Ristiallergia

pullapiika

Minulla on todettu koivuallergia ja olen kuullut näistä ristiallergioista, joita koivuallergikoilla voi ilmetä. Oireeni ovat jatkuva nuha ja silmien kutina sekä välillä tuntuu, että nieleminen on vaikeaa, ikäänkuin kurkku olisi turvonnut. Voiko ruoka-aineallergia aiheuttaa näitä oireita? Sillä koivuhan on kukkinut jo ja nuhani on jatkunut vuoden verran, niin epäilen että olisin jollekkin muullekkin allerginen, tosin en osaa sanoa mille... Pitääkö ruoka-aineiden allergiatutkimusta pyytää erikseen?

4

850

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,,,

      ristikkäisallergia, googlaa, tietoa löytyy.
      No kyllä pitää pyytää erikseen, ei allergiatesteissä automaattisesti kaikkia testata, siis eläimet, kasvit jne.

    • Maikkunen

      lapseni, joka on koivun siitepölylle allerginen, ei voi syödä esim. omenaa. Harvoin tulee ajatelleeksi, että niillä olisi jotain tekemistä toistensa kanssa. Meillä meni kauan ennenkuin fiksu ravitsemuster. äkkäsi asian. Oireet helpottivat, vaikkei lapsi jatkuvasti omenia syönytköön, mutta nekin syödyt omenat pitivät oireita yllä.
      Allergiatesteissä on se huono puoli, että niitä saisi tehdä jatkuvasti, että saisi kiinni kaikki aiheuttajat.
      Lääkärimme sanoi että tänään otetut testit voivat antaa erilaisia tuloksia kuin viikon päästä otetut. Allergiat kyllä näkyvät, mutta niitten voimakkuus vaihtelee. Talvella eri tuloksia kuin kesällä.

    • Pojallani..

      aiheuttaa koivun lisäksi samoja oireita mm. omena, päärynä, porkkana, lanttu, selleri, paprika, pähkinät ja outona listalla tilli. Hänellä onkin kyllä todella paha allergia, johon ei juurikaan lääkkeet edes lievitä oireita.

    • mie33

      itse olen koivyallergikko ja reagon kaikenlaisille yrteille, omenalle, tomaatille jne. kannattaa olla varovainen ja kokeilla mistä ruoka-aineesta allergiaa tulee. itse kokeilen ja jätän pois jos tulee oireita. allergiatestit eivät kaikkea näytä, joten oma kokemus paras. koivun aikaan sain kortisooni tabletteja, koska muuten en pärhännyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3299
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1331
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1116
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      15
      1062
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      989
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe