Minulla on todettu koivuallergia ja olen kuullut näistä ristiallergioista, joita koivuallergikoilla voi ilmetä. Oireeni ovat jatkuva nuha ja silmien kutina sekä välillä tuntuu, että nieleminen on vaikeaa, ikäänkuin kurkku olisi turvonnut. Voiko ruoka-aineallergia aiheuttaa näitä oireita? Sillä koivuhan on kukkinut jo ja nuhani on jatkunut vuoden verran, niin epäilen että olisin jollekkin muullekkin allerginen, tosin en osaa sanoa mille... Pitääkö ruoka-aineiden allergiatutkimusta pyytää erikseen?
Vastaukset 4
- ,,,
ristikkäisallergia, googlaa, tietoa löytyy.
No kyllä pitää pyytää erikseen, ei allergiatesteissä automaattisesti kaikkia testata, siis eläimet, kasvit jne. - Maikkunen
lapseni, joka on koivun siitepölylle allerginen, ei voi syödä esim. omenaa. Harvoin tulee ajatelleeksi, että niillä olisi jotain tekemistä toistensa kanssa. Meillä meni kauan ennenkuin fiksu ravitsemuster. äkkäsi asian. Oireet helpottivat, vaikkei lapsi jatkuvasti omenia syönytköön, mutta nekin syödyt omenat pitivät oireita yllä.
Allergiatesteissä on se huono puoli, että niitä saisi tehdä jatkuvasti, että saisi kiinni kaikki aiheuttajat.
Lääkärimme sanoi että tänään otetut testit voivat antaa erilaisia tuloksia kuin viikon päästä otetut. Allergiat kyllä näkyvät, mutta niitten voimakkuus vaihtelee. Talvella eri tuloksia kuin kesällä. - Pojallani..
aiheuttaa koivun lisäksi samoja oireita mm. omena, päärynä, porkkana, lanttu, selleri, paprika, pähkinät ja outona listalla tilli. Hänellä onkin kyllä todella paha allergia, johon ei juurikaan lääkkeet edes lievitä oireita.
- mie33
itse olen koivyallergikko ja reagon kaikenlaisille yrteille, omenalle, tomaatille jne. kannattaa olla varovainen ja kokeilla mistä ruoka-aineesta allergiaa tulee. itse kokeilen ja jätän pois jos tulee oireita. allergiatestit eivät kaikkea näytä, joten oma kokemus paras. koivun aikaan sain kortisooni tabletteja, koska muuten en pärhännyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi4361832- 71818
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et38787Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri29744- 55721
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht423680- 44655
Nainen, olet ihanin maan päällä
Ei ole toista. Olet ihanteellinen, kaikkien mittapuitteni täyttymys. Sisäinen kauneutesi sinetöi ulkoisen ja juuri se sa37571- 63563
Koska tulet minulle näkyväksi
Koska astut piilostasi esiin? Miksi pysyttelet niin kaukana? Etkö voisi tulla päättämään tämän ikävöinnin? Saisin vihdoi39553