Minulla on todettu koivuallergia ja olen kuullut näistä ristiallergioista, joita koivuallergikoilla voi ilmetä. Oireeni ovat jatkuva nuha ja silmien kutina sekä välillä tuntuu, että nieleminen on vaikeaa, ikäänkuin kurkku olisi turvonnut. Voiko ruoka-aineallergia aiheuttaa näitä oireita? Sillä koivuhan on kukkinut jo ja nuhani on jatkunut vuoden verran, niin epäilen että olisin jollekkin muullekkin allerginen, tosin en osaa sanoa mille... Pitääkö ruoka-aineiden allergiatutkimusta pyytää erikseen?
Ristiallergia
4
983
Vastaukset
- ,,,
ristikkäisallergia, googlaa, tietoa löytyy.
No kyllä pitää pyytää erikseen, ei allergiatesteissä automaattisesti kaikkia testata, siis eläimet, kasvit jne. - Maikkunen
lapseni, joka on koivun siitepölylle allerginen, ei voi syödä esim. omenaa. Harvoin tulee ajatelleeksi, että niillä olisi jotain tekemistä toistensa kanssa. Meillä meni kauan ennenkuin fiksu ravitsemuster. äkkäsi asian. Oireet helpottivat, vaikkei lapsi jatkuvasti omenia syönytköön, mutta nekin syödyt omenat pitivät oireita yllä.
Allergiatesteissä on se huono puoli, että niitä saisi tehdä jatkuvasti, että saisi kiinni kaikki aiheuttajat.
Lääkärimme sanoi että tänään otetut testit voivat antaa erilaisia tuloksia kuin viikon päästä otetut. Allergiat kyllä näkyvät, mutta niitten voimakkuus vaihtelee. Talvella eri tuloksia kuin kesällä. - Pojallani..
aiheuttaa koivun lisäksi samoja oireita mm. omena, päärynä, porkkana, lanttu, selleri, paprika, pähkinät ja outona listalla tilli. Hänellä onkin kyllä todella paha allergia, johon ei juurikaan lääkkeet edes lievitä oireita.
- mie33
itse olen koivyallergikko ja reagon kaikenlaisille yrteille, omenalle, tomaatille jne. kannattaa olla varovainen ja kokeilla mistä ruoka-aineesta allergiaa tulee. itse kokeilen ja jätän pois jos tulee oireita. allergiatestit eivät kaikkea näytä, joten oma kokemus paras. koivun aikaan sain kortisooni tabletteja, koska muuten en pärhännyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1757224
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes713012- 562228
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se671425Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3681369- 561294
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l191239Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171040Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841008Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791000