Pari viiniköynnöstäni on kasvihuoneessa tuottaneet hyvin satoa; toinen on Zilga ja toinen Frankenthaler.
Meneillään on kolmas vuosi.
Zilgassa viinirypäleet ovat jo kypsiä ja pian myös Frankenthalerissa.
Minulla on kyllä ohjeet niiden leikkuusta, mutta kysyisin, onko liian aikaista leikata pääoksia ja miten paljon, kun ne ovat jo monta metriä pitkiä?
Onko vaarana nestevuoto?
Viiniköynnöksen leikkaaminen
3
1062
Vastaukset
- kasvattaja..
Kasvihuoneessa ei ilmeisesti pakkanen huolehdi leikkauksesta, kuten meillä ulkona. Koska rypäleet tulevat uuteen versoon, niin vanhan rungon pituudesta ei ole mitään hyötyä, joten luulisin, jotta leikkaaminen pitäisi aloittaa metrin mittaisesta rungosta. Tuo oli vaan hyvä veikkaus, kun tietoa ei ole. Ulkona rypäleet ovat vasta kehittymässä ja ovat nyt metsämustikan kokoisia vihreitä marjoja.
- kasvaa ulkona
Olen leikannut viiniköynnökseni oksia useita
kertoja kesän aikana, kun ne kasvavat niin kovasti. Kasvi ei ole siitä yhtään kärsinyt, eikä nestevuotoa ole ollut. Muutaman lehtiparin olen jättänyt hedelmätertun yläpuolelle ja siitä
sitten poikki.- alkuksesästä
heti kun näkyy miniterttu olevan tulosas, siis nuppineulan kokoisia rypäleitä, loppuoksa poikki siitä eteenpäin latvaan asti.
kyllä tuottaa meheviä rypäleitä!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2944176Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1352375Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822016- 1411511
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!39998Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein133972- 77959
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!337901Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8877J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62820