Tässä mietin mitä isona alkaisin tekemään. Geologia kiinnostaa jonkin verran ja olisi kiva kuulla geologian opiskelijoiden ja jo valmistuneiden ajatuksia opiskelusta ja alasta. Millaista opiskelu on? Millaisiin työtehtäviin olette päätyneet? Millaiset mahdollisuudet on työllistyä esim. ulkomaille? Suositteletteko geologian opiskelua vai olisiko parempi miettiä jotain muuta?
Geologiksi?
5
2696
Vastaukset
- ...
http://www.sci.utu.fi/geologia/opiskelu/
Työllisyystilanne geologeilla taitaa olla nykyisin varsin hyvä - molemmat kaksi tietämääni geologia ovat työllistyneet heti valmistuttuaan. Hyvä työllisyystilanne johtunee ainakin osittain maanalaisen rakentamisen lisääntymisestä. - on alana
monipuolinen ja mielenkiintoinen. Kaikki eivät kuitenkaan pääse toivetyötehtäviin ja työttömiäkin on, koska aloituspaikkoja on ollut viime vuosina aivan liikaa. Kaivospuolella tuntuisi töitä tulevaisuudessa olevan.
- kannattanee
Geologiksi kannattaa opiskella TKK:ssa, jotta työpaikka varmistuu.
- Lukiolainen9869786
Päästäkseen geologiksi, tarvitseeko pitkää matematiikkaa ja fysiikkaa. Ja ylipäätään mitä aineita kannattaa lukiossa lukea jos haaveilee geologiksi?
- tuleva geologi
pitkää matikkaa/fysikkaa, mutta toki niistä hyötyä on! Kuitenkin lyhyelläkin pärjää. Vuorialalla ja ympäristögeologiassa tarvii vissiin matikkaa vähän enemmän (jokin matikan kurssi pakollinen). Kemiaa olis hyvä lukea (ainakin perusteet tietää), sitä tulee tarvimaan varsinkin geologian- ja mineralogian puolella. Kemian on pakollinen geologialla 4 op:een verran. Kemia on kuitenkin aika olennainen osa geologiassa, mutta siitä ei kannata ressata, sillä tarvittavan kemian oppii kurssien mukana. Mutta mitä enemmän osaa kemiaa/fysiikkaa niin sitä helpompia osa kursseista on. Itse opiskelen geologiaa ja ihan lyhyen matikan olen käynyt. Kemiaa olen opiskellut jonkin verran enemmän, mutta fysiikka on aika hukassa. Silti luen sivuaineena geofysiikkaa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2152856
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1292780En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791796Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2371352Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va671351- 471108
- 991011
- 109876
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6843- 46833