylhäällä ja minä värjöttelin alhaalla! Piti olla tossut aina jalassa kun hän leikki omistavansa koko rapun! Eli et voi tehä mitä tykkäät talossa jossa asuu muitakin ihmisiä. Kissasi syy ei tämä ole vaan sinun koska olet siitä vastuussa.

• Hehh

Ootte te turkulaiset eri veijareita.. :D

• Ulkona.....

Odottelen edelleen kiinnostuneita järjestämääni yhdistykseen "Kissat Vapaana" elikkä rohkeasti sähköposti osoitetta ruutuun niin otan yhteyttä...

Voitaisiin tehdä kissaretkiä, käydä näyttelyissä.ym ym mukavaa

• kiinnostunut!!
        Ulkona..... kirjoitti:

Odottelen edelleen kiinnostuneita järjestämääni yhdistykseen "Kissat Vapaana" elikkä rohkeasti sähköposti osoitetta ruutuun niin otan yhteyttä...

Voitaisiin tehdä kissaretkiä, käydä näyttelyissä.ym ym mukavaa

voisimme käydä erilaisissa catfight-otteluissa katsomassa.lisäksi voisimme kävellä pitkin tienreunoja ja etsiä yliajettuja kissoja mitkä jotkut murhaajat on tappanu ja järjestellä niille hautajaisia.

• osaaaaaaaa

ihmiset on niiiin sairaita!!!!keksii juttuja omaks iloks.multa häipy aikoinaan kissa teille titämättömille naapureiden ansiosta.kissat ei todellakaan voi haitata kenenkään mielenrauhaa ainakaan tervejärkisten!kannattaa hakeutua hoitoon jos viattomat luonto kappeleet alkaaa häiritseen elämää.voi että miten kamalaa kun kissa kulkee rappukäytävässä jestas sentään!!!!!juopot saa kyllä kuseksia ympäri rappukäytäviä

• olen kanssasi eri mieltä

Kissa on kaikkea muuta kuin viaton luontokappale. Se on peto.

Kyllä se kissanpissa haittaa omissa nurkissa, jopa oman. Minulla on oikeus kotirauhaan ja se käsittää sen ettei kukaan ihminen eikä lemmikiksi otettu luontokappale tule minun reviirilleni.

• Kissani sisällä
        olen kanssasi eri mieltä kirjoitti:

Kissa on kaikkea muuta kuin viaton luontokappale. Se on peto.

Kyllä se kissanpissa haittaa omissa nurkissa, jopa oman. Minulla on oikeus kotirauhaan ja se käsittää sen ettei kukaan ihminen eikä lemmikiksi otettu luontokappale tule minun reviirilleni.

Mitähän mahtaisi sanoa arvoisa nimim. vapaana ulkona jos siihen hänen naapuriinsa ilmestyy toinen kissa, iso pahantapainen kollikissa.Se sitten tappelussa repii silmät,korvat tältä nimim. kissalta.Silloin varmasti on niin,että se naapurin kissa olisi pitänyt pitää sisällä,eikä ulkona kiusaamassa toisen kilttiä kissaa.Perustan kohta yhdistyksen "Vastuuntuntoiset kissanomistajat". Sen jäseneksi kelpaavat vain täyspäiset kissanomistajat.

• Asiantuntija....
        Kissani sisällä kirjoitti:

Mitähän mahtaisi sanoa arvoisa nimim. vapaana ulkona jos siihen hänen naapuriinsa ilmestyy toinen kissa, iso pahantapainen kollikissa.Se sitten tappelussa repii silmät,korvat tältä nimim. kissalta.Silloin varmasti on niin,että se naapurin kissa olisi pitänyt pitää sisällä,eikä ulkona kiusaamassa toisen kilttiä kissaa.Perustan kohta yhdistyksen "Vastuuntuntoiset kissanomistajat". Sen jäseneksi kelpaavat vain täyspäiset kissanomistajat.

Kissojen tappelu voi näyttää hurjalta, mutta harvemmin kissa toiselta henkeä ottaa.En ole kuullut että näin olisi käynyt.

• Kissa ole kerrostalo asukki

Pitäisi sinun muuttaa ok taloon tai rivariin kun saattaa tulla avoimesta alaovesta muitakin käytävään kuin kissasi.... Itsellä kissoja kaksi molemmat liikkuu yksin pihalla ja ei ole sanomista tullu, asun ok-talossa....enkä koskaan kissojani kerrostalo alueella päästäisi edes yksin pihalle, vaaroja on liian paljon kun tuntuu olevan täällä maallakin. Joskus joutuu odottaa tuleeko kissulit kotiin vai onko jääneet petojen kynsiin autoja ei onneksi juurikaan tarvitse pelätä Aina ovat yöksi kuitenkin kotiin tulleet=) mutta kyllä minunkin, niinkuin sinunkin pitäisi kissa kiinni pitää, varsinkin sinun kun naapurit valittaa, eikä sillä ole väliä miksi kissasta valittaa... jotku valittaa varmaan valittamisen ilosta mutta jotku varmasti miettii paljon pidemmälle ennenku valittavat

• mmmmiu

Kaikenlaisia hulluja täällä on, valitettavasti kirjoituksista päätellen myös älyllisesti vajaita kommentteja :C

Itselläni on ollut aina kissoja, kerrostalossa, omakotitalossa ja rivitalossa.
      Sinulla on vastuu kissastasi, etkä kerrostaloalueella voi suojella kissaasi. Lisäksi meidän kissanomistajien pitää ottaa huomioon myös kanssaihmiset.
      Kissa pitää aina leikata. Kissaa ei pidä päästää ulos, koska kaupunkimiljöö ei ole kissan luonnollista elinluetta, siellä on vaaroja, joita vastaan kissa ei voi puolustautua: autot, ihmiset.
      Lisäksi kerrostalon ulko-ovea ei saa jättää auki illalla. Ihan kaikkien turvallisuuden vuoksi. Sillä asialla ei ole mitään tekemistä kissasi kanssa, vaan se kuuluu ihan yhteisiin sovittuihin asumissääntöihin.

Jos tuottaa vaikeuksia asua asua kissan kanssa kerrostalossa ja sinua harmittaa ettei se voi ulkoilla, kannattaa muuttaa omakotitaloon.
      Vastuullinen kissanomistaja luo kissalle kotona sellaiset olot, että sisäälläolo maistuu.

On liian helppo päästää kissa ulos ja laistaa vastuu omistajana jos kissalle tapahtuu jotain. Kissa itse ei voi ymmärtää ulkona olevia vaaroja. Eikö sinua todellakaan pelota se, että kissaasi voidaan pahoinpidellä tai se voi jäädä auton alle?
      Päästäisitkö 3-vuotiaan lapsesi yksin ulos jos hän haluaa?

• T. Mäki

Oletko jo melkein 3 vuotta pohtinut ja vatvonut tätä asiaa mielessäsi?
        Kiva kun viimein rohkaistuit kertomaan mielipiteesi!

• 1245/87966532258

Mutta siis tyhmä se, joka jättää ulko-oven talossa auki. Kun sieltä nyt voi tulla sitten sisään vaikka rottia, hiiriä tai muita villimpiä elukoita kuin sun kissas. Saati sitten ihmisiä, joilla ei olisi muuten taloon mitään asiaa.

Että silleen......

Muuttaisit kuule maantasalla olevaan asuntoon, jossa on takaovi terassille tms. Voisit sitten jättää oman asuntos oven auki kissalle.

• villevaan66

Yhteenveto:

Kissa on kaunis ja varovainen eläin. Se pitää ympäristön puhtaana myyristä, rotista ja hiiristä. Kissa kuuluu lähiön luontoon välttämättömänä osana.
      Kissan luonteeseen kuuluu riippumaton kulkeminen ulkona ja saaliseläinten metsästys. Jos kissa joskus syö linnun, mitä sitten? Linnuilla ei ole muita vihollisia taajamassa, joten kissa hieman pitää kantaa kurissa.

Kissan omistajan syy ei ole, jos joku katkera, epävarma ihminen suuntaa vihansa kissoihin. Tällaisen ihmisen pitäisi tutkituttaa päänsä ja jättää kissat ja omistajat rauhaan. Eikö koiran paskat ole paljon isompia ja rumempia kuin kissan? Tontillenne kakkii siili, linnut, oravat, koirat ja naapuurin häiriintynyt isäntä. Miksi juuri kissa on PAHA ?

Asumme omakotialueella ja kissat käyvät pihalla ja karkaavat pihalle.

Suvaitsevaisuutta toivoen,

• ennen kun penikoi

Nyt on se aika vuodesta että kattannattaa loukuttaa irtokissat kiinni ja toimittaa eläinsuojeluun.

• Ällö-Penis

mun kissa 2kk. sil on semmonen valkonenlumikko (pehmolelu) Se panee sitä XD
      se luulee että se on nartttu kissa se sexaa.. jasen pippeli oli ylhääl ku se teki sitä.. OTTAKAA KANTAA!

• kissanomistajaa

Itse tykkään pitää kissoja välillä vapaana. Itse asun luhtitalossa ja siellä en kissojani vapaaksi päästä koska katson sen liian vaaralliseksi. Alue on rauhatonta ja autoteitten ympäröimää.

• kissan omistaja maalla

Joo voi voi teitä kaupunkilaisia!asun maalla ja mulla on kissa joka liikkuu vapaasti ulkona niin ku sen pitääki kissaa ei kuulu pitää vankina sisällä. Kissa on alunperin villi eläin ei me ihmiset voida vangita niitä sisälle. Ymmärrän että alaovee ei voi pitää auki kaikenlaisten hörhöjen takia. Mielestäni se kori kutsua on hyvä idea.

• mika1961

Hei vaan rakkaat kissan ystävät - viholliset. Te olette suunnilleen yhtä pölöjä!
      Menkää ulos ja kerätkää jätöksiä ja suojelkaa kissojanne, sekä lintuja.
      Jättäkää näppäilyintonne hyötykäyttöön (tietokone ym kotiin ja ulos ). Tämä oli ensimmäinen- ja viimeinen kannanotto, kissa, koirankakka tai lasten kuljettaminen hiihtoladulla ym ym ym ym ym elämää isommista murheista.
      Kokemuksistani paras on Raisiosta: Vein lapset pulkkamäkeen ja oikaisimme ladun yli pulkkamäkeen, no, eräs hiihtäjä ilmoitti että mikäli kierrän ladun (n 25min lenkki 3v ikäiselle), niin hän ei riko hiekkalaatikossamme pulloja keväällä.
      Toiseksi paras, tämä Turussa. Kävelin AB bulldokin kanssa ladunpoikki, hiihtäjä huuteli kuinka vandaaleja olimme (ei askeltakaan ladulla) ilmoitin riidanhaastajalla, panitko merkille, olemme täällä ihan ilman todistajaa, sekä sen, että pian sattuu! Tämä Turkulaishiihtäjä oli hyvin nopea!

Hoida apina kissasi, muut jättäkää hänet rauhaan. Lopuksi, menkää töihin, että ei tarvitse naputella tietokonetta koko päivää!
      Lopuksi kolmanneksi paras kokemus, mutta vain joka toiselle lukiostani. Koirani rauhoitti ja ystävystyi kissan kanssa, joku naapuri tappoi kissan, mä en tykännyt siitä. Mikäli Birdan (Kiva kesyyntynyt villikissa) tappanut teki sen tahallaan, niin toivon että elämäni viimeinen julkinen kannanotto tuli hänellekin luetuksi! Terveisin Mika Markus

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lopetin kokonaan ravintoloissa ruokailun ja juomisen

Ravintoloissa hinnat ovat aivan naurettava korkealla. Alkoholin juomisessa ravintoloissa ei ole senkään vertaa järkeä.
      Maailman menoa
      171
      2556
    2. Omakotitalossa väkivaltaa ounasrinteellä

Kertoo iltalehdet Mitä lienee Tapahtui. Verinen ihminen kannettu lanssiin
      Rovaniemi
      22
      2234
    3. kukaan ei pakota kasteeseen..

Kommentointi estetty, joten kommentoin tähän.Kukaan ei pakota pakkokasteesta puhuvaa kastamaan lastansa.Noloa edes ehdot
      Kaste
      400
      1055
    4. Mari Rantanen eroa! Lausunnot vapun pahoinpitelystä ovat järkyttäviä!

Poliisiministerin, eli sisäministeri Mari Rantasen on syytä erota!
      Maailman menoa
      147
      899
    5. Kai odotan että

Juokset vielä perässäni
      Ikävä
      66
      834
    6. Anabaptismin kirous

Uudestikastetut lahkolaiset joutuvat valheen kierteeseen. He joutuvat herjaamaan lapsena saamaanssa kastetta nimeen Isä
      Kaste
      382
      804
    7. Mitä ikävöit eniten

kaivatussasi? 🫶
      Ikävä
      55
      712
    8. Kerrohan T miehelle yksi syy

Miksi hänen tulisi kaivata sinua?
      Ikävä
      96
      692
    9. Rakas, haluan sut niin hulluna kuin olet, tiedän jo sun pakkomielteet ja muut jutut, ihana naiseni

Kunhan et minun takia satuta itseäsi tai muita, minulla nyt ole niin väliä. Rakas mä ymmärrän ja näen kaiken, sun suure
      Ikävä
      47
      644
    10. Euroviisuhuitelua

En ole koko viisuista kiinnostunut enkä aio edes katsoa kisoja. Ihmetyttää tämä vouhkaaminen laulaja pariskunnasta joka
      80 plus
      32
      643
    Aihe