Osman vai Ali Baba....?

Heissulivei

Osmanin vai Ali Baban veneretkelle? Kertokaa omat miinukset ja plussat!!! Onko molemmat tupaten täynnä vain suomalaisia...?

83

9142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jorma1

      ehdottomasti osman. osman on tosi mukava ja rehellinen mies

      • mukana ollut

        Mukava ja rehellinen onko Osman ??????????
        Jokaisella omat mielipiteet.
        Itse kyllä olen ehdottomasti Alin veneretkien puolella,palvelu hyvää ja myös ruoka.


      • 12132211

        No minä olin perheeni kanssa osmanin veneretkellä ja minusta ainakin oli ihan onnistunut retki.
        Osmanin käytöksessä ei mielestäni ollut mitään ihmeellistä, mitä nyt napatanssia innosyui poika tanssimaan. (ei ehkä mikään paras näytös)
        Mutta ruoka oli ihan ok. Oli broilerin rintafilettä grillattuna, jokin jauhelihapihvi, perus salaatti, aah, niin ihanaa riisiä. Ja juomaa sai niin paljon kuin ois jaksanut juoda.
        Toki muilla veneretkillä en ole ollutkaan, eli ei ole vertailukohdetta. Mutta meillä ainakin onnistunut juttu. Maksoi muuten meiltä 25e aikuinen ja lapset sai tingattua 10 kipale. Eli hintansa väärti mielestäni.


      • tebis
        12132211 kirjoitti:

        No minä olin perheeni kanssa osmanin veneretkellä ja minusta ainakin oli ihan onnistunut retki.
        Osmanin käytöksessä ei mielestäni ollut mitään ihmeellistä, mitä nyt napatanssia innosyui poika tanssimaan. (ei ehkä mikään paras näytös)
        Mutta ruoka oli ihan ok. Oli broilerin rintafilettä grillattuna, jokin jauhelihapihvi, perus salaatti, aah, niin ihanaa riisiä. Ja juomaa sai niin paljon kuin ois jaksanut juoda.
        Toki muilla veneretkillä en ole ollutkaan, eli ei ole vertailukohdetta. Mutta meillä ainakin onnistunut juttu. Maksoi muuten meiltä 25e aikuinen ja lapset sai tingattua 10 kipale. Eli hintansa väärti mielestäni.

        Ja mikäköhän oli aloittajan pointti????

        Taisit hyvin tietää kuinka keskustelu täällä etenee...
        Aina vaan tää sama "jauhaminen" jatkuu täällä!

        Paras veneretki ei löydy kummaltakaan edellä mainituista, VÄLTTÄKÄÄ SIIS KUMPAAKIN!


      • tais olla
        tebis kirjoitti:

        Ja mikäköhän oli aloittajan pointti????

        Taisit hyvin tietää kuinka keskustelu täällä etenee...
        Aina vaan tää sama "jauhaminen" jatkuu täällä!

        Paras veneretki ei löydy kummaltakaan edellä mainituista, VÄLTTÄKÄÄ SIIS KUMPAAKIN!

        mainostusmielessä täällä.
        On meinaan sen verran monta kertaa lässytetty noista retkistä.
        Jos olis oikeesti kiinnostunut,olis voinnu selailla vähän taaksepäin,sieltä löytyy "tietoa".
        Ihan kun nää 2 olis ainoat retkien järjestäjät,niitähän löytyy sieltä vaikka kuinka paljon.
        Viime kesänä lähettiin aamulla kävelee ja kyselee lähtöjä,saatiin paikat yhteen laivaan joka teki lähtöä.
        Hinta koko päivän reisssulle oli 6 euroa,sisälsi ruoat ja juomat rajattomasti...halpaa.
        Rohkeesti vaan reissuun.


      • cat22
        tais olla kirjoitti:

        mainostusmielessä täällä.
        On meinaan sen verran monta kertaa lässytetty noista retkistä.
        Jos olis oikeesti kiinnostunut,olis voinnu selailla vähän taaksepäin,sieltä löytyy "tietoa".
        Ihan kun nää 2 olis ainoat retkien järjestäjät,niitähän löytyy sieltä vaikka kuinka paljon.
        Viime kesänä lähettiin aamulla kävelee ja kyselee lähtöjä,saatiin paikat yhteen laivaan joka teki lähtöä.
        Hinta koko päivän reisssulle oli 6 euroa,sisälsi ruoat ja juomat rajattomasti...halpaa.
        Rohkeesti vaan reissuun.

        joo, eihän Osman ja ALi ainoat ole ketkä tekevät siellä retkiä, mutta he pitävät lupauksensa ja voi luottaa, että aamulla sitten lähdetään milloin on luvattukkin. olen kuullut , että on sellaisiakin, että ottavat etumaksun ja sitten koko venettä ei näy mailla eikä halmeilla kun pitäisi lähteä. ainahan näitä huijareitakin vaan löytyy. enkä usko, että aloittaja mitään mainosta, ne ketkä vuodesta toiseen käyvät Marmariksessa, niin varmasti tuntevat Osmannin sekä ALin. enkä usko, että se aloittajaa hyödyttäisi, että mainostaisi jompaa kumpaa.


      • Heissulivei
        cat22 kirjoitti:

        joo, eihän Osman ja ALi ainoat ole ketkä tekevät siellä retkiä, mutta he pitävät lupauksensa ja voi luottaa, että aamulla sitten lähdetään milloin on luvattukkin. olen kuullut , että on sellaisiakin, että ottavat etumaksun ja sitten koko venettä ei näy mailla eikä halmeilla kun pitäisi lähteä. ainahan näitä huijareitakin vaan löytyy. enkä usko, että aloittaja mitään mainosta, ne ketkä vuodesta toiseen käyvät Marmariksessa, niin varmasti tuntevat Osmannin sekä ALin. enkä usko, että se aloittajaa hyödyttäisi, että mainostaisi jompaa kumpaa.

        En todellakaan ole millään mainos mielellä ollut liikkeellä!!! Pointti oli vertailla vain näitä kahta, jossa käviät ovat todennäköisesti VAIN suomalaisia!!!

        Joskus aikoinaan marmariksessa ostettiin katukaupasta risteily ja luvattiin kaikki juomat ja syömiset samaan hintaan. Mitenkäs olikaan kun laiva tuli takaisin satamaan, EI laivasta päässyt pois ennen kuin maksoi juomisensa pois. Kyseistä matkaa mainostetiin just tuolla "kaikki kuuluu samaan hintaan" periaatteella. Maksaessamme pistettiin hanttiin ja kerrottiin miten matkaa meille oli myyty katukaupasta...Silti jouduttiin maksu miehiksi. Joka tapauksessa ME saatiin rahamme takaisin sieltä paikasta jonne matka oltiin maksettu. Ihmeellistä touhua!!! Joten tuollaisesta jäi ***kan maku suuhun.

        Kiitos vastanneille, jommalle kummalle mennään silti :)


      • Terhi & Janne
        mukana ollut kirjoitti:

        Mukava ja rehellinen onko Osman ??????????
        Jokaisella omat mielipiteet.
        Itse kyllä olen ehdottomasti Alin veneretkien puolella,palvelu hyvää ja myös ruoka.

        Osman on todella rehellinen vene yrittäjä. Maassa maan tavalla ja pieni pilke silmä kulmassa. lomalla ollaan :))


      • Janne & terhi

        Kyllä näin on !!


      • terhi & janne

        Rehellinen on, turha naureskella. voipi vaikka mennä muuhun kohteeseen. :))


      • kaksi kotkalaista
        Terhi & Janne kirjoitti:

        Osman on todella rehellinen vene yrittäjä. Maassa maan tavalla ja pieni pilke silmä kulmassa. lomalla ollaan :))

        Moi! Ollaan reissattu Osmanin laivalla monta kertaa. Aina hyvä ruoka ja juomat riittäneet koko matkan ajan. Aina ihanaa ja aurinkoista. Osman ja koko muu laivan väki aina iloisia ja hyvällä tuulella! Sinne taas seuraavalla lomalla monta kertaa!


      • aattelepa ite...ihan

        Eriävä mielipide laskettelee sujuvasti luikuria, miksiköhän ? Satoja laivoja 10:llä eurolla, höpöhöpö. Makuasioista on jokaisella oma mielipide, meitä on moneksi.


    • heips

      ihmiset hyvät!!! kysymys kuului kumpi parempi ja niin edelleen. eli alin laiva on täynnä suomalaisia, mikä minusta on tosi kiva!(jokainen tykkää mistä tykkää). osmanilla yleensä kaikki suomalaisia, joskus muita pohjoismaalaisia...olen tuntenut molemmat pikku tytöstä saakka, ja nyt reissaan oman tyttäreni kanssa siellä... molemmilla olen käynyt ja molemmat hyviä, mutta jos takuu varmasti haluaa että ruokaa ja juomaa(olut) riittää koko reissun niin ali on varmempi. ohjelma sisälöltään reissut aika sanlaisia. ja itse en pidä pakko myynnistä, mihin joskus osman syyllistyy. matkoja on todellakin tarjolla jokaisen korttelin nurkassa ja vielä välilläkin!!! mutta on ainakin luotettava olo, varsinkin lasten kanssa lähteä jomman kumman reissun mukaan. joka tapauksessa oikein ihanaa lomaa kaikille marmarikseen lähtijöille!!!

      • reissu

        Oli minusta ainakin tosi mukava. Oltiin sellaisen porukan kanssa joka on käynyt monia kertoja eri retkillä, ja sanoivat Alin retken olevan paras. Minulla ei muista kokemusta. Ruoka oli tosi hyvää ja sitä oli riittävästi. Juomaa sai myös niin paljon kun jaksoi juoda. Osmanin laivalla kuulemma ruoka ja juoma loppuu usein kesken. Ja Osmanilla on kuulemma tapana ilmeisesti tehdä vähän "liikaa" tuttavuutta naisten kanssa... Mua ainakin ottais päähän jos joku äijä alkaisi likistellä ja tanssahdella pitkin laivaa pikkuruisissa uikkareissa...En tiedä muista.


      • -*-
        reissu kirjoitti:

        Oli minusta ainakin tosi mukava. Oltiin sellaisen porukan kanssa joka on käynyt monia kertoja eri retkillä, ja sanoivat Alin retken olevan paras. Minulla ei muista kokemusta. Ruoka oli tosi hyvää ja sitä oli riittävästi. Juomaa sai myös niin paljon kun jaksoi juoda. Osmanin laivalla kuulemma ruoka ja juoma loppuu usein kesken. Ja Osmanilla on kuulemma tapana ilmeisesti tehdä vähän "liikaa" tuttavuutta naisten kanssa... Mua ainakin ottais päähän jos joku äijä alkaisi likistellä ja tanssahdella pitkin laivaa pikkuruisissa uikkareissa...En tiedä muista.

        Ehdottomasti Alin reissuun lähtisin uudelleen, ruoka hyvää ja sitä sai niin paljon lisää kuin halus. Juomat riitti, laivan Wc:t siistit, henkilökunta asiallista.
        Osmanin reissuilla en ole edes ollut mutta olen useasti joutunut hänen "myyntipuheensa" kuuntelemaan. Todella ällöttävä otus... Kerää kuulemma osan maksusta jo etukäteen sen takia että saa sinne laivalle ostettua ruokaa ja juomaa jotka kuitenkin aina loppuvat kesken.


      • köyhät kyykkyyn
        -*- kirjoitti:

        Ehdottomasti Alin reissuun lähtisin uudelleen, ruoka hyvää ja sitä sai niin paljon lisää kuin halus. Juomat riitti, laivan Wc:t siistit, henkilökunta asiallista.
        Osmanin reissuilla en ole edes ollut mutta olen useasti joutunut hänen "myyntipuheensa" kuuntelemaan. Todella ällöttävä otus... Kerää kuulemma osan maksusta jo etukäteen sen takia että saa sinne laivalle ostettua ruokaa ja juomaa jotka kuitenkin aina loppuvat kesken.

        Ei näiltä laivoilta ruoka tai juomat lopu, jos näin kävisikin pysähdyspaikoista, esim. turunsin kylästä saa laiva täydennettyä varastojaan, niinkuin tarvittaessa ovat tehneetkin. En ole vielä sitä ihmettä nähnyt että loppuisivat. Kirjoittelijoissa kyllä tuntuu olevan hyvin mielikuvitusrikkaita valehtelijoita.


    • Marmaris 10 krt

      Osmannin veneretki tosi kiva lasten kanssa varsinkin!!Ei loppunu ruoka ei juoma!Suosittelen!

    • ollut

      Käytiin parin viikon lomalla molempien meriretkillä, ja suosittelen ehdottomasti Alia. Ruoka oli loistavaa, kaikki toimi niin kuin pitikin.

      Osmanin retkelle en enää menisi...

      • pööps

        onkos osmanin laivan nimi bora1?


      • ollut
        pööps kirjoitti:

        onkos osmanin laivan nimi bora1?

        Jep.


      • Milla&Tero ja muksut

        Minun mielest Osman oli asiallinen ja mukava ja ruoka suussa sulavaa varsikin riisi oli meittin makuun herkullista ja kana nam nam....Ja Osman on mukava ja huumorin tajuinen mies ja ottaa lapset huomioon!Suosittelen kaikille !!Kokeilkaa!!Ps.Olimme itse n.2vkoa sit.


      • Jane & terhi
        Milla&Tero ja muksut kirjoitti:

        Minun mielest Osman oli asiallinen ja mukava ja ruoka suussa sulavaa varsikin riisi oli meittin makuun herkullista ja kana nam nam....Ja Osman on mukava ja huumorin tajuinen mies ja ottaa lapset huomioon!Suosittelen kaikille !!Kokeilkaa!!Ps.Olimme itse n.2vkoa sit.

        itse olemme olleet, 2008 ja 2010 ja ikavä takaisin :)


      • ympärileikattua
        Jane & terhi kirjoitti:

        itse olemme olleet, 2008 ja 2010 ja ikavä takaisin :)

        molemmilla kerroilla?


      • janne terhi
        ympärileikattua kirjoitti:

        molemmilla kerroilla?

        kyllä muistaakseni, pieni kirjoitus virhe. nimimerkki on janne ja terhi joten jos ympärileikattua vaivaa saamis puoli, en osaa kenenkään kohdalla siihen vastata. sorry.


    • heidimariaha

      hotelli ihan jees, itse menossa siihen toista kerttaa 14.8.07...

      rauhallisella alueella, miinusta on se ettei hotelliin saa viedä omia juomia ja syömisiä..

      oletko itse menossa sinne ja milloi?

    • currep

      Ehdottomasti Osman!! Kokemusta vuodesta 1994 ja ikinä ei ole tarvinnut pettyä isäntään, ohjelmaan, reittiin tai ruokaan ja juomaan!! Jos olet matkassa avoimin mielin ja koet itsesi muutenkin huuumorintajuiseksi ihmiseksi niin osmanin retki on sinulle oiva valinta. Alle 10 v lapsia ei kannata laivalle roudata sillä liikkumatilat laivoilla rajalliset ja aika voi käydä pitkäx uimatauoista huolimatta. Terv. Mika 40 v ja 2 alle 10 v lapsen isä.

      • Narisijat laihialle

        Ilmeisesti veneretkeä kannattaa kokeilla kun herättää niin paljon keskustelua, se puhuu siellä Suomalaisten kanssa, joka osaa Suomea!!! Hienoa, että Suomalaisillakin on omat laivansa Marmariksella.
        Ali tai Osman -jokatapauksessa kannattaa kokeilla. Itse kolme kertaa käyneenä.
        Muistakaa , rahan pihtarit, mitä saisitte Suomessa sillä hintaa: kaksi olutta ilman laivaa ja retkeä!!


    • opettele puolustaa

      Äidille: ei kai se Turkin, Marmariksen tai veneretken syy ole, jos annat vieraan ukon kähmiä ja päästät sellaisen miehen lähelle. Eikö sulla ole pokkaa sanoa EI? Pitää sen verran aikuisen ihmisen osata itseään puolustaa!!!

      Joku tolkku nyt sullekin kirjoituksiisi!

      • Ei tuollaista

        elukkameininkiä ole juuri muualla kuin Turkissa, joten kyllä se nimenomaan on Turkin ja marmariksen syytä.


      • ei, ei tod ole
        Ei tuollaista kirjoitti:

        elukkameininkiä ole juuri muualla kuin Turkissa, joten kyllä se nimenomaan on Turkin ja marmariksen syytä.

        no niin varmaan joo! jos emäntä ei osaa itseään puolustaa, niin onko se turkin vika?


      • Mutta kun
        ei, ei tod ole kirjoitti:

        no niin varmaan joo! jos emäntä ei osaa itseään puolustaa, niin onko se turkin vika?

        ei muissa lomakohteissa ole tarvetta puolustaa, koska ei joudu sellaisiin tilanteisiin.


    • maassa maan tavalla

      Äläs nyt naurata! Kyllä suomessakin nuo itsestään liikaa luulevat miehet tulevat, tai yrittävät tulla päälle, mutta kun on munaa sanoa ei, mene pois. Mutta äitin tapauksessa äiti taisi itse vähän haluta kokeilla helppoa, vierasta miestä, koska ei osannut kieltäytyä lähemmästä tuttavuudesta.

      Pellet suomalaiset eivät vaan ymmärrä, että ystävällisyys, pieni flirtti ja asiakaspalvelu ovat ulkomailla ihan normaalia. He saattavat jopa koskettaa sinua ja hymyillä, eikä se tarkoita, että he ovat rakastuneet sinuun ja haluavat vain pesää!!!

      • Joo eihän

        siveät muslimimiehet koskaan ole "pesän" perässä...


    • turkkifanit

      Monena vuonna olemme olleet Osmanin retkillä.Oikein on ollut hyvät reissut! Osmanin äiti tekee hyvät ruuat, on oikein herttainen rouva. Osman vähän vallaton, mutta eikös se ole sallittua? Älkää nyt hyvät ihmiset jaksako jauhaa, kaikki yrittäjät tekevät siellä kovasti töitä ja kilpailu on kovaa.

      • valloitettu naikkone

        Osman on Ridke Forrester ja vain vähän vallaton :D


    • mr.marmaris

      MERHABA Suomalaiset! Eiköhän toi tullu selväx et OSMANIN LAIVARETKI on paras. Paras isäntä, parhaat juomat, paras ruoka... Kohta 20v oon Osmanin retkillä kulkenut, tänäkin vuona keväällä ja syksyllä. Hymyssäsuin on aina laivalle menty ja joskus vähän heikossa hapessa laivalta poistuttu, mutta hauskaa on ollut. Avoin mieli ja Kummeli-huumori on hyvä matkaeväs ulkomaille mentäessä!! Toukokuussa mennään taas uudestaan ja nyt on muksutkin sen verran isoja et pääsevät nauttimaan Osmanin vieraanvaraisuudesta. Hyvää Turkin ja Marmariksen lomien odotusta kaikille asiasta innostuneille. T:Mr. Marmaris

      • ei teidän seuraan

        No ehkä just sun ja sunlaisten takia hyvin moni, minä mukaanlukien jätän kyllä Osmanin retken väliin. Halvemmalla, paremmalla laivalla, seuralla ja kapteenillakin pääsee.


    • Osman :-)

      Ehdottomasto Osman...olen käynyt 8 kertaa lomalla Marmariksessa ja käynyt kerran Alin retkellä...Alin veneessä ei saanut rauhassa rentoutua ja nauttia auringosta,koko ajan joku henkilökunnasta oli kyselemässä ja ahdistelemassa. Osmanin retkellä saa ihan rauhassa nauttia,ruoka todella hyvää,juomaa riittää,musiikki soi kohtuudella ja jokaisella retkellä on ollut todella hauskaa.Retkillä on ollut mukana myös muitakin kun suomalaisia ja positiivista palautetta on tullut aina.Osman on rehellinen yrittäjä ja jos jotain lupaa näin tulee tapahtumaan.Suosittelen todella lämpimästi Bora1 veneretkiä,näille retkille menen aivan varmasti joka kerta kun lomailen Marmariksessa :-)

    • Santut

      Me olemme aina Osmanin veneelläMarmariksessa käydessämme ja kaikki on sujunut todella upeasti ja menemme aina ja aina uudelleen Kiitokset Osmanille ja Äitille Kotkasta Karilta,Marjalta ja Jonnelta Sauna lämpenee Klamilassa tammikuussa ja OSman hakataan Kataja/koivuvihdalla ja (jos on lunta) pyöritetään hangessa. Tervetuloa Osman saunaan ja Kaljalle..Hyvää Joulua

    • Bora 1

      Olimme viime kesänä Marmariksessa kahden viikon lomalla. Osmanin veneellä teimme kolme kertaa todella upean ja hyvän veneretken. Ruoka oli mahtavaa grillattua kanaa ja aivan herkullisia lihapullia. Juomaa oli riittävästi ja sitä sai koko ajan lisää, jos vain halusi juoda. Joka kerta teimme retken vähän eri paikkaan ja saimme jopa toivoa, minne haluamme mennä.
      Henkilökunta todella mukavaa ja iloista seuraa. Voin todella suositella kaikille Osmanin laivaa. Jos ensi kesänä matkustamme Marmarikselle, varmasti olemme Osmanin veneellä jälleen näkemisen merkeissä.

      • Mr. Marmaris

        Hyvin sanottu Bora1! Osmanin laivaretket tulleet vuosien varrella tutuiksi. Kertaakaan ei ole ollut valittamisen aihetta. Kesäkuussa tuli tehtyä pari venereissua ja syyskuusssa otetaan sama uudestaan. "Uutta" retkellä oli hieroja (20 e/45min), joka oli todella pätevä. Uni meinaan maistu ehtoolla sen möyhennyksen jälkeen. Lisäx oli mukana valokuvaaja, jolta sai loppumatkasta ostaa kuvansa matkamuistolautaseen laitettuna hintaan 25 TLR. Se oli matkaseuranani olleelle 12 v pojalleni mieluinen matkamuisto! Ruokaa ja juomaa oli enemmän kuin riitttävästi. Ja se hinta... Seoli juuri sen verran kuin olin itse Osmanin kanssa sopinut...:) Aurinkoista ja lämmintä syyskuuta odotellen! T: Mr. Marmaris


    • joopajootaass

      Marmarikselle?

      Matkustatteko Turkikselle ja Marmarikselle? Turkiksesta sitten takaisin Suomekseen...

    • Kannaksella syntynyt

      Välillä tulee käytyä Kyproksella tai Barbadoksella.
      Suomessa vietän aikaa Ylläksellä tai Pallaksella ellen satu oleilemaan
      Oloksella.
      Kotimökkini tosin on Kintauksella vaikka synnyinkin jo ennen
      sotia Kannaksella.

      • Lento Lontoolle

        Barbados ja Kypros ovat saaria.

        Suomalaiset paikannimet ovat eri lailla taipuvia.


      • näin on
        Lento Lontoolle kirjoitti:

        Barbados ja Kypros ovat saaria.

        Suomalaiset paikannimet ovat eri lailla taipuvia.

        voi voi viisastelijaa sinun nenä pitäis taivuttaa ja vetää somuun


    • sabah

      Osman todella hantaheikki miehiaan. Itse moneen kertaan nahnyt.,millainen liehittelija..todella allö. Myy retkiaan monenkertaisella hinnalla. Samalla kadulla saa retkia hintaan 10-15 tl kaikki juomat ja ruoat mukaan lukien. Ja on sentaan tilaa liikkua laivalla.

      • puhutaampa totta

        Sabah,salli minun nauraa! Yli 20 vuoden Marmaris kokemuksella tiedän saletisti ,ettei tuolla summalla saa kyseistä laivamatkaa. Kaikki päivän veneretket ovat lähes sentilleen samanhintaisia. Lisäksi kunkin laivan retkihinta on painetussa esitteessä kaikille sama. Osmanin ja Alin laivat ovat suomalaisten tasavertaisia suosikkeja. Eipäs panetella kumpaakaan! Minun Suosikkini on Osmanin laiva, käyn myös Alin ravintolassa.Niin Osman kuin Alikin tekevät kaikkensa jotta suomalaiset turistit viihtyisivät. Ja olen todella viihtynyt. Tulevana vuonna menen taas tapaamaan ystäviä Marmarikseen.Ihana paikka.


    • kokemusta täälläkin

      25 TL on normaali tingitty hinta veneretkille. Mutta tiedänpä pariskunnan, joka maksoi 50 euroa/hlö venereissusta. Eli halvalla saa, mutta tyhmät ja kokemattomat maksaa ja paljon!

      • köyhät kyykkyyn

        Hei! Minä en lomallani nirsoile. Maksan laivamatkalla 20-30 TL pelkästään juomarahaa ja palvelu pelaa ja mukavaa on.


      • buubaaa
        köyhät kyykkyyn kirjoitti:

        Hei! Minä en lomallani nirsoile. Maksan laivamatkalla 20-30 TL pelkästään juomarahaa ja palvelu pelaa ja mukavaa on.

        Siinähän maksat. Kauan muuten lomailet yleensä? Jos lomailee kuukaudenkin, joskus viisi viikkoa, kyllä siinä hiukan katselee, ettei turhasta maksa. Mutta, jos pätäkkää on, anna palaa. Itse sijoitan mieluummin loman pituuteen, kun törsäämiseen.


      • köyhät kyykkyyn
        buubaaa kirjoitti:

        Siinähän maksat. Kauan muuten lomailet yleensä? Jos lomailee kuukaudenkin, joskus viisi viikkoa, kyllä siinä hiukan katselee, ettei turhasta maksa. Mutta, jos pätäkkää on, anna palaa. Itse sijoitan mieluummin loman pituuteen, kun törsäämiseen.

        Ei juomarahan eli palvelurahan maksaminen ole turhaa, koska näissä maissa työntekijöiden palkka koostuu suurelta osin juomarahasra.


    • Köyhät kyykkyyn

      HEI NIMIMERKKI ALI! Pahansuopaista panettelua, miksiköhän?

    • puhutaanpa totta

      Koirat haukkuu! Mutta karavaani kulkee!

    • sabah

      Retkihinta esitteissa varmasti onkin kaikille sama. Ostimmekin retkemme tutulta myyjalta kadun varrelta. Edellis kesana kavimme kahdesti retkella 15 TL /hlö. Tama on myös saletti! Myyjalle ei voittoa jaanyt myydyista lipuista, ja ei myöskaan kaikille samaan hintaan myy, kun bisnesta tekee. PUHUTAANPA TOTTA, harmi kun et itse ole paassyt 20 vuoden kokemuksella samankaltaisiin etuuksiin. Luulisi tuossa ajassa syntyneen jo hyvia kontakteja paikallisiin myyjiin!

      • koyhät kyykkyyn

        Sabah olet todella iso tekijä marmariksen kaduilla, siihen ei moni kykene.


      • köyhät kyykkyyn

        Kontakteja on syntynyt hyvin paljon ja muodostuneet hyviksi ystävyys-suhteteiksi. Olenkin saanut nauttia turkkilaisen vieraanvaraisuuden runsaudesta hyvien ystävien seurassa. Myäs turkkilaiset ystäväni ovat vierailleet kotonani useasti. Viimeksi vuodenvaihteessa. Turkki on kaunis ja vieraanvarainen maa.


      • Köyhät kyykkyyn

        Miksi olet Jari niin hiljaa...........?


      • sairasta, sairasta

        Hah! Sinun mielestä Turkissa naiset eivät VOI harrastaa esiaviollista seksiä? Mitäs tuumit, jos kerron sinulle, että siellä naiset eivät HALUA sitä tehdä, koska se ei kuulu heidän kulttuuriin. He haluavat olla neitseitä ja päästä hyviin naimisiin, koska se on heille tärkeää.

        Sitä en tiedä, kuka joutuu katselemaan huorausta ja kuka ei.

        Naisen asema Turkissa on aivan hyvä. Ei sen ihmeempi kuin Suomessakaan.

        Ikävät toiveet sinulla. Onneksi minä löysin turkkilaisen miehen, enkä tuollaista moukkaa, joka keskustelupalstoilla oksentaa pahaa oloaan muita haukkumalla, vaikkei asiasta mitään tiedä, eikä ymmärrä. Ettei olisi sinullekin käynyt vanhanaikaisesti ja muijasi lähti paremman matkaan? Voi voi...


      • voi poloista raukkaa

        Hah! Sinun mielestä Turkissa naiset eivät VOI harrastaa esiaviollista seksiä? Mitäs tuumit, jos kerron sinulle, että siellä naiset eivät HALUA sitä tehdä, koska se ei kuulu heidän kulttuuriin. He haluavat olla neitseitä ja päästä hyviin naimisiin, koska se on heille tärkeää.

        Sitä en tiedä, kuka joutuu katselemaan huorausta ja kuka ei.

        Naisen asema Turkissa on aivan hyvä. Ei sen ihmeempi kuin Suomessakaan.

        Ikävät toiveet sinulla. Onneksi minä löysin turkkilaisen miehen, enkä tuollaista moukkaa, joka keskustelupalstoilla oksentaa pahaa oloaan muita haukkumalla, vaikkei asiasta mitään tiedä, eikä ymmärrä. Ettei olisi sinullekin käynyt vanhanaikaisesti ja muijasi lähti paremman matkaan? Voi voi...

        Ja eikös tämän kerjun aloittaja kysynyt ihan jotain muuta....?


      • köyhät kyykkyyn

        Nimimerkki kaunismaalle; HUTI....!!!


      • hehhehehehhehe

        Sinä olet säälittävä tapaus. :)


      • Tarkan
        voi poloista raukkaa kirjoitti:

        Hah! Sinun mielestä Turkissa naiset eivät VOI harrastaa esiaviollista seksiä? Mitäs tuumit, jos kerron sinulle, että siellä naiset eivät HALUA sitä tehdä, koska se ei kuulu heidän kulttuuriin. He haluavat olla neitseitä ja päästä hyviin naimisiin, koska se on heille tärkeää.

        Sitä en tiedä, kuka joutuu katselemaan huorausta ja kuka ei.

        Naisen asema Turkissa on aivan hyvä. Ei sen ihmeempi kuin Suomessakaan.

        Ikävät toiveet sinulla. Onneksi minä löysin turkkilaisen miehen, enkä tuollaista moukkaa, joka keskustelupalstoilla oksentaa pahaa oloaan muita haukkumalla, vaikkei asiasta mitään tiedä, eikä ymmärrä. Ettei olisi sinullekin käynyt vanhanaikaisesti ja muijasi lähti paremman matkaan? Voi voi...

        Ja eikös tämän kerjun aloittaja kysynyt ihan jotain muuta....?

        Ei naisen asema ole todellakaan Turkissa sama kun Suomessa.Olen sen nähnyt. Nainen ei saa vilkaista vierasta miestä ei hymyillä tälle ym ym.Se katsotaan heti pahaksi.Jos nainen pettäisi hänet varmaan pahoinpideltäisi ja haukuttaisi huoraksi ym.Kun mies sen tekee hän on mahtava ja hyvä mies kun on paljon naisia.Ja toiset Turkkilaiset valehtelee toisten puolesta ulkomaalaiselle naisystävälle että tämä ollut uskollinen vaikka jäänyt kiinni textailuista muille naisile ym .Kun vanha tyttöystävä lähtee uusi on jo tulossa.Minua ei enää huijata olen saanut tarpeekseni ja nähnyt.Moni on menettänyt rahansa kun uskonut kaiken maailman lirkutukset.Elkää hyvät naiset uskoko ja antako niiden miesten hyväksi käyttää teitä.He vievät rahanne ja omaisuutenne ja mitä te saatte miehen sänkyyn slloin tällöin.Riittääkö se teille?Voi aluksi riittää mutta arki astuu siinäkin kuvioihin...


      • Jiiihaaa!
        Tarkan kirjoitti:

        Ei naisen asema ole todellakaan Turkissa sama kun Suomessa.Olen sen nähnyt. Nainen ei saa vilkaista vierasta miestä ei hymyillä tälle ym ym.Se katsotaan heti pahaksi.Jos nainen pettäisi hänet varmaan pahoinpideltäisi ja haukuttaisi huoraksi ym.Kun mies sen tekee hän on mahtava ja hyvä mies kun on paljon naisia.Ja toiset Turkkilaiset valehtelee toisten puolesta ulkomaalaiselle naisystävälle että tämä ollut uskollinen vaikka jäänyt kiinni textailuista muille naisile ym .Kun vanha tyttöystävä lähtee uusi on jo tulossa.Minua ei enää huijata olen saanut tarpeekseni ja nähnyt.Moni on menettänyt rahansa kun uskonut kaiken maailman lirkutukset.Elkää hyvät naiset uskoko ja antako niiden miesten hyväksi käyttää teitä.He vievät rahanne ja omaisuutenne ja mitä te saatte miehen sänkyyn slloin tällöin.Riittääkö se teille?Voi aluksi riittää mutta arki astuu siinäkin kuvioihin...

        Haiskahtaa siltä, että olet liittynyt siihen naisarmeijaan, jotka ovat saaneet muslimilta siipeen.

        Tuohon voisi vielä lisätä sen, ettei ainoakaan vähänkään tasokkaampi suomalainen mies ota muslimin exää.

        Käänsinkö veistä haavassa?

        No tuota... se oli tarkoituskin:)


      • Tarkan
        Jiiihaaa! kirjoitti:

        Haiskahtaa siltä, että olet liittynyt siihen naisarmeijaan, jotka ovat saaneet muslimilta siipeen.

        Tuohon voisi vielä lisätä sen, ettei ainoakaan vähänkään tasokkaampi suomalainen mies ota muslimin exää.

        Käänsinkö veistä haavassa?

        No tuota... se oli tarkoituskin:)

        Olen kyllä ihan onnellisesti naimisissa Suomalaisen miehen kanssa.Käynyt paljon Alanyassa ja tutustunut ihmisiin siellä ja nähnyt omin silmin ja kuullut kun minulle kerrottu.Sääliksi käy ne naiset jotka hurahtanut Turkkilaisiin.Alku heillä ihanaa kun rakastutaan mutta kun mustasukkaisuus ja arki astuu kuvioihin on se kamalaa....


      • Puhdas pippelimies
        Jiiihaaa! kirjoitti:

        Haiskahtaa siltä, että olet liittynyt siihen naisarmeijaan, jotka ovat saaneet muslimilta siipeen.

        Tuohon voisi vielä lisätä sen, ettei ainoakaan vähänkään tasokkaampi suomalainen mies ota muslimin exää.

        Käänsinkö veistä haavassa?

        No tuota... se oli tarkoituskin:)

        Jep! Se on kyllä taivahan tosi. Itse varmaan jättäisin vaimonikin, jos saisin kuulla, että se olis joskus menneisyydessään ollut jonkun etelän mulkun kanssa. Hyi helvetti. Ei auta vaikka ollaan oltu kohta 10 v naimisissa.Jos se erehtyy joskus kertomaan, että on jonkun etelän mulkun kanssa ollut, niin kyllä peruttais yhteiset hautapaikatkin saman tien.Onneksi emäntä kyllä vihaa kaikkia ulkomaan kyrpiä, joten mahdollisuus, että olis huorannut niiden kanssa joskus on pieni.


    • Matkaajat 2012

      Vajaa viikko sitten kotiuduimme ystäväni kanssa muuten mitä ihanimmalta lomalta mutta rehellisyyden nimissä täytyy todeta, että Osmanin veneretki olisi kannattanut jättää väliin. Olemme ystäväni kanssa parikymppisiä naisia ja saimme Osmanilta aivan liian paljon huomiota. Emme voineet nauttia retkestä lainkaan, koska tunsimme olomme tukalaksi liiasta ahdistelusta... Ruoka reissulla toki oli hyvää ja juomaa riitti mutta toivoimme saavamme edes hetken rauhaa. Myöskään pienissä uimahousuissa keikistely turhan lähellä ja puheet seksistä eivät lisänneet rentoa loma fiilistä. Veneretkemme pelastus oli ehdottomasti laivan vanhempi kapteeni, joka kertoi mm. elämästään ja koulutuksestaan. Hänen kanssaan jutustelu oli vaivatonta, eikä tarvinnut kokea oloaan tukalaksi. Lisäksi pieni neuvo veneretkeä suunnitteleville, kannattaa valita hieman suurempi vene kuin Bora1, mikäli on pienintäkään pelkoa merisairaaksi tulemisesta.

      • niin on nähty

        Puhut täyttä asiaa.

        Osmanille kyllä kelpaa vähän vanhempikin rouva, mutta me nuoremmat emme välttämättä innostu näistä Osmanin seksijutuista ja Ridge Forrester looklike -jutuista.

        Veneitä on satama pullollaan ja itse valitsen kyllä huomattavasti edullisemman ja paremman retken kuin Osmanin (tai Alin).


      • Lillukka

        Ei se mies muutu aina se mielessä vaikka on lähempänä 60 kun 50. Ja aina siihen joku reppana hurahtaa.


    • Paattiretki

      No just !!!! Tuntuu sama tahti jatkuvan. Eiköhän Osman oo jo yli viiskymppinen joten tuskin kakskymppiset kovasti hänestä innostuu. Muuten veneretkessä ei moitittavaa.

      • Älä yliarvioi

        suomihoratsua-

        Kun mutamannesta on kyse, suomilutka on todella taipuisa.

        Se on siitä maailmankuulu.


    • Agua

      Kuka tervejärkinen edes menee kysesille laivaretkille...60liira lärvi...just joo.viime kesänä otettiin Aurora travel nimisestä putiikista laiva retki makso kolmelta henkilöltä 60liiraa...sama reitti,samat sapuskat ja samat kaljat/viinat...no nyt sitten heti joku alkaa tilittään ´et siellä on niitä brittejä´ no mitä sitten jos joudun valitseen britit tai Metron kantikset niin tasan tarkkaan valitsen ne britit....

    • Osmanille jyrkkä ei!

      Voin kertoa monien vuosien Marmariksen reissaajan kokemuksella,että Osmanin laivalle minä, eikä perheeni mennä enää ikinä. Kävimme perheeni kanssa ensimmäistä kertaa hänen veneretkellään pari vuotta sitten. Silloin hän vaikutti mukavalta tyypiltä. Retki menikin vielä kohtuullisen hyvin, vaikkakin tuloksena oli loppumatkan ajan lämmintä kaljaa muovimukeista ja Osman itse kännissä tanssimassa lähes alasti laivan kannella.

      Tänä kesänä Osman tuli vihaisena huutamaan ja uhkailemaan meille keskellä rantakatua, että me olemme ryöstäneet häneltä asiakkaita, koska olimme suositelleet mielummin alin retkeä parille tuttavallemme, jonka seurauksena he peruivat aiemmin varaamansa veneretken Osmanilta. Hän huusi ja varoitti meitä että lopettaisimme sen "mainostelemisen" muille.

      Tämä ei kaikenlisäksi ole ensimmäinen kerta kun Osman huutaa tai haukkuu asiakkaitaan. Muutama vuosi takaperin Osman oli kahta tuttava ystäväämme haukkunut ämmiksi ja vanhoiksi luuskoiksi koska he olivat myöskin peruneet retkensä ja menneet mielummin Alille.

