auto ei tunnista kauko-ohjainta,

Toledo1999

Niin, kauko-ohjain alkoi reistailla vuosi sitten, ja lopulta lakkasi toimimasta kokonaan. tänään hain uuden kauko-ohjaimen merkkiliikkeestä, mutta auto ei tunnista sitä. Mistähän voi johtua? Yritin luoda sen koodin ohjekirjan mukaan, mutta ei niisä napeista silti mitään tapahdu. Onkohan käyttöohjekirjan ohje oikein?? Ainakin huoltovälinäytön nollaus on siellä väärin. Voisiko olla mahdollista, että ohjaimen koodaus-ohjekin on väärä??

Ohjekirja siis käskee painamaan toista ohjaimen nappia, ja sen jälkeen avaamaan auton ovet avaimella... tämä pitää tehdä minuutin sisällä.

Jos joku on saanut tämän homman onnistumaan, niin voisitko kertoa jotain vinkkiä. Onkohan kauko-ohjaimella oma johtosarjansa auton sähkökeskuksessa. VOisi ehkä olla mahdollista, että joku liitin olisi irronnut. Keskuslukko toimii kuitenkin normaalisti avaimella, joten sulakkeessa vika ei ole.

Kiitoksia jo etukäteen!

7

7047

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seat

      Mulla täsmälleen sama ongelma. Samaten lakkas
      toimimasta pikkuhiljaa.
      Ei onnistu uudelleen ohjelmointi, vaikka
      kuinka tekee ohjekirjan mukaan.
      Avaimella toimii keskuslukitus, joten olen
      käyttänyt viimeset puoli vuotta avaimella.
      Oishan se kaukokin ihan kiva jos vaan sais
      toimimaan.

      • 20vt

        Taitaa olla tyyppivika, yleensä joku kontaktihäiriö eli virta ei yksinkertaisesti kulkeudu paristosta avaimeen.
        Helpoimmalla pääsee kun aukaisee avaimen, putsaa sen ja vääntää pariston kiinnitystä (metalliläpyskät) vähän tiukemmalle.

        Ainakin parissa avaimessa tuo on toiminut. Oman avaimen olen joutunut avaamaan vuoden kuluessa yli kymmenen kertaa, mutta nyt on toiminut jo kolme kuukautta putkeen... ;)


      • Seat
        20vt kirjoitti:

        Taitaa olla tyyppivika, yleensä joku kontaktihäiriö eli virta ei yksinkertaisesti kulkeudu paristosta avaimeen.
        Helpoimmalla pääsee kun aukaisee avaimen, putsaa sen ja vääntää pariston kiinnitystä (metalliläpyskät) vähän tiukemmalle.

        Ainakin parissa avaimessa tuo on toiminut. Oman avaimen olen joutunut avaamaan vuoden kuluessa yli kymmenen kertaa, mutta nyt on toiminut jo kolme kuukautta putkeen... ;)

        Ei muuten aukaseminen ja tiukennus auttanu mitään !


    • Toledo Tdi110 vm. 2000

      Termos! Lähes tarkalleen vuosi sitten koin saman sinä nyt. Entinen ohjain meni rikki, ja uusi piti koodata/ohjelmoida merkkihuollossa, ennen kuin se alkoi pelata. Mikään muu - edes kavereiden ja käsikirjan ohjeet - eivät vaivaan tepsineet! Salaisuudeksi vain jäi, mitä huollon puolella tehtiin kaukosäätimelle!

    • Lille

      Muistaakseni koodaus meni jotenkin näin:

      1. Aseta avain virtalukkoon (ovet suljettuina)
      2. Käännä avainta niin, että virrat menee päälle (n.30 sek)
      3. Irroita avain virtalukosta ja paina nopeasti lukitusnäppäintä (pidä se pohjassa), sen jälkeen paina 3 kertaa avaus näppäintä (edelleen se lukitusnäppäin pohjassa). Päästä molemmista näppäimistä irti.

      Tässä hommassa pitää olla aika nopea, että koodaus onnistuu...

    • seat toledo -02

      itellä kävin niin että ostin seat toledon -02. kauko lukitus ei toiminut niin ostin uudet patterit ja kun laitoin uudet patterin sisään ja kokeilin niin avaimessa välkkyi pari kertaa se punainen valo mutta silti ovet eivät auennut ja se punainen valokaan ei enää palanut kun, pari kertaa kokeilin että toimiiko! ja edellinen omistaja sanoi että kun joskus oli patterit häneltä loppunut ja vaihtanut uudet tilalle niin ei ollut enää toiminut tämä kauko lukitus. ja sitten vaan päätti mulle että varmaan pitää ohjelmoida uudestaan niin kuinka tämä ohjelmointi sitten tapahtuu osaisiko kukaan kertoa?

    • Jormi1999

      Volkkarin kaukosäätimissä on ilmeisesti tyyppivikana jonkin komponentin hajoaminen. Tämä ilmenee siten, että säätimen kantama heikkenee hiljalleen, lopulta lukituksen avaus onnistuu ainoastaan vastaanottimen lähellä. Toledossa tämä tarkoittaa tuulilasin matkustajanpuoleista osaa.
      Omassa tapauksessani merkkiliike hoiti uuden kaukosäätimen koodauksen liikkeen pihassa. Aikaa meni n. 3 min (en edes tajunnut seurata toimitusta, olivat nopeita) ja työ sisältyi kai palikan listahintaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1488
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe