Ampiaiset parvekkeella

Sampi

Olen säilyttänyt parvekkeellani vanhoja työvaatteita yms. Viikon päästä on muutto pois tästä asunnosta.
Nyt on vain ongelmana ampiaiset, jotka ovat tehneet vaatteiden joukkoon pesänsä. Menin pesästä tietämättömänä tonkimaan vaatekasaa ja sieltä tuli näkyviin reilu 10cm ampiaispesää, joten se saattaa olla vielä isompikin.
Ampiaiset pyörivät villisti parvekkeellani ja niitä on PALJON.
Kysymys onkin, että miten hävittää ampiaiset viikossa?

64

34561

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ruusuilija

      jostain halpamarketista kylmäspraypullo,sillä jäädytät reippaasti niin pesät kuin omistajansakin.Sitten nopsasti pesät jätesäkkiin tai pahvilaatikkoon ja kiikutat pois.

      Aikaa menee ehkä 15 minuuttia.
      Kannattaa tehdä se käsittely iltayöstä kun ovat pesässä yöpuulla,saat todennäkoisesti turvallisimmin niin homman hoidettua.

      Meillä eilen tuolla keinolla välikatosta kolme pesää eliminoitiin.

      En siis tarkoita niitä lihasrevähdyksiin tarkoitettuja vaan tekniikan tarpeisiin:

      http://www.maston.fi/php/index.php?kieli=fi&sivu=teo-kylma&tuote=1&navi=teollisuus

    • ^^auttaja^^

      voit yritttä ottaa vaikka jollain kepeillä pesän.
      mutta ei se välttämättä ole paras vaihtoehto.
      itse olen aina hävittänyt pesän jonnekkin muualle. mutta jos teet niin. suojaa hyvin itsesi. minunkin pitäisi hävittää ampiaispesä kun on tulla vintillä HIRMU ISO PESÄ! kauhee surina. ei oikein uskalla mennä sinne. no kokeile jotain :D

      • ja toimii!

        Tästä ei pääse vaarallisia otsonia tuhoavia kaasuja yms. aineita vaan ampiaiset lähtevät ihan omasta halustaan.

        Keino toimii mutta on hieman moraalisesti arveluttava. Jos kuitenkaan et menetä helposti yöuniasi kokeile seuraavaa:

        Vie televisio parvekkeelle tai vaihtoehtoisesti mahdollisimman lähelle ikkunaa. Viritä Subtv, jos et omista digiboksia niin voit pyytää ystävääsi nauhoittamaan tämän pätkän sinulle valmiiksi.

        Tasan kello 23:25 peitä silmät, suojaa korvat ja avaa televisio. Odota noin 30 minuuttia, jonka jälkeen ampiaiset ovat joko lähteneet tai kuolleet. Viimeistele sätkivät raidilla tai turun sanomilla.


      • egogreen!
        ja toimii! kirjoitti:

        Tästä ei pääse vaarallisia otsonia tuhoavia kaasuja yms. aineita vaan ampiaiset lähtevät ihan omasta halustaan.

        Keino toimii mutta on hieman moraalisesti arveluttava. Jos kuitenkaan et menetä helposti yöuniasi kokeile seuraavaa:

        Vie televisio parvekkeelle tai vaihtoehtoisesti mahdollisimman lähelle ikkunaa. Viritä Subtv, jos et omista digiboksia niin voit pyytää ystävääsi nauhoittamaan tämän pätkän sinulle valmiiksi.

        Tasan kello 23:25 peitä silmät, suojaa korvat ja avaa televisio. Odota noin 30 minuuttia, jonka jälkeen ampiaiset ovat joko lähteneet tai kuolleet. Viimeistele sätkivät raidilla tai turun sanomilla.

        Ti-La


      • Anonyymi
        egogreen! kirjoitti:

        Ti-La

        PARVEELLANI ON AMPIAISPESÄ, EN HALUA TAPPAA NIITÄ.MITÄ TEEN, NE EI EDES TULE SISÄLLE VAAN PÖRRÄÄVÄT PESÄNSÄ YMPÄRILLÄ. NM.PELASTA PÖRRIÄINEN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PARVEELLANI ON AMPIAISPESÄ, EN HALUA TAPPAA NIITÄ.MITÄ TEEN, NE EI EDES TULE SISÄLLE VAAN PÖRRÄÄVÄT PESÄNSÄ YMPÄRILLÄ. NM.PELASTA PÖRRIÄINEN.

        RAKASTAN AMPIAISIA JA ORAVIA LINTUJA KAIKKEA MITÄ LUONTO MINULLE ANTAA.


    • ei piston pistoa

      Pölyimurin letkun työntää pesän suulle.Antaa käydä riittävän kauan.Jos haluaa ulottuvuutta pölyimuriin niin laittaa letkuun jatkoksi vaikkapa muoviputken.Lopuksi tukkeaa letkun pariksi päiväksi.Taatusti varma keino.On nimittäin vuosien kokemus!

      • Ja eikun suihkimaan

        Kylmäspray varmaan muuten hyvä konsti mutta se täytyy tehdä taitavasti ja varoen. Muuten voit olla kuin sarjakuvahahmo spraypullo kädessä ja pilvi vihaisia amppareita pään ympärillä.
        Ja hei, mitäs niille ampiaisille tehdään jotka ovat olleet asioilla ja tulevat just kotiin kun siinä keikut suihkimassa niiden pesää???


      • Olen hävittänyt vuosien saatossa useita häiritseviä pesiä pölynimurilla, jopa sellaisista paikoista, joihin ei ollut pääsyä muualle kuin pesään johtavalle reitille (mm. katto-pellin ja aluspaperin välistä; vaati imurointia useampana päivänä). Suuria pesiä hävitettäessä on kuitenkin muistettava, etteivät kaikki ampiaiset käy pesästä ulkona ollenkaan. Ulkovarastossamme olivat ampiaiset muuttaneet yhden lastenvaatelaatikon pesäkseen ja pistin putken imemään koko päiväksi lentoaukon eteen; illalla ei lentänyt enää yhtään ampiaista vaikka kuinka kolistelin laatikkoa jolloin ryhdyin purkamaan laatikkoa pitkällä kepillä. Sisällä oli useita kennoja ja joka kennolla oli vähintäin kaksi ampiaista "lastenhoitajana" ja ne hyökkäsivät keppiä pitkin kimppuuni (suljin silmäni ja olin pari minuuttia aivan liikkumatta; ampiainen ei pistä jollei se näe kohteen liikkuvan).

        Pisimmillään on osa ampiaisista ollut hengissä yli viikon pölynimurin pussissa (syövät kuolleita lajitovereitaan); siksi olen pistänyt pölyn imurin pussin aina lopetettuani pesän imuroinnin muovipussiin ja ennen pussin sulkemista suihkuttanut hiukkasen myrkkyä pussiin.


    • luutu

      Imuri jostain liikkeestä ja päräytä käyntiin

      • Anonyymi

        SIIS EN HALUA TAPPAA NIITÄ AMPIAISIA. LAITTAKAA NE IMURIT SINNE MISSÄ AURINKO EI PAISTA..............


    • kesyttäjän kaikki

      mä voin tulla tallaamaa sen helvetin möykyn sun parvekkeelta=D maksua vastaa ja tietysti luonnossa jos sulle sopii=)

      • Anonyymi

        MOI LUUPÄÄ, MIELUUMMIN PARVEKKEEN MÖYKKY, KUIN PERÄKAMMARIN POIKA TAI MUUTEN KAUPUNGIN ÄIDIN KANSSA ELÄJÄ...........................


    • ???

      >Olen monesti hävitänyt ja karkoitanut ampijaispesän(hiuslakalla) suikkutan pesää ja annat olla sen jälkee hävität pesän .....niin sen jälkee ei tule ampijaiset enää siihen kohteseen.!!!

    • on kait...

      bensa. Kaada johonkin räsyyn hiukan bensaa, ja laita räsy vaik kepin avulla hetkeks pesän alle niin, et ne höyryt nousee pesään.. ei pitäs mennä kuin sekunteja ja koko pesä on dööd... tietty kannatta tehdä toi illalla ku pesä on täysi, ni voi keräillä rauhasssa sit pesän pois.. ei kaikkein luontoystävällisin tapa kuitenkaan, mut jos pesä tosiaan kiusaa ni..

      • amppareitten..

        pesiä, kunhan eivät tule tuopista hörppimään.


      • miikkulainen91
        amppareitten.. kirjoitti:

        pesiä, kunhan eivät tule tuopista hörppimään.

        maailman paras ja nopee tapa!! kaada ämpäriin KUUMAA vettä ja sekaan mäntysuopaliuosta ja kaada vedet pesän päälle. se on siin ne kuoli kaikki, joka ikinen pesässä olija!!! ja saman tien pesä vaik roskiin tai kuusen juureen menee noin 5 min ko hakee vettä


      • hyvä keino

        itse oon heittäny vielä tulta perään, kyllä lähtee , mutta pesät ollu kyllä pihassa ja maassa, eli en suosittele keinoa sisäkäyttöön, joista taas parhaiten saa poistettua pimeässä, keinoja tuosta listasta löytyy, jokainen käyttökelpoinen.
        Pesä muovisäkkiin ja pois.


    • ---

      Ihan tavallisissa marketeissa myydään hyönteismyrkkyjä, jotka tappavat myös ampiaiset. Nimi tais olla Raid, tai joku vastaava. Itse olemme suihkuttaneet sitä ampiaspesään ja aina ovat siihen kuolleet tai ainakin hylänneet myrkytetyn pesän.

    • TeuvoPa

      Suojaa kasvot itikka verkolla käsineet käteen,ja ?Pölynimuri käyntiin isolle teholle,ja imemään.

    • "RAID tappaa tehokkaasti niin talossa, kuin puutarhassa!"

      Peitä se vaatekasas esim. muovisilla jätesäkeillä ja suihkuta reilusti sinne alle.

      Oman alivuokralaisongelmani, jota ei päässyt suoraan näkemään parvekkeen välikaton ja seinäelementin välistä, ratkaisin tahmealla Raidin muurahaisaerosolilla. Puoli purkkia seinänrakoon ja sit sisälle ja ovi kii pirullisesti käkätellen, käsiä hieroen katteleen, ku amppareita plop-plop-plop-sateli kärvistellen partsin lattialle.
      Yrittivät, pirulaiset, muutaman viikon kuluttua uudelleen asettua taloks. Loppu spray samaan osotteeseen, jo lakkas ampiaisten kiinnostus kortteeraa meillä.

      Kuka käski tulla pistään mua korvaan, ku naputtelin hyttysverkkoa tuuletusikkunan karmiin nastoilla kii!

      Jihad! Ja se jatkuu.

      • Miura

        Mä olin nuorempana kesähommissa erään kartanon kattorempassa. No siellä vanhan katon alla oli kymmeniä pesiä ja PALJON ampiaisia!

        Silloinen pomo antoi pullon Raidia kouraan ja sanoi että ampparit kylmäksi. En ihan vakuuttunut Raidin tehosta; pistoja tuli...

        Kyllähän ne kuolee siihen kun saavat riittävän annostuksen mutta pikku ruiskaus ei kyllä auta mitään.

        Sinänsä kyllä ansaitsin ne pistot, hävitinhän niiden kaikki pesät. Symppis otus tavallaan tuo ampiainen on mutta yhteiselo on kyllä mahdoton ajatus.


      • milliska

        Meillä on täällä maalla jatkuvasti amppareita ja ne pakkaavat tykätä asua saman katon alla kuin mekin.. Kevällä terassi kuhisee kun ampparit aloittavat pesän rakennuksen väli kattoon ja joka reiästä sinne tunkevat. No tehokkaaksi on osoittautunut terassin käsittely raidilla! Muutaman kerran suihkuttelee kaikki laudoitukset ja reiät mistä ampparit tykkää kulkea ja kaikki on häipyneet ja pörinä lakannut! ja niin on ampiaiset painuneet raidittomille tonteille pesiään tekemään.


    • ghhghg

      ampiaiset kuten muutkin eläimet kammoavat luonnostaan savua. grilli tms vaan kärisemään viereen ja puhaltelet savua pesän suuntaan :P

      • Nimetön

        tupakan savulla tuo puhaltelu??


    • kyllä lähtee

      minun konstilla lähtee ampiaiset ja muutkin tonkiaiset muutaman korttelin alueelta melko kivuttomasti.
      Semmoinen muutaman megatonnin ydinlataus ja parvekkeella vaan posautus, luulisi tepsivän.
      Samaa konstia käytettiin muutama aika sitten siellä sernobilin voimalassa.
      T:tuholaistorjuja

    • HarmaaEminenssi

      HAnki sopivan suuri papesipussi. Varovasti aseta pesä pussiin. Tämän jälkeen pudota pesä pussiin ja sulje se nopeasti. Pussin voi hävittää polttamalla tai biojäteroskiksessa. Uskoisin, että tämän jälkeen eivät ampiaiset enää ole ongelma.

      Sitten yksi totuus pistiäisistä. Sekä ampiainen, että mehiläinen pistävät, jos kokevat olonsa vaarannetuksi. Rauhallisisn ottein voi siirtää molemmat sisältä ulos. Olen kokeillut.

      • Uhattu...

        Niin no joo, tuntisitko itse itsesi uhatuksi, jos yli 300 metriä korkea jättiläinen tarraisi sinun omakotitaloosi ja kiikuttaisi sen hellävaroen (rikkoen astiat, huonekalut ja ja pyöritellen niitä sun päälles) jonnekin kymmenien kilometrien päähän!

        No eihän siinä varmaan kukaan tuntis oloaan UHATUKSI!


      • tiedoksi vaan
        Uhattu... kirjoitti:

        Niin no joo, tuntisitko itse itsesi uhatuksi, jos yli 300 metriä korkea jättiläinen tarraisi sinun omakotitaloosi ja kiikuttaisi sen hellävaroen (rikkoen astiat, huonekalut ja ja pyöritellen niitä sun päälles) jonnekin kymmenien kilometrien päähän!

        No eihän siinä varmaan kukaan tuntis oloaan UHATUKSI!

        Ampiaisilla on myös erilaisia aktiiviaikoja riippuen pesän tilanteesta. Meillä oli parvekkeen lautakaton kulmassa pesä ja siinä ne pörräsivär ystävällisesti alkukesästä aina korvan juuressa tervehtimässä kun aukaisin oven ja menin sisälle tupaan.

        Heinäkuu kun lähestyi loppuaan alkoivat sitten uhitella ja tehdä hyökkäysliikkeitä vaikka hyvin tiesivät että olin se sama joka meni sisälle koko kesän enkä ollut vihamielinen koskaan. Aina olin ollut ystävällinen. Katsoivat oikeudekseen saada olla epäystävällisiä, aivan kuin olisin halunnut jotain pahaa.


    • tuholaistorjuja

      löysin netistä tämmösen vähän aikaa sitten: "imuroit" pesää ja sitten pistät raidia ampiaisten perään imuriin ja sen jälkeen heivaat sen pesän huit helvettiin.

    • Nimetön

      mikäli pesän sijainti antaa mahdollisuuden. Piipun pistää n. 10 cm:n päähän, ja lataa kiväärin rotta patruunalla, niin kyllä häviää, sen lupaan. Toinen nynny keino on pistää pesä muovipussiin, ja talloa se sitten paskaksi, toimii tämäkin.

      • jumittaja

        siihen voi myös tehdä sellasen panostuksen et laittaa repullisen aniittia siihe pesän alle ja antaapaukkua. khylä lähtee!


      • taus

        sinul on hyvät ideat hehhehheeehhhehh:)


      • Nimetön
        taus kirjoitti:

        sinul on hyvät ideat hehhehheeehhhehh:)

        ettei se ole pelkkä idea tuo pienoiskivääri, olen käyttänyt tuota keinoa monesti, eivätkä ampiaiset ehdi edes kissaa sanoa, kun ovat raatona pitkin ketoa. Rotta patruunasta kun lähtee pienen pieniä teräs lankoja, jotka ammuttaessa hajoaa laajalle alalle, ja tappaa näin koko pesän kerralla. Miksi pitäisi kaikki tehdä useaan kertaan, kun se näin lähtee kerralla. Raidia ruiskiessa joku ampiais soturi usein pääsee pistämään, kokeiltu on, ja kokenu pistoksia.


      • Hulluja pohojanmaalta..n

        Tästä on jo monta, monta vuotta.

        Isäni yritti hävittää talon kulmalta räystään alta kahen nyrkin kokoista ampparipesää, kun se pörinä häiritsi jo ihan oikeasti meitä. 4 kertaa hävitti ja aina siihen ne pirulaiset teki pesän. Isällä meni hermo ja ampu haulikolla lähietäisyydeltä koko hörskän amppareineen paskaksi.Siinä meni vähä muutaki paskaksi samalla. heh.. Räystäs solmussa ja lankut säleillä. Huom: Asumme maalla ja lähimmät naapurit 1-2 kilsan päässä. Ei ole tapana tuommosia harrastaa.Tuo oli äärimmäinen keino ku mikään ei auttanu niihin. Ei etes raidi. Vihaseksi vaan tulivat. Siihen loppu se rakentaminen. Ei ole amppareita näkynyt sen koommin. Kaippa "sana" on kiiriny, että siellä asuu hulluja, ei kannata muuttaa sinne =P


      • konstihan se on sekin..
        Hulluja pohojanmaalta..n kirjoitti:

        Tästä on jo monta, monta vuotta.

        Isäni yritti hävittää talon kulmalta räystään alta kahen nyrkin kokoista ampparipesää, kun se pörinä häiritsi jo ihan oikeasti meitä. 4 kertaa hävitti ja aina siihen ne pirulaiset teki pesän. Isällä meni hermo ja ampu haulikolla lähietäisyydeltä koko hörskän amppareineen paskaksi.Siinä meni vähä muutaki paskaksi samalla. heh.. Räystäs solmussa ja lankut säleillä. Huom: Asumme maalla ja lähimmät naapurit 1-2 kilsan päässä. Ei ole tapana tuommosia harrastaa.Tuo oli äärimmäinen keino ku mikään ei auttanu niihin. Ei etes raidi. Vihaseksi vaan tulivat. Siihen loppu se rakentaminen. Ei ole amppareita näkynyt sen koommin. Kaippa "sana" on kiiriny, että siellä asuu hulluja, ei kannata muuttaa sinne =P

        mahtanu olla melkonen hymähys xD


      • Nimetön
        Hulluja pohojanmaalta..n kirjoitti:

        Tästä on jo monta, monta vuotta.

        Isäni yritti hävittää talon kulmalta räystään alta kahen nyrkin kokoista ampparipesää, kun se pörinä häiritsi jo ihan oikeasti meitä. 4 kertaa hävitti ja aina siihen ne pirulaiset teki pesän. Isällä meni hermo ja ampu haulikolla lähietäisyydeltä koko hörskän amppareineen paskaksi.Siinä meni vähä muutaki paskaksi samalla. heh.. Räystäs solmussa ja lankut säleillä. Huom: Asumme maalla ja lähimmät naapurit 1-2 kilsan päässä. Ei ole tapana tuommosia harrastaa.Tuo oli äärimmäinen keino ku mikään ei auttanu niihin. Ei etes raidi. Vihaseksi vaan tulivat. Siihen loppu se rakentaminen. Ei ole amppareita näkynyt sen koommin. Kaippa "sana" on kiiriny, että siellä asuu hulluja, ei kannata muuttaa sinne =P

        Haulikko on hieman eri asia, kuin pienoiskivääri, mutta tietää nyt näiden kaupunkilaisten ase tuntemuksen. En minäkään haulikolla lähde pesiä ammuskelemaan, vaikka sellanenkin löytyy.


    • ja toimii

      naisten hiuslakkaa ruiskuttele ympäri parveketta ja tietysti sinne vaatteisiin.10min ja alkaa muutto.muuttavat aika nopeesti pois.naisten käyttämä lakka aika myrkkyä,joissakin lukee et saattaa aiheuttaa suuhun ruiskutettuna kuoleman....
      pari kertaa oon hävittäny välikatosta pesän pois.

    • Nicce...

      Paras tapa onkun meet ottaan käsin sen pesän pois sieltä vaatteista ja kiikutat sen vessan pöntölle ja vedät sen sitten alas...näin minä tekisin.

      Toinen vaihtoehto on että menet sinne kärpäslätkän kanssa, rikot pesän ja odotat että jokainen tulee ulos pesästä ja sitten alat listiä niitä lätkällä yksi kerrallaan!

      • ettei mee tukkoon

        niin notta eikö tuollaasesta möykystä jo mäne pönttö tukkoon.. kannattaa varmaan kaataa öljyä perään että luistaa..


    • Palasiks...

      No tuossa tapauksessa kannattaa ostaa pumppuhaulikko ja rasiallinen susihaliammuksia.

      Lataat haulikon niin täyteen patruunoita kuin suinkin mahdollista, menet nopeasti parvekkeelle mutta muista turvata nopea pakoreitti. Sitten aloitat tulituksen, ammut vähintään kaksikymmentä laakia vaatekasaan ja huudat samalla kovaan ääneen PERKEEELLEEE, KUOLKAA SAATANAN PASKAT!! Ja lopuksi heität kauhuissasi halulikon selkäsi yli ja ja juokset takaisin sisälle kimeästi kirkun "IIIIIIKKKR" ja lyöt oven perässäsi kiinni...

