Pari viiniköynnöstäni on kasvihuoneessa tuottaneet hyvin satoa; toinen on Zilga ja toinen Frankenthaler.
Meneillään on kolmas vuosi.
Zilgassa viinirypäleet ovat jo kypsiä ja pian myös Frankenthalerissa.
Minulla on kyllä ohjeet niiden leikkuusta, mutta kysyisin, onko liian aikaista leikata pääoksia ja miten paljon, kun ne ovat jo monta metriä pitkiä?
Onko vaarana nestevuoto?
Viiniköynnöksen leikkaaminen
3
1068
Vastaukset
- kasvattaja..
Kasvihuoneessa ei ilmeisesti pakkanen huolehdi leikkauksesta, kuten meillä ulkona. Koska rypäleet tulevat uuteen versoon, niin vanhan rungon pituudesta ei ole mitään hyötyä, joten luulisin, jotta leikkaaminen pitäisi aloittaa metrin mittaisesta rungosta. Tuo oli vaan hyvä veikkaus, kun tietoa ei ole. Ulkona rypäleet ovat vasta kehittymässä ja ovat nyt metsämustikan kokoisia vihreitä marjoja.
- kasvaa ulkona
Olen leikannut viiniköynnökseni oksia useita
kertoja kesän aikana, kun ne kasvavat niin kovasti. Kasvi ei ole siitä yhtään kärsinyt, eikä nestevuotoa ole ollut. Muutaman lehtiparin olen jättänyt hedelmätertun yläpuolelle ja siitä
sitten poikki.- alkuksesästä
heti kun näkyy miniterttu olevan tulosas, siis nuppineulan kokoisia rypäleitä, loppuoksa poikki siitä eteenpäin latvaan asti.
kyllä tuottaa meheviä rypäleitä!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2723459Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1221816Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is2701539- 731453
- 771396
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001130Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:531116- 631011
- 22977
IS viikonloppu 16.-17.5.2026
Tänä viikonloppuna on Kärkkäisen ja Skyttän yhteistyönä syntynyt 3.0 arvoinen sanaristikko ratkaistavana.35893