Kertokaapa kokemuksia ruokasoodan käytöstä hiivan hoidossa. Vanha konsti on puoli kuppia soodaa lämpimään veteen ja siinä haudutella puoli tuntia... Onko teillä toiminut ?
Onko muita hyviä konsteja pitää hiiva poissa? Itselläni oli eka todella ikävä hiiva muutama viikko sitten ja hoidin sen canestan yhdistelmällä. Tuntui jo että pääsin eroon mutta eilen illalla alkoi taas kauhea kutina=(
Nyt pelkäänkin että tulee ruokavalion muutos koska ruokavalioni on todella hapan. Olen vaihtanut jauhot jo spelttiin mut sokerista luopuminen on paljon vaikeampaa!!!
Kertokaa neuvoja ja apu olisi enemmän kuin tervetullutta =)
Ruokasooda hiivan tuho???
3
8574
Vastaukset
- oooo5
kotimaista raakaruokaa vaan niin paljon kuin napa vetää, eli omppua, päärynää, kaalia, hernettä, härkäpapua (herneitä ja härkäpapuja kannattaa idättää) siis kaikkea mitä tekee vain mieli.. hunajakin on varmaan sallittu mutta itse välttelen sitä.. ja sitte ku alkaa hampaissa tuntua hedelmien ja marjojen hapot niin ei kun ruokasoodalla vaan suu purskuteltua. Hapot neutralisoiutuu ja hampaat säästyy hapon syövyttävältä vaikutukselta. Ja mitä vähemmän mitään kypsennettyä ruokaa sitä parempi
- Huononeuvo
Sooda on emäs, ja emäs syövyttää- Ihmeohjeita tuo, ja sillä pilaa alapäänsä kuka vaan, parempi konsti on maitohappobakteerit, eli oikeesti piimähuuhtelu, jos kotikonsteja etitään...
Sellaista soodaa muuten ei ole joka ois turvallista kudoksille. Kaiken soodaliuoksen ph tuppaa oleen 11-12,5 annostuksesta riippuen, noin-arvo- - makean nälkäinen
Maitohappobakteereja muutama päivässä.Kaikki makea pois! (pullat,vaaleat leivät,karkit,limut,siiderit,oluet,jogurtit,mehut)...
Käytä gefilustuotteita ja maustamatonta jogurttia.Lihaa,kalaa,kasviksia,hedelmiä...
Makean nälkään pieni määrä vaikka sokeritonta suklaata tai keksiä.
Itse pääsin näillä konsteilla muutaman vuoden piinasta ohi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall2361825- 1861591
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä451202Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad50932- 14760
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä30741Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21730- 38727
Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .23702Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46627