Tässä mietin mitä isona alkaisin tekemään. Geologia kiinnostaa jonkin verran ja olisi kiva kuulla geologian opiskelijoiden ja jo valmistuneiden ajatuksia opiskelusta ja alasta. Millaista opiskelu on? Millaisiin työtehtäviin olette päätyneet? Millaiset mahdollisuudet on työllistyä esim. ulkomaille? Suositteletteko geologian opiskelua vai olisiko parempi miettiä jotain muuta?
Geologiksi?
5
2706
Vastaukset
- ...
http://www.sci.utu.fi/geologia/opiskelu/
Työllisyystilanne geologeilla taitaa olla nykyisin varsin hyvä - molemmat kaksi tietämääni geologia ovat työllistyneet heti valmistuttuaan. Hyvä työllisyystilanne johtunee ainakin osittain maanalaisen rakentamisen lisääntymisestä. - on alana
monipuolinen ja mielenkiintoinen. Kaikki eivät kuitenkaan pääse toivetyötehtäviin ja työttömiäkin on, koska aloituspaikkoja on ollut viime vuosina aivan liikaa. Kaivospuolella tuntuisi töitä tulevaisuudessa olevan.
- kannattanee
Geologiksi kannattaa opiskella TKK:ssa, jotta työpaikka varmistuu.
- Lukiolainen9869786
Päästäkseen geologiksi, tarvitseeko pitkää matematiikkaa ja fysiikkaa. Ja ylipäätään mitä aineita kannattaa lukiossa lukea jos haaveilee geologiksi?
- tuleva geologi
pitkää matikkaa/fysikkaa, mutta toki niistä hyötyä on! Kuitenkin lyhyelläkin pärjää. Vuorialalla ja ympäristögeologiassa tarvii vissiin matikkaa vähän enemmän (jokin matikan kurssi pakollinen). Kemiaa olis hyvä lukea (ainakin perusteet tietää), sitä tulee tarvimaan varsinkin geologian- ja mineralogian puolella. Kemian on pakollinen geologialla 4 op:een verran. Kemia on kuitenkin aika olennainen osa geologiassa, mutta siitä ei kannata ressata, sillä tarvittavan kemian oppii kurssien mukana. Mutta mitä enemmän osaa kemiaa/fysiikkaa niin sitä helpompia osa kursseista on. Itse opiskelen geologiaa ja ihan lyhyen matikan olen käynyt. Kemiaa olen opiskellut jonkin verran enemmän, mutta fysiikka on aika hukassa. Silti luen sivuaineena geofysiikkaa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1818437
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264568- 504128
- 543612
- 513136
- 502880
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262596- 372358
- 292046
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382043