punaisia kutisevia läiskiä

heippa
osaisko joku auttaa, mikä saattais olla vialla mulla. Mulle ilmestyi vajaa vuosi sitten punainen läiskä kainaloon, joka tuntui ärtyvän ainakin sheivailusta. Läiskä oli välillä haaleampi ja välillä punaisempi. Nyt ihan vähän ajan kuluessa molemmat kainaloni ovat punaisen laikukkaat, kutiavat (varsinkin hikoillessa ja paitojen saumat ärsyttää vaihtelevasti). Myöskin kaulaani on tullut samaa punaista laikukkuutta ja toinen silmän alunen on punainen (kuin olisi iskun vastaanottanut). Silmän alunen oli ensin vain kuiva ja hieman punoittava, nyt selkeä punainen,välillä kirvelevä läntti. Mitään näppylöitä ei ole, vain punaisia laikkuja/läiskiä. Mistä voisi olla kyse?
Minulle ei ole koskaan todettu mitään allergiaa millekään eikä ihoni ole aiemmin ollut ihottumainen, paitsi kerran selkeä reaktio tuli liiasta elastaanista... olis kiva tietää, jos joku tietäis tästä vaivasta jotain... :) Toisinaan laitan kortisonia, mutten usein viitsi käyttään, kun kaikki oireet ohuella iholla...
11117
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 1

Vanhimmat

yksi hiv-tartunnan merkeistä on runsas kutiava punainen ihottuma,jota esiintyy varsinkin ylävartalon alueella.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


luumu61 kirjoitti:

heippa
osaisko joku auttaa, mikä saattais olla vialla mulla. Mulle ilmestyi vajaa vuosi sitten punainen läiskä kainaloon, joka tuntui ärtyvän ainakin sheivailusta. Läiskä oli välillä haaleampi ja välillä punaisempi. Nyt ihan vähän ajan kuluessa molemmat kainaloni ovat punaisen laikukkaat, kutiavat (varsinkin hikoillessa ja paitojen saumat ärsyttää vaihtelevasti). Myöskin kaulaani on tullut samaa punaista laikukkuutta ja toinen silmän alunen on punainen (kuin olisi iskun vastaanottanut). Silmän alunen oli ensin vain kuiva ja hieman punoittava, nyt selkeä punainen,välillä kirvelevä läntti. Mitään näppylöitä ei ole, vain punaisia laikkuja/läiskiä. Mistä voisi olla kyse?
Minulle ei ole koskaan todettu mitään allergiaa millekään eikä ihoni ole aiemmin ollut ihottumainen, paitsi kerran selkeä reaktio tuli liiasta elastaanista... olis kiva tietää, jos joku tietäis tästä vaivasta jotain... :) Toisinaan laitan kortisonia, mutten usein viitsi käyttään, kun kaikki oireet ohuella iholla...

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu