RAVUN elämä

^^mimmi

Olen rapu


ja rapuna olen esteettinen, hyväsydäminen, intuitiivinen, uhraudun todella syvästi ystävieni eteen, ylianalysoin kaikkea ja olen täysin käsittämätön joskus. Minulla on hyvä muisti ja loukkaannun verisesti jos minua ei oteta huomioon tarpeeksi tai kohdella samoin kuin minä kohtelen lähipiiriäni.

Rapu haluaa ehkä jokseenkin määrätä- muttei pahalla, ehkäpä varmistaakseen oman asemansa ja sen, että häntä rakastetaan ja kunnioitetaan. Hän haluaa myös muiden ymmärtävän hänen vilpittömän ystävällisyytensä ja ainutlaatuisuutensa. Rapu haluaa hallita tai ainakin varmistaa ja suojata oman reviirinsä, siinä mielessä ravulla on vahva identiteetti.

Voitte olla varmoja, että rapu loukkaantuu jos hän ei saa määrätä tai hallita mitään. Ravusta se TUNTUISI siltä, ettei hänellä ole mitään virkaa, vaikkei asia todellisuudessa niin välttämättä ole.

Itse rapuna matkustelen jos haluan paeta maailmaa ja ikäviä tapahtumia ja ihmisiä. Minulla on helppo muuttaa paikasta toiseen erinomaisen sopeutumiskykyni ansiosta.
Koti on minussa itsessäni, vaikka vanhempani ja perheeni ovat minulle korvaamattomia.

Rakastan yllätyksiä (posittivisia) ja järjestän niitä mielelläni myös lähipiirilleni. Olen todella valikoiva ihmisten ja ystävien suhteen, mutta kun löydän ihmisen jonka haluan elämääni pidän hänestä lujasti kiinni.


Välillä tuskailen ajatusten kanssa ettei rapuja ymmärretä lainkaan. Tarkoituksenani ei ole valittaa vaan kysyä syitä tähän.

Olemmeko niin hankalia?

15

3848

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rapunen

      Kirjoituksesi olisi ihan hyvin voinut olla omani, kirjoitit todella osuvasti omia ajatuksiani. Juuri tuollainen minäkin olen:) Odotan myös kiinnostuneena mitä vastauksia tulee, sillä minäkään en tiedä miksi meitä pidetään joskus niin hankalina.

      • rapu_tyttö

        todella! tismalleen noin minäkin olisin kuvaillut itseäni. samat ajatukset... horoskoopit on ihmeellisiä! se on kyllä kumma kun jotkut kuvittelee että olemme hankalampia kuin toiset. minun kohdallani se pitää vain harvoin paikkansa. hyvä sydän on ainakin minun rapumerkkini tunnus


      • rapunen
        rapu_tyttö kirjoitti:

        todella! tismalleen noin minäkin olisin kuvaillut itseäni. samat ajatukset... horoskoopit on ihmeellisiä! se on kyllä kumma kun jotkut kuvittelee että olemme hankalampia kuin toiset. minun kohdallani se pitää vain harvoin paikkansa. hyvä sydän on ainakin minun rapumerkkini tunnus

        Noin sitä pitää toi oli parasta tekstiä mitä olen lukenut ravusta...ja kaikki täsmää myös minuun itseeni tosi hyvin...


      • ^^mimmi
        rapunen kirjoitti:

        Noin sitä pitää toi oli parasta tekstiä mitä olen lukenut ravusta...ja kaikki täsmää myös minuun itseeni tosi hyvin...

        Kirjoitin viestin viime yönä kun ajatukseni juoksee parhaiten :)Pysähdyin hetken ja aloin miettimään itseäni, minkälainen olen oikeasti. Miettikää tekin. Ei tarvita horoskooppikirjoja tähän :D Kiva kun löytyi muitakin samanhenkisiä!

        Lisäisin vielä, että en ole kovin rutiineihin sidottu, vaikka kaipaisin niitä elämääni jonkin verran. Haluaisin usein tehdä arjesta juhlaa ja joillakin alueella olen perfektionisti.

        Pohdiskelin vielä, että voisikohan olla, että ravut ovat niin moniulotteisia jonka vuoksi välillä käsittämättömiä. Meitä on turha selitellä yhden kaavan kautta. Osuva sana voisi myöskin olla moniosaaja.


      • Rapunen
        ^^mimmi kirjoitti:

        Kirjoitin viestin viime yönä kun ajatukseni juoksee parhaiten :)Pysähdyin hetken ja aloin miettimään itseäni, minkälainen olen oikeasti. Miettikää tekin. Ei tarvita horoskooppikirjoja tähän :D Kiva kun löytyi muitakin samanhenkisiä!

        Lisäisin vielä, että en ole kovin rutiineihin sidottu, vaikka kaipaisin niitä elämääni jonkin verran. Haluaisin usein tehdä arjesta juhlaa ja joillakin alueella olen perfektionisti.

        Pohdiskelin vielä, että voisikohan olla, että ravut ovat niin moniulotteisia jonka vuoksi välillä käsittämättömiä. Meitä on turha selitellä yhden kaavan kautta. Osuva sana voisi myöskin olla moniosaaja.

        Pakko kysyä, et koska olet syntynyt kun olet niin samankaltainen kuin minä? Itse olen 24.06. Tuntuu ihan hassulta lukea jonkun toisen kirjoituksia ja huomata, että kaikki on kuin omasta päästä:)


      • ^^Mimmi
        Rapunen kirjoitti:

        Pakko kysyä, et koska olet syntynyt kun olet niin samankaltainen kuin minä? Itse olen 24.06. Tuntuu ihan hassulta lukea jonkun toisen kirjoituksia ja huomata, että kaikki on kuin omasta päästä:)

        moij.. :) 22.7 olen syntynyt. Leijonan rajalla.


    • kaksoset-75

      Joo aina en ymmärrä ravun mielenliikkeitä.
      Olimme miehen (rapu) kanssa veljeni häissä ja mies roikkui minussa koko ajan.Seistä tönötti vieressäni,eikä seurustellut kenenkään kanssa.En olisi saanut tanssia muiden kanssa,olisi pitänyt hengailla vain kahdestaan.Ymmärrän toki,että mies halusi olla kanssani koska käymme ulkona ilman lapsia noin 2 krt/vuosi....mutta silti.Tuli sellainen fiilis kun olisi ollut pallo jalassa.

      Näin kaksosena on vaikea ymmärtää rapua.Itse olen sosiaalinen ja tykkään seurustella ihmisten kanssa.En flirttaile ja käyttäydyn ihan normaalisti.En anna aihetta mustasukkaisuuteen.
      Alkuperäisen teksti oli kuin omasta miehestäni....

      • taas! Ei jaksais

        aina kommentoida, mutta.. sun miehesi on laisensa. Ei se horoskooppimerkistä ole kiinni. Minä rapuna(nainen)olen hyvinkin sosiaalinen ja rakastan juhlia ja seurustelua. Niin, että kyllä miehesi luonne ja käytös on jonkin muu määrittämää kuin hor.merkin.


      • kaksoset-75
        taas! Ei jaksais kirjoitti:

        aina kommentoida, mutta.. sun miehesi on laisensa. Ei se horoskooppimerkistä ole kiinni. Minä rapuna(nainen)olen hyvinkin sosiaalinen ja rakastan juhlia ja seurustelua. Niin, että kyllä miehesi luonne ja käytös on jonkin muu määrittämää kuin hor.merkin.

        Toki jokainen on mitä on.Miksi kimpaannuit?
        Kerroin vain omasta kokemuksesta,en ole yleistänyt.Että ota ihan rennosti :)


      • ravulta...
        kaksoset-75 kirjoitti:

        Toki jokainen on mitä on.Miksi kimpaannuit?
        Kerroin vain omasta kokemuksesta,en ole yleistänyt.Että ota ihan rennosti :)

        Hei,
        itse olen naimisissa kaurismiehen kanssa. Kauriithan rakastavat seurustelua ja "keskipisteenä" olemista... Minä olen myös hyvin seurallinen, mutta usein (etenkin jos en tunne juhlan vieraita) jään mielelläni oman puolisoni viereen ja nautin keskustelun kuuntelusta; toisinaan kommentoin jotain, toisinaan vain kuuntelen.

        Jos sinua häiritsee miehesi "kiinni liimaantuminen", ota se puheeksi hänen kanssaan. Rapu kuitenkin kokee helposti tulevansa torjutuksi, jos hänen seuransa ei kelpaa; eli ole varovainen sanoissasi (tosin varmasti miehesi tunnet ;) ).

        Ehkä miehellesi ei tule mieleen, että kaipaisit "ilmaa ympärillesi" tuollaisissa tilanteissa.


      • kaksoset-75
        ravulta... kirjoitti:

        Hei,
        itse olen naimisissa kaurismiehen kanssa. Kauriithan rakastavat seurustelua ja "keskipisteenä" olemista... Minä olen myös hyvin seurallinen, mutta usein (etenkin jos en tunne juhlan vieraita) jään mielelläni oman puolisoni viereen ja nautin keskustelun kuuntelusta; toisinaan kommentoin jotain, toisinaan vain kuuntelen.

        Jos sinua häiritsee miehesi "kiinni liimaantuminen", ota se puheeksi hänen kanssaan. Rapu kuitenkin kokee helposti tulevansa torjutuksi, jos hänen seuransa ei kelpaa; eli ole varovainen sanoissasi (tosin varmasti miehesi tunnet ;) ).

        Ehkä miehellesi ei tule mieleen, että kaipaisit "ilmaa ympärillesi" tuollaisissa tilanteissa.

        juu....tiedän...meidän pitäisi keskustella kunnolla.Tämä ei ollut ensimmäinen kerta kun mies "roikkui" minussa.Tilanne on oikeastaan aika kamala.Mies on loistava isä (meillä on 3 lasta),rauhallinen,koti-ihminen,ei käy baarissa ja on kaikin puolin "kunnollinen".MUTTA...
        Minua on tosissaan alkanut ahdistaa miehen epäsosiaalinen puoli.Hän ei pidä yhteyttä ystäviinsä,ei harrasta,haluaa olla 24/7 perheensä kanssa.Voiko toiselta vaatia samaa?
        Jos kerron että minulla on jokin meno tiedossa,niin alkaa mököttää "sä et halua olla meidän kanssa"-marina.Olen kotona lasten kanssa joten tottakai haluan joskus käydä ystävien kanssa ulkona tms.Tietyn ajan päästä alkaa tulla tekstareita että joko olet tulossa.En voi koskaan rentoutua 100%!!!! Pitäiskö mun tuntea syyllisyyttä siitä,että kaipaan muutakin elämää?
        En enää tiedä kuinka kauan jaksan.Olen sanonut miehelle monta kertaa että sulla on ihan samat oikeudet tehdä joskus omia juttuja ja tavata ystäviä.Huvittavaa,että ihastuin mieheen juuri tuon rauhallisuuden ja empaattisuuden takia,mies tuntui turvalliselta.Nyt tilanne on kääntynyt ihan päälaelleen...


      • flyman
        kaksoset-75 kirjoitti:

        juu....tiedän...meidän pitäisi keskustella kunnolla.Tämä ei ollut ensimmäinen kerta kun mies "roikkui" minussa.Tilanne on oikeastaan aika kamala.Mies on loistava isä (meillä on 3 lasta),rauhallinen,koti-ihminen,ei käy baarissa ja on kaikin puolin "kunnollinen".MUTTA...
        Minua on tosissaan alkanut ahdistaa miehen epäsosiaalinen puoli.Hän ei pidä yhteyttä ystäviinsä,ei harrasta,haluaa olla 24/7 perheensä kanssa.Voiko toiselta vaatia samaa?
        Jos kerron että minulla on jokin meno tiedossa,niin alkaa mököttää "sä et halua olla meidän kanssa"-marina.Olen kotona lasten kanssa joten tottakai haluan joskus käydä ystävien kanssa ulkona tms.Tietyn ajan päästä alkaa tulla tekstareita että joko olet tulossa.En voi koskaan rentoutua 100%!!!! Pitäiskö mun tuntea syyllisyyttä siitä,että kaipaan muutakin elämää?
        En enää tiedä kuinka kauan jaksan.Olen sanonut miehelle monta kertaa että sulla on ihan samat oikeudet tehdä joskus omia juttuja ja tavata ystäviä.Huvittavaa,että ihastuin mieheen juuri tuon rauhallisuuden ja empaattisuuden takia,mies tuntui turvalliselta.Nyt tilanne on kääntynyt ihan päälaelleen...

        Olen myös kaksonen ( mies ) ja minua vaivaa sama asia toisinpäin. Tilanteen vaikeutta ei voi tietää, ellei sitä ole itse kokenut. Yritä saada hänet harrastamaan jotain, joka ei ole yksintouhuamista! Vaikka jonkun hänen kaverinsa kautta, jolloin oma " tyrkyttämisesi" ei olisi esteenä. Tai sitten vaihto eri työhön
        ,jossa pakostakin hieman reissuja ja matkustamista. On mukavaa olla kahden, mutta myös omaa ilmaa tarvitaan kummankin ympärille. Omaa elämää, ei kai yhdessäolo tarkoita samojen asioiden tekemistä ja odotusta toiselta olla aina käytettävissä tukemassa, myötäilemässä tai vain omistuskohteena. Näivettymisprosessi on tosi lähellä. Avarakatseisuus, itsetunto ja suvaitsevaisuus kärsivät ja kuihtuvat tässä olotilassa. Pidän sinulle peukkuja, itselläni tämä ei valitettavasti ole toiminut...


      • kaksoset-75
        flyman kirjoitti:

        Olen myös kaksonen ( mies ) ja minua vaivaa sama asia toisinpäin. Tilanteen vaikeutta ei voi tietää, ellei sitä ole itse kokenut. Yritä saada hänet harrastamaan jotain, joka ei ole yksintouhuamista! Vaikka jonkun hänen kaverinsa kautta, jolloin oma " tyrkyttämisesi" ei olisi esteenä. Tai sitten vaihto eri työhön
        ,jossa pakostakin hieman reissuja ja matkustamista. On mukavaa olla kahden, mutta myös omaa ilmaa tarvitaan kummankin ympärille. Omaa elämää, ei kai yhdessäolo tarkoita samojen asioiden tekemistä ja odotusta toiselta olla aina käytettävissä tukemassa, myötäilemässä tai vain omistuskohteena. Näivettymisprosessi on tosi lähellä. Avarakatseisuus, itsetunto ja suvaitsevaisuus kärsivät ja kuihtuvat tässä olotilassa. Pidän sinulle peukkuja, itselläni tämä ei valitettavasti ole toiminut...

        Ihan kuin olisit kirjoittanut omasta elämästäni.
        Olen yrittänyt keskustella miehen kanssa,mutta hän vetäytyy kuoreensa (rapu kun on) eikä saada kunnon keskustelua aikaiseksi.En usko että mikään muuttuu,jos ihminen ei itse halua olla aktiivisempi niin ketään ei voi pakottaa.En halua elää kuin mummo kolmekymppisenä!!!! Olen yrittänyt ymmärtää...Ahdistaa kun tulee aina syyllinen olo jos haluan tehdä jotain,tavata ystäviä tms.Näköjään muilla on samanlaisia kokemuksia,kiva kuulla (tai no,kiva ja kiva).


    • Väsynyt

      Juu, teitä on vaikee ymmärtää. Anteeks nyt vaan. Voisitkos kertoo, et minkä ihmeen takia, vaik esittää iha selviä kysymyksiä, niin niihin on mahotonta saada selvää vastausta..?

      • *sarvipää*

        sieltä kuoresta vois tulla välillä uloskin ja tajuta, että ei kaikki ihmiset halua pahaa tms.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisitehtävä alkuviikosta Maisan kotona

      Iltasanomat: Helsingin poliisilaitos vahvistaa, että Vantaalla on ollut poliisitehtävä kyseisenä ajankohtana. Poliisin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      86
      2048
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      11
      1662
    3. T-mies tässä

      Kerro nainen huolesi niin pohditaan yhdessä. 😎
      Ikävä
      102
      1152
    4. Lulu selvityttää Elokapinan lakkautusta

      Persukannattajien mielistely otti Lulu Ranteella aika tavalla runtua, kun hän aikoo selvityttää mahdollisuuksia Elokapin
      Maailman menoa
      350
      1126
    5. Ensitreffit Matti joutuu "ulkoruokintaan" - Väärinymmärrysten suossa Taina-vaimon kanssa: "Oli..."

      No nyt on kyllä väärinymmärrystä kerrakseen… Mitä luulet, pysyykö Taina ja Matti yhdessä vai onko tulevaisuudessa ero ed
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1113
    6. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      53
      851
    7. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      21
      839
    8. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      31
      777
    9. Persu Meri Valkama kadehtii Sanna Marinin menestystä

      Taas yksi persu tuli nolaamaan itsensä kadehtiessaan menestynyttä Suomen kansan supertähteä Sanna Marinia. https://demo
      Maailman menoa
      237
      737
    10. Raamatun tärkein lause

      Ja Mooses tuli alas vuorilta missä jumala oli, Mooseksen mukaan, ilmoittanut hänelle, että hän ja koko juutalainen väki,
      Hindulaisuus
      367
      719
    Aihe