      Jos siis ikinä varaattekaan risteilyä Osmanilta, niin pitäkää myös huoli että varmasti menettekin sinne sillä muussa tapauksessa kuulette hänen perästään varmasti.

      Jos haluatte mukavan ja onnistuneen reissun allenne, niin menkää alille. Voin luvata monien kymmenien retkien kokemuksella, että pullolimut, pullokaljat ym. juomat eivät ole ikinä loppuneet kesken. Ruokaa saa niin paljon kuin jaksaa syödä, sekä monien lapsien niinkuin aikuisienkin suosikiksi kannelta löytyy hyppylankut, joista voi hypätä uimapaikoilta veteen.

      • Köyhät kyykkyyn

        Nimimerkki "osmanille jyrkkä ei". Sen siitä saa kun puuttuu veneretki bisnekseen ja alkaa myyntiagentiksi. Itse tunnen molemmat herrat Alin ja Osmanin vuodesta 1993 lähtien ja olen molempien kanssa hyvissä väleissä. Suosittelen jompaa kumpaa veneretkeä tasapuolisesti. Ei se veneretki noin mustavalkoisesti ajatellen toisella onnistu ja toisella ei. Hyvää lomaa kaikille.


    • Penaldinho75

      Meillä oli Osmanin kanssa todella mukavaa! Ei mitään valittamista. Reissu meinasi mennä puihin suomalaisten örveltäjien takia, mutta Osman piti huolen että saimme tulla eri päivänä uudestaan. Pitipä vielä huolen etteivät samat tyypit olleet laivassa. Ruoka oli herkullista, juomaa riittävästi ja meininki oli leppoisaa. Jas rahaahan en suostu reissussa edes ajattelemaan:) Kyllä meitsi voisi suositella Osmanin reissua. Jos vielä löydän itseni Marmarikselta menen ehdottomasti Osmania moikkaamaan ja teen taas pienen veneretken:)

    • Uutta kehiin

      Aloitus on vuodelta 2007!!!!! Miksi nostaa tämmösiä vanhoja esiin???? Asiathan muuttuvat melkein vuosittain, eikä näistä vanhoista tiedoista oo mitään iloo kellekkään.

    • Hieno Nainen

      Ehdottomasti Osman. Hyvää ruokaa on vaikka kuinka paljon ja viinaa ja kaljaa piisaa, jos vaan viitsii juoda desilitran muovimukista, joita saa siis sen yhden kerralla täyteen ja eikun jonon perään jonottaan uutta desilitraa:) Jos kännit meinaa saada, niin koko retki menee juomatiskissä jonotteluksi. Näin siis ainakin vielä muutama vuosi sitten. En tiedä onko homma muuttunut mihin suuntaa vai pysynyt samana. Alin paatilla oli taas se hyvä puoli, että sai ihan pullon kerrallaan juoda. Alin huono puoli oli se, ettei se esittänyt mitään napatansseja eikä ollut kiinnostunut naisista lainkaan. Osman taas vaikutti siltä, että olis saanut kyydit vaikka kesken veneretken, jos oikeen paha miehen puute olis iskenyt. Onneksi oli ukko mukana, niin ei tullut edes harkittua. Toisaalta oli hieman ällöttävääkin, että hän liehitteli naisia vaikka ukot oli mukana. Jotkut tietysti tykkäsikin siitä, mutta olivat enimmäksen yli 50v ja yli 100kg sarjaa ja ÄO ei välttämättä yli keskitason, mutta omat ukot ilmeisesti jo kyvyttömiä, kun tuollainen laiha turkkilainen vanha gigologin tuntui kiinnostavalta. Joka tapauksessa Osman on mielenkiintoinen persoona levottomine juttuineen, mutta välttämättä ei kovin montaa kertaa halua sitä nähdä ainakaan selvinpäin ja kun siellä veneessä kännääminen on niin työlästä, mutta kannattaa kokeilla ainakin kerran, niin tietää sitten tykkääkö äijän tyylistä vai siirtyykö rauhallisempaan menoon Alille.

    • 15+10

      Ehdottomasti Ali. Asiallinen miellyttävä kaveri, ei ahdistele naisia ja pitää minkä lupaa.

      Osmanin retkelle kerran eksyttiin, ja toista kertaa ei tule. Vastenmielinen näky reippaasti yli keski-ikäinen mies minikokoisissa simmareissaan ahdistelemassa naisasiakkaita.

    • DZD

      mä oon osmanin poika. Nimeni on Deniz ja mun mielestä tietty isäni laivaretket on parhaita. Sieltä saa maailman parasta ruokaa kävin iskän laivalla turkissa viimeks kesällä 2016

    • Oxxman

      DZD! Isäsi veneretket on maailman parhaat! Niin monesti käynyt! Ja olen tavannut sinut ja siskosikin,kun olitte pienempiä.

    • tyytyväinenasiakas

      Ehdottomasti Alin vene saa mitä luvataan ja ei mitään lähentelyitä eikä ehdotuksia.Jos veneessä joku todella humalainen niin tarjoilu loppuu jos käytös huonoa niinkun pitääkin.Ruokaa aina riittämiin ja juomat kyllä ei lopu juomalla.Uintitaukoja riittämiin ja jos haluaa kalastaa sekin sopii.Ali hyväkäytöksinen mukava suomea puhuva ja rehellinenmies.

    • peruspullukka

      Hei!
      Lueskelin näitä viestejä ja tulin siihen tulokseen, että tämä Osman taitaa olla vähän iäkkäämpi humoristinen kaveri jolla esiintymistarve. Alin reissut sitten mukavia, asiallisia. Taidan lähteä jommankummman matkaan, huumoria riittä mutta perus-pullukka ja ukko lähtee mukaan.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 131
      3757
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      96
      3407
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2468
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1714
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1555
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      85
      1427
    Aihe