      Sitten voitkin jo rauhallisin mielin jäädä odottelemaan poliiseita. Puhdetoimintana tällä välin voit vaikka kohauttaa kahvit ja kysellä typeriä täällä Suomi24.fi:ssä

      • idea yvä

        hyvä idea åitää kokeilla


    • **myrkky**

      Kyllä myrkky on ylivoimaisesti helpoin ja turvallisin tapa. Suihkuta vaan koko purkin siihen pesään ja jos tulee vastarintaa otat äkkiä jalat alle.

    • Deedorantteeee

      Sen sai jotenkin sihisemään sen deodorantti pullon että sieltä tulee kokoajan deodoranttia. No itse kokeilin deodoranttia ampiaiseen ja se kuoli, se oli vielä semmoinen jättiamppari. No yritä laittaa kuitenkin niin että se osuu pesään päin. Koska jos laitat sen osumaan johonkin muuhun kohti, ei se ole niin tehokas sitten. Niin ja syynä miksi tämä toimii on se että kun itse suhautat sieraimiin tai vähän liikaa omaan huoneeseesi deodoranttia niin alkaa mennä pikku hiljaa henkeen. Mutta ampiaisille tämä haju on kuolemaksi, niinkuin muillekkin ötiäisille.

      Yleensä ne kuolee deodoranttiin siinä 1-5 minuutin sisässä, koska kyllä niilläkin riittää voimaa pinnistellä.

    • Ampparit lyttyyn

      Kunnon lapio käteen vaan ja eikun pesää mätkimään muutaman kerran. Siitä eivät nimittäin selviä. Kunnon Rambo-keino. Toinen vaihtoehto onkin sitten riskimpää peliä, eli bensaa, mutten suosittele. Aika vaarallinen aine nimittäin. Muuta keinoa en keksi enkä ole kokeillut. Lapio toimii.

      • zebrah

        mie olen vanha kupan syömä lottana ja tiedän noi ampparijutut.
        Puolustusvoimilta pari panssariplutoonaa, napalmia ja karhu-ryhmä ja talibaanisissejä ja watussineekeripoppaukkoja ja mauke pekkarinen, sitten vielä pesäpallokintaat ja saunavasta ja nyrkillä ottalumpioon, iin ei vittu enää ampulaiset kermapersekysyjää iänkuuna päivänä häiritte.
        On muuten monenlaista pöljää täällä suomenmaassa. Vaikka on niitä Pelkiassakin. Ja Pulkaariassa, mutta ne onkin naispainijoita, otti ja tuota


    • Pöhkö

      Osta valkosipulia, jauha ja sirottele. Hämmästyt tuloksesta

    • elli51

      Mulle kävi nii että mulla oli kaksi badenbaden tuolia ja oli menossa istumaan siihen kun huomasin että pehmusteen ala osa oli riekaleina ja sinne meni hellkkaristi ampiaisia ja kammoon niitä muutekkin ei auttannut muuta kuin heittää pehmuste partsilta alas. Mutta ei se siihen jäännyt ne ruppes pörrää rungon ympärillä etsimässä pesäänsä, kävin kaupassa ostamassa raidia ja suihkutin koko nurkkauksen raidilla ,siihen meni muutama tunti sen jälkeen ei ole tullut takas(pehmusteen vei mun poika ystävä roskiin kun mä en voinnut mennä lähellekkään niitä. nyt ei oo enään ollut haittaa niistä onneksi.

    • lol99

      mykytä se pesä ja odota 2h katso jos ei auta niin muuta en keksi!

    • heittäjä man

      Helppoa.

      Yöllä vaatteista kiinni ja nakkaat ne parvekkeelta alas. Ei enää pesää, ei ampiaisia.

      • hähää..

        nakkaa vielä naapurin parvekkeellee mieluummin se vaatekasa nin ompahan niilläki kavereita kesäksi.. ei vaan, kuulosti kyllä pätevimmältä tuo imuri-kikka jossa vielä lopuksi myrkytetään otukset raidilla. itse kokeilisin sitä, tai siis pistäisin isännän asialle, ite en mene 10 metriä lähemmäs ampiaisia kun olen niille vihuaisille allerginen..


    • Koiraihminen!

      Mun mielestäni kannattais ostaa joku koira taikka kissa. Ne yleensä penkoo tuollaisia vaatekasoja jne. Pistät koiran parvekkeelle, niin eiköhän se siihen ampiaispesän päälle ennen pitkää nukkumaan mene ja samalla talloo pesän alleen. Eiköhän ne siitä lähde!

      • Cassiee

        No, entäs koira, eikö muka haittaa jos amppari pistää koiraa? Kyllä ampiaiset niiden pesää häiritsevää koiraa innostuu pistämään. Pisto kuonoon tuntuu ikävältä! Ja muutenkin. Koirallakin on tunteet.


    • mikihiki

      siinähän se

    • ampparit....

      että pölyttäjät ovat häviämässä kun kaikki pesät hävitetään. Ajattelisitte tekin vähän! Tämä kesä on ollut hyvä esimerkki pölyttäjien puutteesta. Tosi harvoja ampiaisia ja mehiläisiä näkee missään kun kaikki on tuhottu! Hävetkää kaupunkilaiset!

      • Jared....

        Ampiainen ei ole pölyttäjä!

        Eikä se ole myöskään mukava naapuri eikä parveke taikka räystäskouru ole sen luonnonmukainen pesäpaikka, joten tehkööt pesänsä jonekin sinne missä sen luonnostaan pitäisikin olla.


      • älä tapa

        Kaksi vuotta on kulunut kommentistasi ja nyt minunkin korviini on kuulunut hälyttäviä uutisia pölyttäjien vähenemisestä. Eilen dokumenttiohjelmassa kerrottiin mm. että joltain alueelta Kiinasta pölyttäjät hävisivät kokonaan myrkytysten takia. Siellä ihmiset joutuvat sutien kanssa käymään läpi miljoonat kukat, jotta saisivat satonsa. Koko maailmassa myös Suomessa runsaslukuisimmat pölyttäjät vähenevät ja osa lajeista on sukupuuton partaalla. Miltä maistuisi maailma ilman hedelmiä ja marjoja? Itse aion ruveta rauhanomaiseen rinnakkaiseloon kimalaisten kanssa jos niitä vielä riittää räystääni alle.


      • Ihminen tuholainen
        älä tapa kirjoitti:

        Kaksi vuotta on kulunut kommentistasi ja nyt minunkin korviini on kuulunut hälyttäviä uutisia pölyttäjien vähenemisestä. Eilen dokumenttiohjelmassa kerrottiin mm. että joltain alueelta Kiinasta pölyttäjät hävisivät kokonaan myrkytysten takia. Siellä ihmiset joutuvat sutien kanssa käymään läpi miljoonat kukat, jotta saisivat satonsa. Koko maailmassa myös Suomessa runsaslukuisimmat pölyttäjät vähenevät ja osa lajeista on sukupuuton partaalla. Miltä maistuisi maailma ilman hedelmiä ja marjoja? Itse aion ruveta rauhanomaiseen rinnakkaiseloon kimalaisten kanssa jos niitä vielä riittää räystääni alle.

        Tarvitaan todellakin pölyttäjiä. Hunajamehiläiset on kuitenkin parempi vaihtoehto kuin ampiaiset. Ampiaisia saa myös olla mutta ne saavat olla jossain muualla kuin ihmisasunnoissa.


    • karkottaja

      Itselläni oli alkukesästä sama ongelma. Ampparit alkoivat etsimään pesän paikkaa parvekkeen ja katon raosta. Kun en muuta keksinyt niin laitoin etikkaa sumutin pulloon ja ruiskin sitä kunnolla katon rakosiin. Ruiskuttelin myös amppareiden päälle aina kun niitä satuin jossain nurkassa näkemään, silloin niille tuli kiire. Eivät vissiin tykänneet kun hävisivät lopulta. Etikkahan on muutenkin melkoista myrkkyä jota käytetään puhdistukseen ja vaikka rikkaruohojen hävitykseen. Tuo savu kävi silloin minullakin mielessä, eläimethän tunnetusti karttaa savua, se kun vaikuttaa tulipalolta. Kävi silloin myös mielessä laittaa semmoinen hyttyskierukka savuamaan parvekkeelle mutta etikka ehti tehdä tehtävänsä niin ei tarvinnut savustella.

      • ....?

        Parvekkeen nurkkaan ja kipinävuorot itsekullekin...jopa siinä tulee erämeininki samalla kaupunkilaiselle!


      • Jere-1998
        ....? kirjoitti:

        Parvekkeen nurkkaan ja kipinävuorot itsekullekin...jopa siinä tulee erämeininki samalla kaupunkilaiselle!

        Joo Terve, tässä vähän lueskelin teijän keinoja ja on aika hyviä ja melko mielenkiintoisia neuvoja. Itte on kyllä tullu kokeiltuu ilmakiväärillä ampumista ihan minipesään. Onnistui. Mutta nyt asiaan.
        Me asutaan maalla omakotitalos,eli täällä on paljon metsää joten on myös paljon ampiaisia. Ollaan tuhottu viime kesänä 6 ampiaispesää. Suurin niistä oli noin aikuisen päänkokonen ja pienin nyrkin kokoinen. oon 12-vuotta joten en ole tuhonnut yksin kaikkia, mutta olen ollut iskän ainut ja tärkeä apuri. Okei...
        Meillä on ollut pesiä vintillä (mikä näky räystään läpi) ja 4 muuta pesää vintillä. Sitten oli koivussa melko iso pesä...jonku lapsen pään kokonen ja sitten oli siin samas koivus toinen pesä ja sitte oli suurin pesä halkopinossa.Vaihe 1. Pukeuduttiin hyvin, eli hyttysverkko naamaan,takki,hanskat ja pitkät saappaat. vaihe 2. Ruiskutettiin Siihen pesään ensin tälläista tuotetta http://www.khas.com.my/khas/products_pictures/B102526.jpg jonka jälkeen käytiin rikkomassa jos se oli vintillä. Mutta jos se on puussa niin me tiputettiin se mailalla pussiin ja roikutettiin sitä pussia viikon pussa ja sitten poltettiin pesä. Eli suihke,maila/lapia,hyvä pukeutuminen,järki ja muovipussi. Huom.pesän polttaminen lopussa. Ei yhtään pistoa. Ottakaa kantaa;)


      • näsäviisas
        Jere-1998 kirjoitti:

        Joo Terve, tässä vähän lueskelin teijän keinoja ja on aika hyviä ja melko mielenkiintoisia neuvoja. Itte on kyllä tullu kokeiltuu ilmakiväärillä ampumista ihan minipesään. Onnistui. Mutta nyt asiaan.
        Me asutaan maalla omakotitalos,eli täällä on paljon metsää joten on myös paljon ampiaisia. Ollaan tuhottu viime kesänä 6 ampiaispesää. Suurin niistä oli noin aikuisen päänkokonen ja pienin nyrkin kokoinen. oon 12-vuotta joten en ole tuhonnut yksin kaikkia, mutta olen ollut iskän ainut ja tärkeä apuri. Okei...
        Meillä on ollut pesiä vintillä (mikä näky räystään läpi) ja 4 muuta pesää vintillä. Sitten oli koivussa melko iso pesä...jonku lapsen pään kokonen ja sitten oli siin samas koivus toinen pesä ja sitte oli suurin pesä halkopinossa.Vaihe 1. Pukeuduttiin hyvin, eli hyttysverkko naamaan,takki,hanskat ja pitkät saappaat. vaihe 2. Ruiskutettiin Siihen pesään ensin tälläista tuotetta http://www.khas.com.my/khas/products_pictures/B102526.jpg jonka jälkeen käytiin rikkomassa jos se oli vintillä. Mutta jos se on puussa niin me tiputettiin se mailalla pussiin ja roikutettiin sitä pussia viikon pussa ja sitten poltettiin pesä. Eli suihke,maila/lapia,hyvä pukeutuminen,järki ja muovipussi. Huom.pesän polttaminen lopussa. Ei yhtään pistoa. Ottakaa kantaa;)

        Ei toiminut tuo linkki "Jere" Mikähän aine mahtoi olla kysymyksessä.
        Niille jotka miettivät miksi vanhoihin ketjuihin vastataan.
        Vanha on parempi kuin pussillinen uusia, sanotaan meilläpäin.
        Ketjujen idea on siis tietenkin se että aina ensin etsitään onko aiheesta jo kirjoiteltu. jos sitten on jotain vielä lisättävää, niin siihen vaan.


    • Pesät vaan katoaa.

      Minulla on toimiva konsti, jota tosin et itse ilmeisesti kaupunki asujana voi kyllä käyttää, tai saat koko seudun poliisit kylään, kun kukkahatut riemastuu.
      Pienoiskivääri, ja rottapatruuna on kyllä toiminut tähänkin asti kohteissa, joissa tätä kykenee käyttämään. Toimenpide tulee suorittaa vielä yöllä, jolloin kaikki ampiaiset ovat pesässä, ja sekin riittää, kun kuningattaren saa hengiltä.

    • Anonyymi

      KYLLÄ ON AMPIAISRAUKOILLA PALJON IHMISVIHAAJIA.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1625
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe