31 €:n RC-lennokki

kokemuksia...

Ostin Robin Hoodista 31,43 €:lla Marchand-radio-ohjattavan moottoriliidokin. Kaksi kanavaa ja kaksi moottoria, joilla tapahtuu myös ohjaus. Kärkiväli 107 cm.

http://www.marchand.dk/F360 Aeroplane.html


Pakkaukseen kuului myös akku ja laturi sekä varapotkureita. Kokeilin ensin liian tuulisella säällä ja liian pienellä alueella ja tuloksena oli törmäyksiä puihin ja syöksyminen maahan.

Tyynellä säällä koneen saikin helposti taivaalle ja ohjaaminen alkoi sujumaan. Yhden kerran löysäsin väärään aikaan kaasua ja kone tuli alas. Mutta pian alkoi kone pysymään ilmassa ja lensi sinne minne pitikin. Myös laskut sujuivat helposti ja siististi heinikkoon. Kone lisäksi liitää yllättävän hyvin ja akun hyytyessä on aikaa palata kentälle. Lentoaikaa luvataan n. 20 min.

Aika hyvin tällaiset lelut kestävät; pikkuhalkeamat ja kolhut saa teipillä korjattua ja taas mennään. Ja kolmellakympillähän saa täysin uuden kaupasta.

Halpa on harrastus.

8

1542

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • markustaja

      ohjaus noissa vehkeissä on niin alkeellinen että lennättämiseen tarvitsee paljon aukeaa tilaa.


      muuten kyllä kuten sanoit, näppäriä "leluja"

      • omistaja..

        mutta tilaa on syytä olla riittävästi, ettei koko ajan tarvitse ohjata hiki otsalla... tai poimia konetta puun latvasta... riippuu vähä tuulen suunnasta ja siitä kumpaan suuntaan käännytään.


      • ohjaismista

        olisi helpompi/tarkempi ohjata jos olisi portaaton ohjaus niin kuin "oikeissa" liidokeissa. Mutta kyllä tuolla pärjää. Moottorissa on kaksi nopeutta eli ei tarvitse aina vinguttaa täysillä.


    • potentiaalinen_ostaja

      missä kaupungissa ko. kauppa löytyy? hinta vaikuttaa olevan edullinen...

      • Kyllä löytyy

        Liikkeitä on eripuolella Suomea. Royal Toys on Hyvinkäällä ja siellä on myös muista RC-vehkeitä sekä Tamiyan tuotteita.


    • ooooooosssttaaja (kai)

      paljonois netto????????

      olen harkinnut tollaista rc lennokkia mutta raha ei riitä niihin huippuihin =)
      voisin ostaa kerro netto!

    • Oisko mitään 100 € konetta joka ois sähkö ja ei liidokki ja kärkiväli min. 100 cm ja ei mikään lelu mieluusti 4 kanavainen ja ei mikään pienestä tuulesta ottava.
      linkkejä

    • 212

      Noilla vaatimuksilla täytyy kyllä vähän enemmän sijoittaa harrastukseen. Katso vaikka Vertical Hobbysta ylätasolla olevia trainereita. Sieltä rtf paketteja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2763
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1480
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      42
      1446
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1161
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1161
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe